REKLAMAA1-KUCHAREK6-(X2)--20-07----20-10-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Czerwona krata testowana na Okopowej

    Czerwona krata testowana na Okopowej (ZDM)

    Ursynowska radna Sylwia Krajewska rok temu proponowała progi zwalniające do rowerzystów. Pomysł został publicznie skrytykowany, ale problem z pędzącymi na złamanie karku rowerzystami pozostał. Miejscy drogowcy właśnie rozpoczęli testowanie eksperymentalnych sposobów na spowolnienie jednośladów.

    Rok temu, w odpowiedzi na skargi mieszkańców dotyczące szybkiej jazdy rowerzystów w alei KEN, między Jeżewskiego a Zoltana Baló, radna Ursynowa Sylwia Krajewska zaproponowała nietypowe rozwiązanie.

    - Rowerzyści wjeżdżają tu pędem, nawet po 30 km na godzinę. Przez cały Ursynów wzdłuż alei KEN można "przycisnąć". Dlatego potrzebne jest fizyczne spowolnienie ruchu - mówiła nam radna i złożyła interpelację w sprawie zamontowania progów zwalniających.

    O pomyśle zrobiło się bardzo głośno, nasz artykuł na ten temat rozpowszechnił się w całej Polsce lotem błyskawicy. Temat wzbudził ogromne emocje, a ponieważ progi zwalniające dla rowerzystów są zakazane, propozycja radnej została powszechnie skrytykowana.

    Drogowcy rozpoczęli eksperyment

    Problem pędzących rowerzystów jednak pozostał i wciąż nie ma skutecznej metody na poprawę bezpieczeństwa na ścieżkach rowerowych. Dlatego do tematu wrócili miejscy drogowcy.

    - Rosnący ruch rowerowy sprawia, że coraz częściej dochodzi do konfliktów między rowerzystami i pieszymi. Szukamy rozwiązań, które pozwolą ograniczyć to zjawisko. Oprócz typowych, takich jak wyznaczanie zebr, testujemy również rozwiązania niestandardowe. Chcemy zbadać, czy mają one wpływ na zachowania pieszych i rowerzystów - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich. 

    W trzech punktach Warszawy drogowcy rozpoczęli pilotaż trzech różnych rozwiązań, które mają uspokoić ruch rowerowy i spowodować, że również piesi poczują się bezpieczniej.

    Na ul. Okopowej w rejonie ul. Wolność droga dla rowerów w miejscu przecięcia z ciągiem pieszym została oznaczona czerwoną kratownicą. To miejsce, w którym piesi przekraczają długą, prostą drogę dla rowerów idąc na przejścia przez jezdnię. Oznaczenie drogi dla rowerów ma wskazać obu grupom użytkowników, że w tym miejscu należy zachować ostrożność

    - informuje Zarząd Dróg Miejskich.

    na zdjęciu powyżej: Czerwona kratownica w miejscu przecięcia drogi dla rowerów z ciągiem pieszym, na ul. Okopowej w rejonie ul. Wolność (fot. ZDM Warszawa)

    Drugim z wybranych miejsc jest ul. Waryńskiego w rejonie stacji metra Politechnika i ul. Nowowiejskiej. Popularna droga dla rowerów krzyżuje się tutaj z potokami pieszych wysiadających z metra, tramwajów i autobusów.

    - W miejscach takiego przecięcia wprowadziliśmy oznakowane przejścia dla pieszych, na których rowerzysta powinien ustąpić pierwszeństwa. Aby podkreślić konieczność zachowania ostrożności podczas jazdy, bezpośrednio przed przejściami dla pieszych wprowadzone zostały specjalne rowkowane płytki. Przejechanie po nich ma dodatkowo zwracać uwagę rowerzysty na sytuację na drodze - mówi Mikołaj Pieńkos z ZDM.

    zdjęcie powyżej: Rowkowane płytki przez przejście dla pieszych w rejonie stacji metra Politechnika i ul. Nowowiejskiej (fot. ZDM Warszawa)

    Trzecie rozwiązanie polega na punktowym zwężeniu drogi dla rowerów. Drogowcy testują je na Polu Mokotowskim, w miejscu gdzie droga dla rowerów przecina alejkę parkową. Kilkanaście metrów wcześniej droga dla rowerów została zwężona o 50 cm z każdej ze stron.

    - Zamiast dotychczasowej opaski posadzone zostaną krzewy. Ma to stworzyć efekt wizualny, uprzedzający o zbliżaniu się do przecięcia z chodnikiem - mówi Mikołaj Pieńkos.

    zdjęcie powyżej: Zwężenie drogi dla rowerów na Polu Mokotowskim (fot. ZDM Warszawa)

    Jak zapowiada ZDM w każdej z trzech lokalizacji prowadzone są badania zachowań pieszych i rowerzystów, tak aby można było ocenić wpływ zmian na sytuację w danym miejscu. Od wyników tych badań uzależniona jest decyzja o dalszym stosowaniu pilotażowych rozwiązań.

    Jak myślicie, czy te rozwiązania będą skuteczne? Komentujcie!

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 231

    • 81
      BARDZO PRZYDATNY
    • 10
      ZASKOCZONY
    • 39
      PRZYDATNY
    • 13
      OBOJĘTNY
    • 24
      NIEPRZYDATNY
    • 19
      WKURZONY
    • 45
      BRAK SŁÓW

    56Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~canadiana 56 dzisiaj 15:22ocena: 100% 

      nowoczesny rowerzysta tak jak nowoczeny motocyklista i nowoczesny samochodziarz maja jedna wspolna ceche zap.... lac liczy sie tylko ON dlatego kazdemu z nich wszystkiego najgorsze z okazji i bez okazji

      Edytowany: dzisiaj 15:38

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tyle 55 4 dni temuocena: 100% 

      chwila moment - bardzo dużo jeżdżę na rowerze - GDZIE SĄ PASY???? co to za moda nie malowanie przejść dla pieszych? Już samo to powinno rowerzystów temperować (na ścieżce dla rowerów obowiązuje PORD). Kratka niewiele zmieni. Bardziej szczegółowych przepisów dla rowerów brak a coraz więcej osób ma elektryczne więc tam zapitalanie 25-30km/h to nie problem. Niestety doszedł kolejny - TOTALNI IMBECYLE NA HULAJNOGACH. Na szczęście bydła na rolkach coraz mniej aczkolwiek dziś na Belgradzkiej dzielny tatuś uczył córkę jazdy na ścieżce.... A tak swoją drogą to może SM i Policja zacznie reagować? Przy okazji gdzie na hulajnodze czy rowerze wyciąg z podstawowych przepisów? Ma do tego dostęp każdy....

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 54 5 dni temuocena: 24% 

      A może raczej "czerwona kratownica na pieszych", żeby zauważyli, że wchodzą na teren, na którym NIE MAJĄ PIERWSZEŃSTWA przed rowerem? Tak z przepisów wynika, obecnie obowiązujących. Warto wiedzieć.

      Edytowany: dzisiaj 19:56

      odpowiedz oceń komentarz 4 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pika 53 5 dni temuocena: 88% 

      Rowerowy nigdy nie ustąpi pieszemu, nie ustąpi nawet samochodowi - woli władować się pod auto, a nie ustąpi. Piesi dla rowerowych to stonka, którą trzeba rozjechać. No ale jak rowerowy zostaje pieszym to już inna opcja, wtedy zmienia pogląd na sprawę.

      Edytowany: 5 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 52 6 dni temuocena: 28% 

      Problemem warszawskich ulic są nieprzestrzegający przepisów, zasad zdrowego rozsądku i życzliwości wzajemnej: kierowcy, rowerzyści, piesi. To miejsce po prostu takie jest i będzie. Ewentualna zmiana wymaga czasu. Długiego. I nic nie zmieni wyzywanie się od bydła, idiotów, ludzi ograniczonych czy konstruowanie innych zabawnych określeń (wiem, odkrywcze!). Można to zaakceptować, lub.... Poszukać miejsc, gdzie ludzie są dla siebie ludźmi ;-)

      Edytowany: 6 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 51 6 dni temuocena: 26% 

      Żeby ta osoba ktorej przeszkadza prędkość roweru zobaczyła co tu wyprawiają kierowcy...

      Edytowany: dzisiaj 19:56

      odpowiedz oceń komentarz 9 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PIESZY 50 6 dni temuocena: 70% 

      NA DWUKOŁOWYCH IDIOTÓW NIE MA SIŁY. POZOSTAJĄ TYLKO KONTROLE, ZABIERANIE ROWERÓW I EWENTUALNIE ODSIADKA LUB GIGANTYCZNE MANDATY DLA RECYDYWISTÓW.

      Edytowany: 6 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Maryna 49 6 dni temuocena: 92% 

      Na ul. Rosoła rowerzyści pędzą wschodnią nitką chodnika przeznaczoną wyłącznie dla pieszych pomimo, że po stronie zachodniej jest specjalny pas dla rowerów....My mieszkańcy tej okolicy czujemy się zagrożeni, spacerując z dziećmi lub psami, idąc z zakupami, stojąc na przystanku autobusu - Teligi w kierunku centrum. Brak kultury użytkowników rowerów i hulajnóg kładzie się cieniem na naszym stosunku do rowerzystów, bo nagle za plecami, bez ostrzeżeń dzwonkiem, pojawia się pędzący jednoślad. Często też padają komentarze, jak łazisz babo..... Jak temu zaradzić?

      Edytowany: 6 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Następna proszę 48 6 dni temuocena: 13% 

      Łazić lepiej.

      Edytowany: wczoraj 19:49

      oceń komentarz 2 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tyle 47 4 dni temuocena: 100% 

      Jestem rowerzystą - na chodniku BEZWZGLĘDNE PIERWSZEŃSTWO MA PIESZY. Poza tym większości wypadków chodnik jest częścią drogi a więc obowiązuje PORD - a tam są opisane odległości omijania (wyprzedzania) bezpiecznie przeszkód. Niestety wielu rowerzystów ma gdzieś jakiekolwiek przepisy. Teraz doszły hulajnogi gdzie już totalna masakra. Widziałem też debila bez kasku na elektrycznym skuterze (korposzczur z ryja) przy zachodnim na ścieżce rowerowej. Także rozumiesz - w tym kraju tylko zero dopisać do wysokości mandatów i walić je co krok bo mentalność chama bierze górę

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~123 46 7 dni temuocena: 95% 

      brak kultury , rozumu i bezkarność

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 45 7 dni temuocena: 79% 

      Z rozszalałymi rowerzystami nie może być dialogu, można tylko zaproponowanymi ograniczeniami nauczyć ich jak konia, gdzie wolno się rozpędzić a gdzie muszą zwolnić.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rowerzysta 44 7 dni temuocena: 75% 

      Skuteczne w spowalnianiu ruchu rowerów są zwykłe kostki brukowe z tzw fazą na krawędziach. Połowa trasy rowerowej w KEN jest z nich zrobiona i tam jeździ się wolniej. Problemy są tam, gdzie położono gładki asfalt. Wystarczy wrócić do dawnego materiału i zastosować go tam, gdzie to konieczne.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 43 6 dni temuocena: 55% 

      Słusznie, dlatego na wszystkich ulicach w mieście powinny być spowalniające progi co 2 metry. Dzięki temu kierowcy będą jeździć wolniej i zabijać mniej pieszych. A nowe drogi też najlepiej od razu robić gruntowe i niewyrównane.

      Edytowany: dzisiaj 19:56

      oceń komentarz 16 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hi 42 7 dni temuocena: 77% 

      Niestety większość rowerzystów to to ludzie ograniczeni którym się wydaje że wszystkie drogi należą do nich. Zero szacunku dla pieszych. Kij w szprychy nauczył by niejednego pokory.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 41 7 dni temuocena: 78% 

      Coś w tym jest, że jazda na rowerze wywołuje jakieś dodatkowe pokłady agresji. Dobry temat na pracę z psychologii albo socjologii, tylko taki pod prąd idący, że strach się podjąć.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 25 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ewik 40 7 dni temuocena: 83% 

      Właśnie wczoraj w niedzielę jadąc samochodem na Ursynowie widziałam jak mamuśka na rowerze i małe dziecko na małym rowerku może 5 letnim chłopcem buszowała nie na ścieżkach rowerowych ale po ulicach w okolicy budowy na Płaskowickiej przejeżdżała przez jezdnię nie patrząc czy dziecko z przodu jedzie czy za nią na skróty tu samochód tam ludzie nawet nie zeszła z roweru i nawet nie odwracała się wjeżdżając na jezdnię skandal a na ścieżkach piraci rowerowi szkoda słów oby pieszy nie trafił się przechodząc, tylko strach pędzą i wyzywają wszystko im się należy żadnego nie mają szacunku dla ludzi ..

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Koncert życzeń 39 7 dni temu

      Proszę: ,,,,,,,,,, i ........... Nie ma za co :)

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~9 38 4 dni temuocena: 0% 

      e uważaj - WSZĘDZIE TAM SĄ OZNACZONE PRZEJAZDY DLA ROWERÓW!!!! - wina będzie twoja i nikogo innego. Generalnie najważniejsze na osiedlach - UWAŻAJ NA PRZEJAZDY ROWEROWE I UWAŻAJ W STREFACH ZAMIESZKANIA - bo bydło panuje a narobi sobie tylko kłopotów nie patrząc na znaki. Pomijając geniuszy intelektu puszczających małe dzieci na rolkach czy rowerku na ścieżkę rowerową - równie dobrze mogą na ulicę - tu w razie wypadku kara może być BARDZO DOTKLIWA (narażenie dziecka na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia - co gorsza CELOWE)

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 37 7 dni temuocena: 61% 

      Skomentuję krótko: Nareszcie!

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzysta 36 7 dni temuocena: 81% 

      Sugeruję zainstalować bramki obrotowe jak w metrze!

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 35 6 dni temuocena: 20% 

      To na Ursynowie jest metro? Kurczę a ja myslakem że wszyscy w korku stoją.

      Edytowany: 6 dni temu

      oceń komentarz 2 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wojtek 34 7 dni temuocena: 65% 

      Progi zwalniające dla rowerzystów powinny bezwarunkowo powstać przed każdym wjazdem na ulicę (krzyżowanie się ścieżki rowerowej z ulicą) Kierowca samochodu skręcający w prawo nie jest w stanie zauważyć pędzącego rowerzystę

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AdUrbem 33 7 dni temuocena: 44% 

      To nie powinien mieć prawa jazdy, skoro nie widzi.

      Edytowany: dzisiaj 19:56

      oceń komentarz 23 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 32 7 dni temuocena: 55% 

      Takie skrzyżowania nazywają się zazwyczaj przejściami dla pieszych (nie widziałem innych przecinek sciezki rowerowej z ulicą). I tam należy zwolnić proszę Pana. Wtedy zazwyczaj, jeśli nie wysyła się właśnie SMS-a i nie poprawia urody, wszystko się widzi.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 18 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sylwek 31 7 dni temuocena: 78% 

      Kolego lub koleżanko jac. Nie wszędzie jest wystarczająca widoczność. Na przykład skręcając w prawo z Al. Niepodległości w Batorego kierowca nie ma szansy zobaczenia szybko jadącego rowerzysty. Pieszych się widzi doskonale, ale ścieżka rowerowa jest za wysokimi krzewami. Tam bezpieczniej jest skręcać gdy rowerzyści mają czerwone światło, a samochody zieloną strzałkę. Mnie zawsze dziwi, że rowerzyści i piesi nie szanują własnego życia i zdrowia. Co im przyjdzie z tego, że mieli rację, gdy zostaną kalekami na całe życie, lub je stracą?

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kv-1 30 7 dni temuocena: 41% 

      Jak będzie patrzył i odpowiednio zwolni to zauważy rowerzystę pędzącego z zawrotną prędkością - w porywach 30 km/h.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 12 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 29 7 dni temuocena: 38% 

      Panie Sylwku kwestia ograniczonej widoczności nie dotyczy tylko ścieżek rowerowych ale również skrzyżowań. Często również o ograniczonej widoczności, czasem z powodu nasadzeń, a czasem parkujących niezgodnie z przepisami samochodów. A jednak nie widzę apeli o progi zwalniające na drogach głównych przed skrzyżowaniem z podporządkowanymi. W samochodzie zazwyczaj jedzie w dzisiejszych czasach jedna osoba, podobnie jak na rowerze. Dlaczego konieczność uważnego sprawdzenia, czy nie wjedzie się w szybko jadący samochód nie jest problematyczna a w przypadku roweru jest? Czy fakt przemieszczania się rowerem czyni uczestnika drogi gorszą kategorią człowieka? Tym bardziej, że prędkość 30 km przy której rower uważa się za 'pędzący' dla samochodu jest absurdalnie niska.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 8 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tyle 28 4 dni temuocena: 33% 

      tu chyba minusiki dają idioci bo nie rozumiem - jest przejazd rowerowy to ZWOLNIJ bo NIE MASZ PIERWSZEŃSTWA - stań dla świętego spokoju i nie zrobisz krzywdy sobie i innym. Tak samo z zieloną strzałką - za wjazd bez zatrzymania powinno być z 5 tysięcy pln kary bo niektórzy debile wpadają jakby mieli zielone.... Jeżdżę samochodem, komunikacją miejską, rowerem i jestem pieszym. Niestety poziom intelektualny tego społeczeństwa jest żałosny.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do ~tyle 27 dzisiaj 18:53ocena: 100% 

      Jak masz przejście na DDR dla pieszych "to ZWOLNIJ bo NIE MASZ PIERWSZEŃSTWA - stań dla świętego spokoju i nie zrobisz krzywdy sobie i innym. .... Niestety poziom intelektualny tego społeczeństwa jest żałosny."

      Edytowany: dzisiaj 19:54

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca _solidarnosc 26 7 dni temuocena: 57% 

      a kiedy zostana spowolnione pojazdy SM i policji, które łamią przepisy nie tylko predkosci ale parkowania i wlączania sygnałów byle gdzie. Kiedy Ci przestepcy w mundurach poniosą kare i zostana dyscyplinarnie wyrzucone panie brudzinski na bruk, na świnski ryj?? Moze jak Pan Kaczynski o tym sie dowie to ruszycie urzedasy 4 literami ze strachu.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick 25 7 dni temuocena: 58% 

      Efekt upychania DDR na chodnikach...

      Edytowany: wczoraj 19:49

      odpowiedz oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Heh 24 7 dni temuocena: 39% 

      To czego piesi wchodzą na ścieżkę rowerowa, zamiast iść chodnikiem Albo babsztyle z wózkami się przaja bo im lepiej pchać jak w telefon się gapia. Rowerem jedzie i ma do tego prawo. I nie nie mieszkam tam ale szlag mnie trafia jak czytam o takich głupotach i co się dziwić że rowerem woli jechać ulicą pomimo że ma ścieżkę.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tomek 23 7 dni temuocena: 52% 

      Samochody jadą jeszcze szybciej niż rowery. Ale piesi jakoś nie wchodzą na KEN nie rozglądając się. A ścieżkę rowerową traktują jak chodnik. Czemu nie zaczną chodzić zygzakiem po ulicy

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xxx 22 7 dni temuocena: 90% 

      No malowidla napewno pomogą :) Gratuluje

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mateo 21 7 dni temuocena: 79% 

      Rozumiem na chodniku takie coś, ale z jakiej paki na ścieżce rowerowej? Jestem za tym, żeby rowery jeździły po ścieżkach rowerowych tam gdzie one są, a nie po chodniku czy też po ulicy. U nas istnieje niestety jeden wielki problem - piesza ciemnota łazi po ścieżkach rowerowych, rowerowa ciemnota jeździ (tam gdzie nie powinna) po chodnikach i środkiem ulicy, a samochodowa ciemnota parkuje zastawiając chodniki i ścieżki. Rozwiązaniem jest tylko edukacja.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dudek 20 6 dni temuocena: 57% 

      niestety... z glupka nikt nie zrobi mozdzka... jedyna wspolna EDUKACJA ktora zrozumie glupek i mozdzek to SLONE MANDATY tak PO 500 zlotych i plus ... a za trzecim RAZEM to konfiskata tych szybkich ROWEROW i tak z 500 godzin pracy spolecznej... nawet ulice zamiatac... zamiast panstwowe DUDKI bezskutecznie wydawac... to jest bardziej sensowne skasowac od nachalnie nie-PO uczalnych i szybko bedzie DYSCYPLINA... bo w naszym swiecie jeszcze BOLI jak KIESZEN jest TRZEPANA nie zaleznie od biedaka czy kasiastego...

      Edytowany: 6 dni temu

      oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jj 19 7 dni temuocena: 89% 

      a co to da jak oni przepisów nie znają z ci co znają mają to w d , monitoringi mandat tylko uderzenie po kieszeni daje efekt !

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Iza 18 7 dni temuocena: 69% 

      Rowerzyści to najgorsze bydło zostałam potrącona przez pędzącego rowerzystę na chodniku dla pieszych chociaż obok była ścieżka rowerowa i trafiłam do szpitala!

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mg63 17 7 dni temuocena: 88% 

      fotoradar postawcie.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miś 16 dzisiaj 19:03

      Właśnie Puchalski postawił pierwszy fotoradar na DDR. I wiecie co robi ten fotoradar? Zachęca do szybszej jazdy :)

      Edytowany: dzisiaj 20:38

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 15 7 dni temuocena: 60% 

      Pomysł dobry, ale niestety, na pedalarzy to nie wystarczy. Pomóc mogłyby wilcze doły.......

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 14 7 dni temuocena: 76% 

      To jest problem zastępczy Główny problem to hasanie rowerzystów po chodnikach . Policja i Straż nie reagują a to jest główna przyczyna wypadków Dziwie się ze jeszcze nie było spraw sądowych przeciwko władzom miejskim o zezwolenie na jeżdżenie rowerami po chodnikach i ten sposób przyczyniając się do b poważnych wypadków PRECZ Z ROWREAMI NA CHODNIKACH!!

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anna009 13 7 dni temuocena: 65% 

      Przed pasami proponuję napis "pieszy ma pierwszeństwo". No i jakaś akcja promocyjna, że na skrzyżowaniu ścieżek rowerowych rower z prawej ma pierwszeństwo. Dodatkowo koniecznie wprowadźcie opłatę za przewóz roweru transportem miejskim.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koLega 12 7 dni temuocena: 57% 

      A przed przejściem przez ścieżkę rowerową: TO JEST KUR..CZACZKU PRZEJŚĆIE WIĘC SIĘ ROZEJRZYJ ZANIM WLEZIESZ POD ROWER.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antycyklista 11 7 dni temuocena: 50% 

      Rowery do lasu a nie w miastach.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Michal 10 7 dni temuocena: 69% 

      A auta na autostrady

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 20 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~uuuuuuu 9 7 dni temuocena: 63% 

      Niech głupki z um przestaną mieszać chodnik z drogami rowerowymi! Na niektórych odcinkach co kilkanaście metrów jedne z drugimi się przecinają! Dla rowerów powinny być głównie pasy rowerowe tuż obok pasów dla samochodów (a w szczególności tam gdzie dopuszczalana prędkość jest nie wyższa niż 50 km/h), tak jak na świętokrzyskiej czy na tamce.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzysta 8 7 dni temuocena: 81% 

      Popieram. Jako użytkownik roweru również uważam, że ścieżki rowerowe powinny być podłączone do jezdni a nie chodnika. Wyeliminowałoby to większość dotychczasowych problemów.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 21 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~miku 7 7 dni temuocena: 41% 

      slaby pomysl, kolizja pieszego z rowerem zazwyczaj konczy sie na potluczeniach i awatnurze. Kolizja roweru z samochodem konczy sie polamanymi konczynami lub smiercia.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 9 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~uuuuuuu 6 7 dni temuocena: 100% 

      Dlatego też pisałem, że chodzi mi głównie o drogi gdzie jest ograniczenie do 50 km/h (choć na drogach z ograniczeniem do 90 km/h także się takie pasy sprawdzaj. Nie słyszałem o wielkiej ilości wypadków na tamce/świętokrzyskiej itd. Problematyczne są nieco jedynie skrzyżowania gdzie część kierowców zapomina o tym, że po prawej stronie mają pas rowerowy, a rowerzystom na nim, którzy jadą prosto powinni ustąpić pierwszeństwa. Ale to kwestia przyzwyczajeń.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 5 7 dni temuocena: 70% 

      Generalnie pomysł byłby wart zastanowienia. Ale widzę tu dwa problemy. Pierwszy, to notoryczne zastawianie takich ścieżek przez samochody ('przecież muszę gdzieś parkowac'). Drugi to praktyka, która w naszym kraju niestety jest taka, że ograniczenia do 50 kph część kierowców traktuje jako wprowadzone dla żartu. Jeżeli ma Pan pomysł na wyeliminowanie tych dwóch problemów (fotoradar co 300m?, skupienie się straży miejskiej na nieprawidłowo parkujących?), to ja jestem jak najbardziej za.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sławek 4 7 dni temuocena: 92% 

      Cóż ... takie rozwiązania będą tylko utrudnieniem dla ludzi jeżdżących normalnie a debile i tak będą je ignorować.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sławek ma rację 3 7 dni temuocena: 100% 

      Pan Słąwek generalnie ma rację, to niemal w 100% zależy od kultury jazdy rowerzystów a i tak trzeba uważać na osoby które maszerują często ścieżkami. A pani radna ma pomysł niestety wyjatkowo w związku z tym chybiony! Widać, że brakuje jej już publicznej przestrzeni a w związku z tym takie cudeńka wymyśla. Ostatnio na koncercie widzieliśmy ją jak na siłę wpychała się na miejsce na "przodzie" byleby była widoczna. Tak to jest - pozostaje jedynie rozpychanie się łokciami i szczerzenie zębów na każdej możliwej okazji bo pomysły jak widać ma więcej jak liche.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Iwonagr 2 7 dni temuocena: 61% 

      To tak jakby napisać że samochód jadący po jezdni stanowi problem.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2649 sekundy
    REKLAMAA2-KUCHAREK6-(X2)--20-07----20-10-2019