REKLAMAA1-AUCHAN-01-07----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (AŁ)

    Miało nie być lawirowania między samochodami na parkingu, a będzie lawirowanie między rowerami. - Nowa droga do szkoły przy Arenie Ursynów to bubel - tak o nowym chodniku i ścieżce rowerowej łączącej ulice Pileckiego i Hirszfelda mówią mieszkańcy. Ursynowskie Centrum Sportu i Rekreacji inaczej ocenia zrealizowany przez siebie projekt i oczekuje, że Zarząd Dróg Miejskich dokończy prace.

    Wszystko zaczęło się od przebudowy ulicy Pileckiego. Kilka lat temu, po zakończeniu prac przejście dla pieszych i ścieżka rowerowa od Alternatywy urywały się po drugiej stronie ulicy. Piesi mieli chodnik przylegający do budynku Areny Ursynów, ale mało kto z niego korzystał, bo prościej było przejść przez środek parkingu.

    Robiły to też dzieci, uczęszczające do pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 323. I to z uwagi na ich bezpieczeństwo oraz przedszkolaków z placówki nr 50, prawie tysiąc mieszkańców poparło pomysł sfinansowania z Budżetu Partycypacyjnego projektu przebudowy parkingu oraz budowę chodnika i ścieżki rowerowej pod szumną nazwą "Bezpieczna droga do szkoły przy Arenie Ursynów".

    Dziś widać efekty prac. Rozbieżności między planami, a realizacją są widoczne gołym okiem. Z punktu widzenia rodziców sposób zaprojektowania ścieżki i chodnika nie poprawił bezpieczeństwa dzieci, które samodzielnie będą tędy chodzić do szkoły. 

    - Są trzy miejsca, które są groźne. Gromada dzieci z szerokiego przejścia dla pieszych musi wejść na wąziutki chodnik, na którym stoi znak drogowy, następnie przejście przez drogę prowadzącą na parking bez zebry i potem trafiają na skrzyżowanie ze ścieżką rowerową, które jest pod nienaturalnym kątem - mówi pani Karolina.

    Według mieszkańców takie rozwiązania sprawiają, że piesi nie będą korzystać z nowego chodnika, tam gdzie jest on źle zaprojektowany.  

    - Nie tylko dzieci będą tędy chodzić inaczej niż pokazują znaki. To rozwiązanie jest zwyczajnie niewygodne i ludzie intuicyjnie wybierają prostą drogę. Szkoda pieniędzy. Ktoś jednak taką głupotę zaakceptował i to jest przerażające - mówi pan Marcin.

    Swojego oburzenia sposobem realizacji projektu nie kryje też radny Projektu Ursynów, który uważa, że ścieżka i chodnik przecinają się w absurdalnym miejscu.

    - To prowizorka i bubel. Dzieci nie mają takiej uwagi i koncentracji jak dorośli, i nie zobaczą pędzącego rowerzysty, więc o wypadek nietrudno. Widać tu brak koordynacji urzędów, które wydały zgodę na takie rozwiązanie. Użytkownika nie powinno obchodzić kto i za co odpowiada, ma być dobrze - mówi Maciej Antosiuk.

    UCSiR: "Taki był projekt"

    Za budowę ścieżki i chodnika odpowiedzialne jest Ursynowskie Centrum Sportu i Rekreacji, które z dwuletnim pośligiem, w czerwcu tego roku, rozpoczęło prace. I inaczej niż mieszkańcy ocenia ich efekt.

    - Projekt został zatwierdzony przez ZDM, zaakceptował go również pełnomocnik prezydenta Trzaskowskiego ds. ruchu rowerowego. To było optymalne rozwiązanie, żeby nie pomniejszać istniejącego parkingu o pół metra, trzeba było zrobić mijankę ścieżki z chodnikiem - tłumaczy Maria Flisiak z UCSiR. 

    Dlaczego więc, nie zabrano autom 50 centymetrów, by porządnie wykonać naprawdę bezpieczną drogę do szkoły? UCSiR twierdzi, że miejsc parkingowych jest zbyt mało, a kierowcy narzekają na ciasnotę na parkingu przy Arenie.

    W ramach inwestycji poszerzony ma być tylko chodnik prowadzący od przejścia przez Pileckiego. Pismo w tej sprawie UCSiR wysłał do ZDM 1 sierpnia. Pod koniec sierpnia na ścianie Areny Ursynów zamontowane zostaną też lampy ledowe, które oświetlą chodnik i ścieżkę. Dotąd budowa kosztowała ponad 150 tys. złotych.

    ZOBACZ ZDJĘCIA "BEZPIECZNEJ" DROGI DO SZKOŁY PRZY ARENIE:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 51

    • 10
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 11
      WKURZONY
    • 21
      BRAK SŁÓW

    19Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ruedo 19 3 miesiące temuocena: 100% 

      Jak to nie ma gdzie zaparkować? Tam są 3 wielkie parkingi: na lewo od Areny wzdłuż Pileckiego, na prawo od Areny wzdłuż Pileckiego i pod Areną, z wjazdem na tyłach Areny!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~K 18 3 miesiące temuocena: 100% 

      Parkingow jest duzo tylko kazdy sie tloczy jak najblizej wejscia i wczoraj jak byla impreza jakas to samochody staly blisko areny na wewnętrznej nej ulicy parkingu. A ze Arena nikomu tego nie zglasza bo chyba im to nie przeszkada to druga sprawa. Czy to tak trudno przejść wiecej krokow dla zdrowego czlowieka...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~H 17 3 miesiące temuocena: 100% 

      Najlepuej na miejscach dla niepelnosprawnych. Polskie buraki tlusciochy nie rusza duupska zeby przejsc kilkadziesiat metrow.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy rowerzysta kierowca 16 3 miesiące temuocena: 53% 

      Wystarczy zlikwidować część parkingu i wystarczy miejsca na bezpieczny chodnik i drogę dla rowerów

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Klient 15 3 miesiące temuocena: 18% 

      Właśnie zlikwidowano więcej niż połowę parkingu przyjęchałem na Zapasy w Arenie i nie ma gdzie. Się. Zaparkować bo ścieżka rowerowa biegnie przez parking! Litości!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Też klient 14 3 miesiące temuocena: 92% 

      @Klient parkingów pod Areną dostatek! Otwórz oczy i się lepiej rozejrzyj, zamiast narzekać jak baba.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~saorise 13 3 miesiące temuocena: 100% 

      Może warto poruszyć w ogóle sposób wyznaczania tych ścieżek. Pieszy musi nieraz kilka razy przekraczać taką ścieżkę, która wije się zakolami przez chodnik. Nie można tego wymalować prościej, tylko wymuszać na pieszych slalom między rozpędzonymi rowerzystami?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~soroz 12 3 miesiące temuocena: 47% 

      Jakoś ogromnego tłumu rowerzystów to tam nie widziałem. Jeśli mowa o jakimś większym ruchu to chyba kierowców wysiadających z samochodów.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zielone mazowsze 11 3 miesiące temuocena: 40% 

      Nalezy zwezic sciezke i chodnik, predkosci rowerzystow i pieszych spadna i bedzie bezpieczniej. I jeszcze progi zwalniajace prosimy.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~suapytroll 10 3 miesiące temuocena: 100% 

      hehe, a przepisy z rozporządzeń sobie olejmy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #suapytroll

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Klient 9 3 miesiące temuocena: 0% 

      Sami znawcy tematu sami inżynierowie tam nigdy nie była planowana droga. Dojście do szkoły i przedszkola dzielnica wybudowała od ul Hirszfelda. Przy Arenie zrobili sobie skrót i wtedy wszystko było ok a ja jestem niezadowolony bo nie miałem się gdzie dzisiaj zaparkować. Do kogo mam się poskarżyć?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Ruedo 8 3 miesiące temuocena: 83% 

      To nie jest żaden skrót, tylko główna trasa dzieci z bloków przy Alternatywy, Gandhi, Pileckiego i Płaskowickiej. Mają nadkładać 10 min, żeby okrążyć basen i liceum? A wokół Areny jest mnóstwo miejsc parkingowych, częściowo zlikwidowali tylko te przy samym wejściu.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Też klient 7 3 miesiące temuocena: 80% 

      @Klient dzieciaki mają codziennie drogi nadkładać, żebyś ty mógł przed samiuśkim wejściem "wygodnie" zaparkować? Gratuluję egoizmu, braku logicznego myślenia oraz zerowej wiedzy dotyczącej projektowania miejskich rozwiązań komunikacyjnych.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sia 6 3 miesiące temuocena: 55% 

      "(...) i nie zobaczą pędzącego rowerzysty, więc o wypadek nietrudno." A może zaczniemy edukować też rowerzystów? Kierowca auta zbliżając się do przejścia dla pieszych powinien zachować szczególną ostrożność i przepuścić pieszych. Od kiedy i dlaczego rowerzyści zostali świętymi krowami z pierwszeństwem przed wszystkimi innymi uczestnikami ruchu, nawet przed pieszymi?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lobbysta na stanowiskach 5 3 miesiące temuocena: 64% 

      "Projekt został zatwierdzony przez ZDM, zaakceptował go również pełnomocnik prezydenta Trzaskowskiego ds. ruchu rowerowego." Przecież szefem ZDM i Pełnomocnikiem ds. ruchu rowerowego jest jeden i ten sam człowiek, rowerzysta Puchalski! Serio, on miałby coś zrobić dla bezpieczeństwa dzieci, kosztem rowerzystów???

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rysz 4 3 miesiące temuocena: 67% 

      Proponowałbym nie tylko WARSZAWIE - przesunięcie zebr dalej od skrzyżowań ulic.To co widzę w Polskich miastach jest czasem przerażające.Auto przodem stoi prawie na przejściu a tył auta wystaje w niebezpiecznej strefie ruchu .

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 3 3 miesiące temuocena: 50% 

      Zacznij myśleć. Przed skrzyzowaniem większość kierowców zwalnia,natomiast na prostej przyśpieszają. Myślenie nie boli.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 2 3 miesiące temuocena: 75% 

      Czym prędzej trzeba zamienić oznaczenia i rowery puścić bliżej areny , nie będzie dziwnego przejścia !

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kk 1 3 miesiące temuocena: 100% 

      Zgadzam sie z tym, sama zamiana stronami juz by pomogla choc później przy ulicy Hirszfelda pieszy i tak by musial minac sie z rowerem. Ogolnie to i tak nie widze po zmianach zeby tam piesi chodzili prawidłowo: chodza czasem ulica, sciezka rowerowa. Ale coz jak tam jade zawsze uwazam na uczestnikow ruchu. Co by nie bylo slowa krytyki się zawsze znajda nad kazdym rozwiazaniem.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1824 sekundy
    REKLAMAA2-LiveHealthy-06-11----06-12.2019