Zamknij

Buspasy w Dolinie Służewieckiej już działają. Kierowcy niezadowoleni, a pasażerowie autobusów?

06:36, 13.01.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 12:36, 13.01.2022
Skomentuj KW KW

Nowe buspasy w Dolinie Służewieckiej rozzłościły większość kierowców. Na rozluźnionej po otwarciu tunelu POW ulicy znowu zaczęły pojawiać się korki.

Po otwarciu tunelu POW pod Ursynowem ruch na wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej zmalał. Drogowcy wykorzystali tę okazję i na odcinku od Nowoursynowskiej do ul. Jana III Sobieskiego wymalowali buspasy. Zostały wyznaczone kosztem jednego z trzech pasów ruchu. Pomysł ten nie przypadł kierowcom do gustu. 

- Otworzyli tunel i było świetnie. O godzinie 16 puściutko. A teraz wymalowali te pasy i znowu jest beznadziejnie - mówi Macias. - Jak Dolinka nie będzie stała w korku, to świat się chyba skończy - komentuje z kolei Krzysztof.

Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością, a skoro ruch zmalał, to i tak pokonują tę trasę szybciej. To jednak może się jeszcze zmienić. Dlatego w oczach władz Warszawy buspasy były konieczne.

- Po dużych zmianach ruch może się układać jeszcze przez długi czas, samochodów może przybyć, niedługo zaczyna się też remont trasy Łazienkowskiej i buspasy okażą się wtedy przydatne. Miasto uznało, że teraz jest najlepszy moment na ich wyznaczenie - zauważa Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich odpowiadającego za wykonanie buspasów. 

Zbiorkom ma priorytet

Stołeczny ratusz od dawna promuje przesiadkę do komunikacji miejskiej. Dlatego z założenia nie może być tak, że autobusy - które przewożą dużo więcej osób niż osobówka - stoją w korkach. Sami pasażerowie zdążyli już docenić nowe buspasy. Ich zdaniem nawet po otwarciu tunelu POW nadal bywały problemy z szybkim przejazdem. 

- Dzięki buspasom zdecydowanie czuć różnicę. O wiele szybciej dojeżdżam teraz do domu. Ruch tutaj cały czas jest duży. I rano, i wieczorem - stwierdza pani Agnieszka. - Teraz dużo szybciej dojeżdżam do szkoły - dodaje inna pasażerka komunikacji miejskiej.

Poza tym nie wszędzie kierowcy natrafiają na korek w Dolinie i nie zawsze. W środę, w godzinach porannego szczytu większy zator widoczny był tylko na odcinku od Sobieskiego do Wilanowskiej w stronę Ursynowa. Gorzej zrobiło się tam dopiero po południu. 

- Jechałam jeszcze przed 16, dwa pasy stały, zupełnie tak jak kiedyś. A autobusu prawie żadnego - zauważa pani Danuta. 

W stronę Stegien takich problemów nie ma prawie wcale. - Rano zawsze się stało na tej Dolince, odwożę tędy dziecko do szkoły. Teraz jest super, skręcam w prawo z Anody, jadę za al. Wilanowską i nie stoję w żadnym korku. Jest znacznie lepiej niż kiedyś. A buspas, w zależności jak często kursują autobusy, jest potrzebny. Ludzie jeżdżą nimi do pracy, do szkoły. Wydaje mi się, że Polacy o wszystko muszą mieć pretensje. Co by nie zrobić, to zawsze jest źle! - kwituje Darek, kierowca z Ursynowa.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(80)

wal kuskiwal kuski

38 30

Kretynizm. Co tu jeszcze komentowac? 08:02, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

DarkDark

29 15

Nooo, szczególnie na odcinku Sobieskiego-Bonifacego autobusy latają jak messerszmity, to raz, a dwa, po stronie toru Stegny jest miejsce na czwarty pas i od tego trzeba było zacząć. No i w godzinach dedykowanych, jak na Sobieskiego, a nie całą dobę. Ktoś w ratuszu ma elektryka. I jego żona też. 08:02, 13.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

4T4T

14 27

NIe ma sensu ładować pieniędzy w drogi w mieście skoro perspektywa na 2030-2040 to zmniejszenie prywatnego transportu samochodowego. Wystarczy popatrzeć na ceny samochodów i eksploatacji, a także na wyśrubowane normy ekologiczne. Miasta powinny być dla ludzi, a nie dla aut. 10:19, 13.01.2022


OloloOlolo

27 8

Moim zdaniem za szybko podjęto taką decyzję. POW otwarto w grudniu, przed świętami, w momencie gdy ruch w całym mieście zmalał. Jedyną tego przyczyną były wyjazdy warszawiakow z miasta, a nie rozluźnienie korków przez otwarcie nowej trasy. Teraz, już w nowym roku mamy buspas i zdziwienie, że korki w tym miesjcu nadal są. 08:22, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

s.s.

37 25

Kompletna głupota. Bez buspasa ruch był płynny (chociaż trzeba wziąć poprawkę na okres świąteczny), tak więc i autobusy nie stały w korku. Teraz co prawda będą jechały bez problemu buspasem ale postoją sobie razem ze wszystkimi w korkach np. przed wiaduktem nad KEN. Myślę, że pomóc może tu tylko drastyczne zwężenie ulic do jednego pasa z przeciwpasem rowerowym i progami zwalniającymi. A na środku powinna być strefa relaksu dla miłośników sojowego latte ;) Howgh 08:33, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autorodeoautorodeo

41 52

Biedne ludziki w autkach, chcieliby żeby tylko ich interes był uwzględniany. .. To nie wina pasażerów autobusów, że ludzi w samochodach w Warszawie ciągle przybywa, więc nie oni powinni cierpieć przez korki, bo to zwiększona ilość aut na drodze i gęby za kierownicą przy każdej okazji wpatrzone w smartfony są przyczyną zatorów. A buspasy są potrzebne i przydatne, w celu obserwacji, przejedźcie się do zachodniego świata, a nie na zacofany wschód, to zobaczycie, jak to wygląda w cywilizacji. Piszę to jako osoba, która ma samochód i z niego korzysta, ale to nie znaczy, że mam d**ę przyklejoną do fotela w aucie i nie pojadę do pracy autobusem. 08:48, 13.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MisiaMisia

16 7

Racja, ale... Teraz z powodu, covidu wiele osób decyduje się na poruszanie samochodem, żeby unikać kontaktów. Wiele osób nadal pracuje zdalnie i ogranicza przebywanie w miejscach publicznych. W zbiorkomie trudno o dystans. Widzisz osobę bez maseczki i masz wybór. Awantura i możliwe opóźnienie przejazdu, albo siedzisz cicho :/ Jeśli pracujesz stacjonarnie, to rzadko cały przejazd pokonuje się 1 środkiem transportu. Często jeździmy z przesiadką. Co daje 4 różne zestawy podróżnych w ciągu dnia i 28 na tydzień. To duże ryzyko. Także ten... Sama wróciłam do samochodu, właśnie z tego powodu :( 11:25, 13.01.2022


autorodeoautorodeo

14 13

@Misia, pandemia, nawet w tym kraju antyszczepów i pisu, nie będzie trwać wiecznie. Poza tym, idąc tym tokiem rozumowania, to w związku z pandemią dużo ludzi pracuje w trybie zdalnym - całkowicie lub częściowo, dlatego ruch na drogach powinien być relatywnie mniejszy, więc i wyłączenie jednej nitki na buspas, też nie powinno aż tak boleć kierowców. No chyba, że zamiast siedzieć w domach przed kompem i pracować, jeżdżą jak opętani po mieście i załatwiają prywatne sprawy. 12:48, 13.01.2022


sadisadi

17 15

Buspas skróci czas przejazdu autobusów, czyli też czas kontaktu między pasażerami co obniża ryzyko zakażenia. Kierowcy, którzy jeżdżą sami i tak się nie zarażą, więc mogę chwilę dłużej spędzić w swoim samochodzie. To tak a propos obniżania ryzyka 12:52, 13.01.2022


MisiaMisia

9 5

Mój komentarz nie odnosi się do buspasa. To reakcja na totalną krytykę zachowań kierowcców korzystających z samochodów. Ja i wiele innych osób wybieramy samochód, właśnie ze względu na pandemię i mrozy. Nie widzę powodu do wstydu, czy totalnej krytyki. Możemy swodobnie decydować o sposobie poruszania. Jeśli chodzi o skrócenie czasu przejazdu autobusu, dzięki wyznaczeniu buspasa, w kontekście zarażenia covidem, to wystarczy kilka minut w pomieszczeniu zamkniętym i już moża złapać. Także ten... Piszę jako zaszczepiona i życzę zdrowia tym w zbiorkomie i za kierownicą. 15:26, 13.01.2022


DoktorekDoktorek

32 29

Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością...

Chyba niektórzy kierowcy żyją na innej planecie. 08:50, 13.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tmktmk

19 9

Jak na trasę tranzytową to częstotliwość kursowania autobusów jest niska. BUSPAS to kara dla kierowców i takich osób jak ja, które nie mają jak skorzystać z tych nielicznych linii tam jeżdżących z przystankami co 3 kilometry. 11:25, 13.01.2022


RositRosit

26 44

Czekaliśmy na ten buspas od lat. Ale powinien być już od Anody, bo na odcinku do Nowoursynowskiej też się korkuje 08:51, 13.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

atsats

5 2

Tak, chyba żeby okoliczni bezdomni z działek mogli sobie wsiąść na nieistniejących przystankach w tym miejscu? 20:20, 13.01.2022


Warlord KonstancinWarlord Konstancin

16 17

No i gdzie mam się teraz rozpędzić? Ech, pozpstaje zostawić samochód na parkingu przed budynkiem ratusza i wsiadać w autobus. 09:07, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawiak82Warszawiak82

55 35

Skoro po otwarciu tunelu autostrady przez Ursynów, zniknęły korki w Dolinie Służewieckiej, to robienie buspasów nie ma sensu. Pasażerom komunikacji zbiorowej nic to nie da, a pozostałym osobom utrudni życie. Robienie ich na zapas jest kiepskim wyjaśnieniem. To już nie pierwszy raz, kiedy władze Warszawy działają na szkodę mieszkańców stolicy. Co się dziwić? Miastem zarządzają ludzie bez doświaczenia - prezydent nawet gminą nie zarządzał czy choćby miastem powiatowym. Ile jeszcze musi być takich przypadków by w końcu wprowadzono zarząd komisaryczny? 09:36, 13.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

14 28

bbbuuuhhhaaahhhaaaa
A kim jest twój PISlamski premierzyna?????
Ilu przeciętnych ludzi cokolwiek o nim wiedziało ,zanim dostał stołek,ktorego kurczowo się trzyma,żeby tylko spełniać rozkazy uzurpatora z Żoliborza???
POLSKI ŁAD......................no to dopiero wymyśliły i zrobiły na kolanie niedojdy ,które nie mają większego doświadczenia.
Nienawiść do Polaka i hipokryzja PISlamistów są równe tylko tym putinowskim. 10:33, 13.01.2022


spizispizi

20 40

niektórym na widok buspasa korkuje się w głowie.Komunikacja miejska przewozi kilka razy więcej osób niż "służbówki" z jednym kierowcą. 09:55, 13.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

22 14

Tu chodzi o to, że tam bez bus pasów wszystko szło płynnie, zarówno auta jak i osobówki. W tamtym miejscu dla komunikacji miejskiej nie ma korzyści, a są straty dla środowiska i osobówek. 12:44, 13.01.2022


NatolinNatolin

10 8

niektórym się korkuje w głowie z zazdrości, że inni jadą wygodnie autem, a on gniecie się w autobusie z pijaczkami, mamciami z wrzeszczącymi bombelkami itd. 17:55, 13.01.2022


BoomBoom

31 16

Kiedy ruszy budowa wiaduktu nad al. Wilanowską? 10:12, 13.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

memememe

13 5

albo tunelu 15:06, 13.01.2022


RafalalaRafalala

2 3

Nigdy 18:28, 14.01.2022


SwójSwój

41 61

Większość kierowców i tak wozi głównie powietrze. Może w końcu zrozumieją, że przez ich lenistwo tracimy wszyscy. Powietrze o tej porze roku i tak jest tragiczne bez spalin. W Polsce cały czas panuje przekonanie, ze o statusie materialnym decyduje samochód. Na zachodzie już dawno zrozumieli, że ważniejsze jest czyste powietrze. Im więcej ograniczeń dla samochodów tym lepiej. Pozdrawiam serdecznie przyszłych hejterow. 10:47, 13.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

35 15

Skoro dusi nas niska emisja to zacznijmy od czopowania kominów w imię większego dobra, a ludzie niech marzną. Ważne by pustawe autobusy po godzinach szczytu mogły jeździć swobodnie, nie? Co tam ludzie płacący dodatkowe podatki na budowę dróg.
A dlaczego pasażerowie nie jadą rowerami? Też muszą zrozumieć, że miasto nie jest dla nich :-) 12:45, 13.01.2022


gfsfgfsf

33 12

To chyba masz deficyt umysłowy. Nie wziąłeś pod uwagę , że :
- niektórzy odwożą dzieci do szkoły/przedszkola i potem jada do pracy
- niektórzy prace mają na drugim końcu miasta i szybciej dojadą samochodem niż 3 razy się przesiadając
- nie zawsze komunikacja dociera w te miejsca do których ktoś zmierza
- ludzie nie zrezygnują ot tak z samochodu, a czystego powierza z uwagi na korki na pewno nie będziesz miał - w koncu stojąc w korku musze również spalać paliwo 13:51, 13.01.2022


AlamakotaAlamakota

19 29

Jak sie chcialo mieszkac daleko i miec wieksze mieszkanie to trzrba stac wiecej w koreczkach. 14:13, 13.01.2022


szary człowiekszary człowiek

9 5

Dlaczego wybieram samochód? Prosta sprawa - samochodem do pracy mam 20 minut, autobusem z przesiadką - ponad dwa razy więcej. Obecnie jeszcze kwestia COVID - w samochodzie sam, ew. z żoną, w autobusie z masą dzbanów (bo inaczej nie da się tego określić) z maskami na brodach. Dla mnie wybór jest oczywisty. 11:06, 14.01.2022


FaziFazi

39 14

Jechałem parę razy, masakra. Korki takie, że nawet przed otwarciem tunelu nie było wszystko na odcinku od KEN do Sobieskiego tak zatkane.W międzyczasie tylko 3 autobusy przejechały. 10:53, 13.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

InformatykInformatyk

18 43

Naucz się dynamicznie ruszać spod świateł to i korek będzie mniejszy 13:27, 13.01.2022


BUS_BUSBUS_BUS

19 39

3 autobusy to niemal 700 aut osobowych (jeśli jeden pasażer zostanie przeliczony na jedno auto osobowe a w stolicy głównie widzi się na drogach pojedyńcze osoby w autkach bo stan umysłu nie pozwala inaczej) więc korki byś miał jeszcze większe gdyby nie autobusy na buspasach... 14:16, 13.01.2022


BoomBoom

42 14

Co za brednie. 700 osób w 3 autobusach to chyba jak urny wiezie. Poza szczytem to autobusy wożą głównie powietrze. 14:30, 13.01.2022


FaziFazi

18 7

Busy mają raczej problem z wyjazdem z Wałbrzyskiej czy Nowoursynowskiej w dolinkę, a ruch busów w dolince zazwyczaj był płynny. Poza tym bez sensu brak godzin obowiązywania bus pasa jak np. na ul. Sobieskiego. 15:30, 13.01.2022


każdemu po równokażdemu po równo

34 17

dwa pasy dla samochodów to rozrzutność - zrobić z jednego ścieżkę rowerową 10:58, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

30 14

odmęty szaleństwa czaskoskiego w pigułce.
już by chociaż zrobili godziny obowiązywania, analogicznie jak na części sobieskiego... 11:56, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

36 15

Debilizm zarządzających ruchem w Warszawie powinien być przedmiotem badań.
W dolince od świąt wszystko było OK - więc nie wiadomo na podstawie jakich badań ktoś wymyślił ten buspas. Autobusy jeździły na bieżąco - żadnych korków. Teraz faktyczny ruch pojazdów ma się zmieścić na powierzchni o 1/3 mniejsze no i auta w korku stoją-więcej spalają i trują powietrze. A wystarczyło pomyśleć.
Podobnie jest ze światłami dla pieszych - ja rozumiem że ma być bezpiecznie, ale dlaczego te światła nie są skoordynowane ze światłami kierującymi ruchem na skrzyżowaniach? Pieszy wchodzi na przejście i zatrzymuje auta które dopiero co ruszyły na zielonym i znowu hamulec i azbest z klocków hamulcowych w powietrzu a za chwilę gaz i spaliny., a wystarczyło pomyśleć ... no ludzie... mamy 21wszy wiek, komputery symulacje. 12:43, 13.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

seminsemin

21 7

Autobusy nigdy nie jezdzily na biezaco. Przejazd tamtedy zawsze i dla wszystkich byl makabra. Problem w tym, ze teraz autobusy maja "lepiej niz bardzo dobrze", a reszta jak stala tak stoi, a nawet gorzej niz bylo wczesniej. 16:45, 13.01.2022


BrakLogikiBrakLogiki

10 1

No właśnie po otwarciu obwodnicy wszyscy mieli tam bardzo duży luz. Bez obwodnicy w okolicy 17 nie dało się po prostu wjechać na dolinkę. Ani z KEN ani z Rosoła ani z Nowoursynowskiej. Bo na każdym z tych odcinków był korek. Obecnie po otwarciu POW przez te parę tygodni była to zupełnie inna ulica. Jedyne co blokowało ruch to czasem światła. Szlag może trafić jak się obserwuje niektóre decyzje. Wydaje się że podejmują je ludzie odrealnieni żyjący w bańce ewentualnie bez wiedzy lub z jacyś ortodoksi z misją. 10:00, 14.01.2022


InformatykInformatyk

48 49

To chyba normalne że w takim dużym mieście promuje się komunikację zbiorowa a nie wygodnictwo paru osób? Autobus jeździ cały dzień a auto wiozące JEDNA osobę stoi bezużyteczne . 13:24, 13.01.2022

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

NatolinNatolin

18 33

Zacznij jeździć samochodem, to pogadamy. Nie po to ciężko pracowałem, żeby teraz stać w korku, bo jakiś zbiorkom ma priorytet. 17:43, 13.01.2022


InformatykInformatyk

15 9

Natolin.raczej nie znajdziemy wspólnego języka bo nasz coś z rycerza;) Szanuje ludzi pracy w nie roszczeniowych korko... 18:53, 13.01.2022


ursurs

9 11

Natolin, a moze przesiadziesz sie na komunikacje miejska? 20:01, 13.01.2022


PozdrawiamPozdrawiam

7 4

Natolin grzeczniej trochę bo to nie zbiorkom tylko równie ciężko pracujący ludzie. 07:48, 14.01.2022


BoomBoom

6 10

Naprawdę tacy ciężko pracujący ludzie, że jeżdżą do pracy przez 24 H na dobę i dlatego potrzebują tego buspasa przez całą dobę? Ale jakoś podatków na drogi nie płacą, bo jeszcze nigdy nie widziałem by pasażer tankował autobus. Poza tym poza szczytem to te autobusy świecą pustkami. A może powinni przesiąść się na rowery? Przecież za każdym razem kalesoniarze chcą na nie wsadzić ludzi jeżdżącymi autami zapominając o pasażerach autobusów. 10:47, 14.01.2022


PozdrawiamPozdrawiam

4 4

No i juz hejcik.a to że kalesoniarze..ze rower na buspasie takie podejście z lat 90 i czasy Poloneza Caro:) Niestety dla was to my teraz patrzymy na Was z góry ( tak fizycznie) bo np skucha się muzyki.A co do podatków.no cóż.Wole wspierać lokalny sklepik niż kupować paliwo po coraz bardziej chorej cenie;) Podobno Warszawa była pusta na święta...Nie możesz tam zostać i będziesz wolny od korków.buspasa etc.. 12:34, 14.01.2022


BrumBrum

3 2

~Boom - teraz to odleciałeś... tak, oczywiście pasażerowie komunikacji miejskiej są na pewno mniej pracowici od kierowców... socjolog się znalazł.... produkujesz kalumnie na tym forum tak wytrwale, że od razu widać, że to Ty masz za dużo wolnego czasu. 15:08, 14.01.2022


BoomBoom

3 4

Niech sobie pracują ile chcą, ale nie ponoszą opłaty drogowej w paliwie. Nie masz pewnie samochodu i nawet tego nie wiesz. A skoro jeżdżą dotowanym zbiorkomem to z tymi innymi podatkami też nie jest tak różowo, szczególnie na tej trasie 16:27, 14.01.2022


PozdrawiamPozdrawiam

1 1

Twój bum stary nie ma samochodu.plac i jeździj 23:54, 14.01.2022


DBCDBC

29 51

Kierowcy zawsze są niezadowoleni. A większość - czyli pasażerowie komunikacji miejskiej - ma lepiej. 13:53, 13.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

s.s.

45 12

Tak swoją drogą nie byłbym taki pewien, czy akurat w Dolince pasażerowie zbiorkomu stanowią większość. Nie sądzę też, żeby buspas spowodował, że jeżdżący tamtędy kierowcy i pasażerowie aut ochoczo wskoczą do autobusów. A właściwie śmiem wątpić. 14:18, 13.01.2022


BrakLogikiBrakLogiki

17 7

Nie wiem czy istnieje ulica na której pasażerowie zbiorkomu stanowią choćby połowę tranzytu nie mówiąc o większości. Przedmówca się rozmarzył. Było dobrze z trzema pasami, autobusy swobodnie jechały. Korków niemal nie było. Wieczorem wyjazd z KENuw dolinkę zwykle kończył się zaraz po wjechaniu na prawy pas i korek. Po otwarciu POW najbliższy przystanek to światła przed Wilanowską. Komu to przeszkadzało? 18:28, 13.01.2022


wqwq

31 9

Pewnie - teraz korek jest i na Ursynowie - wyjazd z Wilanowa do POW i wjazd na Wilanów z POW prowadzą przez Ursynów; i w Dolince ŁŚużewieckiej - bo przecież ludziom za dobrze by było.
Mógł jeden z drugim najpierw sprawdzić jak się ruch zachowuje w godzinach szczytu, ale przeciez juz kopytami przebierali żeby postawić na swoim. 13:57, 13.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrakLogikiBrakLogiki

11 5

Zwłaszcza że jezdnia była tak zluzowana że autobusy na prawdę radziły sobie znacznie znacznie szybciej niż przed otwarciem POW. Obecnie dwa pasy i wystarczy jeden - dwa "ciapki" i wszyscy jadą 40/h. 18:22, 13.01.2022


jac.jac.

21 31

W przerwie świątecznej nie było korków, a w tym tygodniu są. (W zeszłym było Trzech Króli, więc nie wszyscy jeszcze wrócili do Warszawy).

Ale oczywiście winny jest buspas. Temu, że wolne jeszcze w zeszłym tygodniu miejsca na publicznych parkingach zniknęły, też jest pewnie winien buspas. 15:28, 13.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PozdrawiamPozdrawiam

5 4

Tam skąd pochodzą korków nie ma.Czy Warszawa robi im tam buspasy? Nie 07:46, 14.01.2022


jac.jac.

5 1

@~Pozdrawiam
Warszawa robi buspasy swoim mieszkańcom, a nie mieszkańcom Piaseczna czy Konstancina i okolic, kosztem tych, którzy dojeżdżają do Warszawy z okolicznych miejscowości. Nie do końca rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi. 13:57, 14.01.2022


PozdrawiamPozdrawiam

7 6

To dojeżdżajcie zbiorkomem a nie są samochodem.proste.Czego nie rozumiesz? 17:01, 14.01.2022


InformatykInformatyk

26 25

Kierowcom polecam obserwacje znaków i przejść dla pieszych a nie swobodnie jadących autobusów.Zagapi się jeden z drugim i przegapi zielone... 20:27, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GgGg

8 6

Benzyna droga a jada dalej. Buspasy a jada dalej:) 09:41, 14.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

atsats

10 13

Pewno dlatego, że lepiej wsiąść do swojego auta, ze swoją nastawioną temperaturą, słuchając swojej muzyki i nie trzymając się barierki, na którą nacharał jakiś emeryt czy pijak, żeby nie kluczyć przez pół ursynowa autobusem, tylko dojechać wprost do celu. 18:04, 14.01.2022


PozdrawiamPozdrawiam

4 2

Niech jadą;) 18:20, 14.01.2022


CzytelnikCzytelnik

10 9

Ats urzekła mnie twoja historia :) na szczęście buspas jest dla autobusów,nie dla prywatnych aut 19:43, 14.01.2022


anżejanżej

12 5

szkoda , że budowa tunelu nie potrwała jeszcze kilka lat, bo teraz Sikorskiego to masakra, 10:13, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

G.MG.M

11 0

Czy ten buspas jest całodobowy ??? Bo na tabliczkach nie ma wyznaczonych godzin. 10:47, 14.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiaMisia

7 0

Tak 15:50, 14.01.2022


dopadopa

1 1

I tu widać gdzie cie mają 12:53, 17.01.2022


CzytelnikCzytelnik

18 19

Buspas jest dla autobusów jak sama nazwa wskazuje.Autobus jeździ cały dzień a prywatne auto wiozące jedna osobę nie.Warszawa pustoszeje w święta więc trzeba przypominać kto tu jest u kogo. 19:47, 14.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SasiadSasiad

7 5

Dobrze napisane. Niestety, my, rdzenni jesteśmy w mniejszości. Goście bardzo szybko uzurpują sobie prawo do bycia gospodarzami, niestety. 20:35, 16.01.2022


qasqas

23 11

Nie każdy może jeździć autobusem, ja mam taką pracę, że codziennie wyjeżdżam z Warszawy i wieczorem wracam, to co mam na Stegnach parkować i do samochodu dojeżdżać autobusem?
Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, tylko po to, żeby ją zakorkować. Dziś korek i rano i po południu, autobus widziany jeden w obie strony, a w nim kilka osób. Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej. 21:22, 14.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

kiedy to się zmienikiedy to się zmieni

4 3

Albo debilem , albo dywersantem. Im gorzej dla Polaków , tym lepiej. Do tego można dorzucić kilka innych sztuczek. Np. nazwy przystanków dezinformujące, równoczesne podjeżdżanie na przystanek 4 , czy 5 numerów autobusu- przegubowych, które blokują skrzyżowania i dostęp pasażerom wsiadającym, rondeczka o średnicy mniejszej niż długość przeciętnej "osobówki” ....... 21:45, 16.01.2022


rozsadekrozsadek

7 11

"Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej."
1. W Solarisa wchodzi 200 osób. 20 autobusów na godzinę daje 4000 osób. 4000 samochodów mniej to 30-35 kilometrów korka mniej.
2. Nie 1 minutę a z 10 minut w każdą stronę czyli 20 minut dziennie.
3. "Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, " Takim osobnikiem trzeba być żeby jeździć po Warszawie samochodem. 10:49, 17.01.2022


BoomBoom

9 1

rozsadek, idiotyczna demagogia nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Miałem okazję kilka razy jechać tą drogą autobusem poza szczytem. Z tych potencjalnych 200 osób naliczyłem 8 w jednym kierunku i 13 jak wracałem.
Tak ma wyglądać zarządzanie ruchem na trasach przelotowych stolicy? Zamiast obiecywane od lat udrożnienie drogi poprzez przebudowę skrzyżowań mamy napad z pędzlem w dłoni i ponowne zakorkowanie drogi. Ale na most pieszo-rowerowy kasa jest. 12:18, 17.01.2022


WarszawaWarszawa

0 0

Na logikę to wyjeżdżasz i cały dzień cię nie ma a autobus kilkanaście razy okrąży ta trasę. 07:57, 19.01.2022


BoomBoom

13 8

Trzaskowski, zdradziłeś swoich wyborców. Myślisz, że fucha prezydenta Warszawy to przechowalnia? 21:21, 16.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Adam22Adam22

1 0

Co ty gadasz? Trzaskowski zawsze zapowiadał, że będzie wspierał transport publiczny. 21:45, 18.01.2022


MisiekMisiek

0 2

To troll... ma za zadanie jechać po Trzaskowskim ile się da to jedzie...

Za naszą kasę z podatków PiS finansuje takich trolli tak samo jak finansuje szczujnię w TVP.... 20:32, 21.01.2022


KorbolKorbol

5 3

Jak pisałem że korki na Dolince nie znikną, to mnie na latarnie minusami chcieliście wysłać. Buspas być dobry panie CENZOR ?! 12:50, 17.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiceNice

2 1

W pierwszych dniach od uruchomienia 4 km buspasów w Dolinie Służewieckiej i w al. Sikorskiego czas przejazdu komunikacją miejską skrócił się trzykrotnie, a liczba pasażerów wzrosła do blisko 27 tys., czyli aż o 70 proc 05:55, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TkaczukTkaczuk

1 0

A nie można zrobić czasowego buspasa jak np. na Sobieskiego 7 - 10, 14 -18. Wiem, że to nielogiczne, bo właśnie wtedy jest najgęściej ale jednak... 14:34, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ten kraj to dnoten kraj to dno

0 0

jak ZDM chce buspasy to niech sobie wykupi teren i je zbuduje a nie zabiera gotowy pas i z drugiej strony czemu skoro buspas to może jechać MON,taxi,MOTOCYKLE I KARETKI no sorry ale to jest dyskryminacja innych użytkowników a może buspasami zezwolić jazdę samochodem osobowym np jeśli jadą minimum 2,3 czy 4 osoby 06:53, 11.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%