Zamknij

Czym jest Chatbot?

12:02, 29.04.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:12, 29.04.2019
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Chatbot jest aplikacją wyposażoną w specjalne algorytmy, zaprogramowaną do pełnienia konkretnych działań, przy pomocy sztucznej inteligencji, na dowolnym interfejsie. Najczęściej pełni on funkcję wirtualnego doradcy, asystenta, konsultanta, dostępnego non stop, 7 dni w tygodniu, 24 godz. na dobę. Odpowiada na pytania, doradza, pomaga w doborze odpowiedniej oferty (np. ubezpieczenia), rozmiaru (np. odzieży, butów itp.), zakwaterowania, rezerwuje bilety (na podróż, do kina), zamawia posiłek z dowozem do domu wedle preferencji klienta, dobiera kosmetyki do cery, wieku i urody.

Bot  zaspokaja więc potrzeby klientów/odbiorców w jak najbardziej profesjonalny i komfortowy sposób. Zastępuje w ten sposób obsługę tradycyjną, “ludzką”, oszczędzając w znaczący sposób finanse firmy w obszarze jej stałego zatrudnienia i kosztów z nią związanych. Im dłużej pracuje, tym profesjonalniej działa, albowiem uczy się przez cały czas. Zapamiętuje przy tym preferencje i zwyczaje odbiorców, co pozwala w przyszłości oferować im usługi jak najbardziej dopasowane do ich upodobań. Takie dedykowane oferty sprawdzają się zdecydowanie lepiej niż ogólne, co pozwala na lepszy kontakt z klientem, poczucie u niego faktu, że firma widzi jego potrzeby i stara się je zaspokoić. Szybciej wówczas przebiega cały proces zakupowy, od przedstawienia oferty, aż do tzw. zamknięcia sprzedaży.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Chatbot przeprowadzi klienta przez konkretne procesy i ucząc się, w jaki sposób  podejmuje on decyzje zakupowe. Gromadzi więc wiedzę, którą wykorzysta przy okazji następnej rozmowy, dostosowując w odpowiedni sposób ofertę. Chatbot używa w konwersacji języka jak najbardziej zbliżonego do potocznej rozmowy, coraz bardziej “rozumie” on nawet słowa, czy zwroty nietypowe, dowcip, różnego rodzaju style prowadzenia rozmowy. Jest więc ona “niewymuszona”, swobodna, przyjazna dla odbiorcy, dając wrażenie kontaktu z żywą osobą. Zdecydowanie,  stanowią one przyszłość obsługi klienta w wielu jej obszarach.

Warto w procesie planów wdrożenia chatbota w naszej firmie skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie. Utworzą oni Bota, który dedykowany będzie specjalnie naszym potrzebom i wedle zapotrzebowania naszych klientów. Dobry specjalista rozpocznie pracę nad Chatbotem od szczegółowego wywiadu, w trakcie którego wyłoni najważniejsze obszary jego pracy, doradzi optymalne rozwiązania,  opracuje też odpowiednią strategię i dokumentację. Wykorzystanie wirtualnego asystenta na stronie firmowej nie tylko spowoduje, iż nabierze ona charakteru w pełni profesjonalnego, co nie tylko wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy, ale i w znaczący sposób usprawni kontakt z klientem, oszczędzając przy tym pieniądze. Czy warto zaprosić Bota do swojego biznesu? Chyba nie trzeba już nikogo o tym przekonywać.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%