Zamknij

Czy rondo Krahelskiej powinno mieć światła?

06:33, 31.05.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 09:03, 13.06.2022
Skomentuj KW KW

Na rondzie Krahelskiej pojawi się sygnalizacja? Zdaniem jednego z ursynowskich radnych powinna. Światła miałyby poprawić sytuację kierowców i pieszych. - Na skrzyżowaniu ruch samochodowy jest sparaliżowany - podkreśla radny.

Rondo im. Krystyny Krahelskiej to serce Ursynowa. To tutaj krzyżują się dwie ważne arterie - al. Komisji Edukacji Narodowej oraz ul. Płaskowickiej. Odkąd ta druga zaczęła łączyć Ursynów z Wilanowem, samochodów na niej jest jeszcze więcej.

Mimo swojej roli i wielkości rondo pozbawione jest sygnalizacji świetlnej. Zdaniem radnego KO Tomasza Krasowskiego to powinno się zmienić. Zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę dużą liczbę pieszych i rowerzystów, którzy również korzystają ze skrzyżowania. Wzdłuż al. KEN przebiega ścieżka rowerowa, a przy skrzyżowaniu znajduje się bazarek. 

- Zwłaszcza od początku wiosny jest problem z przejazdem. W stronę Kabat samochody stoją od ratusza. W stronę centrum od Belgradzkiej. Kierowcy nie mają czasu na przejazd, brakuje przerw, w których mogliby wjechać na rondo i z niego zjechać. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie przepustowości ronda, żeby kierowcy mogli przez nie płynnie przejechać - mówi radny Krasowski.

Zdaniem radnego, nawet jeśli nie światła, to jakieś inne „regulujące” ruch pieszy, rowerowy i samochodowy rozwiązanie powinno znaleźć zastosowanie na rondzie. Skrzyżowanie rzeczywiście mogłoby zyskać na większej regulacji ruchu. Posiada kilka mankamentów, które utrudniają - wydawałoby się - prosty przejazd. 

Za mało miejsca

Problemem są przede wszystkim położone blisko ronda przejścia dla pieszych. Przy zjeżdżaniu samochody nie mają zbyt wiele miejsca - zwłaszcza na zjazdach na Płaskowickiej - między rondem a zebrą. Gdy muszą ustąpić pieszym, zostają na skrzyżowaniu i blokują tym samym przejazd pozostałym samochodom. Piesi też nie czują się bezpiecznie. Kłopotliwa jest także kwestia rowerzystów.

- Rowerzyści często jeżdżą z dużą prędkością. Nie zwalniają przed zebrą, nie patrzą, czy coś jedzie. Może warto byłoby zamontować barierki, które zwężałyby drogę przed przejazdem i wyhamowywały trochę cyklistów - zastanawia się Tomasz Krasowski. 

"Świeżo oddane"

Jakiekolwiek zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu to działka urzędu miasta. Stołeczne Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym nie ma jednak dobrych wieści dla zwolenników świateł na rondzie Krahelskiej. 

- To świeżo oddane skrzyżowanie. Na dziś nie ma żadnych planów na zmiany w jego organizacji - mówi dyrektor BZRD Tamás Dombi.

Rondo zostało odtworzone w lipcu zeszłego roku po budowie tunelu POW. Warto wspomnieć, że podczas prac pod ul. Płaskowickiej ronda nie było. Wówczas było to standardowe skrzyżowanie, na którym ruch regulowały właśnie światła. 

Brak planów na montaż sygnalizacji na rondzie Krahelskiej nie dziwi radnego Krasowskiego. Jednak jak sam tłumaczy, liczy się przede wszystkim sygnał oraz zwrócenie uwagi na problem. Zdaniem radnego ten jeszcze się pogłębi, gdy dojdzie do otwarcia budowanej ścieżki rowerowej wzdłuż Płaskowickiej.

Chociaż biuro zarządzania ruchem żadnych zmian nie planuje, to nie znaczy, że nie będzie żadnych zmian. W koncepcji parku linearnego wzdłuż ul. Płaskowickiej przejście przez al. KEN zostało wyniesione. Ma to być ukłon w stronę spacerowiczów, który ma uspokoić ruch w alei KEN. 

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

BoomBoom

22 5

Problem jaki jest każdy widzi. Jednak radni jakoś nie chcą przejść do ich rozwiązania, czyli budowy przedłużenia Ciszewskiego i przebudowy skrzyżowania Przyczółkowej/Branickiego/Vogla. Jak na razie to są zdziwieni wzrostem ruchu, co było oczywiste po otwarciu tunelu. 07:05, 31.05.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Kajtek Kajtek

9 6

Przecież to wojewoda nomen omen Radziwiłł zablokował budowę Ciszewskiego-bis a nie radni dzielnicowi 08:39, 31.05.2022


MrFrostyMrFrosty

10 13

ruch się (o dziwo!!) zrobił duży po otwarciu kolejnych przelotówek przez Ursynów. Więc tak, na pewno przebicie kolejnej (w dodatku przez tereny zielone) na pewno rozładuje korki. Bo przecież 2+2=3 11:13, 31.05.2022


bearbear

6 3

Przedłużenie Ciszewskiego spowoduje, że część samochodów pojedzie tamtędy, więc na Płaskowickiej będzie luz. 19:43, 31.05.2022


reo

obywatelobywatel

12 3

Sygnalizacja zbędna należy poprawić tylko oznakowanie i przejścia dla pieszych odsunąć od zjazdów samochodów bo to one generują największe problemy a swoja drogą ludzie nie potrafią jeździć po rondzie. 07:54, 31.05.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

5 2

To dotyczy głównie przejść na ul. Płaskowickiej, bo to one zatrzymują ruch na rondzie, ale odsunięcie ich nic nie da przy takim natłoku pojazdów. 08:40, 31.05.2022


zezemzezem

7 10

To nie jest rondo , tylko rondeczko. Złe proporcje. AL.KEN szeroka i przelotowa , Płaskowickiej szeroka i przelotowa ,a rondo niezauwazalne, traczej wielkości klombu na skrzyzowaniu. powiększyć rondo , to moja propozycja na poprawę bezpieczeństwa kierowców. 09:45, 31.05.2022


MrFrostyMrFrosty

12 8

a potem poszerzyć KEN i Płaskowickiej, a potem powiększyć rondo, a potem poszerzyć KEN i Płaskowickiej, a potem powiększyć rondo... 11:10, 31.05.2022


~gonzo~gonzo

30 18

Problem jest taki, że jest tam bazar.
Jak zniknie bazar z Ursynowa, to bazarowicze nie będą jak ślepe kury pchać się na przejścia i problem weekendowych korków w tym miejscu zniknie. 08:05, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

13 12

Bardzo proszę, aby Pan Krasowski zajął się czym innym niż utrudnienia dla rowerzystów w obrębie tego ronda. Tam akurat rowerzyści są doskonale widoczni, jeżdżą z prędkością mniejszą niż samochody i można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć ich zachowania, zwłaszcza, jeżeli brać pod uwagę zgodne z prawem działania wszystkich uczestników ruchu, oczywiście z uwzględnieniem zasady ograniczonego zaufania. Zajęłabym się natomiast rowerzystami, którzy z upodobaniem przejeżdżają przez przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie tego ronda w poprzez al. KEN. Zakładam, że nad tym problemem pochylimy się wówczas, gdy dojdzie do wypadku z udziałem takiego rowerzysty i będziemy się tutaj zbiorowo zastanawiać, czyja to wina. 08:07, 31.05.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

terryterry

5 2

Rzeczywiście to jest okropne, ale wystarczy zmienić znaki na przejściu na pieszy/rowerzysta i już problemu nie będzie ;) Nie przesadzajmy że kierowcy z taką dokładnością patrzą na znaki przed przejściem 11:26, 31.05.2022


zLanciegozLanciego

8 1

Nie zgadzam się, że rowerzyści sa doskonale widoczni. Nie chodzi wyłącznie o to, że ten teren jest odkryty, ale również o to, na ile rzeczy trzeba zwracać uwagę i jak szybko sytuacja może się zmienić. Szczególnie, że ze ścieżek rowerowych korzystają również osoby na hulajnogach z napędem, które potrafią wjeżdzać na drogę naprawdę szybko. Kiedy kierowca przejeżdza rondo - jadąc Płaskowicką w kierunku Auchan, musi dzielić swoją uwagę pomiędzy jadące rondem samochody, pieszych idących w obu kierunkach oraz rowerzystów jadących w obu kierunkach. Niby nic niezwykłego, ale w godzinach szczytu jest tam spory ruch. Jak wspominałem, niektórzy rowerzyści/użytkownicy hulajnóg wjeżdzają na drogę bez zwalniania. Radny akurat dość przytomnie zauważył, że przejścia zlokalizowane są bardzo blisko ronda i może to skutkować niebezpiecznymi sytuacjami. 12:38, 31.05.2022


BoomBoom

11 1

Z tą widocznością to bym nie przesadzał, szczególnie jak jest duży ruch i jadą autobusy i ciężarówki. No i jeszcze rowerzyści widmo, czyli jadący po zmroku bez oświetlenia. 12:57, 31.05.2022


malgosia1973malgosia1973

3 2

Jeżeli to nie jest dla Państwa komentujących teren z dobrą widocznością, ergo w miarę podatny na opanowanie wzrokowe przez kierowcę, to nie wiem, gdzie są bardziej przyjazne kierowcy warunki do "ogarnięcia" pieszych i rowerzystów. A do rowerzystów jeżdżących po zmroku bez oświetlenia faktycznie należy bez ostrzeżenia strzelać z procy. Piszę to jako kierowca, pieszy i rowerzysta - zawsze oświetlony, także w dzień. 15:09, 31.05.2022


ergerg

0 0

Widoczność niewiele pomoże jak masz zasuwającego rowerzystę czy osobę na hulajnodze, która nawet nie zwolni przed przejściem bo "prawo mnie chroni". 11:32, 03.06.2022


MNMN

11 9

Problemem nie jest to Rondo.
Światła powinny być jak wyjazd Braci Wagów na płaskowidzką.
Wyjaz z tej małej ulicy to koszmar. Samochody z Wilanowa zalały Ursynów i nie da się wyjechać z domu. Trzeba czekać po 10 minut, wyjazd jest możliwy dopiero wtedy gdy pierwszy chcę przejść.
08:15, 31.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaczoflacjaKaczoflacja

7 12

To jedź do belgradzkiej albo oddaj prawo jazdy. 14:10, 31.05.2022


ss

4 1

to rondo jest po to, żeby zmniejszyć ruch samochodowy 08:41, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zmzm

8 0

Światła na tym rondzie małyby sens jedynie przy ograniczeniu ruchu do jazdy na wprost z każdego kierunku w innym przypadku lewoskręty zablokują rondo i bedzie jeszcze gorzej niż jest teraz. Rondo jest za małe żeby wprowadzic na nim ruch kierowany. 09:30, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janek328Janek328

31 0

Istotą ronda jest to, że ruch na nim reguluje się samodzielnie, poza tym jest mocno spowolniony ale względnie płynny i bezpieczny. Postawienie tam świateł spowoduje to, że samoregulacja ruchu przestanie działać i powstaną we wszystkich kierunkach nieznośne korki.
Panu radnemu, zanim zacznie lansować takie idiotyczne pomysły, radzę choć troszkę się dokształcić w temacie w którym zabiera głos. 09:33, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwator obserwator

10 6

Miasto stawia na rozwiązania bezpieczne dla pieszych i rowerzystów takie jak np. spowolnienie ruchu. Tutaj takie spowolnienie ruchu mamy, dzięki czemu pojazdy w rejonie przejsc i przejazdów rowerowych poruszają się wolniej. Nic nie trzeba zmieniać. 09:54, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SarumanSaruman

30 1

Litości, ŻADNYCH KOLEJNYCH ŚWIATEŁ!!! Już mamy światła prawie, co 50 metrów. Na takiej Gandhi, to już jest jakiś absurd do potęgi!!! 10:21, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

23 11

tak to jest jak się z Ursynowa zrobiło dzielnicę przelotową. Teraz będą mówić, że za mało dróg i parkingów. Nie, że samochodów za dużo. 11:11, 31.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HeheHehe

0 4

Skończ z tą reklamą wątpliwej jakości 07:39, 04.06.2022


Wbjs10Wbjs10

20 10

A byli tu tacy którzy twierdzili , że tunel poprawi ruch na Ursynowie . 11:29, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AriadnaAriadna

10 16

Przy Płaskowickiej z Braci Wagów mieszkanie teraz jest strasznie uciążliwe hałas , smród samochodów ,korki
Poszerzać jeszcze ?Pomieszkajcie sobie Przy przelotówce to zmienicie zdanie .
Też jestem kierowcą 11:49, 31.05.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

19 10

Tysiące mieszkają przy przelotówkach typu Al. KEN czy ul. Rosoła. Przestań się mazać, mieszkasz w największym mieście w Polsce. 15:18, 31.05.2022


atsats

2 2

Zapraszamy do miasta powiatowego w jakiejś czarnej dziurze Polski- będziesz miał ryneczek z ograniczeniem do 30, uliczki szerokości małego fiata i palenie śmieciami w każdej gierkowskiej kostce, no ale nie będą ci jeździć samochodami. 20:58, 01.06.2022


JurasJuras

1 3

Zawsze można się przeprowadzić na wieś. 13:11, 02.06.2022


2BORNOT2B2BORNOT2B

19 6

Przez większość czasu ruch przez rondo odbywa się płynnie. Stawiać sygnalizację tylko po to, aby nie było korków w dni robocze przez godzinę rano i godzinę po południu oraz w weekend przez kilka godzin? Chyba nie tędy droga. 12:17, 31.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bearbear

21 26

Połączyć Belgradzką z Pileckiego, aby udrożnić wyjazd z Ursynowa w stronę Poleczki. 14:18, 31.05.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polpol

7 6

NIE , NIE POŁĄCZYĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 09:06, 02.06.2022


PauloPaulo

6 4

~bear, jesteś jak pęknięta płyta. W kółko to samo. Masz w tym jakiś interes? 17:05, 03.06.2022


PauloPaulo

15 18

Światła są potrzebne. Nikt nie bierze pod uwagę dni, kiedy funkcjonuje bazarek. Przechodzący w stronę bazaru tłum (przez ul. Płaskowickiej), skutecznie blokuje skręt z al. KEN w prawo, w ul. Płaskowickiej. 14:22, 31.05.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

15 7

Na to akurat światła nic nie poradzą, a będzie jeszcze gorzej, bo zielone na al. KEN to też zielone na pasach na Płaskowickiej. To jest oczywiste dla każdego kierowcy, w przeciwieństwie do niepo-radnego. 15:21, 31.05.2022


EstetaEsteta

5 5

Przede wszystkim pasiastego syfu nie powinno być w tym miejscu! 20:27, 31.05.2022


caj.caj.

6 1

Miejscowi mogą się sprawnie poruszać kosztem przejezdnych. Straszne. 14:08, 03.06.2022


Świadomy WyborcaŚwiadomy Wyborca

25 4

Zagłosuję w najbliższych wyborach samorządowych na osobę (niezależnie od partii), która zabierze ten namiotowy pażdzierz z serca Ursynowa. 20:35, 31.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JurasJuras

5 2

Ja też. Nienawidzę tego obskurnego bazaru. Chociaż sam czasami korzystam z niego, ale jak go nie będzie będę zadowolony. 13:09, 02.06.2022


AdeleAdele

8 4

Żadnych świateł, to spowalniacze dla kierowców i pieszych. Ile można stać być przejechać lub przejść po przejściu dla pieszych ? Komu starcza cierpliwości ? 00:27, 01.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak, powinny być Tak, powinny być

1 0

Długo można stać, pieszy i rowerzysta na przejściu i przejeździe rowerowym, ma pierwszeństwo przed jadącym samochodem. Często w ciepłe dni przez rondo robią się wycieczki i nie można przejechać, światła to akurat sprawiedliwe rozwiązanie, każdy musi swoje odstać i można dalej iść lub jechać. Jestem za. 00:14, 12.06.2022


Alex11Alex11

3 3

Światła? Jakby rondo samo w sobie nie spowolniało ruchu dostatecznie - jeżeli światła to może na skrzyżowaniu Płaskowickiej/Cynamonowa. 16:23, 01.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

atsats

3 2

A pewno akurat tam, żaden społeczniak czy inny aktywista lub nawiedzony radny nie pomyśli.
Za to każde pasy i wygląda na to, że ronda też, z radością oderwane od rzeczywistości gryzipiórki obświatłują... 20:56, 01.06.2022


Juras Juras

9 8

Światła są tam potrzebne i poszerzenie Płaskowickiej i nie wiem czemu odrazu nie zrobili tam skrzyżowania ze światłami tak jak jest na innych skrzyżowaniach z Al. KEN. 13:06, 02.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASDFGHJASDFGHJ

9 4

Nie wiem po cholerę ktoś robił rondo w miejscu gdzie ruch jest naprawdę spory.
Chciałbym zauważyć , że na całej długości KEN nie ma ronda oprócz tego miejsca. Może i miało ono sens w momencie kiedy nie było POW, ale teraz gdy mamy połaczony Wilanów z Ursynowem i ludzie z Wilanowa jadą do POW przez Ursynów albo wracają do siebie przez Ursynów to to rondo jest złym rozwiązaniem. W ciągu tygodnia stoi się w korkach zarówno na KEN jak i na Płaskowickiej - ktoś nie do końca przemyślał zjazdy/wjazdy POW dla Wilanowa i takie są efekty. 11:24, 03.06.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jac.jac.

8 5

Może po to, żeby chcący szybszej jazdy nie pozabijali wszystkich niezmotoryzowanych w gęsto zabudowanej okolicy?
Dodajmy też, że klasyczne skrzyżowanie oznaczałoby uznanie jednej drogi, jako nadrzędnej. Której z nich? Przejazdu tranzytowego, promującego rozjeżdżanie dzielnicy przez ruch tranzytowy, czy KEN (dojazd mieszkańców do centrum)? 14:06, 03.06.2022


InżynierInżynier

4 3

Na całej długości ken jest metro a ludzie z Wilanowa.no cóż...ich wybór 07:37, 04.06.2022


wrfwrf

4 1

@~jac. Raczej argumenty nietrafione. Właśnie przebudowują skrzyżowanie z Ghandi tak aby można było dojechać/zjechać z POW gdyby w tunelu się coś działo. A to oznacza, że Ursynów bedzie bardziej rozjeżdżony...
@Inżynier rozumiem, że Pan z tych co tylko rower lub komunikacja miejska i nigdzie dalej niż do centrum Pan nie jedzie. Ale wyobraźmy sobie, że ludzi pracują również w innych częściach Warszawy i dojazd do nich jest znacznie szybszy samochodem niż komunikacją miejską. 11:54, 06.06.2022


QuestQuest

7 0

Gdy powstanie park, korek w tym miejscu stanie dwa razy dłuższy niz obecnie i to bez względu na to, gdzie beda przejścia dla pieszych, bo na obecnym pustkowiu pojawia sie tłumy ludzi, dzieci i psów . To samo przy Stryjeńskich/Dereniowej. Litości, miasta nie mona tworzyć po amatorsku na żywioł, bo powstaje koszmar, koniecznie jest przewidywanie konsekwencji działań, np. otwierania przelotówek przez dzielnice mieszkaniowe ! 19:38, 07.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Urbaniści ratujcieUrbaniści ratujcie

3 0

Jakie kwalifikacje w tym temacie mają decydenci dzielnicowi ? Doświadczenie agenta nieruchomości jest absolutnie niewystarczające. 13:16, 19.06.2022


GargamelGargamel

2 0

Tu nie powinno być ronda, tylko zwykłe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. 00:20, 15.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

3 0

popieram ~zezem - POWIĘKSZYĆ RONDO ! Na Ursynowie ktoś kto projektował/ wykonywał ronda (rondeczka) miał taka manierę ? maleńka średnica koła , za to krawężniki w wężyki, jak nigdzie nieszablonowe kształty podwójnych trawników, a nawet „parczek” np. na skrzyżowaniu Ghandi z Płaskowicką idąc od Areny . Jakaś paranoja ! 13:34, 19.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%