Część mieszkańców Ursynowa sprzeciwia się możliwości powstania kolejnego bloku, który wyrówna pierzeję głównej alei dzielnicy - alei Komisji Edukacji Narodowej. Przyszła zabudowa zabierze parking osiedlowy, co już dziś budzi dużo emocji wśród sąsiadów. Kontrowersje wywołuje również pomysł przeznaczenia działki w środku osiedla Stokłosy na zakład opiekuńczo-leczniczy.
Powraca sprawa planu miejscowego dla części osiedla Stokłosy. Projektant w miejscu dzisiejszego parkingu osiedlowego wzdłuż alei KEN, dokładnie naprzeciwko P&R Stokłosy, dopuścił nową zabudowę mieszkaniową. Może tam powstać sześciopiętrowy blok z garażami podziemnymi. To na razie działka miejska, ale miasto zazwyczaj sprzedaje tereny mieszkaniowe deweloperom. Likwidacja parkingu, choć inwestycja może się pojawić dopiero za kilka lat, już dziś wzbudza emocje.
- Te samochody nie będą miały gdzie się podziać. To osiedle stare, projektowane dawno temu, bez garaży podziemnych i odpowiedniej liczby miejsc. Obawiam się, że po likwidacji parking auta wleją nam się do środka osiedla - mówi mieszkanka bloku przy ZWM.
Takie głosy dostawali też radni dzielnicowi z PiS, którzy wezwali ostatnio prezydenta Trzaskowskiego, by pochylił się nad projektem planu miejscowego i przemyślał sprawę zabudowy. Temat wypłynął na specjalnej sesji rady dzielnicy zwołanej na piątek na żądanie opozycji.
- Parkingów na Ursynowie jest mało, samochodów jest coraz więcej, likwidowanie kolejnego parkingu byłoby bezzasadne - mówi radny Mateusz Rojewski, autor projektu uchwały rady wzywającej do zabezpieczenia terenów zielonych przed zabudową.
Zarzuty odpierał wiceburmistrz Piotr Zalewski. - Od wielu lat z alei KEN próbujemy stworzyć aleję usługową, miejsce spacerowe, przyjazne dla mieszkańców. Ta propozycja zabudowy nie ingeruje w tereny zielone. Rzeczywiście zabiera parking, ale ma stworzyć pierzeję, uporządkować ten teren - tłumaczył.
Agnieszka Kaczmarczyk z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego dodała, że na osiedlu mogą powstać, bo są przewidziane, nowe rozbudowane parkingi wielopoziomowe.
ZOBACZ: Co może powstać wg szykowanego planu miejscowego?
- Wszystkie uwagi można było zgłaszać do 21 października. W tej chwili prezydent rozpatruje te uwagi. Jeśli mieszkańcy je zgłosili, to zaczekajmy na rozstrzygnięcie prezydenta. Po rozstrzygnięciu projekt planu trafi jeszcze do rady dzielnica i ona też się będzie mogła odnieść do zaproponowanych rozwiązań. Uważam, że występowanie dziś do prezydenta jest poza procedurą, radni będą mieli jeszcze możliwość odnieść się do planu. Uważam, że to stanowisko jest w tej chwili całkowicie nietrafione - przekonywał Zalewski.
Zalewski, przedstawiciele Biura Architektury i Planowania Przestrzennego oraz radni koalicji rządzącej Ursynowem niepokoili się, że stanowisko przygotowane przez PiS może opóźnić procedurę uchwalania planu miejscowego, która trwa już od 2014 roku. Wanda Stolarska z BAiPP mówiła, że deweloperzy zalewają jej biuro wnioskami o warunki zabudowy dla innych działek objętych tych planem. Sugerowała, że opóźnienie uchwalenia dokumentu spowoduje, że to inwestorzy, a nie miasto wygrają wyścig z czasem.
Drugą kontrowersyjną kwestią, przewidzianą w tworzącym się planie miejscowym, jest teren zielony pomiędzy blokami przy ZWM 1 i 3, a Bacewiczówny 7. Projektanci planu na prośbę miasta wpisali tam budynek usług publicznych, np. żłobek, zakład opiekuńczo-leczniczy czy przychodnię.
Radni PiS zaalarmowali w ubiegłym tygodniu, że chodzi o "zwykły" budynek usługowy, czyli pawilon. - Jest tam boisko, może w nienajlepszym stanie, ale to teren zielony, z którego korzysta młodzież. Spółdzielcy nie potrzebują lokali usługowych, bardziej są przyzwyczajeni do swoich parkingów, skwerów - mówił radny Rojewski.
Wiceburmistrz Piotr Zalewski tłumaczył, że radni PiS się mylą, bo nie chodzi o zwykłe usługi, ale usługi o charakterze publicznym, czyli np. ośrodek zdrowia. Tym bardziej, że właścicielem terenu jest miasto.
- Nasi mieszkańcy niestety się starzeją, potrzebują opieki. Jako odpowiedzialni samorządowcy powinniśmy zabezpieczać takie miejsca. Frywolna uwaga o tym, że to będą "jakieś" usługi, jest niezgodna z prawdą - odpowiadał wiceburmistrz.
- Za 20 lat co trzeci warszawiak będzie emerytem - dodawała Wanda Stolarska, zastępczyni dyrektora miejskiego Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. - Grzech nie wykorzystać terenu należącego do miasta, który jest świetnie skomunikowany. Tylko 30-35% będzie do zabudowy, pozostała część pozostanie zielenią, to będzie niski budynek 12-metrowy - tłumaczyła.
Ostatecznie stanowisko proponowane przez opozycyjnych radnych PiS, a poparte przez radnych Projektu Ursynów i Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa, nie przeszło. Odrzucono je głosami Koalicji Obywatelskiej, Otwartego Ursynowa.
Radni koalicyjni podkreślali, że mieszkańcy złożyli uwagi do planu, a one są rozpatrywane przez prezydenta i ingerowanie w procedurę jest niepotrzebne. Urzędniczka architektury przekonywała, że w 2016 roku odbyły się szerokie konsultacje społeczne w sprawie planu i jego kształt "jest odpowiedzią na głosy mieszkańców". W sumie w tym roku zgłoszono ponad 560 różnych uwag. Zgłosili je też radni PiS.
powyżej: parking między ul. ZWM a Ciszewskiego, wzdłuż al. KEN, który miałby zniknąć (SK)
Po co więc była specjalnie zwołana sesja, skoro sam jej inicjator przyznawał, że ma ona "niewielką moc"? W ostatnim czasie zmieniło się kierownictwo Prawa i Sprawiedliwości w Warszawie. Pełnomocnikiem został poseł Jarosław Krajewski, który zapowiedział nowe otwarcie w stolicy. Radni PiS w całym mieście mocno się zaktywizowali.
- I ta aktywność objawia się właśnie takimi dziwnymi propozycjami uchwał, w których nawet sami autorzy do końca nie wiedzą, o co chodzi, tak jakby nie znali miejskich procedur. Byle zaistnieć i mieć się czym pochwalić przed szefem - słyszymy od jednego z ursynowskich radnych.
[ZT]5574[/ZT]
[ZT]5413[/ZT]
[ZT]21096[/ZT]
[ZT]21052[/ZT]
Ja15:12, 05.11.2022
Przecież tych aut nikt nagle nie spakuje do kieszeni. Ich właściciele zaparkują się po prostu na dostępnych chodnikach, uliczkach i trawnikach. Dzielnica sama w ten sposób przyczyni się do pogorszenia stanu infrastruktury pieszej i drogowej. Stare osiedla po prostu nie mają alternatywy - są tam przecież tylko parkingi wytyczane w takich właśnie miejscach. Chyba że powstaną przy inwestycjach ogólnodostępne parkingi - tak na przykład zrobiła spółdzielnia z Mokotowa, która postawiła blok przy Mozarta, a do tego też wielopiętrowy parking, gdzie za rozsądną cenę można nająć miejsce. Inaczej będzie parkingowy syf w środku dzielnicy. 15:12, 05.11.2022
Aktywizdywon15:23, 05.11.2022
A potem sie dziwic, ze patodeweloperka ma sie w Warszawie w najlepsze. Jak Skubiszewski chce, to niech sobie pod oknami stawia bloki, a nie jak zwykle drze japę w miejscach, ktore go nie dotyczą. I ten drugi jego fumfel to samo. A co do swietnego skomunikowania, ile można słuchać tego pitolenia - zwłaszcza na łączniku stacji metra widac tę świetność. I AUTA NIE SĄ TYLKO DO JAZDY PO MIEŚCIE. 15:23, 05.11.2022
Ursynowianka15:53, 05.11.2022
Projekt uchwały cenny, choć niestety odrzucony przez zabetonowaną rządzącą Ursynowem Koalicję Obywatelską. Jeżeli plan miejscowy przejdzie w proponowanym kształcie, to Ursynów straci nawet kilkaset miejsc postojowych. To groźne i szkodliwe działanie władz miasta. 15:53, 05.11.2022
Kon00:41, 06.11.2022
Grozny to jest brak nowych blokow i nowych mlodych ludzi a nie brak parkingu. 00:41, 06.11.2022
narrrra12:21, 08.11.2022
@Kon Groźny to jest bufon co namawia na nowe bloki i dogęszczanie osiedli nowymi ludźmi bez pomyślenia jak pogorszy się jakość życia innych, mieszkających już tam ludzi. 12:21, 08.11.2022
a może? 16:49, 05.11.2022
A moze parkingi można by zrobić na prawym pasie wzdłuż Al. KEN. Bylby uspokojony ruch i miejsca parkingowe. 16:49, 05.11.2022
cicha lipa18:12, 05.11.2022
A który to jest prawy, tak z ciekawości pytam ? Zachodni, wschodni, czy też południowo-północny ? 18:12, 05.11.2022
Warszawa 02:34, 06.11.2022
Oj tak skończyły by się wyścigu różnych dyplomatolkow 02:34, 06.11.2022
Paulo17:08, 05.11.2022
Parkingi.... No tak, to jest najważniesze w naszej dzielnicy. 17:08, 05.11.2022
całe mycki18:17, 05.11.2022
Może nie aż najważniejsze, ale ważne - nie każdy wszak posiada miejsce parkingowe w garażu wielostanowiskowym...Jeśli Ty posiadasz, uszanuj innych... 18:17, 05.11.2022
Misiek18:38, 05.11.2022
Do tego bezpośrednio przy KEN to wcale nie mieszkańcy...
tylko dojeżdżający do metra i dostawczaki różnych firm...
i jeszcze kilka zniszczonych przyczep kempingowych... 18:38, 05.11.2022
Aktywizdywon21:24, 05.11.2022
Kolejne bloki wciśnięte ludziom przed oknami... No tak, to jest najważniejsze w naszej dzielnicy. 21:24, 05.11.2022
Misiek18:37, 05.11.2022
Ja mieszkam w okolicy i jestem za zabudową pierzei jeśli będą tam parkingi podziemne.
Na parkingu przy KEN możliwe że większość samochodów to wcale nie mieszkańcy tylko dojeżdżający metrem - jakieś stare przyczepy kempingowe, dostawczaki firm kurierskich.
Tak samo P&R wkrótce będzie można udostępnić wszystkim za darmo.
Parkingów w okolicy jest dużo tylko trzeba trochę podejść. 18:37, 05.11.2022
Jan22:29, 06.11.2022
Nie bądź naiwny, nowy blok gwarantuje zwiększenie liczby samochodów w okolicy i żadne podziemne parkingi tego nie zmienią. Nowa zabudowa to okazja do zarobku dewelopera na pierwszym miejscu, potem atrakcyjne miejsce do mieszkania dla nowoosiedlonych i pogorszenie warunków obecnych mieszkańców. Jak nie wiesz o co chodzi to poczytaj sobie o cynamonowy sąsiadach. 22:29, 06.11.2022
Misiek14:50, 09.11.2022
Miasto wywaliło grube miliardy na metro z podatków wszystkich mieszkańców więc chyba sensownym jest oczekiwanie że mieszkania będą budowane tam gdzie jest zbudowana komunikacja a nie tam gdzie jej nie ma.
Ja przy tych parkingach regularnie chodzę i moim zdaniem to syf i prywata a jeśli mieszkańcy tak chcą tych parkingów to może kupią ten teren od miasta i sobie zrobią?
14:50, 09.11.2022
Kon00:43, 06.11.2022
O czym i z kim tu dyskutowac ? Budowac !! Osiedlac mlodych ludzi z dziecmi i nie patrzec na dziadkow z plyty 00:43, 06.11.2022
Dede09:54, 06.11.2022
A gdzie będą parkować mlodzi którzy w tych płytach mieszkają?pomyślaleś 09:54, 06.11.2022
urs14:35, 06.11.2022
nie muszą parkować, nie ma czegoś takiego jak obowiązek posiadania samochodu 14:35, 06.11.2022
MS17:39, 06.11.2022
Mów za siebie! Dziadkom należy się szacunek GNOJKU! 17:39, 06.11.2022
jojo11:33, 07.11.2022
Sam jesteś dziadek z płyty - masa młodych mieszka albo po rodzicach albo ceni sobie przestrzenie a nie balkon w balkon jak na nowych-ale tak stawiajmy gdzie się da -więcej wieśniaków którzy nie potrafią nawet sprzątnąć po swoich pupilach - zrobimy z Ursynowa 2 Józefosław a co tam 11:33, 07.11.2022
Warszawiak7407:29, 06.11.2022
Z miastem nie ma co gadać bo tam nie ma partnerów do dyskusji. Z fanatykami nigdy nie było rozmowy. Cel jest taki aby "zabrać" mieszkańcom samochody i tyle. To wszystko zmierza w tym kierunku. Wybraliście takie władze to macie za swoje. 07:29, 06.11.2022
Inteligencki Ursynow09:33, 06.11.2022
Samochód jest niezbędny do życia na Ursynowie. Zwłaszcza emerytom stanowiącym 75% mieszkańców spółdzielniStokłosy. Większość tych szrotów nadaje się do kasacji i tak. Niestety odwłoki za ciężkie żeby dojść metra Stokłosy/Ursynow. Do biedronki na Jastrzębowskiego przecież na piechotę nie będą chodzić. Benzyna za tania w Polsce jest. Czynsz też za niski bo jakoś cichutko o podwyżkach, nikt się nie buntuje. Nowa rada nadzorcza której młody Przewodniczący pan Werner lat 78 oraz sekretarz pani Bożena lat75 mają spory dodatek to na czynsz im starczy. 09:33, 06.11.2022
Urs09:39, 06.11.2022
Budować, przy metrze powinno być jak najwięcej mieszkań. Parkingi do likwidacji - większość samochodów użytkują (zalegają na parkingu) dziadki na dojazdy do pobliskich marketów - czas się ruszyć te kilka kroków. Emeryci dostali za free mieszkania z przydziału od komuny i jeszcze blokują nowe inwestycje dla młodych którzy chcą brać dożywotni kredyt i spłacać 3000zł miesięcznie. Dodam że mam auto ale parking jest zatłoczony przez "zastałe" auta emerytów to lepiej go zabudować i będzie z tego więcej perspektywicznej korzyści. 09:39, 06.11.2022
Misiek16:58, 06.11.2022
Akurat tam masz też samochody nie-mieszkańców ...
dostawczaki firm, przyczepy kempingowe, mieszkańcy spod Warszawy którym bliżej stamtąd do metra niż z P&R 16:58, 06.11.2022
ats00:21, 07.11.2022
Za to ciebie to na pewno zmajstrowali jacyś szlachcice, co to mieli własny dworek, co nie? Ewentualnie rodziców masz na swojej wiosce w czworakach albo gierkowskiej kostce, gdzie jesteś zameldowany i odprowadzasz podatki, okradając Warszawę. Bo chyba byś ich tak sam nie szkalował, mówiąc o tych mieszkaniach za komuny? 00:21, 07.11.2022
s10:08, 06.11.2022
co za ludzie! wzdłuż głównej ulicy wzdłuż metra w 2 mln mieście miałyby zostać parkingi ? w żadnym kraju zachodu tego by nikt nie wymyślił, a i tak projekt jest zachowawczy - wszyscy się boją wprowadzić racjonalność ekonomiczną i przestrzenną ? niech ci narzekający wykupią tereny 10:08, 06.11.2022
cik17:43, 06.11.2022
Te parkingi zostały zaprojektowane dla mieszkańców bloków, które były budowane bez garaży. Więcej, te które są w zagłębienia miały być wszystkie dwupoziomowe, tylko na etapie budowy Ursynowa finansów zabrakło. Te parkingi to cześć przemyślanego projektu. Po to są od strony głównych dróg, żeby po osiedlu nie parkować. 17:43, 06.11.2022
s19:47, 06.11.2022
miasto może budować dla przybywających mieszkańców na terenie za Legionowem albo Piasecznem ale finansów zabrakło, na nowe drogi, transport, sieci, szkoły itd, gdybyś ~cik chciał wrócić do socjalizmu, to jest szansa 19:47, 06.11.2022
cik21:56, 06.11.2022
???.
A co to ma wspólnego z projektantami pasma Ursynów-Natolin, którzy zaprojektowali te parkingi ponad 50 lat temu dla mieszkańców bloków z wielkiej płyty 21:56, 06.11.2022
tmk10:22, 07.11.2022
Tym wyróżnia się Ursynów, że ma przestrzeń, zieleń i klimat. Ciągłe wpychanie kolejnych plomb dla słoików jest pozbawianiem charakteru tej dzielnicy. 10:22, 07.11.2022
Robertek 10:29, 06.11.2022
Oczywiście, że pierzeja, a nie parkingi. Nie ma co nawet dyskutować. Pierzeje to objaw miejskości, parkingi i tzw psie skwery - przaśności 10:29, 06.11.2022
ursynowianin17:13, 06.11.2022
Wszędzie poza Polską jest tak, że tereny położone w pobliżu linii metra, to najatrakcyjniejsze i gęsto zabudowane przestrzenie. Na Ursynowie jest inaczej. Wzdłuż al. KEN, na wielu odcinkach, zamiast zabudowy istnieją trawniki, przedepty, parkingi, pustacie. Przecież to jawne marnotrawstwo przestrzeni i pieniędzy. Sam mieszkam przy bardzo ruchliwej ulicy, Wąwozowej, i choć wiąże się z tym pewna uciążliwość (hałas), uważam to za rzecz naturalną. Chcąc mieszkać w dużym mieście, z bliskim dostępem do wielu usług, muszę "zapłacić" za to pewną cenę. Inaczej się nie da. 17:13, 06.11.2022
Irfy11:35, 06.11.2022
Parkingi to pikuś. Problem polega na tym, że owszem, blokowiska są nieustannie "dogęszczane". Tyle że jakoś tak dziwnie wychodzi, że jedynie mieszkalnymi blokami. Jeśli w tamtym miejscu powstaną nowe bloki na kilka tysięcy ludzi, to pojawi się też kilkaset dzieci. Gdzie je upchnąć? W szkole i przedszkolu na ZWM? Te placówki nie są z gumy. Moim zdaniem deweloperzy planujący takie inwestycje powinni ustawowo budować też szkoły i przychodnie dla nowych mieszkańców. Oraz, przynajmniej na początku, zadbać o kadrę. Bo na razie jest tak, że oni zarabiają ciężką kasę a potem "państwo", czyli ja, z moich podatków, buduję szkoły, przedszkola i przychodnie. Podsumowując, powinien być zakaz wznoszenia bloków bez infrastruktury edukacyjno-leczniczej. 11:35, 06.11.2022
Szczupak 15:58, 06.11.2022
Dokładnie tak. Nie powinno wydawać się żadnych wuzetek i pozwoleń bez wcześniejszej pogłębionej i uczciwej analizy stanu istniejącej infrastruktury. Nie sztuką jest zbudować kolejne 100 czy 200 mieszkań, bo zysk w tym przypadku jest wyłącznie prywatny - dewelopera. Natomiast koszty obsługi i oddziaływania inwestycji są już publiczne. To jest patologia. 15:58, 06.11.2022
Kronik16:46, 06.11.2022
-Irfy - biznes musi się deweloperowi "spinać''. Wybuduje wprawdzie niekiedy kawałek drogi czy odnowi boisko i tyle. Szkoły stawiać nie będzie bo to za duży wydatek biorąc pod uwagę, że kupił działkę od miasta lub przejął roszczenia dawnych właścicieli 16:46, 06.11.2022
born in warsaw12:09, 06.11.2022
Nie możemy być dłużej zakładnikami dziadersów motoryzacyjnych z ich szrotami i parkingami. Dość zawłaszczania przestrzeni, szykanowania sąsiadów i blokowania rozwoju miasta!
Niektórzy mentalnie nadal tkwią w 20 wieku z biedaautostradami, biedaparkingami, pędzącymi przez osiedla furami, rozjeżdżanymi pieszymi i zdewastowaną zielenią!
Czas na zrównoważone miasto, przyjazne ludziom miasto i zrównoważony transport, a nie destrukcyjny samochodocentryzm. 12:09, 06.11.2022
Jojek11:29, 07.11.2022
No tak wprowadźmy nowych mieszkańców z nowymi autami w miejsce obecnego parkingu ... Samochody które tam stały nie znikną za to natężenie ruchu wzrośnie - rozwiązanie godne eko geniusza XXI w. 11:29, 07.11.2022
Jojne 12:27, 06.11.2022
Jeżeli w Warszawie jest coraz więcej samochodów i jednocześnie rozszerzana jest strefa płatnego parkowania to może chodzi jak zwykle o pieniądze? 12:27, 06.11.2022
Walo15:55, 06.11.2022
Czasy się zrobiły takie, że na Ursynowie w dzień nie ma gdzie zaparkować. Spróbujcie! Między bloki nie wjedziesz, bo szlabany, zakazy itp. Przyjeżdża ktoś z Pragi załatwić sprawę i nie ma gdzie postawić auta. Jest gorzej niż w centrum! Opętane lewactwo chce normalnych ludzi pozbawić samochodów. Będziemy chodzić na piechotę, jak w średniowieczu. (Windy w blokach też polikwidujcie, bo to na pewno wymysł moherów.) A jak już się nachodzimy to lewatywy każą nam się czołgać, bo wyprostowany człowiek brzmi dla nich zbyt dumnie. Na szczęście niedługo wyprowadzam się z tego posr.nego miasta 15:55, 06.11.2022
Mieszkanka Na Uboczu16:15, 06.11.2022
Lewactwo to akurat nie wnosi o zabudowę kazdego wolnego zakątka w tym mieście. Lobby deweloperskie gra w jednym teamie z PO. 16:15, 06.11.2022
Kabat72668487216:30, 06.11.2022
Jak się mieszka przy metrze to po co samochód. Ja nie kupiłem. 16:30, 06.11.2022
Dede10:15, 07.11.2022
Jak się mieszka kolo rzeki to po co woda w kranie?przecież.mozna nosić wiadrami. 10:15, 07.11.2022
tmk10:17, 07.11.2022
Czy wszystko co masz do załatwienia jest wzdłuż linii metra.
Jak przetransportować seniora z okolic ZWM w skos osiedla.
Linie komunikacyjne są mocno nieprzemyślane. 10:17, 07.11.2022
Prymus16:37, 06.11.2022
Wychowałem się i spędziłem 28 lat na pięknym otwartym i przestrzennym Ursynowie to co się dzieje od 20 lat to jakiś żart blok na bloku wszędzie szlabany nie mogę spokojnie rodziców odwiedzić. Robi się powoli najgorsza dzielnica do życia. 16:37, 06.11.2022
Maria 17:23, 06.11.2022
Maria. W planie chodzi głównie o zagęszczenie istniejącej zabudowy, dobudować bloki i pomieszczenia na usługi, oraz pobudować parkingi wielopoziomowe 9 m wysokości (3-4 kondygnacje) w bliskiej odległości od okien bloków mieszkalnych. Dodatkowo zaplanowano również zniszczenie zieleni. Mieszkańcy z takimi propozycjami absolutnie się nie zgadzają. Zgłoszono setki uwag. ” „W miejscach, gdzie zanieczyszczenie powietrza jest wyjątkowo wysokie (ruchliwe drogi, podziemne i nadziemne parkingi samochodowe, tunele i okolice stacji benzynowych), poziom zanieczyszczenia powietrza może być od cztero- do 40-krotnie wyższy niż średnia dla całych obszarów miejskich”. Zdrowie jest najważniejsze. Stokłosy już mają gęstą zabudowę. Jeszcze większe zagęszczenie po północnej stronie ulicy Ciszewskiego spowoduje, że mieszkańcy i Ci młodzi i Ci starzy będą żyć jak w slamsach. 17:23, 06.11.2022
Emeryt z Imielina18:26, 07.11.2022
Jeżeli dana działka nie jest w posiadaniu lub choćby w zarządzie Spółdzielni to raczej nie da się uniknąć jej zabudowy. Za duża presja deweloperów (a niekiedy i samych ursynowskich spółdzielni) oraz wysoka przychylność władz miasta co do nowych inwestycji powoduje, że dawny przestrzenny Ursynów odchodzi w przeszłość. Z drugiej strony samorządy są docisnięte przez Polski (nie)ład i wzrost kosztów utrzynania infrastruktury więc sprzedawać deweloperom będą coraz chętniej. 18:26, 07.11.2022
Maria17:29, 06.11.2022
Maria do Walo. Do Ursynowa można dojechać metrem lub autobusami. Mamy naprawdę dobrze rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej. Czy warto jeździć samochodem; benzyna droga i zanieczyszczone spalinami powietrze. Ponadto mieszkam na Ursynowie i nie mam problemu z zaparkowaniem samochodu. 17:29, 06.11.2022
Inteligencki Ursynow10:53, 07.11.2022
Niestety odwłoki wieśniaków są za ciężkie. Oni pod klatkami muszą parkować. A najchętniej na klatce jakby się dało. Ci biedni ludzie nie po to uciekli ze wsi gdzie chodzili na piechotę do kościoła i rowerem do szkoły żeby jak jakieś chamy chodzić teraz na własnych nogach. 10:53, 07.11.2022
ats00:17, 07.11.2022
Jezu JAKA TO JEST WAŁOLOGIA :DDDDD
TEREN NAD TUNELEM - "OOO UUU CZEBO ZROBICZ PARK, TAKI SUPER DIZAJNERSKI WSPANIAŁY W MIEJSCU TEJ POLANKI!".
Park i drzewa koło al. KEN - "NIE NO, TUTAJ MUSZOM BYĆ BLOKI, NIE MA BATA, PO CO KOMUŚ PARK I DRZEWA W TYM MIEJSCU :DDDDDDD"
Naprawdę nikomu to nie śmierdzi okrutnym wałem, że najpierw się topi kasę w nikomu niepotrzebny park, by potem całkiem podobny i już dość wkomponowany PARK, zaorać i zastąpić budynkami?! 00:17, 07.11.2022
Kon09:15, 08.11.2022
Aktualnie nad tunelem powstalo co ? Parkingi a nie park. A w miejscu o ktorym jest artykul jest co ? Parking a nie park. Przestan bredzic o parku wkomponowanym w KEN. KEN to miejsce na bloki. 09:15, 08.11.2022
Maria17:03, 09.11.2022
Maria do Emeryt z Imielina.
Dawny Ursynów odchodzi w przeszłość, a więc trzeba zniszczyć to co jest dobre: zniszczyć zieleń, a w jej miejsce postawić nowe budynki. Zabrać dzieciom boisko, a osobom starszym malutkie obszary zieleni. Nie liczy się człowiek, jego komfort, zdrowie, liczy się kasa i zyski deweloperów. Czytam komentarze różnych osób i nikt nawet nie wspomina o zanieczyszczonym spalinami powietrzu. Ten temat jest pomijany i to jest tragedia. 17:03, 09.11.2022
s19:50, 09.11.2022
ja wspominam o zanieczyszczeniu powietrza, nie pomijam go a i tak jest to tragedia, Codziennie z powodu braku przedłużenia Belgradzkiej setki samochodów staje w korku i zatruwa okolicznych mieszkańców, zamiast płynnie jechać brakującymi 300metrami ulicy 19:50, 09.11.2022
saadi16:59, 10.11.2022
~s Przestań w końcu mamleć o tym przedłużeniu Belgradzkiej. Jest to chybiony pomysł i tylko dołoży korków, a nie pomoże w ich rozładowaniu.
A pani Maria ma 100% racji. 16:59, 10.11.2022
agnik17:08, 09.11.2022
Miasto udaje, ze sie troszczy o starzejące sie społeczeństwo i dlatego myśli o budowie przychodni czy zoli, tylko zapomniało, że od budowy budynku nie przybędzie personelu i tej opieki. Lekarze nie chcą pracować w publicznej slużbie zdrowia tylko prywatnej. A miasto przecież nie bedzie budować dla prywatnych podmiotów a w publicznych chyba urzędnicy pójda do pracy pracowac jako słuzba medyczna 17:08, 09.11.2022
bella1121:57, 09.11.2022
Przy KEN powinny powstać budynki i podziemne parkingi. W środku osiedla zostawić zieleń. 21:57, 09.11.2022
goostav_23414:43, 14.11.2022
Niech budują budynki ale zapewniający tyle samo miejsc parkingowych i dodatkowo wystarczająco dla nowych budynków 14:43, 14.11.2022
Jan12:53, 17.11.2022
Dla czego tyle samo? przecież samochodów przybędzie bez względu na liczbę miejsc w podziemnym. 12:53, 17.11.2022
Aktywizdywon21:22, 05.11.2022
17 1
Dokładnie tak. Tylko co to kempe czy skubiszewskiego interesuje. Oni pewnie mają bloki z garażami a pod ratuszem my im fundujemy parking. 21:22, 05.11.2022