REKLAMAA1-DAGRASSO--14-08----13-11-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Ulica Gandhi - tędy poprowadzony będzie tranzyt

    Ulica Gandhi - tędy poprowadzony będzie tranzyt (AŁ)

    - Jak oni z nami ostro, to my też musimy tak grać. Jak trzeba będzie, to ludzie nawet blokadę zrobią - takie głosy słychać wśród mieszkańców Ursynowa sprzeciwiających się pomysłowi puszczenia ruchu przez lokalne ulice z trasy ekspresowej z pominięciem nieukończonego tunelu. Odwiedziliśmy osiedla, które na takim rozwiązaniu ucierpiałyby najbardziej.

    Do końca roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce oddać odcinek od węzła Lubelska do Przyczółkowej wraz z mostem na Wiśle. Drogowcy potwierdzili również, że w tym czasie mają zamiar uruchomić oba węzły POW w naszej dzielnicy - Ursynów Wschód i Ursynów Zachód.

    Podjęcie takiej decyzji w obliczu jeszcze nie skończonego tunelu oznacza wyznaczenie tzw. małego objazdu dla pojazdów jadących ekspresówką. W rezultacie znaczna część tranzytu na linii wschód-zachód trafi na ulice: Rosoła, Gandhi i Płaskowickiej.

    Wprawdzie GDDKiA twierdzi, że tranzytu nie będzie, ale tylko dlatego, że pod tym pojęciem rozumie pozwolenie na ruch ciężarówek powyżej 16 ton. Wszystkie lżejsze auta będą mogły wjechać na Ursynów wjechać bez przeszkód. Drogowcy zapowiadają postawienie odpowiednio wcześnie na trasie znaków informujących, że tunel jest nieczynny. Miało by to zabezpieczyć stołeczne osiedla przez zalewem aut.

    "Szok i niedowierzanie"

    Mieszkańcy, którzy na własnej skórze odczują negatywne skutki urzędniczych decyzji, na samą myśl, że może się ona urzeczywistnić dostają gęsiej skórki. Wielu dopiero od nas dowiaduje się o planach drogowców.

    - Nic jeszcze nie wiemy, ale ten pomysł jest niedorzeczny. Powinni ten ruch puścić przez Górę Kalwarię. Dlaczego  ciężarówki mają tu nagle jeździć. Myślę, że wszystko się jeszcze dziesięć razy zmieni, chociaż jak się góra uprze to nic nie poradzimy. Zrobią co będą chcieli - komentuje małżeństwo z ul. Alternatywy 6.

    Mniej ugodową postawę prezentuje inna mieszkanka tego bloku. Kobieta uważa, że nie ma co czekać i należy jak najszybciej przeciwdziałać pomysłowi drogowców. 

    - Moim zdaniem bez protestów mieszkańców się nie obejdzie. Myślę, że na razie jest spokój, bo mało ludzi wie co im się szykuje pod domem. Jak się rozniesie po okolicy, to ludzie wpadną w szał. Sama chętnie skrzyknę sąsiadów do zaprotestowania. Jak oni z nami ostro, to my też musimy tak grać. Jak trzeba będzie to ludzie nawet blokadę zrobią - zapowiada pani Anna z Alternatywy.

    Kolejne większe skupisko bloków znajduje się w okolicach skrzyżowania Gandhi i Dereniowej. To tam wybieramy się w następnej kolejności. Tu również pomysł tranzytu wzbudza popłoch wśród mieszkańców. 

    - Nic dobrego z tego nie będzie. Tu jest blisko przejście do szkół i nie wyobrażam sobie jak będzie ono wówczas funkcjonowało! Nikt, kto tu mieszka, nie będzie tym zachwycony Czeka nas huk i smród - ocenia pani Magdalena z bloku przy ul. Gandhi 27.

    Petycjami w tranzyt

    Ponura wizja przyszłości towarzyszy również mieszkańcom bloków bliżej Rosoła, obok których dziennie mają przejeżdżać dodatkowe tysiące samochodów.

    - Jak się tutaj sprowadziłem była cisza, czuć było zapach lasu. Wiadomo, że miasto musi się rozwijać, ale puszczenie takiego ruchu przez środek dzielnicy to gruba przesada. Teraz byle jak będzie się nam żyło, niestety - mówi pan Zbigniew z ul. Szolca-Rogozińskiego 15.

    Trwają ustalenia między drogowcami a miastem w sprawie organizacji ruchu we wszystkich trzech dzielnicach dotkniętych problemem: Wawrze, Wilanowie i Ursynowie. Ostateczne decyzje mają zapaść w ciągu dwóch miesięcy. Ursynów zamierza protestować.

    - Nie wykluczamy żadnego ze sposobów nacisku, łącznie z protestami i blokadami dróg. Czekamy na uzgodnienia GDDKiA z miastem - słyszymy w jednej z organizacji społecznych zaangażowanych w sprawę.

    Petycje internetowe, sprzeciwiające się poprowadzeniu "małego objazdu" dla aut z trasy ekspresowej, prowadzą trzy lokalne stowarzyszenia: Otwarty Ursynów, Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa oraz Projekt Ursynów. Można podpisać wszystkie trzy.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 149

    • 44
      BARDZO PRZYDATNY
    • 6
      ZASKOCZONY
    • 9
      PRZYDATNY
    • 7
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 53
      WKURZONY
    • 29
      BRAK SŁÓW

    40Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kabatron 40 miesiąc temu

      Gdzie są radni ursynowa, którzy blokowali rozpoczęcie budowy tunelu? Gdzie jest Pan Burmistrz? Gdyby to była normalna autostrada jak wszędzie, to by nie było opóźnienia. Niech się teraz tłumaczą za ten sabotaż.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lex 39 miesiąc temuocena: 88% 

      Bo Warszawa to totalny syf komunikacyjny przykładem jest choćby miasteczko Wilanów. Miał być cud a jest smród

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesty 38 miesiąc temu

      Od poczatku bylo wiadomo, ze MW bedzie kicha totalna. Teren podmokly, wiec garaze zalewowe, brak terenow zielonych, brak infrastruktury do zycia i od samego pocztaku przewidziane gigantyczne trasy przelotowe. MW wyglada swietnie, niestety, to za malo, by bylo to dobre miejsce do zycia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 37 miesiąc temu

      Dla mnie to też zagadka, jak można było budując praktycznie od zera miasto nie przewidzieć miejsc parkingowych przy większości ulic. Wszystkie kwartały zabudowane blokami typu gród warowny Biskupin, w środku namiastka zielonego raju z parkingami podziemnymi, a dookoła ulice i chodniki bez miejsca do zatrzymania.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursy 36 miesiąc temuocena: 36% 

      Zrozumcie nic tego nie zatrzyma. Musicie się pogodzić że Ursynów już nie będzie sypialnią Warszawy a jednym z głównych korytarzy drogowych dla tranzytu, plus ruch lokalny z Konstancina, Julianowa, Piaseczna itd. Dodatkowo powstaje dużo bloków mieszkalnych na Ursynowie. Co wy chcecie blokować? Każdą ulicę? Lokalizacja Ursynowa się nie zmieni.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 35 miesiąc temuocena: 91% 

      Ty z GDDiA ?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jimmy 34 miesiąc temuocena: 23% 

      @W(BIS) niestety Ursy ma rację.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesty 33 miesiąc temuocena: 50% 

      Budowa zewnetrznej obwodnicy Warszawy, ktora docelowo ma otoczyc cale miasto i jest przewidziana w planach CPK, zdecydowanie zmniejszy problem. Tranzyt ominie Warszawe, POW stanie sie ringiem miejskim. Bedzie mozna wyrugowac wszytkie TIRy poza dostawami dla miasta. Skutecznym sposobem obrony przed ruchem przelotowym jest ZAWEZANIE ulic, wprowadzenie stref 30 km/godz. Samochody przelotowe omijaja takie miejsca, a mieszkancy do siebie dojezdzaja plynnie i w sumie sprawniej niz w korkach.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 32 miesiąc temuocena: 75% 

      ~Ursy, i dlatego ze Ursynow był sypialnia Warszawy NIE NADAJE SIE do duzego ruchu tranzytowego. Tu sa małe wąskie ulice osiedlowe, ktore nie są w stanie przerobić takiego zwiekszonego ruchu samochodowego. Już teraz sama budowa POW zakorkowała dzielnicę totalnie. Puszczenie tranzytu przez Ursynów to nie tylko nieszczęście dla mieszkańców ale przede wszystkim dla tranzytowców. Masz szanse zobaczyc ruch samochodowy na S2? samochody przy nawrotce? to teraz wyobraź sobie te wszystkie samochody np. na ul Gandhi....Ktos zupełnie bez wyobraźni to wymyslił. I nie piszę tego złośliwie bo akurat ja mieszkam poza "tranzytem" więc problem mnie nie bedzie dotyczył. Bezposrednio bo, oczywiście, poruszam sie po Ursynowie, w tym samochodem.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca bombowca 31 miesiąc temuocena: 82% 

      Objazd przez Gandhi i Rosoła to mydlenie oczu neurobiałkom, hihi. Kto zabroni kierowcy 16-to tonowej ciężarówki w drodze z Londynu pojechać z węzła Ursynów Zachód najkrótszą drogą na wprost ulicą Płaskowickiej do węzła Wschód i dalej do Władywostoku? Włodarz z pl. Bankowego z ursynowskim włodarzem będą zatrzymywać kierowców na Płaskowickiej i pytać o cel podróży, hihi?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oxygen - Miejski Filtr Powietrza 30 miesiąc temuocena: 75% 

      Popieramy petycję! Ursynów #BezSmogu!!!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~warszawianin 29 miesiąc temuocena: 77% 

      Tam gdzie ąutostrada tam smog, smród i huk. POW prwcz z Ursynowa!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~POW 28 miesiąc temuocena: 19% 

      Mam taka nadzieje ze mieszkańcy ursynowa. Dostaną zakaz jazdy obwodnicą, przecież jak budowano bloki wiedziano że za kilka lat powstanie autostrada. A przez burmistrza ursynowa jest opóźnione oddanie tunelu. O panad rok. Przecież burmistrz blokował rozpoczecie prac na tym odcinku. A mieszkańcy ursynowa życzę niech kupią sobie rowery. Skoro im wszystko przeszkadza.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 52 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zawiedziony 27 miesiąc temuocena: 63% 

      Ależ mamy wysyp pisowskich trolli z ich fake newsami.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 25 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~peon 26 miesiąc temuocena: 81% 

      człowieniu, o czym ty piszesz? Od 36 mieszkam na Ursynowie, od 4 praktycznie na budowie tunelu i ruchu tranzytowego z Powsina i dalej. Widziałeś jak wygląda Nowoursynowska o 8 rano? Albo Stryjeńskich? Te ulice nie są przystosowane do takiego natężenia ruchu! To teraz jeszcze klaszczesz dla tranzytu przez ul. Gandhi, tam jest 1 aktywny pas ruch w kierunku południowym od KENu! Na drodze tego "objazdu" jest 6 szkół, co za dekiel

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 34 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Taka_prawda 25 miesiąc temuocena: 43% 

      Tak, pamiętam. Szczególnie długo trwało przekazanie odcinka bazarku "Na Dołku". Blokowali to, należący do PO, ursynowscy radni i tylko warszawskie lemingi tego nie pamiętają i trollują na tym forum.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ar 24 miesiąc temuocena: 22% 

      Co fakt to fakt. Podziekujmy kupcom z bazaru i wspierającym ich radnym. To oni nas w to bagno wpakowali. Wywalczyli swoje, a my będziemy cierpieć. Na litość pisowskich urzędników nad peowskim Ursynowem nie ma co liczyć.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swiety 23 miesiąc temuocena: 78% 

      Ciekawe co będzie się działo jak POW otworzą całkowicie, nadal przecież auta będą zjeżdżać na węzłach U-Wschód i U-Zachod czy też będzie protest... najtrudniej moim zdaniem będzie na odcinku Gandhi między Pileckiego a Płaskowickiej, gdzie Miasto St. nie zbudowało zatok autobusowych, a do tego jest rondo, wyjazd z Instytutu Hematologii i obok Szpital.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~boleks 22 miesiąc temuocena: 55% 

      Ale wówczas będą zjeżdżać tylko ci co muszą a nie wszyscy. Tak więc nie obawiam się jakiegoś znaczącego wzrostu ruchu w przeciwieństwie do tego tymczasowego pomysłu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Głupie wuje z GDDKiA 21 miesiąc temuocena: 60% 

      Ja chętnie wezmę udział w blokowaniu tranzytu. Nie dość, że niechcą zamontować filtrów, to jeszcze wiele miesięcy będą nas truć tym "małym tranzytem". A przypominam, że most Łazienkowski idzie do generalnego remontu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rrh 20 miesiąc temuocena: 86% 

      ...nie most (jest nowy) a trasa, czyli estakady

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 2 19 miesiąc temuocena: 17% 

      Po co ci filtry?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Heyah 18 miesiąc temuocena: 51% 

      Szkoda że nie przeszkadza im tranzyt z Konstancina" który codziennie korkuje Rosola i KEN

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dec 17 miesiąc temuocena: 63% 

      Sam nie wiem co jest najgłupsze w tej wypowiedzi... Bezsensowny whataboutism? Porównywanie skali ruchu na Rosoła/KEN w tej chwili z tym co będzie jak "otworzą" POW? Sugerowanie, że ktoś nie ma prawa protestować jeśli już wcześniej nie protestował w podobnym temacie? Czytanie ludziom w myślach i stwierdzanie co im przeszkadza a co nie? Takie krótkie zdanie, tyle możliwości...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 26 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pytek 16 miesiąc temuocena: 48% 

      a ty nie korkujesz Dolinki lub Puławskiej? Jeździsz tylko po Ursynowie?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lex_20 15 miesiąc temuocena: 64% 

      Warto dodać, że petycja PU i IMU to zbieranie maili od mieszkańców. Na ich petycji nawet nie widać, ile osób ją poparło. Kiedyś szef PU Kamil Orzeł został za to wywalony z zespołu ds. budżetu partycypacyjnego, za naruszenie regulacji dot. danych osobowych.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaciarz 14 miesiąc temuocena: 49% 

      Może gdy wpadnie do nas ten tranzyt to zmniejszy się tranzyt z Konstancina i okolic ? Uważam że to jest znacznie gorszy niż tranzyt z obwodnicy

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dec 13 miesiąc temuocena: 50% 

      Po pierwsze, uczciwie nie wiem skąd wniosek, że z Konstancina wjeżdża więcej samochodów (bo tak bym rozumiał wniosek, że to "gorszy" tranzyt) niż z POW - mam wrażenie, że trochę wyssany z palca. Po drugie - co miałoby ten istniejący tranzyt zmniejszyć tylko dlatego, że otworzymy dodatkowo ruch w poprzek?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kinyw 12 miesiąc temuocena: 75% 

      Tak z czystej ciekawosci. Po wuja trzy petycje? Nie mogliscie sie dogadac, zeby była jedna? Tak to tylko rozmywanie głosów. Jak najdalej mi do OU, ale oni chyba pierwsi petycję zainicjowali. Naprawde, nie mozna zachecic do podpisywania tej jednej, tylko kazdy musi miec swoją? Przecież to piaskownica. A co do tranzytu. Panie, panowie, inne płcie (nie chciałbym nikogo pominąć i tym samym urazić) w przypadku awarii, wypadku w tunelu itp. ten ruch i tak kiedys wyjedzie, pewnie nie raz, na ulice Ursynowa. Moze zacznijcie juz myslec, jak to rozwiązać, bo że do tego dojdzie wczesniej czy pozniej, to pewne. Na przyklad wyznaczyc jedna ulice do objazdu (nie wiem, czy plaskowickiej, czy gandhi/rosoła), odpowiednio ja poszerzyc i upłynnić w razie zatoru w tunelu (np. dluzszy cykl swiateł) i tam wtedy sugerowac objazd. Zeby potem znow nie było lamentów.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jimmy 11 miesiąc temuocena: 40% 

      Gandhi - Rosoła będzie tą awaryjną rezerwą, to już jest zgłoszone i ustalone.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dec 10 miesiąc temuocena: 60% 

      > w przypadku awarii, wypadku w tunelu itp. ten ruch i tak kiedys wyjedzie, pewnie nie raz, na ulice Ursynowa Oczywiście. Cały temat rozbija się o to, czy ruch taki zostanie puszczony na kilka godziny (powiedzmy, kilka dni przy awarii) czy na kilka miesięcy (a biorąc pod uwagę, że już się mówi, że nowy termin oddania tunelu może być nierealny - być może kilka lat).

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 9 miesiąc temuocena: 89% 

      Dlatego z tych powodów , i innych , ten projekt NIGDY nie powinien powstać w tym miejscu !

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 8 miesiąc temuocena: 46% 

      Rezerwa terenu pod trasę jest od lat 60-tych czy 70-tych? A dlaczego Gandhi jest dwupasmowa, w lokalizacji gdzie przez lata był nieduży ruch? Zapewne od razu wybudowano ja pod kątem wyprowadzenia w przyszłości ruchu z Węzła Ursynów Zachód. To że będzie tutaj trasa szybkiego ruchu było wiadomo od dawna. Pytanie jakie sobie zadawali mieszkańcy Ursynowa od lat brzmiało jedynie, kiedy. I ta chwila nadchodzi.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabatron 7 miesiąc temu

      Bardzo mnie dziwią głosy oburzenia, ludzi którzy od lat wiedzieli że mieszkają przy przyszłej autostradzie. Sądzę, że oburzenie jest fałszywe.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Moodgood 6 miesiąc temuocena: 90% 

      To może niech się dogadają te trzy "lokalne" stowarzyszenia XD

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazimierz 5 miesiąc temuocena: 62% 

      Oni nic nie muszą wyznaczać GDDKiA. Wystarczy, że otworzą węzły i pozostałą część południowej obwodnicy a Google Maps zrobi resztę. Może 10 lat temu ludzie kierowali się znakami typu objazd i zakaz dziś włącza Google Maps i jedzie nie bardzo myśląc czy którędy aby do celu. Jako mieszkaniec Ursynowa Imielina jestem zły ale nic nie poradzimy trzeba to przetrwać, czekać na jak najszybsze otwarcie tunelu i podziękować kupcom z bazarku i burmistrzowi za rok zwłoki w opuszczeniu placu budowy - handlowali do końca jak grała do końca orkiestra na Tytanicu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 miesiąc temuocena: 46% 

      I znowu te kłamstwa sugerujące że to gigantyczne opóźnienie to wina kupców i władz miasta.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 24 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Imielinczyk 3 miesiąc temuocena: 76% 

      Objazd można zorganizować inną trasą, a nie przez osiedle mieszkaniowe. Przez ulicę którędy miałby być ruch, chodzą dzieci do szkoły w ramach jednego okręgu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wacław Jarząbek 2 miesiąc temu

      Przecież wystarczy, żeby Astaldi oddało 200m zamkniętej teraz Płaskowickiej (od Rosoła do Cynamonowej) i po sprawie!!!!! Puścić na te 2 miesiące ruch osobowy prosto Płaskowickiej (a niech stoi tam nawet korek, jak i stał cały czas ostatnie 2 lata), TIRy zakaz wjazdu całodobowy i koniec sztucznego problemu!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3321 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni--01-10----31-10-2020