REKLAMAA1-AD-BUD--01-04----30-06-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ12 czerwca 2019, 08:58 komentarzy 2

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Możliwość spacerowania po piaszczystych maltańskich plażach, przyglądania zapierającemu dech w piersiach lazurowi nieba, próbowania fenomenalnych włoskich smaków, podziwiania niesamowitej eklektycznej architektury Wysp Brytyjskich czy fascynujących widoków słoweńskich gór, jezior, jaskiń to tylko kilka spośród wielu korzyści jakie przyniósł nam udział w projekcie, który my-nauczyciele i pracownicy Szkoły Podstawowej nr 330 w Warszawie w skrócie nazywamy 3 razy bardziej „Bardziej innowacyjni, bardziej zintegrowani, bardziej międzynarodowi w uczeniu i nauczaniu”. 

    Sen się spełnia!

    Wszystko zaczęło się od pewnego spontanicznego, grudniowego spotkania trzech nauczycielek języka angielskiego i chęci spełnienia marzenia o tym, by szkoła, w której pracują, z czasem stawała się bardziej innowacyjna, młodzież i pracownicy bardziej zintegrowani, a metody nauczania coraz bardziej zbliżone do tych, którymi posługują się nauczyciele w najbardziej rozwiniętych krajach Europy. Potem przyszedł etap pisania wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej, etap oczekiwania na ostateczny werdykt i w końcu… wspaniała wiadomość - że sen się spełnia. Sen o tym, że ich koleżanki i koledzy wyjadą na kursy metodyczne, językowe i coachingowe do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Słowenii, Irlandii i na Maltę jest na etapie realizacji. Tak właśnie się stało.

    Warto wspomnieć, iż w  grupie docelowej projektu znaleźli się nauczyciele różnych przedmiotów i specjalizacji: nauczyciel wychowania fizycznego, przyrody, języka polskiego, języka angielskiego, logopeda, pedagog i oligofrenopedagog. Zanim wyruszyli na wybranych przez siebie kurs wzięli również udział w dwóch blokach zajęć  przygotowujących do wakacyjnych mobilności. Tematyka pierwszych osnuta była wokół kultury, geografii i obyczajów wybranego kraju. Druga natomiast umożliwiała uczestnikom lepsze porozumiewanie się w języku angielskim, który był językiem komunikacji podczas wszystkich zajęć. 

    Same zalety!

    Wiele osób zastanawia się czy i w ogóle wyjazd na siedmiodniowy kurs za granicę może przynieść jakiekolwiek korzyści. Są zapewne i tacy, którzy od początku nie wierzą w jego sens i tym samym wcale nie przystępują do rekrutacji, ponieważ spoglądają na korzyści z niego wynikające głównie przez pryzmat ilości czasu spędzonego na szkoleniu. Uczestnicy naszego projektu mogliby natomiast wyliczać same zalety, jakie wiążą się z wzięciem udziału w takim właśnie programie. Pierwszą z nich jest rozszerzenie kontaktów z nauczycielami z wielu krajów Europy. Wierzymy, że z czasem ta współpraca przerodzi się we współpracę międzynarodową w ramach wspólnie podejmowanych programów Unii Europejskiej.

    Po drugie, codzienne, bezpośrednie przebywanie w międzynarodowej grupie stanowi nadzwyczajne źródło poznawania zwyczajów, obyczajów i kultury jej przedstawicieli. Z relacji naszych koleżanek i kolegów wynika, że dzięki codziennemu porozumiewaniu się w języku angielskim spora ich część pozbyła się leku przed mówieniem w tym języku, co miało decydujący wpływ na podjęcie decyzji o kontynuowaniu nauki języka angielskiego po powrocie do kraju. Wielu z nich uświadomiło sobie, że ważnym elementem pracy nauczyciela jest bycie elastycznym, otwartość na uczenie się przez całe życie i podążanie za najnowszymi metodami nauczania, które czynią proces dydaktyczny coraz bardziej innowacyjny, a przez to ciekawy dla uczniów.

    Reasumując, połączenie nauki i wspólnego zwiedzania jest wspaniałym doświadczeniem nie tylko na gruncie zawodowym, ale również, a może przede wszystkim, fantastyczną przygodą, która czyni ten projekt niesłychanie owocnym. 

    Zmiany w szkole na lepsze

    „Podzielmy się sukcesem, podajmy dalej, zachęćmy innych” to cykl prezentacji, które zorganizowaliśmy w naszej szkole celem opowiedzenia o przygodzie każdego z czternastu uczestników programu. Dla tych, którzy wahali się jeszcze przed przystąpieniem do tego typu inicjatywy, zawarliśmy szereg praktycznych wskazówek, które przybliżyły  ideę programu Erasmus+. 14 maja odbyła się otwarta lekcja języka angielskiego w klasie 5, podczas której uczniowie poznawali różnorodne nowoczesne narzędzia służące efektywnemu uczeniu się języka obcego. 27 maja nasza koleżanka, podczas swojego wykładu dla studentów Wydziału Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, wyjaśniła na czym polega metoda twórczego rozwiązywania problemów według Edwarda de Bono. 

    Wierzymy, że przed nami wiele jeszcze takich inicjatyw, które będą pozwalały zmieniać metody, formy i organizację polskiej szkoły na coraz lepsze.

    (ogłoszenie płatne)

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 11

    • 6
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    2Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kabaty zielone 2 7 dni temuocena: 100% 

      "Piaszczyste maltańskie plaże" długości 100 metrów Czy wiecie o czym piszecie ???

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anek 1 wczoraj 19:25

      Moje dziecko chodzi do tej szkoły. Cała wyprawa miała miejsce w poprzednim roku szkolnym. Widać rok nie wystarczył by skonstruować artykuł

      Edytowany: wczoraj 22:59

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2692 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO