Zamknij

Chamstwo w metrze, czyli... "Ty też będziesz kiedyś stary!". LIST CZYTELNICZKI

11:12, 16.01.2020 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj nadesłane/pixabay.com nadesłane/pixabay.com

Czy tłok w metrze to wystarczający powód, by wyłączyć empatię? Starsza kobieta nie mogła się doprosić od młodego mężczyzny zwolenienia siedzącego miejsca. Zignorował prośby współprasażerów, zatapiając się w muzyce i odwracając wzrok. O porannej przygodzie w metrze pisze nasza czytelniczka, której list publikujemy poniżej.

Dziś coś z cyklu: "Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłą i godnością osobistą".

Poranna podróż metrem z Ursynowa w kierunku Centrum. Około 7:30 wagon metra średnio zatłoczony, zwalnia się miejscówka. Przy zwalnianym miejscu stoją dwie osoby: postawny młodzieniec i starsza pani.

Jak nietrudno zgadnąć młodzieniec dziarsko zajmuje miejsce, nie zważając na starszą panią. Jest w swoim świecie, skupiony na telefonie i w słuchawkach. Starsza pani mówi: "Przepraszam, chciałabym usiąść". Nie ma reakcji, więc powtarza głośniej: "Przepraszam chciałabym usiąść". Młodzieniec wyjmuję jedną słuchawkę. Pani powtarza, że chciałaby usiąść. Młodzieniec wkłada słuchawkę w ucho i na tym się kończy jego aktywność.

Młoda kobieta siedząca obok wstaje, żeby zrobić miejsce starszej kobiecie. Młody człowiek siedzi niewzruszony, dalej zatopiony w swoim świecie. Współpasażerowie, patrzą się wymownie na niego, ale cóż z tego, skoro jego wzrok utkwiony jest w telefonie i nawet nie słyszy niepochlebnych komentarzy, bo w uszach słuchawki...

"Starość jest wystarczająco przykra"

Nie wytrzymałam, zrobiłam zdjęcie. Zamazałam częściowo twarz, żeby nie było, że ujawniam wizerunek. Uważam, że trzeba reagować. Ten młody człowiek nie myśli o tym, że kiedyś będzie stary!

Starość jest wystarczająco przykra i dodawanie starszym ludziom trosk w postaci nieprzyjemnych zdarzeń jest zwyczajnie zbędne. Pomyślcie o tym, o ile milszy staje się świat, gdy można się dzielić dobrymi uczynkami, a takim niewątpliwie jest ustąpienie miejsca w metrze! 

Może czasami warto podnieść głowę znad telefonu i sprawdzić czy obok nie stoi ktoś, kto bardziej niż my potrzebuje spocząć, czasami bez względu na wiek czy płeć!

Czytelniczka Ewa (nazwisko do wiadomości redakcji)

*******************************************
Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Śródtytuły pochodzą od redakcji. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

[ZT]13927[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

KJLKJL

23 14

Kiedyś wsiadłem, idę do wolnego miejsca, ale młodzieniec był szybszy o sekundę. Powiedziałem grzecznie spier***** z tego miejsca i pomogło. 11:27, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

elsieelsie

4 0

To było grzeczne? 09:04, 18.01.2020


reo

HurraHurra

13 12

Może kierowcy by podrzucili babcie do centrum? Będzie wygodnie. 12:01, 16.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

4 6

A kierowczynie mogłyby podrzucić młodzieńca. 13:28, 16.01.2020


HurraHurra

4 7

Babci nie będzie wygogodnie na ramie.W korku lepiej jest ciepło gra muzyka. 15:29, 16.01.2020


 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

4 7

Jak to, nie będzie wygodnie?! Przecież to najlepszy środek transportu, który ma uratować świat....najwygodniejszy, najszybszy itp.... 17:35, 16.01.2020


OnaOna

22 5

Należny ustępować miejsca, ale sama bylam świadkiem jak jedna starsza pani wymagała aby inna młodsza ustąpiła jej miejsca akurat tego miejsca choć dalej były wolne. Nagminne w metrze panie rożny wiek ledwie drzwi się otworzą nie dadzą ludziom wyjść i już wyścig która pierwsza do miejsca siedzącego. Inny przykład kobieta w ciąży, żadna pani się nie ruszyła aby ustąpić pewien starszy pan wstał. Nigdy nie siadam lubię postać. Na przestrzeni wielu lat obserwacji w metrze mogę stwierdzić, ze niestety panie niezależnie od wieku zachowują się gorzej. 12:32, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

19 9

Wystarczy kompilacja wybranych kilku rzeczy:

- Nie widział jej wcześniej, więc pomyślał wkurzony, że dopiero co usiadł i już ktoś chce mu to miejsce zabrać, więc niech ustąpi osoba jadąca dłużej

- On ma teraz podróż na pewno o wiele dalszą od tej Pani, ona posiedzi 2 przystanki, a on potem będzie się męczył pod Młociny lub w przesiadce z Centrum

- Jego boli kolano, bo ma kontuzje, nie będzie tego wszystkim tłumaczył, wyjątkowo dziś nie ustapi

- Wygląd Pani sugerował, że nie jest starą seniorką w potrzebie, a po wyjęciu słuchawki ponownie nie usłyszał co mówiła, a następnie to już stres społeczny, więc musiał konsekwentnie udawać głupa by nie wysłuchiwać hejtu.

- Ton czy słowa jakimi sie zwrocila o miejsce, mogly byc ak naprawde juz obraźliwe, atakujace, pretensjonalne, jadowite.

Nie usprawiedliwiam, nie popieram, ale próbuję zrozumieć dlaczego, tak mogło się stać, jak się stało 12:34, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

13 4

Przecież można jechać samochodem! :-)))) 12:55, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan.XPan.X

15 4

Wiatam

Na początku trzeba też poparzyć się na zachowanie starszych Pań w komunikacji w kolejce w przychodni. Starają się wszędzie wepchać do przodu. 13:02, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

3 12

Bo "zbiorkom" jest dobry dla młodzieży, a jak się już przestanie być młodzieżą, lepiej się przesiąść do "blachosmroda". 13:22, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pieszy pasażerPieszy pasażer

4 4

Tyłek boli od siedzenia be korku,jak żyć 15:28, 16.01.2020


bulbabulba

13 10

Tu NAPRAWDE nie ma ani jednego komentarza, który przyznałby rację autorce listu? NAPRAWDE??? Ludzie, co się z Wami porobiło... 13:38, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez nickabez nicka

24 11

"Nie wytrzymałam, zrobiłam zdjęcie. Zamazałam częściowo twarz, żeby nie było, że ujawniam wizerunek" - to po co pani autorko zrobiłaś to zdjęcie i dajesz do publikacji? Taka kara z pani strony?Piętnowanie? Jak to o pani świadczy?

I żeby nie było - nie napisałam tego dlatego, że popieram chłopaka z metra, bo nie znam przypadku i nie widziałam w jaki sposób starsza pani poprosiła o to miejsce.
Jestem za ustępowaniem starszym, choć prawda jest taka, że to, że jest młodszy, wcale nie znaczy, że zdrowy i silny, to raz. A dwa, jak prośba jest jadowita zamiast grzeczna, to też zmienia postać rzeczy. 13:49, 16.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

5 5

Opublikowanie tego art też świadczy o poziomie tego portalu...żal. 22:16, 16.01.2020


asdasd

4 2

@Ja: Artykuł ma dużo komentarzy - ewidentnie się klika. A jak się klika to się zarabia. Ty też tu jednak jesteś więc dokładasz cegiełkę do takich art. w przyszłości. 08:55, 17.01.2020


SłoneczkoSłoneczko

18 12

Starszym panią niektórym w głowie się poprzestawiało, bo myślą,ze im się należy wszystko. W sklepach się pchają,w przychodni ,,wielkie paniusie a w autobusie codziennie są takie przypadki,że dużo wolnych miejsc ,ale ona zwraca komuś uwagę, że trzeba się przesiąść, bo wielka dama nie moze tyłem jechać do kierunku jazdy autobusu.

Cytuje : ,,Przepraszam, chciałabym usiąść..." - to trzeba mieć tupet wrednej osoby, że jej się należy. Jak nie potrafi sie zachować to niech taksówkę sobie zamówi. Jak by grzeczniej poprosiła to co innego, każdy by tak zrobił na miejscu młodzieńca.

Nikogo to by nie zdziwiło,ze autorka listu jest tą starszą osobą, która nie może sobie dac rady,ze jej rozkazu nikt nie posłuchał i robi wielką aferę. 15:01, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł1979Paweł1979

37 0

Zawsze ustępuje starszym, chyba ze ktoś w niegrzeczny sposób domaga się tego, nie zważając na to, ze tez mogę być zmęczony. Nie ustępuję za to miejsca w sytuacji gdy inne miejsca są wolne (zdarzają się starsze osoby, które domagają się np. akurat TEGO miejsca, miejsca przy oknie lub zgodnego z kierunkiem jazdy - oczywiście metra to nie dotyczy), wtedy grzecznie mówię, że miejsca wolne są i to już Pani zdecyduje sama czy takie wolne miejsce jej odpowiada czy tez jednak wygodniej jest postać. Oczywiście w sytuacji gdy ktoś ma problemy z poruszaniem się (np. kule), zwalniam miejsce jakie jest wygodne dla tej osoby. Kultura ale w obie strony - młodszy też ma prawo jej oczekiwać. 15:08, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pieszy pasażerPieszy pasażer

14 8

Czas przejazdu metra pomiędzy kabatami a mlocinami to 35 minut, odjac stacje Kabaty i Młociny bo tam zawsze jest miejsce to 30 minut, w połowie trasy w metrze centrum jest wymiana pasażerów więc nikt nie stoi dłużej niż kwadrans czyli podobnie ile zajmuje droga do i z metra. Może Ci co nie płacą za bilet by ustępowali? 15:26, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

seniorekseniorek

21 33

W 100% popieram nie ustępowanie miejsc! Płacę za bilet mam wolne miejsce i siadam. Ustępuję inwalidom i kobietom w ciąży. A nie starym komunistycznym raszplom z nadwaga i kilogramem tapety na ryju. 16:31, 16.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hellahella

18 7

lecz nogi , na głowę za póżno .... 19:59, 16.01.2020


FaziFazi

7 5

Halo, pobudka!!! Komuny nie ma już od ponad 30 lat, a Ty ciągle puszczasz tą samą zdartą płytę, co Twój guru t.j. pewien stetryczały, chory z nienawiści do Polaków kurdupel z Żoliborza. 08:55, 17.01.2020


dzikidzikdzikidzik

3 1

Brawo! Tak trzymać! Pudernicom mówimy nie! 09:52, 18.01.2020


MuscatMuscat

18 0

Cóż, jakby to podsumować: kultura w narodzie jest, ale wolnych miejsc brak... :) 18:01, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kurka lądowaKurka lądowa

14 32

kilka dni temu tak się wszyscy zachwycali Owsiakiem. A to on przecież głosił hasła "róbta co chceta". No to robią. I o co teraz pretensje. Autorytet moralny zadziałał to się cieszcie. 18:47, 16.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

łądowy kogucikłądowy kogucik

7 7

isaa: to wytłumacz o co Owsiakowi chodziło. Może cały naród żyje w błędzie. 21:54, 16.01.2020


MaciekMaciek

7 4

Sam to wymyśliłeś, czy Twój prezes kazał napisać??? 08:53, 17.01.2020


Kurka lądowaKurka lądowa

2 4

Sam. Mój prezes jest ślepo zapatrzony w PO. 09:33, 18.01.2020


SławekSławek

11 7

".. niech siedzi, na starość sobie postoi" - ten tekst ze skeczu KMN jest bardzo dobrym podsumowaniem całej sprawy i prawie wszystkich komentarzy opowiadających się za nieustępowaniem miejsc starszym ludziom.
Swoją drogą ciekawe są wypowiedzi typu, jak ta kobieta śmiała, przecież ten młody pewnie był umierający, głuchy, niesprawny, zapewne nie miał nóg tylko protezy boleśnie wrzynające się w kikuty a ta kobieta to na pewno ziała jadem na kilometr, była śmierdząca i wrzeszczała na cały wagon i pewnie jeszcze by przebiegła 100m w 11 sekund.
A może było odwrotnie ?
A czy przyszło komuś do głowy że te roszczeniowe panie (nie zaprzeczę że nie istnieją), przywoływane jako przykład nachalnego zachowania może właśnie z młodości też się zachowywały po chamsku ?
A może to młody komunista nie ustąpił miejsca starej komunistce (~seniorek) ? Z własnego doświadczenia wiem że mając lat 50 odczuwa się zmęczenie dużo gorzej niż 20.
A chamstwo było, jest i będzie. I żadna ustawa tego nie zmieni. 19:45, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrokodylKrokodyl

16 3

Na "bank" - ten młody człowiek musiał być zaciążony.
Takie to mamy nowoczesne czasy.
Że nie wiadomo kto i co, ma w sobie i na sobie.

20:21, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻyczliwaŻyczliwa

16 8

Ja zawsze ustępuje babciom i dziadkom.
Ale do starszych kobiet takich okolk 60 -70 mam uraz.
W widocznej ciazy w upał w tramwaju młody chłopak zwolnil mi miejsce, nim doszlam pani ktora byla blizej zajęła mi miejsce oceniajac ze ciaza nie choroba mogę sobie postac. Problem w tym ze to byla ciaza z zaleceniami leżenia. Odpysknęłam ze skoro miala siłe sie tak zmalowac to ona również moglaby postać. Z tego co pamietam usta i pazury miala w jaskrawym kolorze. Zaraz zwolnilo się kolejne miejsce do ktorego mikt już nie smial mnie wyprzedzić. Ale pamietam ze sytuacja byla dls mnie przykra i się popłakałam. Nie pozdrawiam Pudernic ktore mają takie podejscie do mlodych dziewczyn w ciąży. To że one super przeszły ciążę nie znaczy że każda tak je znosi. A trzeba czasami odebrac wyniki pójśc na badania itp. Do konca ciąży juz korzystalam z taxi i podwózki męża. 20:46, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tez matka :) Tez matka :)

8 5

Trzeba było powiedzieć ze Ty w swoim brzuchu masz nowe bezbronne życie a ona tylko tłuszcz, wiec nawet jak upadnie to będzie miała miękka asekuracje. 14:37, 17.01.2020


wku...wku...

22 14

A może k... nie będę stary? Może wracam z onkologii po chemii? Mam se to na czole wytatuować? Czy obwieszczać od razu jak wsiadam? Starym ludziom należy się szacunek za to, że są starzy? WTF? 22:03, 16.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

po leczeniupo leczeniu

22 6

znam ten temat, wracałem w poludnie po chemii z onkologi, wymiotowałem a stare baby patrzcie godzina 13 a on pijany, teraz bym im powiedział,żeby wypi..... 22:20, 16.01.2020


polpol

16 10

Współczuję choroby, ale jakie jest prawdopodobieństwo,że w metrze spotka się kogoś takiego ,jak ty???
ZNIKOME.
W 21 wieku jest MAŁO ludzi bez samochodu i rodziny.
Przy takich ciężkich przejściach w normalnej rodzinie ktoś by cię z zabieg zawiózł i odwiózł,skoro wiesz,że będziesz rzygał i powłóczył nogami.
Oczywiście specjalnie dla ciebie całe metro ma się zastanawiać czy te wszystkie małolaty nie są przypadkiem chore na raka.
Poza tym nie wiem co takiego złego widzisz w zwykłym krótkim CICHYM zdaniu do tej starszej oby ..PRZEPRASZAM,ALE JESTEM CHORY I ŹLE SIĘ CZUJĘ,MUSZĘ USIĄŚĆ....jeżeli jesteś taki antypatyczny,to reszta spojrzeń i tak cię nie będzie obchodzić.
Zapewniam cię ,że niejednokrotnie ta starsza osoba będzie miała więcej empatii ,niż ty. 08:03, 17.01.2020


PauloPaulo

3 0

Ja mam nadzieję, że nie dożyję takiego wieku ibycia tak złośliwym i zgorzkniałym, jak te stare pryki. W razie jak dożyję, to mnie zatsrzelcie. 13:35, 19.06.2021


PauloPaulo

3 0

~pol, ciekawe... Wszystkich mierzysz swoją miarką. Mało kto nie ma samochodu, rodziny... Nic nie wiesz o społeczeństwie. 13:37, 19.06.2021


bachabacha

11 7

Tu nie chodzi tylko o ustępowanie miejsca. Jak tylko metro podjedzie, to młodzi tak się rzucają ,żeby szybko zająć miejsca i usiąść, że dla starszych zostają same stojące. Pierwszeństwo ma ten kto silniejszy. Najsłabsi wsiadają na końcu. 00:41, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KamilKamil

18 4

A mi się wydaje jednak że jest na odwrót, wiele starszych osób po otworzeniu drzwi nawet nie dają wysiąść innym tylko dlatego by jak najszybciej zająć miejsce (magiczne uzdrowienie). A co do przypadku tego chłopaka to jednak zachował się chamsko, zignorował innych i jednak na prośby mógł zareagować. Starsze osoby mają w zwyczaju zamiast poprosić o miejsce, to stoją nad kimś, gapią się i jeszcze chamsko obgadują. Ja osobiście jak jeżdżę metrem spotykam dziwne sytuacje gdzie ludzie stoją, a miejsca są wolne. 08:26, 17.01.2020


asdasd

12 6

@Kamil: Dokładnie. Starsze panie mają nawyk wsiadania do metra czy autobusu jeszcze zanim ktokolwiek zdąży wysiąść - zablokują przejście od wewnątrz i dziarsko przepychają się do wolnego miejsca. Naglę nogi nie bolą. Albo stoją nad kimś i szturchają torbą - że niby to przypadkiem. Nie zmienia to jednak faktu, że starszym należałoby ustąpić, a już na pewno kiedy ktoś o to prosi. 08:49, 17.01.2020


FaziFazi

12 9

Podobne obrazki obserwuję codziennie, kiedy młodzież wpatrzona w telefony stara się nie zauważać starszych osób. Chociaż najgorsze są matki, które same stoją z 3 torbami, a dziecko sobie siedzi grając na telefoniku. 08:52, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

He He

10 9

A co mają oprócz tych 3 toreb jeszcze dziecko przytrzymywać? 17:35, 17.01.2020


Po leczeniuPo leczeniu

9 4

Do Pol: jak będziesz mieć kiedyś radioterapie+Chemie na głowę to zobaczysz co to wypalenie gardła, człowiek przez dwa miesiące nie mówi i nie je, je się tylko przez rurkę w brzuchu Ty piszesz że trzeba poprosić, słowa nie powiesz gwarantuje Ci jak będziesz miała radioterapie!!! Takie starsza damy zawsze uważają że im się należy, blisko mam do domu więc autobus jest najlepszy . Duzo mlodych ludzi ma nowotwory twarzoczaszki tylko na czole nie mają napisane!!! 09:50, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gosc323Gosc323

10 7

Ja będąc młoda osobą też nie ustąpiłabym miejsca wiedząc że jadę na 14godzinna zmiane do pracy, więc nie bądźcie tacy prostolinijni w swoim myśleniu! 10:02, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NeoNeo

14 11

"Poranna podróż metrem z Ursynowa w kierunku Centrum. Około 7:30 " - i tu właśnie tkwi błąd starszej Pani. 7:30 to czas szczytu. Dojazdów do pracy, gdzie ludzi jest masa. Ale jest rozwiązanie - wystarczy, że starsza Pani pojedzie po godzinie 9:00 i już będzie miała cały wagon metra tylko i wyłącznie dla siebie. Kiedyś zasugerowałem takie rozwiązanie pewnej roszczeniowej starszej pani, to w zamian usłyszałem "Nie będziesz ty mi śpiku jeden mówił, co ja mam robić !". Ręce mi opadły ... Gdzie się aż tak starszej pani na emeryturze spieszyło ? Tak - ja też będę kiedyś stary, wiem. Ale nie będę roszczeniowy i będę miał na tyle rozumu, aby się nie pchać do komunikacji miejskiej w godzinach, w których szanse na wymagany przez starszą panią komfort podróży są praktycznie zerowe. Ja poczekam te 1,5 godziny, albo po prostu wstanę i pojadę wcześniej, niż ci podróżujący do pracy. I tyle w temacie ... 14:26, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LewostronnyLewostronny

3 1

Nie było jakiegoś dedykowanego lewego pasa na ken??? 16:27, 17.01.2020


He He

10 3

Podejrzewam że specjalnie w godzinach szczytu nie jechała. Jak miała wizytę u lekarza na 8.00 to kiedy miała jechać. 17:33, 17.01.2020


jaja

6 3

~Neo, jesteś niezłym baranem tudzież po prostu zwykłym chamem. 09:07, 20.01.2020


babciababcia

8 11

Mam 69 lat i nie będę ustępowała miejsca przyszłym mamuśkom bo już się w życiu dość naustępowałam i nastałam w kolejkach nawet z dzieckiem na ręku, żeby kupić byle ochłapy. W metrze jest pełno młodszych którzy mogą się ruszyć i wstać. Młodzi tego nie rozumieją, że starsi ludzie mają chore kręgosłupy, stawy czy serce. Tego nie widać ale nie wymagajcie od nas, żeby wstawać na widok młodej paniusi w ciąży, bo ona wszędzie ma pierwszeństwo.Nawet na parkingu . 20:18, 17.01.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

KurczaczekKurczaczek

10 1

Że wszystkim bym się tu zgodził, tylko nie z tonem wypowiedzi 09:31, 18.01.2020


GoscGosc

7 1

Z całym szacunkiem ale młodzi też mają chore serca, kręgosłupy 09:02, 19.01.2020


też babciateż babcia

5 4

wstydź się kobieto takiej postawy ... 21:45, 20.01.2020


ZniesmaczonyZniesmaczony

5 5

I to jest właśnie przykład czemu nie ustępuje starszym babom. 09:09, 26.01.2020


PauloPaulo

7 0

A nie przyszło ci do głowy bezmózga lampucero, że młody człowiek też może mieć chore serce lub kręgosłup? W wieku 16 lat przeszedłem zapalenie mięśnia sercowego i już nigdy nie będę miał tyle sił, co zdrowy człowiek. Żądacie empatii. A sami ją czujecie? 13:08, 19.06.2021


SwójSwój

7 0

Ni e jesteśmy w stanie docenić tego co mamy. Ze w metrze w Warszawie jest kultura i czystość której zazdroszczą nam Francuzi jak jeden co wywołał dyskusję w internecie Nie może się nachwalić warszawskiego metra. Mężczyzna zwraca uwagę na fakt, że kolej jest czysta i bezpieczna. Dodaje, że podobnie wyglądała Francja w latach... 60. 10:10, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ursynowianin od 1979Ursynowianin od 1979

9 2

Niestety. Codziennie to obserwuję. siedzą i nikomu nie ustępują (czy pani w ciązy, czy osoba starsza, czy inwalida) zarówno nastolatkowie, jak i panowie w wieku i 30, i 40+ lat. a częsty obrazek to mamusia z synusiem, siedzący i nikomu nie ustępujący. To niestety wina rodziców, którzy nie nauczyli zachowań, które kiedyś były i powinny być dalej normą społeczną. Ktoś pisał o metrze francuskim. Niestety, u nas będzie to samo, a zaczyna się właśnie od tego, o czym właśnie piszemy, potem będą kolejne łamane normy. 09:18, 20.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Johny2817Johny2817

4 2

Młoda osoba też może mieć problem z kręgosłupem- ja mam, nie ustępuje, nie czuję się z tego powodu źle. 20:26, 07.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABCABC

1 0

Starsi ludzie w Polsce są bezczelni. Ton, w jakim napisany został artykuł też mi się nie podoba. A może ten Młody Człowiek był na coś chory, lub po prostu był cudzoziemcem i nie rozumiał polskiego? Pomyślcie o tym, zanim zmieszacie kogoś z błotem. 00:54, 30.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Młody warszawiakMłody warszawiak

4 0

Ja tylko czekam aż starsze osoby będą zwłaszcza rano wyrzucać ludzi z komunikacji miejskiej !!! Co to za ich roszczeniowość że im się należy wolne miejsce. Niby dlaczego ? Bo jak starszy to ma przywileje i może wszystko ?? Nie ma obowiązku ustępowania miejsca dla starszych są wyznaczone miejsca piktogramem pozostałe miejsca wg kolejności. Ciekawe czy ktoś z piszących komentarze ustępuje miejsca w parku na ławeczce i w innych miejscach...Nie bo nie, a w komunikacji miejskiej tak 02:19, 15.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%