Do przedszkola przy Mandarynki piesi wreszcie mogą dojść... chodnikiem. Wzdłuż przejścia prowadzącego od ul. Lanciego zamontowano separatory parkingowe.
Chodnikiem wzdłuż północnej strony bloków przy Lanciego 8 i Lasku Brzozowym 11 na Natolinie w końcu można przejść bez problemów. Ciąg był przez długi czas zastawiany przez zaparkowane zbyt blisko krawężnika samochody. Z tym wreszcie koniec. Spółdzielnia Mieszkaniowa “Przy Metrze” zamontowała tam separatory.
- Nawet nie zauważyłam, bo dawno tędy nie przechodziłam. Przyzwyczaiłam się chodzić chodnikiem po drugiej stronie. Po tej zawsze był zastawiony, a do tego jest wąski. Więc ograniczniki jak najbardziej na plus - mówi pani Monika, mieszkanka okolic.
Remontu doczekał się fragment chodnika. Ułożono nowe płyty i obrzeża. - Był w fatalnym stanie. Same nierówności. Dobrze, że został przebudowany - stwierdza mieszkanka Natolina.
Wyremontowany i zabezpieczony separatorami chodnik to prosta droga od ul. Lanciego do pobliskiego przedszkola i podstawówki przy ul. Mandarynki. Jak zauważa ursynowianka, często korzystają z niego rodzice z wózkami. Teraz nie muszą się zastanawiać, czy uda się nim przejść. Można oczywiście chodzić chodnikiem po drugiej stronie uliczki. Potem jednak - żeby dostać się do szkół - trzeba przejść przez jezdnię, a nie ma do tego bezpiecznych warunków.
Jeszcze nie wszystkie miejsca wzdłuż chodnika doczekały się separatorów. Część została zamontowana w zeszłym roku. W tym spółdzielnia kontynuuje prace, ale już teraz różnica jest zauważalna. SM “Przy Metrze” planuje również kolejne udogodnienia dla pieszych.
- Na 2022 rok jest przewidziany remont chodnika od strony parkingu na tyłach budynku przy Lasek Brzozowy 6 wraz z montażem ograniczników parkingowych - przekazuje prezes spółdzielni Marek Pykało.
Chodnik przy Lasek Brzozowy 6. To niedawna chodnik wzdłuż Lanciego 8 i Lasek Brzozowy 11 wyglądał podobnie.
Separatory parkingowe pojawiają się coraz częściej wzdłuż ursynowskich chodników. Nie tak dawno były montowane wzdłuż ul. Jeżewskiego. Od dłuższego czasu ograniczają zastawianie chodników na ul. Herbsta. Mieszkańcy chwalą to rozwiązanie. W końcu chodniki są dla pieszych, nie dla samochodów.
- Bardzo dobry pomysł. Jeśli jest na to miejsce, samochody nie wystają na jezdnię, to jak najbardziej jestem za - mówi pani Małgorzata.
Lukasz06:42, 08.04.2022
Jeden wielki separator powinien stanac na odcinku chodnika pomiedzy placowka Alior Banku w budynku Al. KEN20 a glownym chodnikiem wzdluz Al. KEN. Regularnie zastawiaja go parkujace samochody. 06:42, 08.04.2022
Kabaczek07:03, 08.04.2022
Separatory dla odseparowanych od mózgów kierowców. Dobrze, że powstały, przykre, że w ogóle są potrzebne. 07:03, 08.04.2022
koLega07:08, 08.04.2022
Typowe parkowanie kierowców, którzy myślą, że mają większego niż jest w rzeczywistości i parkują maksymalnie do końca aby przód nie wystawał. 07:08, 08.04.2022
Ja-cuś 17:14, 08.04.2022
kolego należało by jeszcze przypomnieć kierowcom że do chodnika zawsze parkujemy przodem 17:14, 08.04.2022
Boom19:14, 08.04.2022
Ja-cuś, a podrzucisz stosowny przepis pord? 19:14, 08.04.2022
DBC09:10, 08.04.2022
Warszawa potrzebuje szeroko zakrojonej kampanii walki z nielegalnym parkowaniem. Dzisiaj kierowcom wolno wszystko, a policja i straż miejska nie reagują albo przyjeżdżają po paru godzinach, gdy samochodu dawno nie ma. 09:10, 08.04.2022
Kamilu 09:15, 08.04.2022
Zdecydujcie się bo wczoraj pisaliście że to skandal że na Kabatach nie można parkować na chodniku i urzedników idiotami nazywaliście a dziś chodniki dla pieszych :) 09:15, 08.04.2022
karot10:52, 08.04.2022
Samochody łatwo usunąć z chodnika gorzej z rowerzystami i hulajnogami ci pierwsi to zwykłe bezkarne chamy i jeszcze do tego agresywne do tego władze Warszawy likwidują pasy na ścieżkach rowerowych co temu bezczelnemu towarzystwu dodaje pewności siebie w wyzywaniu przechodniów. Jeżeli chodzi o hulajnogi są pozostawiane na chodnikach a miasto nie sprząta złomu zagrażającego przechodniom 10:52, 08.04.2022
Kon11:49, 08.04.2022
Za kazdym razem zachodze w glowe, jak mozna nie namalowac zebry na sciezce rowerowej. Chyba kupie farbe i sam domaluje.. co za CHAM to wymyslil 11:49, 08.04.2022
Boom13:36, 08.04.2022
Kon, w kilku miejscach istniejące pasy zostały usunięte. Nie ma przejścia, nie ma pierwszeństwa, nie ma ochrony. Tylko jakoś w innych miastach pasy są malowane i ustawiane odpowiednie oznakowanie pionowe i to działa. 13:36, 08.04.2022
toni11:40, 08.04.2022
Separatory sa znakomitym rozwiązaniem, bo większość kierowców sie boi, ze jeśli będą wystawać, to może być uderzenie bez winnego, wiec dojeżdżają do krawężnika. W sumie, przy budowie każdego nowego miejsca, od razu warto wstawić separator. Chodzę niemal codziennie po ulicach gdzie założono separatory - niebo a ziemia, piesi odzyskali chodnik, samochody nic nie tracą. Rzadkie rozwiązanie, w którym nikt niczego nie traci, a wielu zyskuje, miasto i dzielnica tez, bo staja się lepsze do życia. 11:40, 08.04.2022
bear15:19, 08.04.2022
Separatory potrzebne są przy bazarku na Kabatach na uliczce równoległej do Stryjeńskich. Jednak powodem nie jest ochrona pieszych tylko ochrona samochodów, bo tamtejszy krawężnik jest niezgodny z przepisami drogowymi, bardzo wysoki i kierowcy uszkadzają swoje samochody. 15:19, 08.04.2022
doktorek18:06, 08.04.2022
Przydałyby się jeszcze na Migdałowej na odc. Lanciego - Rosoła. 18:06, 08.04.2022
Boom09:00, 08.04.2022
20 3
W tamtym miejscu to buraki non stop parkują na przejściu w kierunku chodnika wzdłuż al. KEN, właśnie dokładnie naprzeciwko banku. Nikt nie reaguje na takie parkowanie. 09:00, 08.04.2022