REKLAMAA1-AUCHAN-02-07----31-12-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ19 października 2018, 17:20 komentarzy 14

    (Przyszłe rondo przy Kiedacza)

    Wbrew przedwyborczym obietnicom budowa Ciszewskiego-bis oddala się, a nie przybliża. Sprawa budowy łącznika Ursynowa z Wilanowem trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Wstrzyma to na kolejne długie miesiące początek inwestycji.

    W środę burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski ogłosił, że wktórce powstanie kolejne połączenie Wilanowa z Ursynowem.

    - Budowa przedłużenia Ciszewskiego do Osi Królewskiej coraz bliżej. Po uprawomocnieniu się decyzji środowiskowej, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych będzie mógł wystąpić o pozwolenie na budowę - ogłosił na Facebooku i dołączył wizualizacje przyszłej drogi, tak jak by budowa miała ruszyć lada moment.

    Nie dodał jednak, że kluczowe w tej wypowiedzi jest słowo "uprawomocnienie". 30 maja tego roku dzielnica Wilanów zatwierdziła raport środowiskowy - dokument opisujący wpływ inwestycji na środowisko. Inwestor (Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych) musi ją mieć, by rozpocząć starania o pozwolenie na budowę.

    Wydana decyzja nie spodobała się sąsiadom inwestycji, a zwłaszcza wspólnocie osiedla "Wzgórze Słowików", która zaskarżyła ją do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Ludzie nie chcą pod oknami trasy, którą dziennie będą przejeżdżały tysiące samochodów.

    SKO odrzuciło protest mieszkańców, ale wilanowski ratusz nadal nie ma powodów do zadowolenia, bo Kolegium nie zgodziło się na rygor natychmiastowej wykonalności dla decyzji. A więc miejscy drogowcy nie mogą składac wniosku o pozwolenie na budowę.

    Skargę na orzeczenie SKO złożyła prezydent Warszawy, więc teraz sprawa trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

    - WSA będzie rozpatrywał tylko sprawy proceduralne. Skarga wpłynęła do nas 7 września i w wydziale, który się nią zajmuje, średni czas rozpoznawania spraw to około pięciu miesięcy. Jeszcze w tej akurat sprawie, nic się nie zadziało - powiedziano nam w WSA.

    To dobra wiadomość dla przeciwników inwestycji, bo odłoży ją co najmniej do wiosny. Ciszewskiego-bis budzi sporo kontrowersji, przede wszystkim dlatego, że będzie przebiegać przez Skarpę Ursynowską, niedaleko chronionego obszaru Natura 2000, w otulinie rezerwatu krajobrazowego. Zburzy też spokój mieszkańcom pobliskiego osiedla "Wzgórze Słowików". Dla kierowców z Ursynowa i Wilanowa jest jednak bardzo potrzebna, przyczyniłaby się do rozładowania korków przy Rosoła i w Dolinie Służewieckiej.

    Okazuje się, że jak dotąd najmniejszym problemem są pieniądze. Od prywatnej właścicielki została kupiona kluczowa działka przy Wzgórzu Słowików, bez której nie byłaby możliwa budowa. Rok temu warszawscy radni przyznali na na ten cel ok. 5,7 mln. złotych.

    Na projektowanie przedłużenia Ciszewskiego przekazano 12 mln złotych, dzięki czemu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, mógł zamówić dokumentację u projektantów. Kolejne 65 mln złotych na budowę drogi, radni zapisali w Wieloletnim Planie Finansowym na lata 2020-23.

    Według obecnych planów, Ciszewskiego połączy Ursynów z Wilanowem po wybudowaniu fragmentu od  ul. Kiedacza do alei Rzeczypospolitej. To zaledwie 1,4 kilometra, które znacznie poprawiłoby komunikację między obiema dzielnicami. Ciszewskiego-bis będzie ulicą z jedną jezdnią o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, po jednej stronie powstanie ścieżka rowerowa a po obu - chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie.

    Teraz, najszybciej na Wilanów można z Ursynowa dostać się niedawno otwartą ulicą Rosnowskiego.

    ZOBACZ WIZUALIZACJE PRZYSZŁEJ CISZEWSKIEGO-BIS:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 109

    • 32
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 15
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 32
      WKURZONY
    • 19
      BRAK SŁÓW

    14Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~cieszy 14 ponad rok temuocena: 50% 

      no szkoda że tak się to przeciąga bez sensu

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~awe 13 ponad rok temuocena: 13% 

      Rakowski to notoryczny kłamca, w sumie jak każdy z PO. A wszystkim tym ursynowiakom, którzy boja się, że ewentualne jednak zbudowanie Ciszewskiego Bis doprowadzi do jeszcze większego zakorkowania Ursynowa odpowiadam - ta ulica to szczęście dla Was a nieszczęście dla Miasteczka Wilanów. Przez ta ulice hordy mieszkańców Ursynowa beda rano zjeżdżać sobie na Wilanów żeby łatwiej przebić się na Wilanowską, Przyczółkową, wiatraczną a nawet właśnie Dolinkę. Jesli Rakowski zrobi komus dobrze to Wam a nie swoim wyborcom w Wilanowie. Tu niestety głosowała na niego ciemnota.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 12 ponad rok temuocena: 50% 

      Jasne, wszyscy będą pchać się na Wilanów, żeby stać w korku na Wilanowskiej albo Czerniakowskiej. W razie wątpliwości, w internecie dostępnych jest szereg stron z mapami natężenia ruchu, warto się zapoznać.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EdgarAllanPoe 11 ponad rok temuocena: 13% 

      Dlaczego "nasi" projektanci dróg tak nieestetycznie projektują wszystkie ulice? Na wizualizacjach mamy jakiś nasyp post kolejowy, praktycznie zero drzew, GIGANTYCZNE rondo na środku "niczego" (pewnie to połączenie z trasą spacerową, wykonaną z płyt"). Las ocynkowanych latarni, niewiele uporządkowanej, wysokiej zieleni; jeszcze ekrany postawcie i będzie cacy... Wstyd "architekci" i "inżynierowie" z Bożej łaski.... A p. prez. Kępa i Rakowski powinien wstydzić się, że pokazuje takie prymitywne wizualizacje. Droga ta jest potrzebna, ale powinna być wykonana w sposób estetyczny, a nie na wzór Ułan Bator i innych Astan... Brzydko, że aż zęby bolą...

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ruda 10 ponad rok temuocena: 93% 

      Litości! Czy ten festiwal pomysłów ze wpuszczaniem coraz większego ruchu kołowego na kiepsko skomunikowany z resztą Warszawy Ursynów nigdy się nie skończy? Istniejąca sieć ulic nie jest w stanie przepuścić takiej liczby pojazdów, zwłaszcza teraz, gdy paraliżuje nas budowa POW. Najpilniejsze jest chyba puszczenie Doliny wiaduktem nad Wilanowską, boi jest tam korek 7 dni/tydzień, 24 godz./dobę. Ks. Maj już nie zabruździ, budujcie!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 9 ponad rok temuocena: 95% 

      Ciszewskiego Bis, owszem, pomoże ale przede wszystkim wilanowianom. Dopóki tranzyt będzie biegł przez Dolinę Służewiecką dopóty będą tam korki. Pomóc nieco mogłyby wiadukty na skrzyżowaniach z Anody i Wilanowską. Cały hałas o Ciszewskiego Bis to chytra polityka Wilanowa - zabudować co się da zarabiając na tym ile się da, a infrastruktura: drogi, komunikacja miejska, handel, usługi, szkolnictwo państwowe - na to niech się wszyscy złożą.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UP! 8 ponad rok temuocena: 91% 

      Chyba od lat 70 lub 80 wiadomo było, że Ursynów zostanie "przecięty" obwodnicą, mimo tego deweloperzy budowali kolejne inwestycje wzdłuż planowanej trasy a "nowi warszawiacy" z optymizmem kupowali mieszkania. Mieszkańcy Wzgórza Słowików widzą ze swoich okien, od momentu wprowadzenia się, że to nie koniec drogowej inwestycji. Inną rzeczą jest i to jest skandal utworzenie strefy Natura 2000 a następnie próbowanie wybudowania drogi przez ten obszar, ale to już pytanie kto i jak zarządzał dotychczas dzielnicą ? Podobna sytuacja jest z wybudowanym dla "pod Warszawy" połączeniem drogowym: Korbońskiego/Rosnowskiego, które całkowicie sparaliżowało Kabaty (WPI). :) Obydwa połączenia skutecznie sparaliżują Ursynów całkowicie, dlaczego ? Ponieważ Wilanów mądrze i skutecznie broni się przed wielkopowierzchniowymi sklepami. Wszyscy tu chcą wjechać !

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~cześć 7 ponad rok temuocena: 86% 

      Tam będzie caly czas korek

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PA 6 ponad rok temuocena: 5% 

      bo?????..............................

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sawa 5 ponad rok temuocena: 24% 

      Jak to osiedle powstawało i to prawie na skarpie (!) to było wiadomo, że tam będzie ulica do Wilanowa. Teraz ludzie robią szum i to niepotrzebnie. Oczywiście sprawa budowy tej ulicy się przedłuży o kilkanaście miesięcy bo WSA i potem NSA. Ale i tak droga powstanie.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 47 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mateo 4 ponad rok temuocena: 17% 

      Tak to jest jakby chciało się mieszkać w mieście, ale w ciszy i do tego mieć dobry dojazd do centrum i bez korków. Miasto to miasto i powinno się rozwijać w granicach rozsądku.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 57 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Berr 3 ponad rok temuocena: 78% 

      tunel pod skarpą byłby najlepszym rozwiązaniem. Nie wiem dlaczego nikt z decydentów nie wpadł na taki pomysł.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~X 2 ponad rok temuocena: 78% 

      To nie można tunelem puścić? Albo serio zrobic kolejkę linową

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zły porucznik 1 ponad rok temuocena: 36% 

      Jak się ludziom ze Wzgórza Słowików nie podoba, to się można wyprowadzić. Na Kabatach też nikt normalny nie chciał słoikodtrady, a burmistrz ją nam podarował. No bo miasto przecież musi się rozwijać i takie tam. Ciszewskiego to jest realne połączenie Ursynowa i Wilanowa i to od tej drogi należało zacząć komunikowanie tych dzielnic.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 74 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3233 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni   01.12.2020 - 31.12.2020