Zamknij

Burmistrz Kempa, przeciwnik szlabanów, właśnie postawił swój pierwszy. "Tu sytuacja jest inna"

07:37, 30.11.2020 Kamil Witek Aktualizacja: 14:32, 01.12.2020
Skomentuj KW KW

Dzielnica postawiła swój pierwszy szlaban na drodze publicznej. Przeszkoda stanęła na dojeździe do nowego żłobka przy ul. Kazury. Ma chronić osiedle przez niepotrzebnym ruchem. Czy grodzenie osiedli to nowa polityka ursynowskich władz?

Wjazd na osiedle, pomiędzy blokami przy ul. Kazury 6 i 8, był do tej pory jedyną otwartą uliczką tej enklawy. Wszystkie inne albo są ogrodzone szlabanami, które postawiła spółdzielnia "Wyżyny" w ramach walki z tranzytem, albo są zablokowane przez budowę POW.

Przy dojeździe do żłobka w samym sercu osiedla Kazury - zdaniem mieszkańców - było niebezpiecznie. Wyjścia z bloku przy Kazury 8 prowadzą wprost na drogę. W poprzedni weekend doszło tam do potrącenia pieszego. Teraz sytuacja się zmieniła. Kilka dni temu na zlecenie dzielnicy na przejeździe stanął szlaban. Większość mieszkańców jest zadowolona.

- Osiedlem przejeżdżali ci, co chcieli ominąć skrzyżowanie Stryjeńskich i Płaskowickiej. Teraz wjechać będą mogli jedynie mający kartę. Ponadto cały czas wjeżdżali tu rodzice, żeby odstawić dzieci do żłobka. Te 100 metrów od parkingu mogli już przejść – mówi pan Lech, mieszkaniec bloku przy ul. Kazury 8.

- Bardzo dobrze, że będzie! Szkoda tylko, że musiało dojść do wypadku, by postawili ten szlaban – dodaje pani Elżbieta.

Są jednak także tacy, którzy uważają, że ta inwestycja nie ma sensu. - Zaraz otworzą parkingi na Płaskowickiej i skończy się ruch. Tędy jeździli zresztą tylko ci, którzy chcieli dostać się na osiedle po drugiej stronie ulicy. Bez sensu wydane pieniądze – stwierdza jeden z mieszkańców osiedla przy ul. Kazury.

Burmistrz: Jestem przeciwnikiem grodzenia

Koszt postawienia szlabanu to około 20 tys. złotych. Blokadę pomiędzy blokami przy Kazury 6 i 8 stawia ta sama firma, która zajmowała się ich montażem na zlecenie spółdzielni przy innych wyjazdach z osiedla. Zostanie wydanych ok. 40 kart, pozwalających na przejazd przez szlaban, ale nie otrzymają ich mieszkańcy. Jak poinformował burmistrz, dwadzieścia kart dostaną rodzice niepełnosprawnych dzieci, które uczęszczają do pobliskiego żłobka. Poza nimi otworzyć szlaban będą mogły firmy zajmujące się wywozem śmieci oraz obsługa zieleni miejskiej. Możliwość przejazdu będą mieli także pracownicy żłobka oraz spółdzielni.

Wyjście z bloku przy ul. Kazury 8 prowadzi wprost na drogę.

Wjazd, na którym stanął szlaban, do 2017 roku był zatarasowany kamiennymi blokadami. Ma on status drogi wewnętrzej, ale należącej do dzielnicy, a więc publicznej. Burmistrz zaznacza, że - mimo iż sam jest przeciwnikiem jakichkolwiek blokad na tego rodzaju ulicach - szlaban w tym miejscu był potrzebny.

- Generalnie, jestem przeciwnikiem grodzenia przestrzeni miejskiej i ogólnodostępnej. Tu sytuacja jest inna w związku z tym, że powstał żłobek, którego nie było. Użytkownicy tego żłobka zaburzają funkcjonowanie osiedla, trzeba też przeciwdziałać tranzytowi do ulicy Pileckiego – uważa burmistrz.

Zatrzymać tranzyt

To właśnie wizja tranzytu przez osiedle przekonała władze dzielnicy do postawienia blokady. W grudniu ma zostać oddany most Południowy i wilanowska część Południowej Obwodnicy Warszawy. Kierowcy, aby dostać się na trasę S2, będą jeździć Przyczółkową i dalej do Doliny Służewieckiej. Ale część skręci też w lewo do Korbońskiego, Rosnowskiego i Wąwozowej, czyli pojedzie przez Ursynów. Przed zakorkowanym rondem na Płaskowickiej przy Stryjeńskich byłaby pokusa skrętu w uliczkę prowadzącą do żłobka.

Jak stwierdza burmistrz, urząd dzielnicy nie chciał doprowadzić do sytuacji, w której kierowcy będą mogli - łamiąc zakaz - wjechać na osiedle od Kazury 6-8, aby skrócić sobie drogę, i będą zatrzymywali się na szlabanie pomiędzy blokami przy ul. Kazury 12 i 14. Taki szlaban ma zamiar postawić spółdzielnia "Wyżyny" po otwarciu parkingów od strony Płaskowickiej zajętych pod budowę POW. Będzie to domknięcie systemu ochrony osiedla Kazury przez nadmiernym ruchem.

Jak zapowiada burmistrz Kempa, nie są to ostatnie zmiany w tym rejonie dzielnicy. Na odcinku wzdłuż Stryjeńskich, na wysokości od Kazury 2e do Kazury 6, ma powstać droga ciągnąca się przez trawnik i parking. Ma to ułatwić dojazd do żłobka na os. Kazury od strony Kabat. Rodzice nie będą musieli jechać do skrzyżowania z ul. Płaskowickiej i zawracać na rondzie. Inwestycja jest na etapie ponownego projektowania (uwagi do pierwszego projektu wniósł Zarząd Zieleni), a budowa nowej drogi rozpocząć się ma na wiosnę.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

MM

8 3

A co z pozostałymi ulicami Panie Kempa? Wasilkowskiego dramat po całej długości, a to pod samym urzędem. Zaparkować nie ma gdzie: petenci do urzędu lub rodzice do żlobka , mieszkancy KEN lub użytkownicy metra? 07:49, 30.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kabaciakkabaciak

8 4

Moze zagrodzic wszystkie ulice? Np. KEN - mamy tu spory ruch tranzytowy... 09:28, 30.11.2020


PasażerPasażer

0 0

Nie tylko auto ma koła 22:12, 06.12.2020


reo

Polinezyjska Polinezyjska

7 7

Dramt jest na ul. Polinezyjskiej 1, 2. Nie mamy gdzie zaparkować swoich samochodów jak wracamy np z pracy trzeba wstać po parę godzin i czekać na miejsce żeby zaparkować Panie Robercie Kempa trzba w końcu coś myśleć nad ul. Polinezyjskiej może szlabany 07:59, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hela z kabatHela z kabat

7 3

Pan lech z kazury, tiaaa, i wszystko jasne:))) 08:11, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CikCik

13 12

Polityka transportowa miasta od kilku lat jest realizowana w kierunku propagowania rowerów, komunikacji publicznej i ruchu pieszego. Jest nawet Wydział Zrównoważonej Mobilności. Propagowanie tych rozwiązań spowoduje stopniowa rezygnację z samochodów, na rzecz innych środków transportu. 08:21, 30.11.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

BoomBoom

14 8

Taaa, spadła temperatura i ruch rowerowy praktycznie zamarł. A komunikacja zbiorowa stanowi spore zagrożenie w godzinach szczytu. Rzeczywiście pora na szlabany. 08:40, 30.11.2020


lolololo

9 11

Do Boom: pandemia skończy się niedługo, a samochody trują w Wolsce na potęgę. Dlatego trzeba ograniczać jazdę samochodami. Tak robią wszystkie cywilizowane miasta. Mniej jest potem raka, zawałów i udarów. 10:45, 30.11.2020


BoomBoom

11 7

lolo, truje to niska emisja. Widać to dokładnie każdej zimy. Jak tylko zaczyna się sezon grzewczy to normy czystości powietrza są przekraczane nawet o 1000%. Tym się lepiej zajmij. 10:53, 30.11.2020


Hela z kabatHela z kabat

7 2

Dzisiaj w drodze do pracy widzialam dwoch rowerzystow, z tego jeden wygladal na hydraulika ze spoldzielni. A to propagowanie o ktorym wspominasz, to sa zwykle zakazy. Jak ci rzad zakaze sprzedazy miesa, to nazwiesz to propagowaniem wegetarianizmu? 13:40, 30.11.2020


SzczurxSzczurx

2 4

Boom, ciekawe, ze na Zachodzie nie ma niskiej emisji, a smog występuje. Jego źródłem są auta, znacznie lepszej jakości niż polskie graty z wyciętym PDF. 16:52, 30.11.2020


BoomBoom

1 0

Szczurx, wyjdź sobie teraz na ulicę i pooddychaj tym śmierdzącym powietrzem co napłynęło z przedmieść. I przy okazji policz ile to niby samochodów jest teraz na ulicy. A jak już się doczadzisz tym dymem z kominów to wróć do domu i sprawdź jakie były poziomy zanieczyszczeń poza sezonem grzewczym. I przestań bredzić o zachodzie. Zainstaluj sobie Kanarka w telefonie i zobacz gdzie jest źródło smrodu. 20:18, 30.11.2020


Strefa Płatnego ParkStrefa Płatnego Park

16 18

Te wszystkie problemy kompleksowo rozwiąże dopiero wprowadzenie na Ursynowie Strefy Płatnego Parkowania, tak jak na Woli czy Żoliborzu (od 2021 r.). To tylko kwestia czasu, bo żadne słupki czy szlabany nie powstrzymają zalewu aut ludzi z innych dzielnic, dojeżdżających do Metra. 08:39, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hela z kabatHela z kabat

5 10

Nie rozwiaze, tylko poglebi. Tak jak to sie stalo na Woli, jak sie ludzie zorientowali, ze moga parkowac tylko do 150 metrow od domu a polowa wczesniejszych miejsc parkingowych zniknela. Dlatego czy i gdzie na żoliborzu powstanie, to jeszcze zobaczymy:) , bo ludzie sie na te ciemnote zarzadu bezdrog miejskich juz nie daja nabrac. 13:45, 30.11.2020


Kamilu Kamilu

15 1

Te tytuły macie tak żenujące że szok. Przyciągnąć uwagę nawet jak clue tematu jest inne 08:53, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bospapierosbospapieros

6 0

a u nas zdemontowali szlaban na klobuckiej 18. i biura okoliczne parkuja a ludzie mowia ze mieszkancy komunalnych rozbijaja sie super furami 09:15, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kabaciakkabaciak

18 14

Czy pozostali mieszkancy dzielnicy moga sie zglaszac po karte do szlabanu czy tez jest jakas dyskryminacja w tym zakresie? 09:26, 30.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

polpol

13 13

To nie dyskryminacja,tylko ochrona naszych dzieci przed takimi jak ty.
Kazury ,to nie przelotowa ulica typu Wąwozowa,Rosoła,czy choćby Braci Wagów ,tylko wąska,ciasna strefa zamieszkania ,po której chodzą matki z dziećmi i osoby starsze.

12:58, 30.11.2020


Hela z kabatHela z kabat

9 9

A moje dzieci przechodza przez Pileckiego wzdluz Plaskowickiej. Zamknijmy mozliwosc jazdy Pileckiego od strony wyjazdu z kazury. Ochronimy matki z dziecmi i starsze osoby przed wyjezdzącymi z Kazury samochodami. Tu za chwile bedzie zreszta park. Mozna więc Pileckiego za Plaskowickiej w strone blokow Kazury przerobic na deptak, albo w ogole rozkuc ten asfalt i posadzic drzewa, zrobic fontanny i plac zabaw dla bombelkow. Kto to wymyślił, zeby asfaltowac Pileckiego na przedpolach Lasu Kabackiego. Przesiadzcie sie na tej Kazury do bardzo dobrze rozwinietej komunikacji miejskiej albo chodźcie pieszo. 14:32, 30.11.2020


KorbolKorbol

4 3

Hela w punkt ! 18:42, 30.11.2020


RumburakRumburak

18 14

Blokada przedłużenia Belgradzkiej, parkingi budowane ze środków publicznych, teraz szlabany....Reszta dzielnicy nie ma co marzyć o takich luksusach. 10:27, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

margomargo

12 5

Taaa... "parkingi budowane ze środków publicznych" całkiem sporo ich powstało faktycznie w ostatnim czasie ALE na Kabatach. Nasze luksusy to od 3ech lat brak dostępu do parkingów przy ul. Płaskowickiej, płot POW uniemożliwiający ruch pieszy do ul. Płaskowickiej, zablokowane dwa przejścia dla pieszych przez ul. Płaskowickej, zawieszony przystanek autobusowy przy Kazury 10 i w środku osiedla pomiędzy budynkami mieszkalnymi, wybudowany największy żłóbek na Ursynowie.... Chętnie oddamy reszcie dzielnicy te LUKSUSY.... 16:23, 30.11.2020


Strefa Płatnego ParkStrefa Płatnego Park

14 22

Te wszystkie problemy kompleksowo rozwiąże dopiero wprowadzenie na Ursynowie Strefy Płatnego Parkowania, tak jak na Woli czy Żoliborzu (od 2021 r.). To tylko kwestia czasu, bo żadne słupki czy szlabany nie powstrzymają zalewu aut ludzi z innych dzielnic, dojeżdżających do Metra. 10:38, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hela z kabatHela z kabat

12 10

A zwezenie jezdni poprawi płynnosc i wiecej aut przejedzie. Nie z nami te numery, Bruner. 14:23, 30.11.2020


lolololo

12 23

Pora wprowadzić strefę płatnego parkowania na Ursynowie. Jednocześnie podnieść opłaty. Aut w Warszawie jest za dużo, bo posiadanie samochoodu jest zbyt tanie. 10:41, 30.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hela z kabatHela z kabat

8 9

Nie, aut nie jest za duzo, tylko drog i parkingow jest za mało. Do tego brak obwodnicy, sieci metra. A oplaty prosze bardzo, mozemy zrownac z tymi ponoszonymi przez rowerzystów. Nie moze byc tak, ze tylko rowerzysci za wszystko płacą;) 13:57, 30.11.2020


PasażerPasażer

0 0

Aut jest za dużo, [potwierdzam 22:08, 06.12.2020


KorbolKorbol

17 11

Połączenie Belgradzkiej z rondem niechybnie rozwiązało by problem aut pojawiających się miedzy blokami na Kazury.
Ale to wszystko *** . Dziś siedzę w biurze w maseczce choć wszystkich klientów obsługuje zdalnie przez internet. Taka to mentalność ludzi u steru, podjecie decyzji jest strasznie trudne i jeszcze by się coś zmieniło na lepsze, o rany rany. 12:44, 30.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

polpol

14 22

Ręce precz od przedpola Lasu Kabackiego!!!!!!!!!!!!!!
Może jeszcze sam las przerobić na parkingi?????????????????
Przesiądź się do dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej,albo stój w korkach. 12:54, 30.11.2020


Hela z kabatHela z kabat

7 11

Poza tym artykul to manipulacja, kolejne proby jatrzenia mieszkańców i szczucia na kierowców: "...Przed zakorkowanym rondem na Płaskowickiej przy Stryjeńskich byłaby pokusa skrętu w uliczkę prowadzącą do żłobka....". Nikt jadący z kabat nie wjezdza miedzy kazury 6 i 8 bo ze stryjenskich jest zakaz skretu w lewo strone złobka. 13:53, 30.11.2020


maxmax

14 1

~Hela z Kabat. Niestety zakaz skrętu w lewo od strony Kabat wielu kierowców nie odstrasza od wykonania właśnie takiego ruchu..., niezależnie od pory dnia niestety. Podobnie jak stojące znaki o zakazie wjazdu czy strefie zamieszkania wokół żłobka. W praktyce nic z nich nie wynika. 16:11, 30.11.2020


polpol

5 4

Zapomniałem napisać, ze rozwiązaniem problemu jest bardzo u nas popularne - pedalarstwo zimowe! 16:37, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PasażerPasażer

0 0

Zazdrościsz kondycji korkostoju? 22:06, 06.12.2020


Płatna strefa na UrsPłatna strefa na Urs

8 7

Płatna strefa na Ursynowie 16:53, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

margomargo

8 3

(1) Szkoda, że artykuł pomija chronologiczne powiązania przyczyno-skutkowe w związku z budową żłobka oraz blokowaniem nadmiernego przejazdu aut przez nasze osiedle z powodu budowy POW. Idea poszukiwania rozwiązań tego węzła gordyjskiego, na linii mieszkańcy- SMW- Ratusz, od początku zakładała ujednolicenie systemu zabezpieczającego osiedle przed nadmiernym ruchem aut wszelkiego pochodzenia (!) zarówno na terenie miejskim, jak i spółdzielczym.
Otóż postawienie szlabanu pomiędzy budynkami Kazury 6-8 jest prawie ostatnim etapem 3-letnich rozmów, które miały pisemne poparcie wielu mieszkańców osiedla a nie dotyczyło „widzimisię” tylko wspomnianych w artykule budynków nr 6 i 8. 18:14, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

margomargo

7 2

(2) Decyzja dzielnicy o budowie żłobka+pierwotny projekt, budowa POW oraz nadmierny przejazd aut "skrótem" przez osiedle spowodował: otwarcie przejazdu przy Kazury 6-8, powstanie zamiennego planu zagospodarowania terenu wokół i dojazdu do żłobka oraz blokadę przejazdu przez SMW w postaci postawienia szlabanów w części osiedla (na wniosek grupy mieszkańców, pomimo wskazania innych preferencji w osiedlowym referendum) oraz uruchomienie żłobka - przyczyniły się do powstania nadmiernego ruchu na drodze wewnętrznej od wjazdu przy Stryjeńskich, wzdłuż Kazury 8, obok osiedlowego placu zabaw, żłobka oraz Kazury 12-14. Całość tego systemu powinny domknąć szlabany postawione przez SMW na 3-ch wjazdach w osiedle od strony ul. Płaskowickiej, po zdjęciu ogrodzeń i oddaniu parkingów, co niestety blokowane jest przez zleceniodawcę i wykonawcę POW. Wówczas każdy mieszkaniec będzie miał możliwość dojazdu od „swojej strony”, a życie i tak zweryfikuje, który wjazd będzie najbardziej oblegany... 18:19, 30.11.2020


Warszawiak82Warszawiak82

5 8

Powinna się natychmiast rozpocząć budowa łącznika Belgradzka-Pileckiego.
Jeśli się nie zacznie to władze dzielnicy powinny przegrać w kolejnych wyborach. Jeśli nie przegrają to będzie znaczyć, że cały Południowy Ursynów na własne życzenie stał, stoi i będzie dalej stał w korkach. Głosujcie dalej na PO, a będą się przejmować waszymi problemami tak jak do tej pory. 21:39, 30.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TubylecTubylec

1 0

Było już referendum i ludzie chcą parku a nie łącznika koło Kazurki. Jesteś w mniejszości i przyjmij to wiadomości zamiast trollować albo lobbować deweloperom. 15:53, 05.12.2020


AnnaAnna

2 3

Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził!
Seria artykułów dotyczących Osiedla Kazury, to świetna baza wiedzy, tworząca aktualizowaną historię w odcinkach 23:11, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

1 2

Każda publikacja jest cenna, także dlatego że zawiera garść informacji od wszechźródła wiedzy lokalnej:-)
Dzięki, że do nas wracacie! 23:31, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GggggggGgggggg

1 0

Gdyby pan burmistrz upadł i obił sobie swoja facjate dotkliwie. Nie było by mi go żal. Gdzie jest naczelnik Sitterle? Co z nim zrobiła wasza mafia? 07:27, 01.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bella3bella3

2 0

Jeżeli droga jest prywatna, np. własność spółdzielni, to może być udostępniona tylko dla mieszkańców. Przecież właściciel pokrywa koszty utrzymania drogi, remonty i za bezpieczeństwo (więc są i koszty ubezpieczenia drogi), bo kto pokryje koszty złamanej na dziurze ośki w samochodzie. 21:31, 01.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PasażerPasażer

1 1

Ursynów to przede wszystkim metro, fetyszyści aut niech sobie stoją do upadłego 22:01, 06.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UmiarkowanyUmiarkowany

0 0

Ale zdajesz sobie sprawę, że to jest metro warszawskie a nie moskiewskie czy londyńskie? Mamy 1,5 linii metra a nie 15? Też jestem zwolennikiem maksymalnej redukcji korzystania z auta ale są obszary miasta gdzie się metrem nie dojedzie. 23:08, 09.12.2020


0%