Co jakiś czas, może nie tak często, jak po produkty spożywcze, ale i nie tak rzadko, jak do salonu samochodowego, udajemy się do sklepu ze sprzętem rtv agd, aby kupić nową wieżę, pralkę lub lodówkę. No właśnie, idziemy czy zostajemy w domu i zamawiamy przez internet? Głosy są podzielone, a wiele to zależy od wieku, przyzwyczajeń i przede wszystkim ceny. Ciężko więc odpowiedzieć na pytanie, czy lepiej offline, czy online, bo może w ogóle połączyć obie te możliwości, by korzystać jeszcze bardziej?
Jak to - ktoś może zapytać. A tak to, że wiele osób wyznaje zasadę: pooglądaj w sklepie, kup w sieci. Dlaczego tak? Bo często w internecie jest po prostu taniej, nie zawsze, ale przez ogromną konkurencję wielu sklepów zdarza się, że ceny różnią się diametralnie - już w skali sklepów online, a jak jeszcze porównamy to do tradycyjnych punktów, zobaczymy większy rozstrzał cenowy. To tylko pokazuje, że ten sposób, aby produkt oglądać “na żywo”, a później kupować go w internecie, ale w innym sklepie, jest dość korzystny. Można więc tu przyjąć, że lepsze są zakupy online, bo więcej zaoszczędzimy. Jednak, czy to zawsze dobry pomysł?
No właśnie nie do końca, bo to, co na pierwszy rzut oka może wydawać się korzystne, nie zawsze takim jest. Przykładowo znajdujemy świetną ofertę w jednym ze sklepów internetowych, a więc bez chwili zawahania zamawiamy potrzebny nam produkt. I wszystko w porządku, aż do czasu, gdy przywozi nam go kurier. Okazuje się, że ma jakieś wady, gwarancja jest nie taka, jaka miała być i w ogóle mało rzeczy się zgadza. Dzwonimy do sklepu i dowiadujemy się, że czegoś nie doczytaliśmy itd...
I tak nie jesteśmy na straconej pozycji, bo zgodnie z prawem mamy 14 dni na zwrot zakupionego przez internet produktu. I to jest oczywiście pocieszające, że odzyskamy swoje pieniądze, ale już na pewno to może denerwować, że straciliśmy czas i dalej jesteśmy w punkcie wyjścia. A przecież, zanim nastąpi zwrot na nasze konto znów minie trochę czasu. To szczególnie istotne, jak danego urządzenia potrzebujemy pilnie, “na już”.
I w takiej sytuacji nie ma co się zastanawiać i szukać sklepu internetowego, bo zdecydowanie lepiej po prostu wybrać się do marketu elektronicznego - a są one w każdym dużym, a również średnim mieście - by pewnie kupić to, co jest nam potrzebne. Dzięki temu zyskamy pełne przekonanie, że to, co nabywamy, faktycznie jest porządne, nie ma usterek, a zapisy gwarancyjne nie pozostawiają wątpliwości. Jak zaś mamy więcej czasu dokładnie przeanalizujmy silne i słabe strony interesującego nas produktu, a świetnie tu wypadają wszelkie porównania, które znajdziemy też nas stronach internetowych niektórych sklepów, na przykład rankingi Euro.
Warto o tym pamiętać i wybierać rozsądnie, aby potem nie żałować. Co prawda, kupowanie na odległość to pewność, że uda nam się zwrócić felerny produkt, ale i dodatkowe utrudnienia, których każdy chciałby uniknąć. Lepiej czasami zapłacić więcej, a zdecydować się na pewną markę, niż korzystać z nowego, jeszcze niesprawdzonego sklepu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz