Zamknij

Czy budować pierzeję alei KEN? Co z parkingami? Spór o plan dla Stokłos

14:33, 05.11.2022 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:41, 10.11.2022
Skomentuj SK SK

Część mieszkańców Ursynowa sprzeciwia się możliwości powstania kolejnego bloku, który wyrówna pierzeję głównej alei dzielnicy - alei Komisji Edukacji Narodowej. Przyszła zabudowa zabierze parking osiedlowy, co już dziś budzi dużo emocji wśród sąsiadów. Kontrowersje wywołuje również pomysł przeznaczenia działki w środku osiedla Stokłosy na zakład opiekuńczo-leczniczy.

Powraca sprawa planu miejscowego dla części osiedla Stokłosy. Projektant w miejscu dzisiejszego parkingu osiedlowego wzdłuż alei KEN, dokładnie naprzeciwko P&R Stokłosy, dopuścił nową zabudowę mieszkaniową. Może tam powstać sześciopiętrowy blok z garażami podziemnymi. To na razie działka miejska, ale miasto zazwyczaj sprzedaje tereny mieszkaniowe deweloperom. Likwidacja parkingu, choć inwestycja może się pojawić dopiero za kilka lat, już dziś wzbudza emocje.

- Te samochody nie będą miały gdzie się podziać. To osiedle stare, projektowane dawno temu, bez garaży podziemnych i odpowiedniej liczby miejsc. Obawiam się, że po likwidacji parking auta wleją nam się do środka osiedla - mówi mieszkanka bloku przy ZWM.

Parkingów na Ursynowie jest coraz mniej

Takie głosy dostawali też radni dzielnicowi z PiS, którzy wezwali ostatnio prezydenta Trzaskowskiego, by pochylił się nad projektem planu miejscowego i przemyślał sprawę zabudowy. Temat wypłynął na specjalnej sesji rady dzielnicy zwołanej na piątek na żądanie opozycji.

- Parkingów na Ursynowie jest mało, samochodów jest coraz więcej, likwidowanie kolejnego parkingu byłoby bezzasadne - mówi radny Mateusz Rojewski, autor projektu uchwały rady wzywającej do zabezpieczenia terenów zielonych przed zabudową.

Zarzuty odpierał wiceburmistrz Piotr Zalewski. - Od wielu lat z alei KEN próbujemy stworzyć aleję usługową, miejsce spacerowe, przyjazne dla mieszkańców. Ta propozycja zabudowy nie ingeruje w tereny zielone. Rzeczywiście zabiera parking, ale ma stworzyć pierzeję, uporządkować ten teren - tłumaczył.

Agnieszka Kaczmarczyk z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego dodała, że na osiedlu mogą powstać, bo są przewidziane, nowe rozbudowane parkingi wielopoziomowe.

ZOBACZ: Co może powstać wg szykowanego planu miejscowego?

- Wszystkie uwagi można było zgłaszać do 21 października. W tej chwili prezydent rozpatruje te uwagi. Jeśli mieszkańcy je zgłosili, to zaczekajmy na rozstrzygnięcie prezydenta. Po rozstrzygnięciu projekt planu trafi jeszcze do rady dzielnica i ona też się będzie mogła odnieść do zaproponowanych rozwiązań. Uważam, że występowanie dziś do prezydenta jest poza procedurą, radni będą mieli jeszcze możliwość odnieść się do planu. Uważam, że to stanowisko jest w tej chwili całkowicie nietrafione - przekonywał Zalewski.

Zalewski, przedstawiciele Biura Architektury i Planowania Przestrzennego oraz radni koalicji rządzącej Ursynowem niepokoili się, że stanowisko przygotowane przez PiS może opóźnić procedurę uchwalania planu miejscowego, która trwa już od 2014 roku. Wanda Stolarska z BAiPP mówiła, że deweloperzy zalewają jej biuro wnioskami o warunki zabudowy dla innych działek objętych tych planem. Sugerowała, że opóźnienie uchwalenia dokumentu spowoduje, że to inwestorzy, a nie miasto wygrają wyścig z czasem.

Usługi w środku osiedla zamiast zieleni?

Drugą kontrowersyjną kwestią, przewidzianą w tworzącym się planie miejscowym, jest teren zielony pomiędzy blokami przy ZWM 1 i 3, a Bacewiczówny 7. Projektanci planu na prośbę miasta wpisali tam budynek usług publicznych, np. żłobek, zakład opiekuńczo-leczniczy czy przychodnię.

Radni PiS zaalarmowali w ubiegłym tygodniu, że chodzi o "zwykły" budynek usługowy, czyli pawilon. - Jest tam boisko, może w nienajlepszym stanie, ale to teren zielony, z którego korzysta młodzież. Spółdzielcy nie potrzebują lokali usługowych, bardziej są przyzwyczajeni do swoich parkingów, skwerów - mówił radny Rojewski.

Wiceburmistrz Piotr Zalewski tłumaczył, że radni PiS się mylą, bo nie chodzi o zwykłe usługi, ale usługi o charakterze publicznym, czyli np. ośrodek zdrowia. Tym bardziej, że właścicielem terenu jest miasto.

- Nasi mieszkańcy niestety się starzeją, potrzebują opieki. Jako odpowiedzialni samorządowcy powinniśmy zabezpieczać takie miejsca. Frywolna uwaga o tym, że to będą "jakieś" usługi, jest niezgodna z prawdą - odpowiadał wiceburmistrz.

- Za 20 lat co trzeci warszawiak będzie emerytem - dodawała Wanda Stolarska, zastępczyni dyrektora miejskiego Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. - Grzech nie wykorzystać terenu należącego do miasta, który jest świetnie skomunikowany. Tylko 30-35% będzie do zabudowy, pozostała część pozostanie zielenią, to będzie niski budynek 12-metrowy - tłumaczyła.

Ponad 560 uwag do planu

Ostatecznie stanowisko proponowane przez opozycyjnych radnych PiS, a poparte przez radnych Projektu Ursynów i Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa, nie przeszło. Odrzucono je głosami Koalicji Obywatelskiej, Otwartego Ursynowa. 

Radni koalicyjni podkreślali, że mieszkańcy złożyli uwagi do planu, a one są rozpatrywane przez prezydenta i ingerowanie w procedurę jest niepotrzebne. Urzędniczka architektury przekonywała, że w 2016 roku odbyły się szerokie konsultacje społeczne w sprawie planu i jego kształt "jest odpowiedzią na głosy mieszkańców". W sumie w tym roku zgłoszono ponad 560 różnych uwag. Zgłosili je też radni PiS. 

powyżej: parking między ul. ZWM a Ciszewskiego, wzdłuż al. KEN, który miałby zniknąć (SK)

Po co więc była specjalnie zwołana sesja, skoro sam jej inicjator przyznawał, że ma ona "niewielką moc"? W ostatnim czasie zmieniło się kierownictwo Prawa i Sprawiedliwości w Warszawie. Pełnomocnikiem został poseł Jarosław Krajewski, który zapowiedział nowe otwarcie w stolicy. Radni PiS w całym mieście mocno się zaktywizowali.

- I ta aktywność objawia się właśnie takimi dziwnymi propozycjami uchwał, w których nawet sami autorzy do końca nie wiedzą, o co chodzi, tak jakby nie znali miejskich procedur. Byle zaistnieć i mieć się czym pochwalić przed szefem - słyszymy od jednego z ursynowskich radnych.

[ZT]5574[/ZT]

[ZT]5413[/ZT]

[ZT]21096[/ZT]

[ZT]21052[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

JaJa

39 7

Przecież tych aut nikt nagle nie spakuje do kieszeni. Ich właściciele zaparkują się po prostu na dostępnych chodnikach, uliczkach i trawnikach. Dzielnica sama w ten sposób przyczyni się do pogorszenia stanu infrastruktury pieszej i drogowej. Stare osiedla po prostu nie mają alternatywy - są tam przecież tylko parkingi wytyczane w takich właśnie miejscach. Chyba że powstaną przy inwestycjach ogólnodostępne parkingi - tak na przykład zrobiła spółdzielnia z Mokotowa, która postawiła blok przy Mozarta, a do tego też wielopiętrowy parking, gdzie za rozsądną cenę można nająć miejsce. Inaczej będzie parkingowy syf w środku dzielnicy. 15:12, 05.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AktywizdywonAktywizdywon

17 1

Dokładnie tak. Tylko co to kempe czy skubiszewskiego interesuje. Oni pewnie mają bloki z garażami a pod ratuszem my im fundujemy parking. 21:22, 05.11.2022


reo

AktywizdywonAktywizdywon

34 7

A potem sie dziwic, ze patodeweloperka ma sie w Warszawie w najlepsze. Jak Skubiszewski chce, to niech sobie pod oknami stawia bloki, a nie jak zwykle drze japę w miejscach, ktore go nie dotyczą. I ten drugi jego fumfel to samo. A co do swietnego skomunikowania, ile można słuchać tego pitolenia - zwłaszcza na łączniku stacji metra widac tę świetność. I AUTA NIE SĄ TYLKO DO JAZDY PO MIEŚCIE. 15:23, 05.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

25 17

Projekt uchwały cenny, choć niestety odrzucony przez zabetonowaną rządzącą Ursynowem Koalicję Obywatelską. Jeżeli plan miejscowy przejdzie w proponowanym kształcie, to Ursynów straci nawet kilkaset miejsc postojowych. To groźne i szkodliwe działanie władz miasta. 15:53, 05.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KonKon

2 29

Grozny to jest brak nowych blokow i nowych mlodych ludzi a nie brak parkingu. 00:41, 06.11.2022


narrrranarrrra

7 1

@Kon Groźny to jest bufon co namawia na nowe bloki i dogęszczanie osiedli nowymi ludźmi bez pomyślenia jak pogorszy się jakość życia innych, mieszkających już tam ludzi. 12:21, 08.11.2022


a może? a może?

14 23

A moze parkingi można by zrobić na prawym pasie wzdłuż Al. KEN. Bylby uspokojony ruch i miejsca parkingowe. 16:49, 05.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

cicha lipacicha lipa

5 3

A który to jest prawy, tak z ciekawości pytam ? Zachodni, wschodni, czy też południowo-północny ? 18:12, 05.11.2022


Warszawa Warszawa

4 14

Oj tak skończyły by się wyścigu różnych dyplomatolkow 02:34, 06.11.2022


PauloPaulo

21 43

Parkingi.... No tak, to jest najważniesze w naszej dzielnicy. 17:08, 05.11.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

całe myckicałe mycki

23 9

Może nie aż najważniejsze, ale ważne - nie każdy wszak posiada miejsce parkingowe w garażu wielostanowiskowym...Jeśli Ty posiadasz, uszanuj innych... 18:17, 05.11.2022


MisiekMisiek

6 6

Do tego bezpośrednio przy KEN to wcale nie mieszkańcy...
tylko dojeżdżający do metra i dostawczaki różnych firm...
i jeszcze kilka zniszczonych przyczep kempingowych... 18:38, 05.11.2022


AktywizdywonAktywizdywon

28 5

Kolejne bloki wciśnięte ludziom przed oknami... No tak, to jest najważniejsze w naszej dzielnicy. 21:24, 05.11.2022


MisiekMisiek

7 19

Ja mieszkam w okolicy i jestem za zabudową pierzei jeśli będą tam parkingi podziemne.

Na parkingu przy KEN możliwe że większość samochodów to wcale nie mieszkańcy tylko dojeżdżający metrem - jakieś stare przyczepy kempingowe, dostawczaki firm kurierskich.

Tak samo P&R wkrótce będzie można udostępnić wszystkim za darmo.

Parkingów w okolicy jest dużo tylko trzeba trochę podejść. 18:37, 05.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JanJan

15 1

Nie bądź naiwny, nowy blok gwarantuje zwiększenie liczby samochodów w okolicy i żadne podziemne parkingi tego nie zmienią. Nowa zabudowa to okazja do zarobku dewelopera na pierwszym miejscu, potem atrakcyjne miejsce do mieszkania dla nowoosiedlonych i pogorszenie warunków obecnych mieszkańców. Jak nie wiesz o co chodzi to poczytaj sobie o cynamonowy sąsiadach. 22:29, 06.11.2022


MisiekMisiek

0 3

Miasto wywaliło grube miliardy na metro z podatków wszystkich mieszkańców więc chyba sensownym jest oczekiwanie że mieszkania będą budowane tam gdzie jest zbudowana komunikacja a nie tam gdzie jej nie ma.

Ja przy tych parkingach regularnie chodzę i moim zdaniem to syf i prywata a jeśli mieszkańcy tak chcą tych parkingów to może kupią ten teren od miasta i sobie zrobią?
14:50, 09.11.2022


KonKon

9 41

O czym i z kim tu dyskutowac ? Budowac !! Osiedlac mlodych ludzi z dziecmi i nie patrzec na dziadkow z plyty 00:43, 06.11.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

DedeDede

30 7

A gdzie będą parkować mlodzi którzy w tych płytach mieszkają?pomyślaleś 09:54, 06.11.2022


ursurs

3 22

nie muszą parkować, nie ma czegoś takiego jak obowiązek posiadania samochodu 14:35, 06.11.2022


MSMS

13 2

Mów za siebie! Dziadkom należy się szacunek GNOJKU! 17:39, 06.11.2022


jojojojo

9 0

Sam jesteś dziadek z płyty - masa młodych mieszka albo po rodzicach albo ceni sobie przestrzenie a nie balkon w balkon jak na nowych-ale tak stawiajmy gdzie się da -więcej wieśniaków którzy nie potrafią nawet sprzątnąć po swoich pupilach - zrobimy z Ursynowa 2 Józefosław a co tam 11:33, 07.11.2022


Warszawiak74Warszawiak74

29 12

Z miastem nie ma co gadać bo tam nie ma partnerów do dyskusji. Z fanatykami nigdy nie było rozmowy. Cel jest taki aby "zabrać" mieszkańcom samochody i tyle. To wszystko zmierza w tym kierunku. Wybraliście takie władze to macie za swoje. 07:29, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Inteligencki UrsynowInteligencki Ursynow

14 31

Samochód jest niezbędny do życia na Ursynowie. Zwłaszcza emerytom stanowiącym 75% mieszkańców spółdzielniStokłosy. Większość tych szrotów nadaje się do kasacji i tak. Niestety odwłoki za ciężkie żeby dojść metra Stokłosy/Ursynow. Do biedronki na Jastrzębowskiego przecież na piechotę nie będą chodzić. Benzyna za tania w Polsce jest. Czynsz też za niski bo jakoś cichutko o podwyżkach, nikt się nie buntuje. Nowa rada nadzorcza której młody Przewodniczący pan Werner lat 78 oraz sekretarz pani Bożena lat75 mają spory dodatek to na czynsz im starczy. 09:33, 06.11.2022


UrsUrs

16 47

Budować, przy metrze powinno być jak najwięcej mieszkań. Parkingi do likwidacji - większość samochodów użytkują (zalegają na parkingu) dziadki na dojazdy do pobliskich marketów - czas się ruszyć te kilka kroków. Emeryci dostali za free mieszkania z przydziału od komuny i jeszcze blokują nowe inwestycje dla młodych którzy chcą brać dożywotni kredyt i spłacać 3000zł miesięcznie. Dodam że mam auto ale parking jest zatłoczony przez "zastałe" auta emerytów to lepiej go zabudować i będzie z tego więcej perspektywicznej korzyści. 09:39, 06.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

5 1

Akurat tam masz też samochody nie-mieszkańców ...

dostawczaki firm, przyczepy kempingowe, mieszkańcy spod Warszawy którym bliżej stamtąd do metra niż z P&R 16:58, 06.11.2022


atsats

12 0

Za to ciebie to na pewno zmajstrowali jacyś szlachcice, co to mieli własny dworek, co nie? Ewentualnie rodziców masz na swojej wiosce w czworakach albo gierkowskiej kostce, gdzie jesteś zameldowany i odprowadzasz podatki, okradając Warszawę. Bo chyba byś ich tak sam nie szkalował, mówiąc o tych mieszkaniach za komuny? 00:21, 07.11.2022


ss

12 31

co za ludzie! wzdłuż głównej ulicy wzdłuż metra w 2 mln mieście miałyby zostać parkingi ? w żadnym kraju zachodu tego by nikt nie wymyślił, a i tak projekt jest zachowawczy - wszyscy się boją wprowadzić racjonalność ekonomiczną i przestrzenną ? niech ci narzekający wykupią tereny 10:08, 06.11.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

cikcik

24 5

Te parkingi zostały zaprojektowane dla mieszkańców bloków, które były budowane bez garaży. Więcej, te które są w zagłębienia miały być wszystkie dwupoziomowe, tylko na etapie budowy Ursynowa finansów zabrakło. Te parkingi to cześć przemyślanego projektu. Po to są od strony głównych dróg, żeby po osiedlu nie parkować. 17:43, 06.11.2022


ss

1 11

miasto może budować dla przybywających mieszkańców na terenie za Legionowem albo Piasecznem ale finansów zabrakło, na nowe drogi, transport, sieci, szkoły itd, gdybyś ~cik chciał wrócić do socjalizmu, to jest szansa 19:47, 06.11.2022


cikcik

11 2

???.
A co to ma wspólnego z projektantami pasma Ursynów-Natolin, którzy zaprojektowali te parkingi ponad 50 lat temu dla mieszkańców bloków z wielkiej płyty 21:56, 06.11.2022


tmktmk

14 4

Tym wyróżnia się Ursynów, że ma przestrzeń, zieleń i klimat. Ciągłe wpychanie kolejnych plomb dla słoików jest pozbawianiem charakteru tej dzielnicy. 10:22, 07.11.2022


Robertek Robertek

15 31

Oczywiście, że pierzeja, a nie parkingi. Nie ma co nawet dyskutować. Pierzeje to objaw miejskości, parkingi i tzw psie skwery - przaśności 10:29, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ursynowianinursynowianin

7 24

Wszędzie poza Polską jest tak, że tereny położone w pobliżu linii metra, to najatrakcyjniejsze i gęsto zabudowane przestrzenie. Na Ursynowie jest inaczej. Wzdłuż al. KEN, na wielu odcinkach, zamiast zabudowy istnieją trawniki, przedepty, parkingi, pustacie. Przecież to jawne marnotrawstwo przestrzeni i pieniędzy. Sam mieszkam przy bardzo ruchliwej ulicy, Wąwozowej, i choć wiąże się z tym pewna uciążliwość (hałas), uważam to za rzecz naturalną. Chcąc mieszkać w dużym mieście, z bliskim dostępem do wielu usług, muszę "zapłacić" za to pewną cenę. Inaczej się nie da. 17:13, 06.11.2022


IrfyIrfy

34 3

Parkingi to pikuś. Problem polega na tym, że owszem, blokowiska są nieustannie "dogęszczane". Tyle że jakoś tak dziwnie wychodzi, że jedynie mieszkalnymi blokami. Jeśli w tamtym miejscu powstaną nowe bloki na kilka tysięcy ludzi, to pojawi się też kilkaset dzieci. Gdzie je upchnąć? W szkole i przedszkolu na ZWM? Te placówki nie są z gumy. Moim zdaniem deweloperzy planujący takie inwestycje powinni ustawowo budować też szkoły i przychodnie dla nowych mieszkańców. Oraz, przynajmniej na początku, zadbać o kadrę. Bo na razie jest tak, że oni zarabiają ciężką kasę a potem "państwo", czyli ja, z moich podatków, buduję szkoły, przedszkola i przychodnie. Podsumowując, powinien być zakaz wznoszenia bloków bez infrastruktury edukacyjno-leczniczej. 11:35, 06.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Szczupak Szczupak

22 2

Dokładnie tak. Nie powinno wydawać się żadnych wuzetek i pozwoleń bez wcześniejszej pogłębionej i uczciwej analizy stanu istniejącej infrastruktury. Nie sztuką jest zbudować kolejne 100 czy 200 mieszkań, bo zysk w tym przypadku jest wyłącznie prywatny - dewelopera. Natomiast koszty obsługi i oddziaływania inwestycji są już publiczne. To jest patologia. 15:58, 06.11.2022


KronikKronik

8 2

-Irfy - biznes musi się deweloperowi "spinać''. Wybuduje wprawdzie niekiedy kawałek drogi czy odnowi boisko i tyle. Szkoły stawiać nie będzie bo to za duży wydatek biorąc pod uwagę, że kupił działkę od miasta lub przejął roszczenia dawnych właścicieli 16:46, 06.11.2022


born in warsawborn in warsaw

18 29

Nie możemy być dłużej zakładnikami dziadersów motoryzacyjnych z ich szrotami i parkingami. Dość zawłaszczania przestrzeni, szykanowania sąsiadów i blokowania rozwoju miasta!
Niektórzy mentalnie nadal tkwią w 20 wieku z biedaautostradami, biedaparkingami, pędzącymi przez osiedla furami, rozjeżdżanymi pieszymi i zdewastowaną zielenią!
Czas na zrównoważone miasto, przyjazne ludziom miasto i zrównoważony transport, a nie destrukcyjny samochodocentryzm. 12:09, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JojekJojek

10 4

No tak wprowadźmy nowych mieszkańców z nowymi autami w miejsce obecnego parkingu ... Samochody które tam stały nie znikną za to natężenie ruchu wzrośnie - rozwiązanie godne eko geniusza XXI w. 11:29, 07.11.2022


Jojne Jojne

11 7

Jeżeli w Warszawie jest coraz więcej samochodów i jednocześnie rozszerzana jest strefa płatnego parkowania to może chodzi jak zwykle o pieniądze? 12:27, 06.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaloWalo

27 21

Czasy się zrobiły takie, że na Ursynowie w dzień nie ma gdzie zaparkować. Spróbujcie! Między bloki nie wjedziesz, bo szlabany, zakazy itp. Przyjeżdża ktoś z Pragi załatwić sprawę i nie ma gdzie postawić auta. Jest gorzej niż w centrum! Opętane lewactwo chce normalnych ludzi pozbawić samochodów. Będziemy chodzić na piechotę, jak w średniowieczu. (Windy w blokach też polikwidujcie, bo to na pewno wymysł moherów.) A jak już się nachodzimy to lewatywy każą nam się czołgać, bo wyprostowany człowiek brzmi dla nich zbyt dumnie. Na szczęście niedługo wyprowadzam się z tego posr.nego miasta 15:55, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka Na UboczuMieszkanka Na Uboczu

18 5

Lewactwo to akurat nie wnosi o zabudowę kazdego wolnego zakątka w tym mieście. Lobby deweloperskie gra w jednym teamie z PO. 16:15, 06.11.2022


Kabat726684872Kabat726684872

11 23

Jak się mieszka przy metrze to po co samochód. Ja nie kupiłem. 16:30, 06.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DedeDede

17 7

Jak się mieszka kolo rzeki to po co woda w kranie?przecież.mozna nosić wiadrami. 10:15, 07.11.2022


tmktmk

16 1

Czy wszystko co masz do załatwienia jest wzdłuż linii metra.
Jak przetransportować seniora z okolic ZWM w skos osiedla.
Linie komunikacyjne są mocno nieprzemyślane. 10:17, 07.11.2022


PrymusPrymus

28 9

Wychowałem się i spędziłem 28 lat na pięknym otwartym i przestrzennym Ursynowie to co się dzieje od 20 lat to jakiś żart blok na bloku wszędzie szlabany nie mogę spokojnie rodziców odwiedzić. Robi się powoli najgorsza dzielnica do życia. 16:37, 06.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maria Maria

12 11

Maria. W planie chodzi głównie o zagęszczenie istniejącej zabudowy, dobudować bloki i pomieszczenia na usługi, oraz pobudować parkingi wielopoziomowe 9 m wysokości (3-4 kondygnacje) w bliskiej odległości od okien bloków mieszkalnych. Dodatkowo zaplanowano również zniszczenie zieleni. Mieszkańcy z takimi propozycjami absolutnie się nie zgadzają. Zgłoszono setki uwag. ” „W miejscach, gdzie zanieczyszczenie powietrza jest wyjątkowo wysokie (ruchliwe drogi, podziemne i nadziemne parkingi samochodowe, tunele i okolice stacji benzynowych), poziom zanieczyszczenia powietrza może być od cztero- do 40-krotnie wyższy niż średnia dla całych obszarów miejskich”. Zdrowie jest najważniejsze. Stokłosy już mają gęstą zabudowę. Jeszcze większe zagęszczenie po północnej stronie ulicy Ciszewskiego spowoduje, że mieszkańcy i Ci młodzi i Ci starzy będą żyć jak w slamsach. 17:23, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Emeryt z ImielinaEmeryt z Imielina

7 2

Jeżeli dana działka nie jest w posiadaniu lub choćby w zarządzie Spółdzielni to raczej nie da się uniknąć jej zabudowy. Za duża presja deweloperów (a niekiedy i samych ursynowskich spółdzielni) oraz wysoka przychylność władz miasta co do nowych inwestycji powoduje, że dawny przestrzenny Ursynów odchodzi w przeszłość. Z drugiej strony samorządy są docisnięte przez Polski (nie)ład i wzrost kosztów utrzynania infrastruktury więc sprzedawać deweloperom będą coraz chętniej. 18:26, 07.11.2022


MariaMaria

15 26

Maria do Walo. Do Ursynowa można dojechać metrem lub autobusami. Mamy naprawdę dobrze rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej. Czy warto jeździć samochodem; benzyna droga i zanieczyszczone spalinami powietrze. Ponadto mieszkam na Ursynowie i nie mam problemu z zaparkowaniem samochodu. 17:29, 06.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Inteligencki UrsynowInteligencki Ursynow

19 18

Niestety odwłoki wieśniaków są za ciężkie. Oni pod klatkami muszą parkować. A najchętniej na klatce jakby się dało. Ci biedni ludzie nie po to uciekli ze wsi gdzie chodzili na piechotę do kościoła i rowerem do szkoły żeby jak jakieś chamy chodzić teraz na własnych nogach. 10:53, 07.11.2022


atsats

10 5

Jezu JAKA TO JEST WAŁOLOGIA :DDDDD
TEREN NAD TUNELEM - "OOO UUU CZEBO ZROBICZ PARK, TAKI SUPER DIZAJNERSKI WSPANIAŁY W MIEJSCU TEJ POLANKI!".

Park i drzewa koło al. KEN - "NIE NO, TUTAJ MUSZOM BYĆ BLOKI, NIE MA BATA, PO CO KOMUŚ PARK I DRZEWA W TYM MIEJSCU :DDDDDDD"

Naprawdę nikomu to nie śmierdzi okrutnym wałem, że najpierw się topi kasę w nikomu niepotrzebny park, by potem całkiem podobny i już dość wkomponowany PARK, zaorać i zastąpić budynkami?! 00:17, 07.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KonKon

3 15

Aktualnie nad tunelem powstalo co ? Parkingi a nie park. A w miejscu o ktorym jest artykul jest co ? Parking a nie park. Przestan bredzic o parku wkomponowanym w KEN. KEN to miejsce na bloki. 09:15, 08.11.2022


MariaMaria

9 0

Maria do Emeryt z Imielina.
Dawny Ursynów odchodzi w przeszłość, a więc trzeba zniszczyć to co jest dobre: zniszczyć zieleń, a w jej miejsce postawić nowe budynki. Zabrać dzieciom boisko, a osobom starszym malutkie obszary zieleni. Nie liczy się człowiek, jego komfort, zdrowie, liczy się kasa i zyski deweloperów. Czytam komentarze różnych osób i nikt nawet nie wspomina o zanieczyszczonym spalinami powietrzu. Ten temat jest pomijany i to jest tragedia. 17:03, 09.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ss

1 7

ja wspominam o zanieczyszczeniu powietrza, nie pomijam go a i tak jest to tragedia, Codziennie z powodu braku przedłużenia Belgradzkiej setki samochodów staje w korku i zatruwa okolicznych mieszkańców, zamiast płynnie jechać brakującymi 300metrami ulicy 19:50, 09.11.2022


saadisaadi

5 0

~s Przestań w końcu mamleć o tym przedłużeniu Belgradzkiej. Jest to chybiony pomysł i tylko dołoży korków, a nie pomoże w ich rozładowaniu.
A pani Maria ma 100% racji. 16:59, 10.11.2022


agnikagnik

3 1

Miasto udaje, ze sie troszczy o starzejące sie społeczeństwo i dlatego myśli o budowie przychodni czy zoli, tylko zapomniało, że od budowy budynku nie przybędzie personelu i tej opieki. Lekarze nie chcą pracować w publicznej slużbie zdrowia tylko prywatnej. A miasto przecież nie bedzie budować dla prywatnych podmiotów a w publicznych chyba urzędnicy pójda do pracy pracowac jako słuzba medyczna 17:08, 09.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bella11bella11

4 4

Przy KEN powinny powstać budynki i podziemne parkingi. W środku osiedla zostawić zieleń. 21:57, 09.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goostav_234goostav_234

2 0

Niech budują budynki ale zapewniający tyle samo miejsc parkingowych i dodatkowo wystarczająco dla nowych budynków 14:43, 14.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

0 0

Dla czego tyle samo? przecież samochodów przybędzie bez względu na liczbę miejsc w podziemnym. 12:53, 17.11.2022


0%