Zamknij

Centrum Ursynowa bez Multikina, Figlowiska i Fortepianu. Nowy park i dwie wieże

16:06, 02.12.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:21, 02.12.2020
Skomentuj Google Maps Google Maps

Centrum Ursynowa bez Multikina i Figlowiska? To możliwe. Powstaje miejscowy plan dla okolic ulicy Gandhi. Radni mają go uchwalić w przyszłym roku, a teraz zbierane są opinie mieszkańców.

Zabudowa Imielina skupiona wokół alei Komisji Edukacji Narodowej oraz ulic Gandhi i Cynamonowej wydaje się skończona. Brakuje tu wolnych terenów. Najnowszym budynkiem jest dom kultury na tyłach ratusza, który wypełnił wielki trawnik między kościołem św. Tomasza Apostoła a urzędem dzielnicy. 

Do zabudowy przeznaczony jest jeszcze narożnik ulicy Gandhi i Cynamonowej, gdzie od lat straszy "Ursynowski Fortepian". Ta nieudana inwestycja lokalnych kupców z lat 90. ubiegłego wieku ma zostać zastąpiona przez oryginalny w kształcie wieżowiec, który chce wybudować deweloper, aktualnie dysponujący tym zaniedbanym fragmentem dzielnicy.

Deweloper RK Investment - powiązany personalnie ze spółką, która wybudowała apartamenty przy ul. Przy Bażantarni, naprzeciwko kościoła - od kilku lat stara się o wydanie warunków zabudowy. Przedstawił nawet wizualizacje 12-piętrowych budynków, ale nie może się doczekać zgody ratusza, który najwyraźniej czeka na uchwalenie planu miejscowego.

[FOTORELACJA]4053[/FOTORELACJA]

Projekt tego planu powstaje już od 11 lat (!). Właśnie wyszedł z fazy przygotowania do fazy publicznego wyłożenia. Jeśli zostanie przyjęty w takiej wersji, jak przedstawił to ratusz, plany postawienia wieżowca przez RK Investment będą mogły się ziścić. Akurat w tym miejscu - na rogu Cynamonowej i Gandhi - miejscy urbaniści wspaniałomyślnie zgodzili się na dominantę wysokościową, liczącą 33 metry (10 pięter). I to mimo tego, że tak wysoki budynek automatycznie pogarsza możliwości zabudowania sąsiedniej działki przy Cynamonowej - gdzie obecnie znajduje się umierający bazarek oraz fundamenty "Ursynowskiego Fortepianu". Może tam powstać budynek niższy, niż mógłby.

Działkę tę od ubiegłego roku próbuje odzyskać miasto, które wygrało procesy sądowe z dzierżawcami. Komornik działa, na razie bezskutecznie. Ratusz ma w planach przekazanie tego gruntu stołecznenu Towarzystwu Budownictwa Społecznego. Oznacza to, że może powstać tam niewysoki (5-6 pięter) blok z mieszkaniami na wynajem.

Dwie wieże przy alei KEN

Duże zmiany - zgodnie z projektem planu miejscowego - mogą nastąpić również przy samej alei Komisji Edukacji Narodowej, w miejscu, gdzie dziś znajduje się Multikino. Ta atrakcyjna działka jest w posiadaniu właściciela sieci multipleksów, ale nie oznacza to, że obiekt o tej funkcji będzie tam istniał zawsze. Od wielu lat właściciel miał w planach, albo sprzedaż działki, albo rozbudowanie budynku w górę. I urbaniści miejscy wyrażają na to zgodę.

powyżej: screen z planu miejscowego. Teren 4 U/MW to działka z Multikinem i parkingiem - mogą tam powstać dwa budynki usługowe lub mieszkaniowe do 7 pięter przedzielone pasażem z drzewami. Teren 3.1 U/MW - grunt prywatny, deweloper chce tu postawić wieżowiec, na co urbaniści wyrażają zgodę. Teren 5 ZP - to przyszły park na terenie dzisijeszego skweru (Figlowisko musi zniknąć)

Jeśli właściciel Multikina (albo nabywca terenu) będzie miał na to ochotę, to może wyburzyć kino i postawić tu budynek usługowy lub mieszkaniowy, albo łączący te funkcje. Zapisy planu nie wymagają, by był to obiekt kulturalny. Może mieć on natomiast taką samą wysokość, jak urząd dzielnicy - czyli 23 metry (7 pięter). Dokładnie naprzeciwko ratuszowej wieży, może wyrosnąć wieża na 34 metry, bo tu też dozwolono "dominantę wysokościową". W osi widokowej alei KEN widoczne będą więc dwie spore wieże.

Co ciekawe między budynkami, które może postawić właściciel Multikina oraz wieżowcem RK Investment, ma pozostać otwarta przestrzeń dla pieszych. A między obiektami kina powinen powstać zielony pasaż wraz z przejściami przez bramy budynków w kierunku alei KEN i Cynamonowej.

Multikino wyniesie się z Imielina?

Co z samym Multikinem? Prawdopodobna jest jego wyprowadzka do Centrum Handlowego "Ursynów", które ma się w najbliższych latach przekształcić w nowoczesną galerię handlową. Na Kabatach w miejscu Tesco ma działać Helios, jeśli więc Multikino chce zostać na Ursynowie musi porozumieć się z drugim centrum handlowym. Utrzymanie samodzielnego multipleksu w dzisiejszych realiach rynkowych jest nieopłacalne, więc jest niemal pewne, że kino z Imielina zniknie.

Dużo wcześniej, z okolic Multikina zniknie popularne lodowisko "Figlowisko". Urbaniści nie przewidzieli w planie takiego obiektu, a zwolniony teren - razem z istniejącym skwerkiem - ma się zamieć w park i zostać częścią "Zielonej Osi Ursynowa", czyli ciągnącego się od ul. Pileckiego aż po rejon psiej górki i parku Polskich Wynalazców, pełnego zieleni deptaku dla pieszych. Firma, która dzierżawi teren od dzielnicy niedawno przedłużyła umowę na dwa lata. Kolejnych umów - zgodnie z planem miejscowym - już nie będzie. 

Dziś o 17:00 rusza dyskusja nad planem zagospodarowania okolic ul. Gandhi i al. KEN. Odbędzie się ona online na Youtubie.

[ZT]18588[/ZT]

[ZT]18285[/ZT]

[ZT]19955[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(65)

benben

19 4

Jednym słowem dramat... 16:28, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

XyzXyz

17 3

To moze posiedzcie jeszcze kolejne 11 lat nad tym planem, co? Bo poki co to wam nie idzie 16:56, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kanonkanon

1 8

a do kogo ta gadka? do redakcji? 16:59, 02.12.2020


BoomBoom

20 19

No i dobrze. Obiekty się zestarzały, wymiana budynków nie ma sensu, bo idea kina odchodzi do lamusa. Ruin fortepianu nawet nie ma co komentować. Uchwalenie mpzp pozwoli na uporządkowanie tego rejonu. Naturalna kolej rzeczy. 17:02, 02.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antybosomantybosom

1 1

DLACZEGO prześlizgujesz się nad istotnym pytaniem , i mówisz : "Ruin fortepianu nawet nie ma co komentować" ?
Dlaczego kilkadziesiąt lat jest niewykorzystany duży obszar w centrum dzielnicy , wyjątkowo atrakcyjnie usytuowany ? Proszę , wyjaśnij Jaki to problem nie do rozwiązania przez kilkadziesiąt lat ? 21:56, 03.12.2020


BoomBoom

0 2

Nie wiesz dlaczego fortepian nie powstał i nie powstanie? Bo nie ma miejsca na rynku na komercję w tym miejscu. Nasycenie rynku oraz złe położenie zatrzymały inwestycję. Jedyna szansa to zamiana na mieszkaniówkę, co teraz będzie wykonane. Ruiny, obskurne ogrodzenie i resztki bazaru znikną. 05:32, 04.12.2020


KamaKama

23 7

Tragedia. To już w ogóle nie będzie gdzie parkować, a wysoka zabudowa to zło. Oczywiście kolejne mieszkania to nie tylko mniej miejsc parkingowych, ale też większe obłożenie okolicznych placówek edukacyjnych, ochrony zdrowia, itd.
17:14, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

13 24

Wysoka zabudowa pozwala lepiej wykorzystać dostępne miejsce i istniejącą komunikację. Na działce 1 ha w mieście można wybudować 300 mieszkań. Przekładając to na domy daje to powierzchnię ok. 18 ha. Nikt nikogo nie zmusza do mieszkania w Warszawie, gdzie wysokość zabudowy nie jest wcale taka duża. 10 pięter to standard na Ursynowie. 17:30, 02.12.2020


KajajaKajaja

15 3

Jedyne Kino i Figlowisko na Ursynowie. Jak usuną ten parking przy multikinie to będzie już ciężko na Polinezyjskiej mieszkańców 17:21, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DoraDora

19 2

To już wiadomo, dlaczego tak naprawdę znika parking P&R... 17:24, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

2 12

Dlaczego? 17:43, 02.12.2020


Kon33Kon33

8 2

"Apartamenty" na Przy Bazantarni. Ogladalem kilka mieszkan w celu wynajecia, wolalbym zwykle mieszkania a nie pseudo apartamą.. wysokie sufity w ciemnych klitkach, tylko po to, zeby wiecej za metr wycisnac. Zabudowa tak, zadecie pseudo premium - Nie. 17:27, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AresAres

21 8

Ale syf urbanistyczny.. 17:44, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

23 3

Zero sportu, zero kultury, najlepiej jak widać zabudować wszystko na maxa i na maxa wycisnąć kasę z ostatnich metrów na i tak upchanym do granic możliwości Ursynowie, a styl architektury bez komentarza! 18:10, 02.12.2020


AEROMANAEROMAN

23 4

Kolejne bloki na kilkaset osób a miejsc do parkowania brakuje wszędzie. Zaraz zamieszkamy wszyscy na parkingu. Nie mówiąc już o korkach na dojazdówkach do i z dzielnicy. Masakra. Potrzebujemy budynków użyteczności publicznej i prawdziwego centrum a nie kolejnego osiedla mieszkaniowego. 17:53, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

3 7

Nowe Centrum Warszawy właśnie powstaje. Widzialem taka informację na wyswietlaczach w komuniacji miejskiej. To remontowana Al. Jana Pawła II od Ronda ONZ do Nowogrodzkiej. Tutaj mieszkamy, a potem w metro do wyremontowany miejsc spotkań. Świętokrzyska, PL. Powstańców czy za chwilę Al. Jana Pawła II 18:22, 02.12.2020


juju

25 6

to jest tak brzydkie, że aż bolą oczy.
bloki nie są centrotwórcze dla dzielnicy. 18:04, 02.12.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

demidemi

21 4

Trafna uwaga. Wciąż potrzebne jest miejsce koncentrujące życie mieszkańców. Bez tego zawsze będziemy sypialnia, osiedlem o charakterze miejskim. Takie twory dominują w dawnym ZSRR . Celem ówczesnej władzy była atomizacja spoleczenstwa. Natomiast społeczeństwa prospołeczne jak Holedrzy, Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie, etc. planując miasto zaczynają od wyznaczenia przestrzeni społecznotwórczej: rynek, plac, handlowa ulica. Polskie miasta do dziś cierpienia na syndrom posZSRR. Ursynow szczególnie: brak przestrzeni dla ludzi, poza podstawowym zaspokojeniem potrzeb: lekarz, sklep, oświata, itd. Ostatnio powoli cos tam sie pojawia: park, tężnia. Jednak potrzebny jest PLAN i wizja dzielnicy jako organizmu. Okolice Urzedu Dzielnicy sa idealnym miejscem na stworzenie SERCA Ursynowa. Zabudowanie tej przestrzeni kolejnymi apartamentami pogrzebie szanse Ursynowa na bycie miastem, na posiadanie cech miejskich. Pozostanie sypialnia. 19:30, 02.12.2020


BoomBoom

6 17

demi, decydować to możesz o swoich działkach lub o terenach miejskich. Ale z działkami prywatnymi właściciel zrobi co będzie mu się bardziej opłacało. Skoro kino umiera to właściciel wyjdzie z tego biznesu. 19:50, 02.12.2020


Ciotka FruFruCiotka FruFru

8 7

~demi, no przecież już się kończy budować nam Centrum Kultury, wyjdź na swoje własne podwórko czasami. 20:07, 02.12.2020


demidemi

14 2

Centrum Kultury nie jest miastem. Dobrze ze powstaje. Jednak przestrzeń miedzy nim a Ratuszem powinna być żywa, dla ludzi. Parkingi - pod ziemie na kilku poziomach. Natomiast cala przestrzeń dookoła, wraz z trawnikiem przy południowym wyjściu z metra powinna zostać tak zagospodarowana, by dookoła Urzędu powstała przestrzeń prospołeczna, więziotwórcza i ZYWA. Teraz jest dzikim parkingiem, dość okropnym i estetyka, i funkcja: morduje przestrzeń wokół Ratusza, który zawsze, w każdym mieście jest osia, dookoła której toczy sie życie społeczne. Teraz mamy przestrzeń zmarnowana, w której sie nie bywa, bo po co? 20:26, 02.12.2020


BoomBoom

7 13

demi, chyba ci się epoki pomyliły, to nie jest średniowiecze. Koncentracja wokół ratusza? Naprawdę? To zwykły biurowiec, bez znaczenia. 20:42, 02.12.2020


Mieszkaniec ImielinaMieszkaniec Imielina

22 19

W takim miejscu należy budować wysoko, jest doskonale skomunikowane, tuż obok stacji metra. W zasadzie większości mieszkańców samochód może być do niczego niepotrzebny. Skandal że nie zabudowuje się dalej wysoko na przynajmniej 10 pięter pierzei KEN w obu kierunkach: Płaskowickiej i Ciszewskiego. A zamiast tego miasto rozlewa się po jakiś opłotkach na dalekiej Białołęce, a bloki wysokie powstają nawet pod Piasecznem. A później dziwią się że korki. 18:23, 02.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

13 4

Mylisz się Mieszkańcu Imielina. W takim miejscu należy zachować jego charakter, nie demolować infrastruktury, tylko wkomponować nową inwestycję w istniejącą zabudowę. Ten projekt jest całkowitym zaprzeczeniem zasad. I faktycznie - brzydkie to jak k...pa. To co deweloperka narzuca tej dzielnicy (?) jest od lat podejrzane i niszczy ją rok po roku. 22:42, 02.12.2020


PZPZ

3 3

Ogółem zgadzam się z Mieszkańcem Imielina. Dodałbym tylko smutny fakt - to, że większości mieszkańców budynku przy metrze samochód będzie niepotrzebny, nikogo niestety nie powstrzyma. Będą mieć nawet po dwa. I płakać, że nie ma gdzie parkować... 11:02, 03.12.2020


IrgaIrga

20 2

Jak to: Multikina ma nie być???
Nie wyobrażam sobie tego... :((( 18:58, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec UrsynowaMieszkaniec Ursynowa

10 28

Czy wszyscy ocipieli z tymi "deptakami dla pieszych, "ciągami pieszymi" i podobnymi bzdurami?? W wielkich miastach nikt już nie chodzi pieszo!! Na Ursynowie zieleni i parków jest w cztery litery - brakuje właśnie kin, teatrów, basenów, lodowisk - a nie durnych "pasaży spacerowych"!!
20:04, 02.12.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

demidemi

19 8

Twoja wypowiedz wskazuje jednoznacznie, ze nie znasz wielkich miast. Żadnych. Nie masz bladego pojecia co to jest miasto i jakie pelni funkcje. Jedz do Paryża, Berlina, Kolonii, Londynu - zobacz jak zyja ludzie. W Berlinie juz z 10 lat temu bylo mniej samochodów na tysiac mieszkańców niz w Warszawie, w Paryżu - o POLOWE mniej. 30% paryżan nie ma w ogóle samochodu. O Amsterdamie, Sztokholmie czy innych "dziwakach" nawet nie wspominam, bo wszyscy wiedza. 20:17, 02.12.2020


BoomBoom

10 8

demi, Paryż ma powierzchnię 1/5 Warszawy, nie był zburzony, ma zupełnie inny charakter, liczba linii metra - 16. Sztokholm to znowu zupełnie inne miasto niż Warszawa (7 linii metra), Amsterdam także ma zupełnie inną specyfikę ze względu na swoje położenie. Chyba nigdy tam nie byłeś skoro używasz ich do porównania z Warszawą.
A odliczyłeś samochody będące w leasingu, zarejestrowane w Warszawie i jeżdżące po całej Polsce? 20:48, 02.12.2020


gfdgfd

10 3

Boom, zauwaz, ze kazde miasto jest inne. Chyba nie przypuszczasz ze jakies bedzie takie jak Warszawa. W ogole ta poddyskusja jest odejsciem od tego czy sa potrzebne ciagi piesze. Tak sa potrzebne, sa koniecznie i jest to bezdyskusyjne. Wbrew temu , co pisze 'Mieszkaniec Ursynowa' w wielkich miastach chodzi sie pieszo. 21:17, 02.12.2020


ZielUrsZielUrs

1 1

"demi" - przypomnij mi ile jest linii i stacji metra w Warszawie, a ile w Paryżu, Kolonii, Berlinie i Londynie. I dokąd to metro u nas dociera. Jeśli do mnie, to sprzedam samochód. 11:19, 07.12.2020


doggodoggo

22 3

Już współczuję. Dwa wysokie budynki naprzeciwko siebie, pomiędzy nimi ruchliwa ulica, to zadziała jak tuba, jak pudło rezonansowe i będzie wzmacniać dźwięki. Tak jak na Natolinie - wysokie budynki na skrzyżowaniu KEN/Belgradzka, niewiele niższe wzdłuż KENu... i słychać prędzej niż widać pojazdy uprzywilejowane, czy zmorę nocy - stuningowane jednoślady i auta. 20:07, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

antyboomantyboom

8 1

Ale czy oni mają o tym rezonansie, czy wietrzeniu , choćby blade pojęcie? To jest dramat ! Dramat społeczny ! Decydują o przyszłości miasta tacy ludzie, którym wszystko jedno : byle co , byle jak , byle mieć z tego kasę . 21:43, 03.12.2020


IrfyIrfy

27 8

Beznadzieja goni beznadzieję. Te dwa klocki brzydkie do wyrzygania. Jeśli zniknie stamtąd Multikino, to Ursynów powoli znów zamieni się w "sypialnię". Szkoda. Figlowiska też szkoda. W lecie to jedyny "kryty" plac zabaw odporny na kaprysy pogody, na którym można posiedzieć szczególnie z młodszymi dziećmi. W zimie lodowisko o całkowicie zaburzonym współczynniku cena/jakość ale z jedną, kolosalną zaletą. Jest!!! Co jest też kluczowe w sytuacji, kiedy Narodowy przerabia się na szpital. Ale cóż, wszystko się kiedyś kończy. Włącznie z "fajnym" Ursynowem. W sumie to młodsze dziecko zaraz też mi z letniego Figlowiska wyrośnie, lodowisko na Narodowym w końcu kiedyś otworzą, jeszcze kilka takich "pandemii" i kina i tak zbankrutują... A co sobie użyłem, najeździłem i naoglądałem, póki było można, to moje. 20:38, 02.12.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

gfdgfd

10 12

Farsa, zeby na lodowisko jechac godzine. W tyle przejedziesz jedna trzecia Belgii lub caly Luxemburg z przerwa na kawę. 21:04, 02.12.2020


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

9 7

Podzielam pesymizm. Od marca widzę w mediach i na forach, jak wielu i "prawych" i "lewych" popiera zamordyzm. Nawet gdyby teraz były wybory, to nie ma na kogo głosować. Krótko napiszę z modnymi gwiazdkami, że jest k* chu*wo. 21:09, 02.12.2020


BoomBoom

9 7

Rzeczywiście, obskurna hala z najgorszą taflą lodu w Warszawie, a z tyłu straszące ruiny od lat. Wizytówka Ursynowa.
Multikino mocno podupadło, wymaga albo kapitalnego remontu, albo wyburzenia. W obecnych czasach nikt nie będzie budował specjalnie nowego kina w takim miejscu, bo jeśli już jest decyzja o lokalizacji to na terenie galerii handlowych. Nawet Starlight już się dawno zamknął.
Na Ursynowie rozwinie się teren po Tesco i teren przy Auchan, a zniknie syf z okolic ratusza. 06:41, 03.12.2020


IrfyIrfy

10 0

@Boom Hala obskurna? Owszem. Jak cholera. Tafla lodu fatalna? Jak najbardziej. I w życiu bym tam nie chodził, gdybym miał rozsądną alternatywę. Tyle że jej nie mam! Stegny? Na razie zamknięte, później się zobaczy. Narodowy? Wiadomo. To gdzie mam chodzić? Jak to Figlowisko zlikwidują a za rok w zimie ogłoszą fafnastą falę pandemii, to już nawet na łyżwach nie pojeżdżę. Wiosną też nie lepiej. Moich dzieci już to nie dotyczy, ale jak były małymi brzdącami, to ten tandetny plac zabaw na Figlowisku ratował mi tyłek. Bo sobie tam szedłem z laptopem, zostawiałem dzieciaki na dmuchańcach, sam siadałem i robiłem robotę. Wokół mogły padać przelotne deszcze, wiać albo podsmażać, ja byłem "kryty". Dosłownie. I było to znacznie tańsze od płatnych sal zabaw w Landzie albo CH Ursynów. Ale spoko, bez łyżew jakoś przeżyję. Tylko mi żal "świeższych" rodziców. 10:11, 03.12.2020


BoomBoom

6 1

Irfy, ale czy to nie mieszkańcy Imielina nie płaczą pod każdym artykułem, że tam zupełnie nie ma zieleni? No to teraz będzie. A takie lekkie obiekty można stawiać nad tunel POW. Gigantyczna ilość miejsca do zagospodarowania. Ale kto ma to zrobić i za czyje pieniądze? Ja też bym pojeździł na łyżwach, ale Narodowy daleko, Stegny z idiotycznymi godzinami, nie wiem jak na Torwarze. Figlowisko jest drogie i słabe. 11:56, 03.12.2020


RumburakRumburak

28 9

Do Multikina można dziś dojechać metrem. Do planowanego od kilku lat CH w miejscu Tesco też. Miał być tam również multiplex. Ale to wszystko jest już nieaktualne. Nasza dzielnica pod rządami burmistrza K. powoli wraca do korzeni i wkrótce będzie można śmiało nakręcić remake Alternatywy 4, który przebije pierwowzór. 21:37, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaraMara

3 7

A może kino mogło by dalej istnieć ale w budynku mieszkalnym, coś jak przy metrze natolin, zamiast galerii handlowej, kino? 08:40, 03.12.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

12 0

Niestety kino w budynku mieszkalnym czy biurowym to nie najlepszy pomysł. Przykładem jest zamknięte między innymi z tego powodu kino Praha. Okazało się że bardzo ciężko wygłuszyć sale kinowe tak by nic z nich i do nich nie przenikało. Prędzej czy później mieszkańcy/użytkownicy takiej hybrydy zaczynają narzekać że dźwięk przebija się poza kino. 09:00, 03.12.2020


BoomBoom

3 3

A czy ktoś zabrania funkcjonowaniu Multikina? Ludzie chyba nie rozumieją co to jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przecież nikt nie każe wyburzać kina po przyjęciu uchwały. Raczej właściciel tej działki chętnie skorzysta z pojawiającej się opcji wyjścia z upadającego biznesu i sprzeda tę działkę. 12:49, 03.12.2020


MaraMara

0 2

~Boom A czy ja pisze o wyburzaniu kina? Podałem tylko taki pomysł na funkcjonowanie kina w formie combo z budynkiem mieszkalnym. 08:40, 04.12.2020


BoomBoom

1 1

Mara, ale o tym decyduje tylko i wyłącznie właściciel gruntu. Kino w budynku mieszkalnym? Nierealne i bezsensowne. Cała branża przeżywa głęboki kryzys pogłębiony zarazą, więc jaki jest sens budować nowe kino? Być może jest jakaś opcja w projektowanej galerii na miejscu Auchan lub w nowej galerii na terenie Miasteczka Wilanów, ale marne szanse by się utrzymało w obecnym miejscu. 09:11, 04.12.2020


italianoitaliano

22 4

Okoliczne szkoły , przedszkola i przychodnie są na pewno przygotowane na kilka tysięcy nowych mieszkańców . Miejsc parkingowych , obiektów sportowych i terenów zielonych jest również pod dostatkiem. Sama radość dla okolicznych mieszkańców .......... 08:41, 03.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

talenciotalencio

21 4

Ursynów jest największa dzielnicą w Warszawie a pewnie i w Polsce, która nie posiada naturalnego boiska, na którym mogłaby trenować młodzież skupiona w klubach. Jest ich na Ursynowie 16. Największy z nich, KS SEMP, rozgrywa swoje mecze w Ursusie a ostatnio w w Konstancinie. Władze dzielnicy zastanawiaja sie tymczasem ile pięter moga miec kolejne wieżowce. 12:39, 03.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

7 5

A pozostałe 16 dzielnic Warszawy ma boiska trawiaste? 13:08, 03.12.2020


OsskaOsska

0 1

Przepraszam, a boisko przy Koncertowej? Stale tu grają 11:58, 04.12.2020


PiłkarzPiłkarz

4 0

Było kiedyś fajne realnych rozmiarów boisko do gry między Miklaszewskiego a Pileckiego aczkolwiek miasto - dzielnica oddało pod zabudowę deweloperowi za grube plny, który nie dość, że cały teren ogrodził to zrównał z ziemią owe boisko stawiając gigantyczne osiedle z blokami wyglądającymi jak w Radomiu. Takie to życie w pier#olniku, dzielnicy i tym mieście z fachowcami na wysokich stołkach. 10:10, 05.12.2020


konstytucjakonstytucja

24 3

Żadnych wieżowców. Wyglada to jak howno a jedyny cel ich budowy to maksymalne wycisniecie kasy z działki. Jak by mogli to całą dzielnice zabudowali by w stylu Galerii Ursynów na Natolinie. Koszmarny potworek. 12:47, 03.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KronikKronik

17 0

Galeria Ursynów to symbol urbanistycznego upadku Ursynowa po 2000 r. - zagęszczanie, maksymalne wyciskanie powierzchni mieszkaniowej/usługowej z działek. Tylko, że to dzieje się w każdej dzielnicy. 13:28, 03.12.2020


RadnyRadny

0 5

Dobrze w kierman becel przytulić. Śmierć frajerom. 16:48, 03.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szkoda słów.szkoda słów.

15 7

Ludzie powinni zebrać podpisy i wywalić tą ekipę działającą na ich szkodę ! To jest skandal. Centrum Kultury wywalone pieniądze. Nie działa. Ciągle w budowie. Szpital Południowy , ciągle w budowie , a na dodatek oddane prywatnej spółce zo.o. (Szpital Solec sp. z o.o.) Obwodnica POW w budowie. Wszystkie składowe obwodnicy gotowe , tylko tunel w centrum Ursynowa Imielina nie, bo ważniejszy jest bazarek. itd. itp. Teraz zabrali się za kolejną deweloperkę , a blaszak na Dereniowej stoi stał będzie nieużyteczny już tyle lat. 19:20, 03.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZawiedzionyZawiedziony

7 13

Skąd się tacy kretyni biorą? 19:44, 03.12.2020


KronikKronik

1 1

Blaszak na Dereniowej nie jest własnością dzielnicy tylko SMB Imielin, która planuje tam nową inwestycję mieszkaniową. Niestety sprawę blokują niektórzy właściciele lokali z blaszaka. Nie ma już centralnego planowania, dzielnica nie wyburzy nie swojej własności :-) 11:01, 04.12.2020


Michał Michał

1 18

Dajcie miejsca parkingowe dla samochodów, bo ludzie z osiedla nie mają gdzie parkować!!! Wywalcie to komunistyczne figlowisko, które okropnie hałasuje w nocy, pomijając krzyki ludzi grających w hokeja, ale maszynę konserwującą lód.
19:43, 03.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KronikKronik

6 1

Myślenie życzeniowe. O miejsca parkingowe dla poszczególnych osiedli powinny zadbać spółdzielnie mieszkaniowe lub poszczególne wspólnoty (jeżeli taka jest sytuacja). Ratusz w tym nie pomoże. Poza tym na tym wymarzonym parkingu parkowaliby raczej mieszkańcy nowych planowanych obok inwestycji mieszkaniowych m.in. z RK Development czy też tej, która za kilka lat zastąpi Multikino. 10:59, 04.12.2020


seniorekseniorek

7 0

KIEDY OTWARCE URSYNOWSKIEGO CENTRUM KULTURY!? KIEDY NA BEATA RUSINOWSKA WYGRA UCZCIWY KONKURS NA DYREKTORĘ NAJLEPSZEGO I NAJPIĘKNIEJSZEGO DOMU KULTURY NA URSYNOWIE W KTÓRYM BĘDZIE SUPER FAJNIE I BĘDĄ SUPER IMPREZY!? 19:57, 03.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anan

19 3

komu przeszkadza jedyne lodowisko na Ursynowie? w końcu jest miejsce gdzie młodzież zamiast siedzieć przed komputerem może się poruszać to trzeba je zlikwidować? a może by miasto zbudowało porządne lodowisko zamiast udawać że robią kolejny park? 08:07, 04.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StasioJasioStasioJasio

0 1

to lodowisko wyglada jak z czasow lata 90, namior rozpadajacy sie, z tylu walaja sie rury kable i inne badziewie - tak ma wygladac centrum Ursynowa wedlug ciebie? 05:01, 25.01.2021


Wpisz Swój NickWpisz Swój Nick

8 4

A kiedy Imielin pomyśli o parkingach dla mieszkańców starych bloków? Jak na razie to tylko dobrze wam idzie likwidacja już istniejących i sprzedaż placu developerom. 10:31, 04.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KronikKronik

5 3

Imielin nie pomyśli - nie ma jednego podmiotu, który go reprezentuje. Pomyśleć mogą poszczególne spółdzielnie mieszkaniowe bądź urząd dzielnicy. Tylko pomyśleć, bo działki już dawno w rękach prywatnych deweloperów a spółdzielnie na swoich też będą stawiać nowe budynki. Niestety mieszkańcy starych bloków skazani są obecnie na wykup miejsc parkingowych w nowych inwestycjach. Można się na to obrażać itd. ale Ursynów za parę lat będzie dużo bardziej zabudowany a działki są zbyt cenne, żeby ktokolwiek przeznaczył je na parkingi. 10:55, 04.12.2020


StasioJasioStasioJasio

1 1

a wiesz jak wygladal ladnie i bezpiecznie ursynow 10-20 lat temu..Nie bylo trzeba stawiac zasiekow plotkow hopek na uliczkach bo samochodow bylo dosc malo i ludzie przestrzegali niepisanych kodeksow aby nie parkowac wszedzie gdzie tylko sie da. Pozniej przyszla fala osiedlencow z innych miast i rejenow , ludzie zaczeli sie bogacic , ale rowniez skapic na wydaniu 200zl na miejsce strzezone..I mamy to co mamy: kazdy kawalek chodnika, tak chodnika zastawiony, trawniki rozjezdzone, wszedzie zasieki barykady aby uchronic to co zielonego zostalo.. Lenistwo mieszkancow jest porazajace. Najlepiej zaparkowac autko pod sama klatka, nie wazne ze jest zakaz, ze trawnik ktory byl zamienil sie w klepowisko..Tylko pozniej min TY ze swoich pioeniedzy placisz za rekultywacje zniszczonych terenow 05:00, 25.01.2021


wuelwuel

0 0

nikt nie pomyśli o starych ludziach, którzy muszą dojechać jak najbliżej do swoich domów by rozładować, załadować, chwilę potem odsapnąć po wysiłku, by potem odprowadzić samochód na parking, Zanim to zrobią do końca już "usłużny" sygnalista wezwie do wystawienia mandatu za parkowanie w "strefie zamieszkania". I nikt nie uszanuje, że to strefa zamieszkania właśnie tej osoby, która ma prawo do życia w swojej strefie w/g własnych sił i możliwości fizycznych. Zawiść i nienawiść zwyciężają. Co się z nami stało?! Nawet w stanie wojennym byliśmy dla siebie lepszymi ludźmi.?
20:01, 08.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%