REKLAMAA1 SanGiovanni 01.07.2022 - 31.08.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 stycznia 2022, 06:36 komentarzy 80

    (KW)

    Nowe buspasy w Dolinie Służewieckiej rozzłościły większość kierowców. Na rozluźnionej po otwarciu tunelu POW ulicy znowu zaczęły pojawiać się korki.

    Po otwarciu tunelu POW pod Ursynowem ruch na wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej zmalał. Drogowcy wykorzystali tę okazję i na odcinku od Nowoursynowskiej do ul. Jana III Sobieskiego wymalowali buspasy. Zostały wyznaczone kosztem jednego z trzech pasów ruchu. Pomysł ten nie przypadł kierowcom do gustu. 

    - Otworzyli tunel i było świetnie. O godzinie 16 puściutko. A teraz wymalowali te pasy i znowu jest beznadziejnie - mówi Macias. - Jak Dolinka nie będzie stała w korku, to świat się chyba skończy - komentuje z kolei Krzysztof.

    Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością, a skoro ruch zmalał, to i tak pokonują tę trasę szybciej. To jednak może się jeszcze zmienić. Dlatego w oczach władz Warszawy buspasy były konieczne.

    - Po dużych zmianach ruch może się układać jeszcze przez długi czas, samochodów może przybyć, niedługo zaczyna się też remont trasy Łazienkowskiej i buspasy okażą się wtedy przydatne. Miasto uznało, że teraz jest najlepszy moment na ich wyznaczenie - zauważa Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich odpowiadającego za wykonanie buspasów. 

    Zbiorkom ma priorytet

    Stołeczny ratusz od dawna promuje przesiadkę do komunikacji miejskiej. Dlatego z założenia nie może być tak, że autobusy - które przewożą dużo więcej osób niż osobówka - stoją w korkach. Sami pasażerowie zdążyli już docenić nowe buspasy. Ich zdaniem nawet po otwarciu tunelu POW nadal bywały problemy z szybkim przejazdem. 

    - Dzięki buspasom zdecydowanie czuć różnicę. O wiele szybciej dojeżdżam teraz do domu. Ruch tutaj cały czas jest duży. I rano, i wieczorem - stwierdza pani Agnieszka. - Teraz dużo szybciej dojeżdżam do szkoły - dodaje inna pasażerka komunikacji miejskiej.

    Poza tym nie wszędzie kierowcy natrafiają na korek w Dolinie i nie zawsze. W środę, w godzinach porannego szczytu większy zator widoczny był tylko na odcinku od Sobieskiego do Wilanowskiej w stronę Ursynowa. Gorzej zrobiło się tam dopiero po południu. 

    - Jechałam jeszcze przed 16, dwa pasy stały, zupełnie tak jak kiedyś. A autobusu prawie żadnego - zauważa pani Danuta. 

    W stronę Stegien takich problemów nie ma prawie wcale. - Rano zawsze się stało na tej Dolince, odwożę tędy dziecko do szkoły. Teraz jest super, skręcam w prawo z Anody, jadę za al. Wilanowską i nie stoję w żadnym korku. Jest znacznie lepiej niż kiedyś. A buspas, w zależności jak często kursują autobusy, jest potrzebny. Ludzie jeżdżą nimi do pracy, do szkoły. Wydaje mi się, że Polacy o wszystko muszą mieć pretensje. Co by nie zrobić, to zawsze jest źle! - kwituje Darek, kierowca z Ursynowa.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 226

    • 52
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 19
      PRZYDATNY
    • 9
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 86
      WKURZONY
    • 55
      BRAK SŁÓW

    80Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ten kraj to dno 80 5 miesięcy temu

      jak ZDM chce buspasy to niech sobie wykupi teren i je zbuduje a nie zabiera gotowy pas i z drugiej strony czemu skoro buspas to może jechać MON,taxi,MOTOCYKLE I KARETKI no sorry ale to jest dyskryminacja innych użytkowników a może buspasami zezwolić jazdę samochodem osobowym np jeśli jadą minimum 2,3 czy 4 osoby

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tkaczuk 79 6 miesięcy temuocena: 100% 

      A nie można zrobić czasowego buspasa jak np. na Sobieskiego 7 - 10, 14 -18. Wiem, że to nielogiczne, bo właśnie wtedy jest najgęściej ale jednak...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nice 78 6 miesięcy temuocena: 67% 

      W pierwszych dniach od uruchomienia 4 km buspasów w Dolinie Służewieckiej i w al. Sikorskiego czas przejazdu komunikacją miejską skrócił się trzykrotnie, a liczba pasażerów wzrosła do blisko 27 tys., czyli aż o 70 proc

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 77 6 miesięcy temuocena: 63% 

      Jak pisałem że korki na Dolince nie znikną, to mnie na latarnie minusami chcieliście wysłać. Buspas być dobry panie CENZOR ?!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 76 6 miesięcy temuocena: 62% 

      Trzaskowski, zdradziłeś swoich wyborców. Myślisz, że fucha prezydenta Warszawy to przechowalnia?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adam22 75 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Co ty gadasz? Trzaskowski zawsze zapowiadał, że będzie wspierał transport publiczny.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 74 6 miesięcy temuocena: 0% 

      To troll... ma za zadanie jechać po Trzaskowskim ile się da to jedzie... Za naszą kasę z podatków PiS finansuje takich trolli tak samo jak finansuje szczujnię w TVP....

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qas 73 6 miesięcy temuocena: 68% 

      Nie każdy może jeździć autobusem, ja mam taką pracę, że codziennie wyjeżdżam z Warszawy i wieczorem wracam, to co mam na Stegnach parkować i do samochodu dojeżdżać autobusem? Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, tylko po to, żeby ją zakorkować. Dziś korek i rano i po południu, autobus widziany jeden w obie strony, a w nim kilka osób. Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kiedy to się zmieni 72 6 miesięcy temuocena: 57% 

      Albo debilem , albo dywersantem. Im gorzej dla Polaków , tym lepiej. Do tego można dorzucić kilka innych sztuczek. Np. nazwy przystanków dezinformujące, równoczesne podjeżdżanie na przystanek 4 , czy 5 numerów autobusu- przegubowych, które blokują skrzyżowania i dostęp pasażerom wsiadającym, rondeczka o średnicy mniejszej niż długość przeciętnej "osobówki” .......

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rozsadek 71 6 miesięcy temuocena: 39% 

      "Setki w samochodach stoją, żeby 10 osób przejechało minutę szybciej." 1. W Solarisa wchodzi 200 osób. 20 autobusów na godzinę daje 4000 osób. 4000 samochodów mniej to 30-35 kilometrów korka mniej. 2. Nie 1 minutę a z 10 minut w każdą stronę czyli 20 minut dziennie. 3. "Trzeba być debilem, żeby zrobić buspas na rozkorkowanej ulicy, " Takim osobnikiem trzeba być żeby jeździć po Warszawie samochodem.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 70 6 miesięcy temuocena: 90% 

      rozsadek, idiotyczna demagogia nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Miałem okazję kilka razy jechać tą drogą autobusem poza szczytem. Z tych potencjalnych 200 osób naliczyłem 8 w jednym kierunku i 13 jak wracałem. Tak ma wyglądać zarządzanie ruchem na trasach przelotowych stolicy? Zamiast obiecywane od lat udrożnienie drogi poprzez przebudowę skrzyżowań mamy napad z pędzlem w dłoni i ponowne zakorkowanie drogi. Ale na most pieszo-rowerowy kasa jest.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 69 6 miesięcy temu

      Na logikę to wyjeżdżasz i cały dzień cię nie ma a autobus kilkanaście razy okrąży ta trasę.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czytelnik 68 6 miesięcy temuocena: 49% 

      Buspas jest dla autobusów jak sama nazwa wskazuje.Autobus jeździ cały dzień a prywatne auto wiozące jedna osobę nie.Warszawa pustoszeje w święta więc trzeba przypominać kto tu jest u kogo.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sasiad 67 6 miesięcy temuocena: 58% 

      Dobrze napisane. Niestety, my, rdzenni jesteśmy w mniejszości. Goście bardzo szybko uzurpują sobie prawo do bycia gospodarzami, niestety.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~G.M 66 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Czy ten buspas jest całodobowy ??? Bo na tabliczkach nie ma wyznaczonych godzin.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misia 65 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Tak

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dopa 64 6 miesięcy temuocena: 50% 

      I tu widać gdzie cie mają

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anżej 63 6 miesięcy temuocena: 71% 

      szkoda , że budowa tunelu nie potrwała jeszcze kilka lat, bo teraz Sikorskiego to masakra,

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gg 62 6 miesięcy temuocena: 57% 

      Benzyna droga a jada dalej. Buspasy a jada dalej:)

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 61 6 miesięcy temuocena: 43% 

      Pewno dlatego, że lepiej wsiąść do swojego auta, ze swoją nastawioną temperaturą, słuchając swojej muzyki i nie trzymając się barierki, na którą nacharał jakiś emeryt czy pijak, żeby nie kluczyć przez pół ursynowa autobusem, tylko dojechać wprost do celu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 60 6 miesięcy temuocena: 67% 

      Niech jadą;)

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czytelnik 59 6 miesięcy temuocena: 53% 

      Ats urzekła mnie twoja historia :) na szczęście buspas jest dla autobusów,nie dla prywatnych aut

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk 58 6 miesięcy temuocena: 51% 

      Kierowcom polecam obserwacje znaków i przejść dla pieszych a nie swobodnie jadących autobusów.Zagapi się jeden z drugim i przegapi zielone...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 57 6 miesięcy temuocena: 40% 

      W przerwie świątecznej nie było korków, a w tym tygodniu są. (W zeszłym było Trzech Króli, więc nie wszyscy jeszcze wrócili do Warszawy). Ale oczywiście winny jest buspas. Temu, że wolne jeszcze w zeszłym tygodniu miejsca na publicznych parkingach zniknęły, też jest pewnie winien buspas.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 56 6 miesięcy temuocena: 56% 

      Tam skąd pochodzą korków nie ma.Czy Warszawa robi im tam buspasy? Nie

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 55 6 miesięcy temuocena: 83% 

      @~Pozdrawiam Warszawa robi buspasy swoim mieszkańcom, a nie mieszkańcom Piaseczna czy Konstancina i okolic, kosztem tych, którzy dojeżdżają do Warszawy z okolicznych miejscowości. Nie do końca rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 54 6 miesięcy temuocena: 54% 

      To dojeżdżajcie zbiorkomem a nie są samochodem.proste.Czego nie rozumiesz?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wq 53 6 miesięcy temuocena: 78% 

      Pewnie - teraz korek jest i na Ursynowie - wyjazd z Wilanowa do POW i wjazd na Wilanów z POW prowadzą przez Ursynów; i w Dolince ŁŚużewieckiej - bo przecież ludziom za dobrze by było. Mógł jeden z drugim najpierw sprawdzić jak się ruch zachowuje w godzinach szczytu, ale przeciez juz kopytami przebierali żeby postawić na swoim.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 31 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BrakLogiki 52 6 miesięcy temuocena: 69% 

      Zwłaszcza że jezdnia była tak zluzowana że autobusy na prawdę radziły sobie znacznie znacznie szybciej niż przed otwarciem POW. Obecnie dwa pasy i wystarczy jeden - dwa "ciapki" i wszyscy jadą 40/h.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 51 6 miesięcy temuocena: 36% 

      Kierowcy zawsze są niezadowoleni. A większość - czyli pasażerowie komunikacji miejskiej - ma lepiej.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 51 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s. 50 6 miesięcy temuocena: 79% 

      Tak swoją drogą nie byłbym taki pewien, czy akurat w Dolince pasażerowie zbiorkomu stanowią większość. Nie sądzę też, żeby buspas spowodował, że jeżdżący tamtędy kierowcy i pasażerowie aut ochoczo wskoczą do autobusów. A właściwie śmiem wątpić.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 45 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BrakLogiki 49 6 miesięcy temuocena: 71% 

      Nie wiem czy istnieje ulica na której pasażerowie zbiorkomu stanowią choćby połowę tranzytu nie mówiąc o większości. Przedmówca się rozmarzył. Było dobrze z trzema pasami, autobusy swobodnie jechały. Korków niemal nie było. Wieczorem wyjazd z KENuw dolinkę zwykle kończył się zaraz po wjechaniu na prawy pas i korek. Po otwarciu POW najbliższy przystanek to światła przed Wilanowską. Komu to przeszkadzało?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk 48 6 miesięcy temuocena: 49% 

      To chyba normalne że w takim dużym mieście promuje się komunikację zbiorowa a nie wygodnictwo paru osób? Autobus jeździ cały dzień a auto wiozące JEDNA osobę stoi bezużyteczne .

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 48 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Natolin 47 6 miesięcy temuocena: 35% 

      Zacznij jeździć samochodem, to pogadamy. Nie po to ciężko pracowałem, żeby teraz stać w korku, bo jakiś zbiorkom ma priorytet.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk 46 6 miesięcy temuocena: 63% 

      Natolin.raczej nie znajdziemy wspólnego języka bo nasz coś z rycerza;) Szanuje ludzi pracy w nie roszczeniowych korko...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~urs 45 6 miesięcy temuocena: 45% 

      Natolin, a moze przesiadziesz sie na komunikacje miejska?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 44 6 miesięcy temuocena: 64% 

      Natolin grzeczniej trochę bo to nie zbiorkom tylko równie ciężko pracujący ludzie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 43 6 miesięcy temuocena: 38% 

      Naprawdę tacy ciężko pracujący ludzie, że jeżdżą do pracy przez 24 H na dobę i dlatego potrzebują tego buspasa przez całą dobę? Ale jakoś podatków na drogi nie płacą, bo jeszcze nigdy nie widziałem by pasażer tankował autobus. Poza tym poza szczytem to te autobusy świecą pustkami. A może powinni przesiąść się na rowery? Przecież za każdym razem kalesoniarze chcą na nie wsadzić ludzi jeżdżącymi autami zapominając o pasażerach autobusów.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 42 6 miesięcy temuocena: 50% 

      No i juz hejcik.a to że kalesoniarze..ze rower na buspasie takie podejście z lat 90 i czasy Poloneza Caro:) Niestety dla was to my teraz patrzymy na Was z góry ( tak fizycznie) bo np skucha się muzyki.A co do podatków.no cóż.Wole wspierać lokalny sklepik niż kupować paliwo po coraz bardziej chorej cenie;) Podobno Warszawa była pusta na święta...Nie możesz tam zostać i będziesz wolny od korków.buspasa etc..

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Brum 41 6 miesięcy temuocena: 60% 

      ~Boom - teraz to odleciałeś... tak, oczywiście pasażerowie komunikacji miejskiej są na pewno mniej pracowici od kierowców... socjolog się znalazł.... produkujesz kalumnie na tym forum tak wytrwale, że od razu widać, że to Ty masz za dużo wolnego czasu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 40 6 miesięcy temuocena: 43% 

      Niech sobie pracują ile chcą, ale nie ponoszą opłaty drogowej w paliwie. Nie masz pewnie samochodu i nawet tego nie wiesz. A skoro jeżdżą dotowanym zbiorkomem to z tymi innymi podatkami też nie jest tak różowo, szczególnie na tej trasie

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 39 6 miesięcy temuocena: 50% 

      Twój bum stary nie ma samochodu.plac i jeździj

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 38 6 miesięcy temuocena: 71% 

      Debilizm zarządzających ruchem w Warszawie powinien być przedmiotem badań. W dolince od świąt wszystko było OK - więc nie wiadomo na podstawie jakich badań ktoś wymyślił ten buspas. Autobusy jeździły na bieżąco - żadnych korków. Teraz faktyczny ruch pojazdów ma się zmieścić na powierzchni o 1/3 mniejsze no i auta w korku stoją-więcej spalają i trują powietrze. A wystarczyło pomyśleć. Podobnie jest ze światłami dla pieszych - ja rozumiem że ma być bezpiecznie, ale dlaczego te światła nie są skoordynowane ze światłami kierującymi ruchem na skrzyżowaniach? Pieszy wchodzi na przejście i zatrzymuje auta które dopiero co ruszyły na zielonym i znowu hamulec i azbest z klocków hamulcowych w powietrzu a za chwilę gaz i spaliny., a wystarczyło pomyśleć ... no ludzie... mamy 21wszy wiek, komputery symulacje.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 36 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~semin 37 6 miesięcy temuocena: 75% 

      Autobusy nigdy nie jezdzily na biezaco. Przejazd tamtedy zawsze i dla wszystkich byl makabra. Problem w tym, ze teraz autobusy maja "lepiej niz bardzo dobrze", a reszta jak stala tak stoi, a nawet gorzej niz bylo wczesniej.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BrakLogiki 36 6 miesięcy temuocena: 91% 

      No właśnie po otwarciu obwodnicy wszyscy mieli tam bardzo duży luz. Bez obwodnicy w okolicy 17 nie dało się po prostu wjechać na dolinkę. Ani z KEN ani z Rosoła ani z Nowoursynowskiej. Bo na każdym z tych odcinków był korek. Obecnie po otwarciu POW przez te parę tygodni była to zupełnie inna ulica. Jedyne co blokowało ruch to czasem światła. Szlag może trafić jak się obserwuje niektóre decyzje. Wydaje się że podejmują je ludzie odrealnieni żyjący w bańce ewentualnie bez wiedzy lub z jacyś ortodoksi z misją.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~meme 35 6 miesięcy temuocena: 68% 

      odmęty szaleństwa czaskoskiego w pigułce. już by chociaż zrobili godziny obowiązywania, analogicznie jak na części sobieskiego...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~każdemu po równo 34 6 miesięcy temuocena: 67% 

      dwa pasy dla samochodów to rozrzutność - zrobić z jednego ścieżkę rowerową

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 33 6 miesięcy temuocena: 74% 

      Jechałem parę razy, masakra. Korki takie, że nawet przed otwarciem tunelu nie było wszystko na odcinku od KEN do Sobieskiego tak zatkane.W międzyczasie tylko 3 autobusy przejechały.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk 32 6 miesięcy temuocena: 30% 

      Naucz się dynamicznie ruszać spod świateł to i korek będzie mniejszy

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 43 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BUS_BUS 31 6 miesięcy temuocena: 33% 

      3 autobusy to niemal 700 aut osobowych (jeśli jeden pasażer zostanie przeliczony na jedno auto osobowe a w stolicy głównie widzi się na drogach pojedyńcze osoby w autkach bo stan umysłu nie pozwala inaczej) więc korki byś miał jeszcze większe gdyby nie autobusy na buspasach...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 30 6 miesięcy temuocena: 75% 

      Co za brednie. 700 osób w 3 autobusach to chyba jak urny wiezie. Poza szczytem to autobusy wożą głównie powietrze.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 42 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 29 6 miesięcy temuocena: 72% 

      Busy mają raczej problem z wyjazdem z Wałbrzyskiej czy Nowoursynowskiej w dolinkę, a ruch busów w dolince zazwyczaj był płynny. Poza tym bez sensu brak godzin obowiązywania bus pasa jak np. na ul. Sobieskiego.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój 28 6 miesięcy temuocena: 40% 

      Większość kierowców i tak wozi głównie powietrze. Może w końcu zrozumieją, że przez ich lenistwo tracimy wszyscy. Powietrze o tej porze roku i tak jest tragiczne bez spalin. W Polsce cały czas panuje przekonanie, ze o statusie materialnym decyduje samochód. Na zachodzie już dawno zrozumieli, że ważniejsze jest czyste powietrze. Im więcej ograniczeń dla samochodów tym lepiej. Pozdrawiam serdecznie przyszłych hejterow.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 61 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 27 6 miesięcy temuocena: 70% 

      Skoro dusi nas niska emisja to zacznijmy od czopowania kominów w imię większego dobra, a ludzie niech marzną. Ważne by pustawe autobusy po godzinach szczytu mogły jeździć swobodnie, nie? Co tam ludzie płacący dodatkowe podatki na budowę dróg. A dlaczego pasażerowie nie jadą rowerami? Też muszą zrozumieć, że miasto nie jest dla nich :-)

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 35 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~gfsf 26 6 miesięcy temuocena: 73% 

      To chyba masz deficyt umysłowy. Nie wziąłeś pod uwagę , że : - niektórzy odwożą dzieci do szkoły/przedszkola i potem jada do pracy - niektórzy prace mają na drugim końcu miasta i szybciej dojadą samochodem niż 3 razy się przesiadając - nie zawsze komunikacja dociera w te miejsca do których ktoś zmierza - ludzie nie zrezygnują ot tak z samochodu, a czystego powierza z uwagi na korki na pewno nie będziesz miał - w koncu stojąc w korku musze również spalać paliwo

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Alamakota 25 6 miesięcy temuocena: 40% 

      Jak sie chcialo mieszkac daleko i miec wieksze mieszkanie to trzrba stac wiecej w koreczkach.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~szary człowiek 24 6 miesięcy temuocena: 64% 

      Dlaczego wybieram samochód? Prosta sprawa - samochodem do pracy mam 20 minut, autobusem z przesiadką - ponad dwa razy więcej. Obecnie jeszcze kwestia COVID - w samochodzie sam, ew. z żoną, w autobusie z masą dzbanów (bo inaczej nie da się tego określić) z maskami na brodach. Dla mnie wybór jest oczywisty.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 23 6 miesięcy temuocena: 66% 

      Kiedy ruszy budowa wiaduktu nad al. Wilanowską?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 31 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~meme 22 6 miesięcy temuocena: 72% 

      albo tunelu

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafalala 21 6 miesięcy temuocena: 40% 

      Nigdy

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spizi 20 6 miesięcy temuocena: 33% 

      niektórym na widok buspasa korkuje się w głowie.Komunikacja miejska przewozi kilka razy więcej osób niż "służbówki" z jednym kierowcą.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 19 6 miesięcy temuocena: 61% 

      Tu chodzi o to, że tam bez bus pasów wszystko szło płynnie, zarówno auta jak i osobówki. W tamtym miejscu dla komunikacji miejskiej nie ma korzyści, a są straty dla środowiska i osobówek.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 22 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Natolin 18 6 miesięcy temuocena: 56% 

      niektórym się korkuje w głowie z zazdrości, że inni jadą wygodnie autem, a on gniecie się w autobusie z pijaczkami, mamciami z wrzeszczącymi bombelkami itd.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak82 17 6 miesięcy temuocena: 61% 

      Skoro po otwarciu tunelu autostrady przez Ursynów, zniknęły korki w Dolinie Służewieckiej, to robienie buspasów nie ma sensu. Pasażerom komunikacji zbiorowej nic to nie da, a pozostałym osobom utrudni życie. Robienie ich na zapas jest kiepskim wyjaśnieniem. To już nie pierwszy raz, kiedy władze Warszawy działają na szkodę mieszkańców stolicy. Co się dziwić? Miastem zarządzają ludzie bez doświaczenia - prezydent nawet gminą nie zarządzał czy choćby miastem powiatowym. Ile jeszcze musi być takich przypadków by w końcu wprowadzono zarząd komisaryczny?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 55 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 16 6 miesięcy temuocena: 33% 

      bbbuuuhhhaaahhhaaaa A kim jest twój PISlamski premierzyna????? Ilu przeciętnych ludzi cokolwiek o nim wiedziało ,zanim dostał stołek,ktorego kurczowo się trzyma,żeby tylko spełniać rozkazy uzurpatora z Żoliborza??? POLSKI ŁAD......................no to dopiero wymyśliły i zrobiły na kolanie niedojdy ,które nie mają większego doświadczenia. Nienawiść do Polaka i hipokryzja PISlamistów są równe tylko tym putinowskim.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warlord Konstancin 15 6 miesięcy temuocena: 48% 

      No i gdzie mam się teraz rozpędzić? Ech, pozpstaje zostawić samochód na parkingu przed budynkiem ratusza i wsiadać w autobus.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rosit 14 6 miesięcy temuocena: 37% 

      Czekaliśmy na ten buspas od lat. Ale powinien być już od Anody, bo na odcinku do Nowoursynowskiej też się korkuje

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 13 6 miesięcy temuocena: 71% 

      Tak, chyba żeby okoliczni bezdomni z działek mogli sobie wsiąść na nieistniejących przystankach w tym miejscu?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Doktorek 12 6 miesięcy temuocena: 52% 

      Zdaniem wielu kierowców zmiana jest bez sensu - autobusy jeżdżą Doliną z niedużą częstotliwością... Chyba niektórzy kierowcy żyją na innej planecie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tmk 11 6 miesięcy temuocena: 68% 

      Jak na trasę tranzytową to częstotliwość kursowania autobusów jest niska. BUSPAS to kara dla kierowców i takich osób jak ja, które nie mają jak skorzystać z tych nielicznych linii tam jeżdżących z przystankami co 3 kilometry.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~autorodeo 10 6 miesięcy temuocena: 44% 

      Biedne ludziki w autkach, chcieliby żeby tylko ich interes był uwzględniany. .. To nie wina pasażerów autobusów, że ludzi w samochodach w Warszawie ciągle przybywa, więc nie oni powinni cierpieć przez korki, bo to zwiększona ilość aut na drodze i gęby za kierownicą przy każdej okazji wpatrzone w smartfony są przyczyną zatorów. A buspasy są potrzebne i przydatne, w celu obserwacji, przejedźcie się do zachodniego świata, a nie na zacofany wschód, to zobaczycie, jak to wygląda w cywilizacji. Piszę to jako osoba, która ma samochód i z niego korzysta, ale to nie znaczy, że mam d**ę przyklejoną do fotela w aucie i nie pojadę do pracy autobusem.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 52 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misia 9 6 miesięcy temuocena: 70% 

      Racja, ale... Teraz z powodu, covidu wiele osób decyduje się na poruszanie samochodem, żeby unikać kontaktów. Wiele osób nadal pracuje zdalnie i ogranicza przebywanie w miejscach publicznych. W zbiorkomie trudno o dystans. Widzisz osobę bez maseczki i masz wybór. Awantura i możliwe opóźnienie przejazdu, albo siedzisz cicho :/ Jeśli pracujesz stacjonarnie, to rzadko cały przejazd pokonuje się 1 środkiem transportu. Często jeździmy z przesiadką. Co daje 4 różne zestawy podróżnych w ciągu dnia i 28 na tydzień. To duże ryzyko. Także ten... Sama wróciłam do samochodu, właśnie z tego powodu :(

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~autorodeo 8 6 miesięcy temuocena: 52% 

      @Misia, pandemia, nawet w tym kraju antyszczepów i pisu, nie będzie trwać wiecznie. Poza tym, idąc tym tokiem rozumowania, to w związku z pandemią dużo ludzi pracuje w trybie zdalnym - całkowicie lub częściowo, dlatego ruch na drogach powinien być relatywnie mniejszy, więc i wyłączenie jednej nitki na buspas, też nie powinno aż tak boleć kierowców. No chyba, że zamiast siedzieć w domach przed kompem i pracować, jeżdżą jak opętani po mieście i załatwiają prywatne sprawy.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sadi 7 6 miesięcy temuocena: 53% 

      Buspas skróci czas przejazdu autobusów, czyli też czas kontaktu między pasażerami co obniża ryzyko zakażenia. Kierowcy, którzy jeżdżą sami i tak się nie zarażą, więc mogę chwilę dłużej spędzić w swoim samochodzie. To tak a propos obniżania ryzyka

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misia 6 6 miesięcy temuocena: 64% 

      Mój komentarz nie odnosi się do buspasa. To reakcja na totalną krytykę zachowań kierowcców korzystających z samochodów. Ja i wiele innych osób wybieramy samochód, właśnie ze względu na pandemię i mrozy. Nie widzę powodu do wstydu, czy totalnej krytyki. Możemy swodobnie decydować o sposobie poruszania. Jeśli chodzi o skrócenie czasu przejazdu autobusu, dzięki wyznaczeniu buspasa, w kontekście zarażenia covidem, to wystarczy kilka minut w pomieszczeniu zamkniętym i już moża złapać. Także ten... Piszę jako zaszczepiona i życzę zdrowia tym w zbiorkomie i za kierownicą.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s. 5 6 miesięcy temuocena: 60% 

      Kompletna głupota. Bez buspasa ruch był płynny (chociaż trzeba wziąć poprawkę na okres świąteczny), tak więc i autobusy nie stały w korku. Teraz co prawda będą jechały bez problemu buspasem ale postoją sobie razem ze wszystkimi w korkach np. przed wiaduktem nad KEN. Myślę, że pomóc może tu tylko drastyczne zwężenie ulic do jednego pasa z przeciwpasem rowerowym i progami zwalniającymi. A na środku powinna być strefa relaksu dla miłośników sojowego latte ;) Howgh

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ololo 4 6 miesięcy temuocena: 77% 

      Moim zdaniem za szybko podjęto taką decyzję. POW otwarto w grudniu, przed świętami, w momencie gdy ruch w całym mieście zmalał. Jedyną tego przyczyną były wyjazdy warszawiakow z miasta, a nie rozluźnienie korków przez otwarcie nowej trasy. Teraz, już w nowym roku mamy buspas i zdziwienie, że korki w tym miesjcu nadal są.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dark 3 6 miesięcy temuocena: 66% 

      Nooo, szczególnie na odcinku Sobieskiego-Bonifacego autobusy latają jak messerszmity, to raz, a dwa, po stronie toru Stegny jest miejsce na czwarty pas i od tego trzeba było zacząć. No i w godzinach dedykowanych, jak na Sobieskiego, a nie całą dobę. Ktoś w ratuszu ma elektryka. I jego żona też.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~4T 2 6 miesięcy temuocena: 34% 

      NIe ma sensu ładować pieniędzy w drogi w mieście skoro perspektywa na 2030-2040 to zmniejszenie prywatnego transportu samochodowego. Wystarczy popatrzeć na ceny samochodów i eksploatacji, a także na wyśrubowane normy ekologiczne. Miasta powinny być dla ludzi, a nie dla aut.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wal kuski 1 6 miesięcy temuocena: 56% 

      Kretynizm. Co tu jeszcze komentowac?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3222 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 26.05.2022 - 25.08.2022