REKLAMAA1_AUCHANDirect-12-03---14-05-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ5 kwietnia 2018, 20:56 komentarzy 90

    (FB/Ryszard Smoter)

    REKLAMA

    Do niecodziennego zdarzenia doszło pod wieczór na ścieżce rowerowej w alei Komisji Edukacji Narodowej. Czołowo zderzyli się tam dwaj rowerzyści. Jednego z nich karetka zabrała do szpitala.

    Do wypadku doszło po godz. 18:00 na prostym odcinku ścieżki rowerowej na wysokości Jeżewskiego. Jadące z naprzeciwka dwa rowery zderzyły się czołowo.

    - Jeden z rowerzystów stracił przytomność i karetka zabrała go do szpitala - mówi podkomisarz Piotr Świstak z Komendy Stołecznej Policji.

    Świadkowie wypadku mówią, że przez około 20 minut po zderzeniu, młody mężczyzna leżał nieprzytomny na chodniku. Do czasu przyjazdu pogotowia zajęli się nim przechodnie.

    W miejscu gdzie doszło do wypadku, ścieżka rowerowa ma ok. 2,5 metra szerokości. Jak zwraca uwagę rowerzysta i ursynowski społecznik Krzysztof Nawrocki, przy aktualnym natężeniu ruchu na tej drodze rowerowej powinna mieć 3,5 m szerokości, by zostać uznaną za bezpieczną.

    Wg ostatnich pomiarów ruchu, w porze wieczornej w alei KEN przejeżdża ok. 255 rowerów na godzinę. Wielu kierowców jednośladów jedzie po prostu zbyt szybko.

    ZOBACZ ZDJĘCIA - (autor Ryszard Smoter):

     

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 271

    • 34
      BARDZO PRZYDATNY
    • 57
      ZASKOCZONY
    • 22
      PRZYDATNY
    • 20
      OBOJĘTNY
    • 12
      NIEPRZYDATNY
    • 22
      WKURZONY
    • 104
      BRAK SŁÓW

    90Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kierowca 90 8 dni temuocena: 100% 

      Chodzi o to, aby ich przyzwyczaić że jeżeli nie ma ścieżki wzdłuż pasów (jej wytyczenie to obowiązek dla kierowcy zwracania uwagi na możliwość pojawienia się rowerzysty, dlatego ścieżki są czerwone) - to rowerzysta musi z roweru zejść (tak mówią przecież przepisy) i rower wzdłuż pasów przeprowadzić. Niestety przepis ten nie jest egzekwowany. A wykroczenie można wyłapać choćby przez wszechobecny monitoring..

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierowca 89 8 dni temuocena: 100% 

      Nie jestem rowerzystą, ale kierowcą - jeżdżę samochodem. Jakiś czas temu dosyć często bywałem na wydziale Biologii UW, który mieści się przy Żwirki i Wigury, nie na Ursynowie. Wjazd jest od ulicy Banacha, wzdłuż której, po północnej stronie, jest ścieżka rowerowa. Z moich obserwacji wynika, że wszyscy rowerzyści uważają się za panów szos - pędzą, nie zwracając uwagi na kolidujący ruch pieszy czy samochodowy - zdarzało mi się wielokrotnie awaryjnie hamować, gdy nagle zza tłumu ludzi wypadał rowerzysta rozpędzony jak Kubica w F1.. Nagminne jest też nie schodzenie z roweru przy jeździe wzdłuż przejścia dla pieszych przy braku wytyczonej ścieżki rowerowej. Pól biedy, kiedy jest sygnalizacja świetlna i taki rowerzysta jedzie na zielonym dla pieszych. Ale w wielu miejscach Warszawy (a pewnie w innych miastach też tak jest) - widzę rowerzystów nagle wjeżdżających na pasy - taka sytuacja zaskakuje kierowcę i o nieszczęście nietrudno. WG mnie Policja powinna takich rowerzystów dotkliwie karać.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierowca 88 8 dni temu

      Nie jestem rowerzystą, ale kierowcą - jeżdżę samochodem. Jakiś czas temu dosyć często bywałem na wydziale Biologii UW, który mieści się przy Żwirki i Wigury, nie na Ursynowie. Wjazd jest od ulicy Banacha, wzdłuż której, po północnej stronie, jest ścieżka rowerowa. Z moich obserwacji wynika, że wszyscy rowerzyści uważają się za panów szos - pędzą, nie zwracając uwagi na kolidujący ruch pieszy czy samochodowy - zdarzało mi się wielokrotnie awaryjnie hamować, gdy nagle zza tłumu ludzi wypadał rowerzysta rozpędzony jak Kubica w F1.. Nagminne jest też nie schodzenie z roweru przy jeździe wzdłuż przejścia dla pieszych przy braku wytyczonej ścieżki rowerowej. Pól biedy, kiedy jest sygnalizacja świetlna i taki rowerzysta jedzie na zielonym dla pieszych. Ale w wielu miejscach Warszawy (a pewnie w innych miastach też tak jest) - widzę rowerzystów nagle wjeżdżających na pasy - taka sytuacja zaskakuje kierowcę i o nieszczęście nietrudno. WG mnie Policja powinna takich rowerzystów dotkliwie karać.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynBike 87 11 dni temuocena: 75% 

      Jeżdżę rowerem bardzo dużo oraz bardzo ostrożnie, dlaczego? Ponieważ ludzi wchodzący na ścieżki to jest standard. Nie znanie przepisów, że dzieci do 10 roku życia są pieszymi mimo jazdy na małych rowerkach, są nie znane. Że nie prowadzi się rowerów przez ulice na DDR, oraz żeby trzymać się prawej strony. Niewolniczy ciągle kraj. Ja jeżdżę od 40 lat. Teraz mamy ścieżki, ale Polacy nie potrafią z tego wszystkie korzystać. Jakby przestrzeganie przepisów sprawiało, że jesteś frajer. Polak jeżeli ma możliwość zrobić coś niezgodnie z prawem albo wbrew systemowi to wręcz musi to zrobić aby się dowartościować, że jest lepszy....... Obym dożył aby niewolnicza mentalność w końcu opuściła nasz naród który kocham nad życie.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gimbaza 86 10 dni temuocena: 50% 

      "Nie znanie przepisów..." - tekst jak z tego kawału o głupim milicjancie, który wypisał mandat "za nie manie świateł". Polska język być trudna język, jak widać...

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~b 85 12 dni temuocena: 93% 

      Lajkry, sportowe ciuchy, "specjalny plecaczek"... I już wiadomo co się działo. Koleś pewnie grzał ścieżką rowerową ile mógł rowerem za kilka koła. To klasyk z tymi typami. Jeżdża jakby inni byli drzewami na downhillu. Wyjątkowi idioci.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 84 13 dni temuocena: 87% 

      Proponuję dla uspokojenia ruchu, zgodnie z duchem zmian na Ursynowie, zwężenie pasów, a na wygospodarowanej przestrzeni wprowadzenie ruchu hulajnogowego z miejscami parkingowymi.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 83 13 dni temuocena: 100% 

      Wcale nie takie niecodzienne zdarzenie. Kolega, zapalony rowerzysta, jadąc zeszłego roku ścieżką, nie zjechał jadącemu z przeciwka rowerzyście, który jechał lewą stroną obok dziewczyny. Nie miał szczęścia, tamten był wyższej kategorii wagowej. Ocknął się na ścieżce bez górnej jedynki.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~goostav 234 82 12 dni temuocena: 0% 

      Wystarczy że jedzie sam jeden. Obróci łeb w lewo i od razu rowerem tez skręca w lewo. Czołówka murowana.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 0 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~czyt. 81 11 dni temu

      Obrót głowy niekoniecznie, sporo tu zależy od wielkości ramy i przeznaczenia roweru, a przede wszystkim doświadczenia. Zresztą to raczej kobiety "tak mają", nie obrażajcie się tylko poobserwujcie, choćby na chodniku :) - za to rozmowa przez komórkę podczas jazdy to już tragedia. Maniak/czka rozmów telefonicznych w ruchu ulicznym, tak pieszym, rowerowym czy na jezdni, traci momentalnie 50-80 pkt. IQ. Najgorzej, że zwykle ma to miejsce , kiedy raczej wskazane jest dodatkowe 50 pkt. ...

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nickt 80 14 dni temuocena: 82% 

      10 metrów powinny mieć ścieżki. Albo 20. Po co rowerzyście mózg, przecież lepiej zapewnić miejsce do bicia rekordów prędkości...

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafał79 79 14 dni temuocena: 78% 

      Drogę po wypadkach chcecie zwężać a ścieżki rowerowe poszerzać? 255 rowerów na godzinę to niby dużo? To jest rower co 14 sekund czyli jeżeli jadą ze średnią prędkością 15km/h to daje JEDEN rower co niemal 60m!!!

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Katrin 78 15 dni temuocena: 80% 

      Brawo, Panie Redaktorze, za spójne myślenie. Dlaczego samochody mają mieć węziej, a rowery szerzej? "Bo moja prawda jest mojsza niż twojsza".

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ptosiek 77 15 dni temuocena: 84% 

      Jestem niedzielnym rowerzystą. W tym miejscu wielokrotnie widziałem debili na dwóch kółkach. Najczęściej napakowani, wysportowani, okutani w kaski i sportowe plecaczki. Faceci, nie kobiety. Rowery nie za 500+. Popylający ile noga dała, nie patrzący na dzieci poruszające się na granicy ścieżki. Zachowujący się jak kierowcy TIR-ów po wypłacie. Nie zwracający uwagi na to że ścieżka jest wpleciona w system komunikacji z samochodami i pieszymi. Najczęściej uważający że "im się należy". Biłbym, chętnie.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 36 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Base16 76 14 dni temuocena: 37% 

      Tyle, że dostałbyś w ryj lub kosę i tak się skończy twoje "bicie".

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 14 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Alias 75 16 dni temuocena: 95% 

      Kurcze, to ktoś wyprzedzał na trzeciego ? Jak nie to faktycznie trzeba tam chyba uspokoić ruch. Próg, wysepka, ograniczenie do 10km/h + fotoradar i będzie bezpiecznie.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mamiszon 74 16 dni temuocena: 28% 

      Fakt, że niektóre ścieżki czy też ich fragmenty przyprawiają o drżenie. Są po prostu za wąskie. Moim ulubionym fragmentem jest bardzo ostry skręt w okolicach skrzyżowania ul Przy Bażantarni i Rosoła. Mistrzostwo świata - dwa rowery z naprzeciwka czy jadące w tę samą stronę mogą mieć duże kłopoty. Do tego krzaczki, co oznacza słabą widoczność i jest fajnie :-(. Jest to fragment tuż przed skrzyżowaniem. Chodnik dla pieszych w tym miejscu jest poprowadzony prosto i jest ... szerszy. Moim zdaniem nie jest to bezpieczne miejsce i tyle. Można by je przebudować.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 73 16 dni temuocena: 87% 

      @Mamiszon - „Chodnik dla pieszych w tym miejscu jest poprowadzony prosto i jest ... szerszy. ” i co w tym złego? To znaczy że piesi mają mieć gorzej czy jak? A może na zakręcie o którym mówisz należy po prostu zwolnić i nic nikomu się nie stanie.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 33 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tete 72 16 dni temuocena: 74% 

      Zawszę przy informacji o jakimś wypadku jest też podana przyczyna: prędkość, za wąska ścieżka rowerowa, za szeroka ścieżka rowerowa, równa, prosta droga (bez progu zwalniającego), dziurawa droga... Nigdy nie jest winny człowiek- bezmyślna fajtłapa, która wepchnie się pod koła, bo jak nie ma zielonego lub czerwonego światła to nie da rady spojrzeć i zobaczyć czy coś nie nadjeżdża. Oczywiście, wypina dumnie pierś, ze świadomością, że jak ktoś go trafi, to przynajmniej pójdzie siedzieć, i pcha się na siłę. To w temacie planowanego zadłużenia miasta na kolejne 10 mln by dodać kolejne światła, korki i zwiększyć smog przy al. KEN (tak, częstsze zatrzymywania i ruszania to więcej spalin). Tu mamy identyczną sytuację, i winą nie jest droga, prędkość, czy biorytmy, ale człowiek, i jego decyzje.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~gosc 71 16 dni temuocena: 45% 

      Na Ursynów sprowadza się masa ludzi z prowincji. Dla większości zamieszkanie tutaj, to najwyższa nobilitacja, to awansowanie w hierarchii społecznej na sam szczyt. Jest tylko jeden problem, człowiek może wyjechać ze wsi, ale wieś nie wyjdzie z człowieka. Jeszcze 10 lat temu twarze spotykanych na ulicy ludzi coś wyrażały, ludzie potrafili się normalnie wysłowić, teraz ? no cóż bez komentarza. Podobnie jest na ścieżkach chodnikach. Cham wiejski idzie całą jego szerokością, jak jedzie rowerem to pędzi i zygzakiem, wszystkich musi wyprzedzić, bo czuje się źle, że nie jest pierwszy, ale i tak nigdy nie będzie.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ES 70 16 dni temuocena: 75% 

      Ten komentarz świadczy o mizerii intelektualnej piszącego. Stereotypy sprzed kilkudziesięciu lat - widać, że autor zna wieś chyba jedynie ze starych lektur, a nie z życia. Wstyd mi za takich komentujących!

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 18 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~stary piernik 69 13 dni temuocena: 50% 

      Cham zawsze będzie chamem niezależnie ,,ze wsi czy z miasta '' - myśleć panowie, myśleć!

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 68 17 dni temuocena: 88% 

      I bardzo dobrze.. Mają nauczkę, zapierniczają jak wariaci, aby szybciej i jeszcze szybciej i wszyscy mają im ustępować.. Aż strach pieszo się poruszać w pobliżu ścieżki..

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 67 17 dni temuocena: 83% 

      Czy wiadomo w jakim stanie jest poszkodowany rowerzysta ?

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazachstan 66 15 dni temuocena: 69% 

      W Alabamie.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 24 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mała 65 17 dni temuocena: 85% 

      bo zapierdzielają jak głupki, nie patrząc na dzieci, osoby starsze czy samochody większość obchodzi czubek własnego nosa tylko

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~stały 64 17 dni temuocena: 62% 

      To wszystko wina samochodów. Nie może być tak, że samochody jeżdżą po ulicy, a rowerzyści po ścieżkach rowerowych. Powinno być odwrotnie! Swoją drogą, pewnie zaraz po zderzeniu przytomny pedalarz krzyknął: Te cholerne samochody!

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mela 63 17 dni temuocena: 92% 

      gdyby rowerzyści zabierali ze sobą poduszki wtedy obrażenia byłyby mniejsze, ale niestety byłaby gorsza widoczność - dlatego jednak proponuję nieco zwolnić i jechać mając na względzie zarówno bezpieczeństwo swoje jak i innych osób, w tym dzieci, zwierząt i innych mniej sprawnych osobników, które niespodziewanie mogą wtargnać na ścieżkę

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mela 62 17 dni temuocena: 78% 

      gdyby rowerzyści zabierali ze sobą poduszki wtedy obrażenia byłyby mniejsze, ale niestety byłaby gorsza widoczność - dlatego jednak proponuję nieco zwolnić i jechać mając na względzie zarówno bezpieczeństwo swoje jak i innych osób, w tym dzieci, zwierząt i innych mniej sprawnych osobników, które niespodziewanie mogą wtargnać na ścieżkę

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 61 17 dni temuocena: 26% 

      Z lektury większości komentarzy można wysnuć prosty wniosek: wiadomo, że rowerzyści to szkodliwe głupki, zatem prosta konkluzja jest taka, że ten tutaj to taka sama swołocz i sam sobie winny. Jechał jak głupi, to ma za swoje. Winny, osądzony, skazany. A razem z nim inni ekoterroryści i pedalarze na "rowerkach". Prawie nikt nie zadaje sobie trudu odpowiedzi na pytanie, jak było naprawdę. A może wszedł na ścieżkę, poza pasami, pieszy, i któryś z rowerzystów go chciał ominąć? A może zobaczyli UFO na niebie? Nikt tego nie wie, ale wszyscy już wiedzą, w kogo walić pod takim artykułem. Pojęcie "obiektywizm" to chyba coś z dziedziny fotografii? Bo tam mają obiektywy... Pozdrower!

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • goostav234 60 17 dni temuocena: 97% 

      Skłaniałbym się ku tej teorii z UFO, jako najbardziej prawdopodobnej....

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 30 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~seledynowe mazowsze 59 17 dni temuocena: 96% 

      Profilaktycznie, na prawdopodobnych trasach przelotu UFO nalezy wprowadzic zwezenia i progi zwalniajace oraz wymalowac kontrapas dla szybowcow.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 24 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spec 58 14 dni temuocena: 11% 

      ...w psychiatryku masz dostęp do netu? czy dopiero tam się wybierasz?

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EwaJ 57 17 dni temuocena: 96% 

      No i dobrze. Pędzą jak szaleni, nie zwracają uwagi na nic, łamią przepisy, mnie niedawno mamuśka z dzieckiem z tyłu w koszyku wyskoczyła na pełnej k.. na pasach, mimo, że ścieżka rowerowa skończyła się wcześniej i przez pasy nie było przejazdu dla rowerów.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mała 56 17 dni temuocena: 93% 

      bo zapierdzielają jak głupki, nie patrząc na dzieci, osoby starsze czy samochody

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ptaku_pl 55 17 dni temuocena: 50% 

      A co dzieci, osoby starsze i samochody robią na ścieżce rowerowej? :)

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 14 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mała 54 17 dni temuocena: 85% 

      do ~ptaku_pl nie na ścieżce ale choćby na pasach dla pieszych!!! lub przejeżdżają rowerami po ulicy a nie ma dla nich specjalnych pasów

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aa 53 17 dni temuocena: 92% 

      "A co dzieci, osoby starsze i samochody robią na ścieżce rowerowej? :)" odpowiedż - to samo co rowerzyści na chodnikach.Straż miejska nie wykonuje swoich obowiązków,bo zasilanie kasy MS Warszawy to ich psi obowiązek

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZUBER 52 17 dni temuocena: 85% 

      NO COŻ.JUŻ SIE ZACZYNAJĄ SIE ROWERKI.KIEROWCY UWAŻAJCIE!!!!!!!!!!! BO ONI MYŚLĄ ,ŻE WSZYSTKO IM WOLNO NA TYCH ROWERKACH I WSZĘDZIE MAJA PIERWSZEŃSTWO.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zuber = pipa 51 14 dni temuocena: 17% 

      Sam rowerowałem wiele lat pajacu, więc japa!

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 2 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~arek321 50 17 dni temuocena: 100% 

      To kto jechał pod prąd, nie trzymając się prawej strony?

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~b0b 49 17 dni temuocena: 94% 

      Pierwsze ciepłe dni i już tabuny niedzielnych rowerzystów, które wyległy na ścieżki KENu :-( Latem tam strach jeździć. Można spotkać rowerzystów jeżdżących pod prąd, w poprzek, zygzakiem, tyralierą, po zmroku bez świateł. Do tego szerokość ścieżki nie pozwala na bezpieczne wyprzedzanie, a czasem nawet wymijanie.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • goostav234 48 17 dni temuocena: 85% 

      Chciałbym, aby wypowiedział się pan Wał Kuski. Czy przelicytuje swojego kumpla Krisa, z jego 3,5 m? W sumie, po co się rozdrabniać, można zaanektować całą KEN na jedną wielką ścieżkę. A może, swoim zwyczajem, pójdzie w drugą stronę, i każe coś zwęzić?

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Neo 47 17 dni temuocena: 94% 

      Tam potrzeba progów zwalniających i ograniczeń prędkości. Bo rowerzyści bardzo często pędzą tam ile mocy w pedałach. To musiało się kiedyś tak skończyć. Twierdzenia o poprawie bezpieczeństwa poprzez rozszerzenie ścieżki rowerowej to kompletna bzdura - co jeszcze ? Może powinna być tak szeroka, jak pasy startowe Okęcia ? Aby towarzystwo mogło jeździć jeszcze szybciej ? Tu chodzi o uspokojenie ruchu, a nie o o jego dalsze przyspieszanie

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tadeusz 46 17 dni temuocena: 86% 

      Dziwię się, że ten drugi - dobrym zwyczajem rowerowym - nie zwiał z miejsca wypadku.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~booze 45 17 dni temuocena: 38% 

      to ostatnio zwyczaj bardziej rozpowszechniony wsród (pijanych) kierowców

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 14 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spec 44 14 dni temuocena: 25% 

      musiałby by mieć rejestracje WPI

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 43 17 dni temuocena: 83% 

      Pomysł do budżetu partycypacyjnego......... Zawężyć drogi rowerowe. Wybudować na nich wysepki i progi zwalniające. Poustawiać znaki ograniczenia prędkości do 5 km/h. Rozszeżyć ulice,albo na drogach rowerowych pobudować miejsca parkingowe. Rowerzyści jeżdżą jak szaleńcy.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~arek321 42 17 dni temuocena: 24% 

      Co ty bredzisz człowieku?

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 8 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mała 41 17 dni temuocena: 70% 

      bo zapierdzielają jak głupki, nie patrząc na dzieci, osoby starsze czy samochody

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 40 17 dni temuocena: 90% 

      jak rowery jadą zbyt szybko, trzeba zwęzić drogę i zamontować spowalniacze. Jeżeli pomaga na auta to i na rowery też pomoże.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~_gonzo 39 17 dni temuocena: 100% 

      Nie zapomnijmy również o zamontowaniu sygnalizacji świetlnej gdzie przejście pieszych przecina drogę rowerową

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 31 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 38 17 dni temuocena: 94% 

      @redakcja - poproszę jeszcze o informację czy ktoś został ukarany za stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym?

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 37 17 dni temuocena: 91% 

      @redakcja - a niby kim jest Nawrocki że go cytujecie? Czy to osoba posiadająca jakiekolwiek uprawnienia w zakresie projektowania drogowego? A może wybitny specjalista w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego? Otóż nie - jest to zwykły frustrat który myśli że wszystko wie najlepiej!

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lola 36 17 dni temuocena: 15% 

      Frustracja to bije z tonu w jakim się wypowiadasz.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 6 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do Loli 35 17 dni temuocena: 87% 

      AZX ma rację. Nawrocki wypowiada się z pozycji " eksperta" " znawcy' a jest nikim.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 27 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jagoda 34 17 dni temuocena: 15% 

      skoro Nawrocki jest nikim to kim jest AZX? Zerem z projektu ursynow?

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 4 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 33 17 dni temuocena: 90% 

      @jagoda, @lola - ani frustratem (w przeciwieństwie do Nawrockiego) a tym bardziej kimś kto się bawi w jakąkolwiek politykę. Pytam wiec jeszcze raz kim jest pan Nawrocki że redakcja z takim uwielbieniem go cytuje przy tematach drogowych?

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 19 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jagoda 32 17 dni temuocena: 16% 

      ja się pytam kim jest AZX że z taką pasją komentuje czy hejtuje wszystko co ma jakiś związek z rowerami?

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 3 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 31 17 dni temuocena: 96% 

      @jagoda - chętnie Ci odpowiem - kimś kto ma dosyć rowerowej głupoty/terroru jaki panuje w chwili obecnej w Warszawie za sprawą ludzi z zielonego mazowsza, masy krytycznej i ich kolegów z wydzialu zrownoważonej mobilności (jak się sami pięknie nazwali). Powiem Ci więcej ww. ludzie w 99% przypadków to jak to ostatnio modne „animatorzy kultury” którzy nie mają wykształcenia technicznego nie mówiąc o uprawnieniach do projektowania czy też do kierowania robotami drogowymi. Nie mówię oczywiście o całym ZDM tylko o tym wydziale. Na koniec: niech zostawią usprawnianie miasta ludziom którzy mają w tym doświadczenie i wiedzę a nie opierają się wyłącznie na swoich domysłach i teoriach jak chociażby mesjasze od zwężania Ursynowa

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 26 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • goostav234 30 16 dni temuocena: 94% 

      ~jagoda to Buciak w spódnicy

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 17 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issa 29 17 dni temuocena: 73% 

      JAK TO!!! to już nie samochody winne??? tylko rowery się ZDERZYŁY!!!??? HA. HA. HA. No...czekam na hejt. Rowerowy, tym razem.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 28 17 dni temuocena: 31% 

      Nie ta strona. Tu dostaniesz tylko podlask za takie wpisy. Tu się odbywa tylko wieczny pojazd na ekoterrorystów, biegaczy itp... Dlatego szkoda komentować. Pozdrower!

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 8 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • goostav234 27 16 dni temuocena: 100% 

      ~Heil rower!

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bobo 26 17 dni temuocena: 86% 

      Sprawa prosta. Sciezki sa wykorzystywane przez szalencow, nalezy poprawic bezpieczenstwo przez zwezenie sciezek i instalacje progow zwalniajacych. Ponadto, na sciezkach wzdluz glownych arterii, jak KEN, nalezy wymalowac kontrapasy dla rowerkow bobo i hulajnog. Bractwo rowerkow bobo zglosi ten projekt w ramach budzetu partycypacyjnego.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 48 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kronik 25 17 dni temuocena: 69% 

      Doskonały komentarz.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 9 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~goostav 234 24 14 dni temuocena: 0% 

      To wtedy wygodniej będzie rowerem po uliy jechać.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kamilos80 23 17 dni temuocena: 29% 

      Na drogach rowerowych nie ma ograniczenia prędkości, więc można jechać ile ma się siły. Ja mając wspomaganie elektryczne na pewno jadę szybciej (bo ok. 30-40km/h nonstop), ale wystarczy zachować uwagę i wszystko Ok.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~człowiek z kosmosu 22 17 dni temuocena: 75% 

      Mylisz się, na DDR obowiązuje ograniczenie prędkości takie jak na jezdni, wzdłuż której jest zbudowana. Czyli 50 km/h :) Oczywiście jeśli znaki nie stanowią inaczej. A tak BTW widziałem już w kilku miejscach ograniczenia prędkości na DDR, np. do 20 km/h.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JanuszB 21 17 dni temuocena: 94% 

      dobrze musieli zapierdzielać! a tam ograniczenie do 30-tu przecież

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~superkolarz 20 17 dni temuocena: 100% 

      walnij z 30 rowerem czołowo w cokolwiek o wadze ok 90 kg :(

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~chris froome (almost) ;) 19 17 dni temuocena: 61% 

      Dlatego omijam ścieżki szerokim łukiem. Paniunie z komórkami przy uchu, dzieciarnia na hulajnogach i rowerkach biegowych, stada nieogarów na rowerach miejskich, jadący od prawej do lewej. Teraz będzie znów tego pełno. A jeszcze w wielu miejscach na ścieżkach zalega piach po zimie.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Cytad 18 17 dni temuocena: 50% 

      Otóż to. Nic dodać nic ująć. No może jeszcze poza wyjazdami z dróg osiedlowych, na których nieogarnięte paniusie płci obojga zawsze są niezwykle zaskoczone, gdy drogą dla rowerów jedzie rower. Dlatego w kierunku północ-południe zdecydowanie wolę ścieżkę wzdłuż Rosoła, chociaż krzywa, pokręcona i w kawałkach. Jednak zdecydowane mniej tam różnych niebezpiecznych dziwadeł niż w al. KEN

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 17 17 dni temuocena: 82% 

      przykład jak to miszczowi roweru przeszkadzają już inni rowerzyści. Brawo

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 18 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pytam 16 17 dni temuocena: 87% 

      No dobrze a gdzie byli rodzice ja się pytam .

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 15 17 dni temuocena: 78% 

      3,5 metra, jakiś przepis na to?

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mela 14 17 dni temuocena: 95% 

      jest monitoring będzie można łatwo sprawdzić z jaką prędkością jechali rowerzyści

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JTW 13 17 dni temuocena: 94% 

      Ludzie giną przez głupoli na rowerach. Nikt o tym nie mówi. Gdzie jest policja na rowerach. Mandaty za prędkość na ścieżkach, przecież jeżdżą po nich również dzieci. Dobrze, że nie zabił jakiegoś dzieciaka. Ja również miałem wypadek na rowerze. Przez panią która postanowiła wjechać mi pod koła. Ja wybroniłem się przed czołówką, ale zaliczyłem upadek i nosiłem przez 2 miesiące kołnierz. Chrupanie w szyi czuję do dziś (minęły 2 lata). To było na ulicy Conrada również na ścieżce i nie pędziłem ........ dlatego chodzę. ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lothar 12 17 dni temuocena: 53% 

      A wiesz że dziecko do 10 roku życia na DDRce nie powinno jeździć nawet z rodzicami bo jest to wykroczenie i może tylko i wyłącznie po chodniku. Dziecku na rowerze wolno wjechać n ścieżkę rowerową dopiero gdy ma 10 lat i to też pod opieką dorosłych. Seria to nie płać zabaw gdzie dzieciak może sobie beztrosko jeździć

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzystka 11 17 dni temuocena: 67% 

      I raczej nikt tego nie przestrzega.... dziecko do lat dziesięciu jadące na rowerze jest traktowane jak pieszy (jest pieszym wg przepisów prawa o ruchu drogowym). Brak wyobraźni czy niewiedza rodziców, już sama nie wiem... Kocham rower ale w sezonie to koszmar. Rowerzyści na chodnikach (To jest dla mnie ewenement, np. Ruch na Gandhi rano czy poznym wieczorem jest naprawde niewielki, a ludzie i tak suna chodnikiem) , dzieci na ścieżkach, ludzie na rowerach miejskich piszący smsy czy wręcz jadący lewa strona albo urządzający sobie pogawędki z osobą jadące obok. Myślę że to po prostu brak kultury rowerowej. Tylko że ścieżki są już od tylu lat i rowerzystów przybywa od jakiegoś czasu w tempie szybkim, że tu już nie ma miejsca na brak świadomości czy kultury. To jest jak z autostradami w Pl - masa ludzi jeździć nimi nie potrafi, wiecznie na szybkim pasie, nie zjeżdżają w prawo, blokują jadących szybciej i - co juz chyba najgorsze- zjeżdżają tuż przed maskę jakby byli w mieście:(

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 10 17 dni temuocena: 78% 

      @Lothar, @Rowerzysta - a 11 latek to nie dziecko? Ale możliwość jazdy ddr już ma. Ani nie macie dzieci ani pojęcia o jakimkolwiek poszanowaniu przepisów i innych uczestników ruchu. Przez takich jak WY właśnie dochodzi do kolizji.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzysta 9 17 dni temuocena: 18% 

      @AZX - "to przez takich jak Wy dochodzi do kolizji" - człowieku, poplynales. 11latek ma prawo jeździć DDR, nikt z tym nie dyskutuje. Ktoś napisał że nie? Zresztą, nie ma sensu dyskutować z osobą, która takie oskarżenia rzuca tak ot sobie, do porannej owsianki chyba. Aaaa, pudło- mam 3 dzieci.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 2 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 8 17 dni temuocena: 86% 

      ~Lothar ~Rowerzystka dziecko ma jeździć po chodniku, bo jaśnie państwo musi zapierniczać po ścieżce, ale, zaraz, to samo jaśnie państwo - powołujące się na przepisy - łamie te przepisy jadąc po chodnikach, przejeżdżając przez przejścia dla pieszych, nie ustępując pierwszeństwa jadącym z prawej strony.. to jak to jest? Dzieci muszą się stosować, wy już nie ?

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TST 7 17 dni temuocena: 100% 

      @AZX , @Rowerzysta W przypadku osób w wieku powyżej lat 10 (do 18) do poruszania się na rowerze po DROGACH PUBLICZNYCH wymagane jest posiadanie karty rowerowej. Definicję drogi znajdziecie sami. 11o latek bez karty rowerowej nie ma prawa poruszać się po DDR (po chodniku w czasie ulewy zresztą też) a pod opieką czy bez opieki nie ma tu znaczenia.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 6 16 dni temuocena: 60% 

      @tst, @rowerzysta - o tym właśnie mówię - ma kartę rowerowa może jeździć i nikt mu tego nie zabroni. A jak łatwo ja zrobić to chyba każdy wie... A czy ma lat 11 czy 18 czy nawet 30 to dla rodzica zawsze będzie dzieckiem. A co do owsianki rowerzysto to może ją odstaw i spójrz szerzej nic kierownica roweru jeżeli masz 3 dzieci bo świat nie kończy się na rowerzystach ddrach itp a uczestnikami ruchu są tez piesi (przede wszystkim) i kierowcy.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynow 5 17 dni temuocena: 91% 

      A co by się stało gdyby wjechali w pieszego ??? Rowerzysta miał kask a i tak stracił przytomność, zaś pieszy zniósłby to znacznie gorzej :(

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AndrzejS 4 17 dni temuocena: 22% 

      Pieszy niech spiepsza z drogi rowerowej na chodnik !

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 9 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issa 3 17 dni temuocena: 97% 

      ~AndrzejS, nie wiem czy wiesz, jak wygladaja i funkcjonują ściezki rowerowe. Otóż...piesi czasem przechodza przez te ścieżki. Podobnie, jak przez jezdnie... A akurat tam, w poblizu "zderzenia", są przejścia dla pieszych, TAKŻE przez ową ścieżkę. Gdyby to dotyczyło samochodow, i przejscia obok wypadku, to od razu byłoby larum, bo JAK TO!!!

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 28 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~_gonzo 2 17 dni temuocena: 97% 

      Rowerzyści przy takich przejściach bardzo często zapominają ,że to pieszy ma pierszeństwo i powinni się zatrzymać

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 29 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 1 16 dni temuocena: 94% 

      @Ursynow - zapytaj Nawrockiego - kiedyś gość powiedział że bez kasków jest bezpieczniej a jego dzieci by pytały o podstawę prawną jakby im nakazał... Ot specjalista

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1429 sekundy
    REKLAMA