REKLAMAA1 MAGICAL PLACES 15.06.2022 - 14.09.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ30 kwietnia 2022, 12:45 komentarzy 24

    (KW)

    Przez długi czas były zasłonięte. Teraz całkiem zniknęły. Kolejne skrzyżowania na Ursynowie utraciły zielone strzałki do skrętu w prawo. Decyzja drogowców nie przypadła kierowcom do gustu. 

    Kierowcy nie skręcą już legalnie w prawo na czerwonym świetle z Surowieckiego i Bartóka w al. KEN. Podobnie z Gandhi w Pileckiego w stronę Płaskowickiej. Drogowcy rezygnują z zielonych strzałek warunkowego skrętu na tych relacjach. 

    - Beznadzieja. Stoi się i czeka, a często nic nie jedzie. Potem, jak jest zielone, to rowerzyści gnają jak głupi po ścieżce rowerowej i w ogóle ich nie widać. A tak skręciłoby się bezpieczniej - komentują kierowcy.

    Zarząd Dróg Miejskich - któremu podlegają oba skrzyżowania - już od dłuższego czasu odchodzi od strzałek. Okazją do ich demontażu są większe modernizacje. Odcinek Gandhi między Pileckiego i Płaskowickiej wyłamuje się z tego schematu. Jednak w przypadku al. KEN oraz Bartóka i Surowieckiego niedawno miała miejsce duża przebudowa.

    Po jej zakończeniu strzałki na skrzyżowaniu nadal funkcjonowały. Wydawało się, że już pozostaną. Z czasem zostały jednak odłączone i zakryte czarną folią. To samo spotkało strzałkę na ul. Gandhi.

    Takie przypadki dawały kierowcom nadzieję, że warunkowe skręty może jeszcze kiedyś powrócą. Nic bardziej mylnego. Zostały ostatecznie zdemontowane. Powód? Drogowcy uznali, że są tam zbędne.

    - Chyba tamtędy nie jeżdżą - zauważa niezadowolona z decyzji ZDM ursynowianka.

    Strzałki z al. KEN w Bartóka i Surowieckiego jeszcze są. Nie wiadomo jednak, czy z czasem i one nie znikną. Już teraz może się wydawać, że na coraz większej liczbie skrzyżowań tylko czekają na demontaż. Zarząd Dróg Miejskich uspokaja - to tylko złudzenie.

    - Strzałki nie mogą być kolizyjne z zielonym światłem dla rowerzystów jadących prosto. Na skrzyżowaniach, gdzie jest sygnalizacja akomodacyjna, czyli zależna od ruchu, taka strzałka zapali się tylko wtedy, gdy nie będzie zielonego światła dla rowerzysty - tłumaczy Jakub Dybalski, rzecznik drogowców.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 91

    • 24
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 13
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 23
      WKURZONY
    • 20
      BRAK SŁÓW

    24Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~dzik 24 3 miesiące temuocena: 30% 

      Prawidłowo. Będzie mniej wypadków! Kierowcy mając strzałkę jadą w ciemno jakby mieli zielone. Zielone to wtedy mają ludzie na przejściu / ścieżce rowerowej!!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ goostav234 23 3 miesiące temuocena: 80% 

      Tak a'propos: Dybalski nie ma prawa jazdy (autentyk!)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ goostav234 22 3 miesiące temuocena: 70% 

      Dlatego ja zawsze wizualizuję sobie strzałkę, i skręcam.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 21 3 miesiące temuocena: 40% 

      Obyś pajacu nie zrobił innym krzywdy

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ goostav234 20 3 miesiące temuocena: 25% 

      Pajacu do mów do tatusia bucu....

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nikolo 19 3 miesiące temuocena: 75% 

      Fajna jest też migająca w końcówce strzałka na skrzyżowaniu Płaskowickiej i Gandhi przy wjeździe na POW. Likwidowanie i wyłączanie strzałek to tragedia.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~po-la1 18 3 miesiące temuocena: 73% 

      Malować pasy dla przejścia dla pieszych na drogach rowerowych.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pieszy rowerzysta 17 3 miesiące temuocena: 71% 

      Na Rzymowskiego znajduje się wzorcowe przejście na ścieżce rowerowej - znak pionowy, poziomy, linia zatrzymania i jeszcze poprzeczne czerwone paski by zwrócić uwagę rowerzysty na przejście. A na obecnych ścieżkach nawet pasów nie ma, bo piesi jak zwykle muszą ustępować pojazdom - a to rowerzystom, a to samochodom na chodniku

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec Imielina 16 3 miesiące temuocena: 75% 

      Mam wrażenie, że większość komentujących to idioci którym należy odebrać prawo jazdy (jeśli je mają) albo niedojdy nie potrafiące jeździć na rowerach. Przy skręcie w prawo zawsze będzie sytuacja kolizyjna: albo jeśli jedziemy na zielonym, tuż po skręceniu z pieszymi i rowerzystami jadącymi prosto, albo jeśli skręcamy na strzałce z pieszymi i rowerzystami jadącymi prostopadle. Co ciekawe to w przypadku skręcania na strzałce jest bezpieczniej, bo jest lepsza widoczność. No ale jak wynika z wypowiedzi, tzw. rzecznik ZDM zupełnie tego nie ogarnia. A to znaczy, że ktoś nie dopełnił obowiązków przy jego zatrudnianiu - a to już sprawa dla prokuratora.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 15 3 miesiące temuocena: 73% 

      Takie bzdury doprowadzają do tego, że kierowcy kładą lachę na to czy jest strzałka czy nie. Podobnie było z tym G-systemem na wale, co to zmieniał świtało na czerwone przed nadjeżdżającym autem. Szybko kierowcy przestali się zatrzymywać i w efekcie na prośbę policji wyłączono to G. Policja uzasadniła temat "Nie można doprowadzać do sytuacji w której kierowcy świadomie ignorują czerwone świtało. Wiedząc że świeci się ono tylko do czasu zatrzymania pojazdu, kierowcy ignorują ten najważniejszy sygnał drogowy, do tego nie wolno ich przyzwyczajać". Tak że ten, pale głupa i jak jest a nie świeci, to znak że się świeciła :-). A ze świateł przy Hirszfelda, to podobno nawet piesi są niezadowoleni. Czyli co gonić króliczka ?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ślepi kierowcy 14 3 miesiące temuocena: 37% 

      Można wybrać metro

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ goostav234 13 3 miesiące temuocena: 65% 

      Jak się nie ma samochodu....

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 15 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ślepi kierowcy 12 3 miesiące temuocena: 35% 

      Mam samochód i nie jestem ślepy

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ goostav234 11 3 miesiące temuocena: 64% 

      Ale za to głupi.....

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ślepi kierowcy 10 3 miesiące temuocena: 100% 

      Gustaw widzę gdzie jadę a ty zabierz słownik

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Goostav_234 9 3 miesiące temuocena: 45% 

      Ogon macha psem czyli łowełkowcy których jest 2% ale tylko latem a zimą 2 tzn dwóch na całe miasto organizują życie kierowcom których jest większość. To kierowcy płacą podatki pracują zapewniają transport towarów i najwięcej dają do budżetu miasta państwa i tworzą najwięcej PKB. To pod kierowców powinno sie ustawiać ruch a reszta musi sie dostosować! Przejazdy dla łowelkow trzeba likwidować i niech schodzą z łowełków i przeprowadzają je pieszo. Połowa przejść też do likwidacji niektóre zastąpić kładkami i przejściówki podziemnymi. No ale żeby ratować miasto to trzeba wywalić lewackich nierobów z ratusza

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Likwidować zielone strzałki 8 3 miesiące temuocena: 36% 

      Żeby ci żyłka nie pękła.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 10 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kaz 7 3 miesiące temuocena: 43% 

      Bardzo dobrze, polikwidować wreszcie to dziadostwo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~cik 6 3 miesiące temuocena: 39% 

      Coraz więcej osób będzie wybrało rower jako środek transportu więc takie zmiany to konieczność.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~~Życie i zdorwie są ważniejsze niż pospiech rowerzysty 5 3 miesiące temuocena: 48% 

      To nie są drogowcy, tylko sekcja rowerowa, ktora obsadziła zdm. Kiedy do Trzaskowskiego dotrze, ze zamiast przymilac sie 2% rowerzystów, powinien przestać walczyć z kierowcami - i wygraną na prezydenta kraju miałby w kieszeni. A tak znowu mu przejdzie obok nosa. Czy wykształcenie szefa zdm, puchalskiego z pułtuska, jest juz upublicznione?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Życie i zdorwie są ważniejsze niż pospiech kierowcy 4 3 miesiące temuocena: 62% 

      Tam, gdzie piesi nie mają zapewnionego bezpieczeństwa, czyli w miejscach gdzie ruch samochodów i pieszych przy zapalonej strzałce strzałce jest kolizyjny, strzałki powinny być według zapisów prawa wygaszone. I słusznie, bo konsekwencje potrącenia pieszego przez samochód są są znacznie poważniejsze niż te kilkanaście sekund, które może 'zaoszczędzić" kierowca.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~~Życie i zdorwie są ważniejsze niż pospiech rowerzysty 3 3 miesiące temuocena: 48% 

      Tam gdzie pieszy przechodzi przez DdR, powinien miec pierwszeństwo. Konsekwencje najechania na pieszego przez rowerzyste są znacznie powazniejsze niz te kilka sekund, ktore moze "zaoszczedzić" rowerzysta

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 20 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kon 2 3 miesiące temuocena: 74% 

      Jakim prawem dziady nie maluja pasow dla pieszych na drogach rowerowych ? Taka prosta rzecz.. a glos w nastepnych wyborach stracony.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 29 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~niki 1 3 miesiące temuocena: 36% 

      Takim prawem, że piesi chodzą i tak jak im się podoba, a po drugie taka biała farba jest śliska np. po opadach deszczu i bardzo niebezpieczna (dla pieszych nie).

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3713 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 26.05.2022 - 25.08.2022