"Otwarty Ursynów" nie składa broni w walce o bezpłatne bilety komunikacji miejskiej dla ursynowian na czas budowy POW. Zdaniem społeczników miasto stać na taką rekompensatę za utrudnienia. Byłaby też także doskonała promocja transportu zbiorowego.
W marcu działacze "Otwartego Ursynowa" rzucili pomysł kilku ułatwień dla mieszkańców Ursynowa. Wkrótce dzielnica jak jedyna w stolicy zostanie przecięta na pół - przez budowę tunelu obwodnicy. Jak zrekompensować mieszkańcom utrudnienia z tym związane? Lokalny komitet proponuje bezpłatne bilety komunikacji miejskiej na czas budowy obwodnicy, częstsze kursowanie metra w tym okresie, uruchomienie linii autobusowej z Konstancina-Jeziornej na Kabaty, nowo budowaną ul. Rosnowskiego (ma zostać oddana do użytku w końcu sierpnia). Działacze "Otwartego Ursynowa" przypominają też miastu o parkingu publicznym na Kabatach.
- Ten parking jest przewidziany w planie zagospodarowania przestrzennego z 2008 roku jako parking podziemny. Samochody nie parkowałyby na prywatnych parkingach i na parkingu Tesco - przekonuje Piotr Skubiszewski, przewodniczący "Otwartego Ursynowa".
W odpowiedzi Zarząd Transportu Miejskiego napisał, że... wprowadzenie bezpłatnych biletów naruszałoby konstytucyjne prawo równości.
- Nie przyjmujemy tej odpowiedzi. Przecież miasto niedawno wprowadziło darmowe bilety dla uczniów, ktoś też mógłby powoływać się na prawo do równości. Chodzi o promowanie przesiadania się z aut do komunikacji miejskiej - mówi Skubiszewski.
Organizacja uruchomiła akcję informacyjną o swoim "pakiecie ułatwień" - dziś społecznicy rozpoczęli rozdawanie ulotek, ruszyła też elektroniczna petycja do prezydent stolicy. Z petycją można zapoznać się na stronie ugrupowania.
[ZT]7436[/ZT]
[ZT]7411[/ZT]
Urszula20:17, 06.06.2017
Pozytywna akcja. Fajnie. Chcemy aby na Kabatach nie było korków w czasie budowy pow. A tu może się dziać. Ten głu.ek Kempa buduje nam ul. Rosnowskiego. Na Kabaty mogą wijechać tysiące samochodów :( 20:17, 06.06.2017
Marek - Kabaty20:19, 06.06.2017
Kiedy zostanie wybudowany parking dla Kabat? Przecież HGW go obiecywała. 20:19, 06.06.2017
Żaneta 20:46, 06.06.2017
Skoro dla uczniów miasto wprowadziło bilety, to dlaczego nie na Ursynowie. Przecież wiadomo, że budowa S-2 to będzie masakra. Ten Kempa z PO nie dba zupełnie o ludzi. Najgorszy burmistrz w historii. 20:46, 06.06.2017
kazik21:30, 06.06.2017
Ci kolesie są już tak żenujący, że brak mi sił do komentowania ich parcia na szkło 21:30, 06.06.2017
Lolek21:41, 06.06.2017
Kolejna pozytywna akcja Otwartego Ursynowa. A nie ten ciągły hejt Projektu Ursynów. 21:41, 06.06.2017
emerytka07:25, 07.06.2017
Ta obwodnica to zbrodnia! Będzie kosztować zdrowie mieszkańców. Ceny nieruchomości spadną, dzielnica zamieni się w slums. To będzie HORROR! 07:25, 07.06.2017
Jola08:26, 07.06.2017
Bardzo dobra akcja, ogólnie ceny biletów jednorazowych to żenada. Może uda się doprowadzić do obniżki. 08:26, 07.06.2017
Luzia09:35, 07.06.2017
Super! Chcę go! 09:35, 07.06.2017
mieszkaniec13:19, 07.06.2017
1000+ dla każdego mieszkańca Ursynowa zbieramy podpisy ? 13:19, 07.06.2017
granat13:47, 07.06.2017
Dlaczego miano by im płacić za łaskę że raczyli nieodpalić samochodu. Niestać ich na bilet to niech idą piechotą. 13:47, 07.06.2017
tom18:30, 07.06.2017
Powinni jeszcze dopłacać za wąchanie spalin z wyrzutni kominowych przy autostradzie.Jakość powietrza na Ursynowie znacznie sie pogorszy. 18:30, 07.06.2017
Hipek 21:18, 07.06.2017
Obawiam się korków. Uważam, że Kabaty są zagrożone budową POW najbardziej. Z ulicy Nowokabackiej wjadą samochody z Konstancina i zakorkują Kabaty. Ta inwestycja w czasie budowy obwodnicy to błąd. Dobrze, że Otwarty Ursynów walczy o sprawy mieszkańców, bo reszta to tylko się kłóci. 21:18, 07.06.2017
Kenez23:14, 07.06.2017
Panie Lenarczyk, a co z Parkiem Polskich Wynalazców?? Już nie chce pan budować parku na prywatnych działkach?? Teraz kolejny "pomysł
z czapki? 23:14, 07.06.2017
Janusz23:57, 07.06.2017
Dokładnie, po co nam parki jak można zabudować każdy wolny teren i jeszcze na tym przytulić parę groszy od dewelo, a takie Lenarczyki tylko przeszkadzają robić biznes. 23:57, 07.06.2017
Paweł Lenarczyk - ra10:56, 08.06.2017
Szanowny ~Kenez, nie przypominam sobie abym kiedyś coś takiego proponował przy Parku Polskich Wynalazców. Uchwała o utworzeniu Parku Polskich Wynalazców została zablokowana przez radnych PO i obejmowała tylko działki miejskie. Ma pan o tyle jednak rację, bo faktycznie namawiałem burmistrza Kempe (PO), żeby wykupił działki prywatne, które w mpzp są przewidziane pod zieleń parkową, aby można było je włączyć do przyszłego Parku Polskich Wynalazców. Obawiam się jednak, że burmistrz Kempa to nie format prezydenta Starzyńskiego, który przed II wojną światową kupił dla miasta Las Kabacki, bo wiedział, że kiedyś Warszawa się rozbuduje i będzie potrzebowała zielonych płuc. Ale chciałbym być mile zaskoczony. Pozdrawiam Paweł LENARCZYK, radny Dzielnicy Ursynów 10:56, 08.06.2017
AntyDemagog10:08, 08.06.2017
Niestety,skrajny populizm, rozdawnictwo publicznych środków w stylu obecnie rządzących Polską.
Dlaczego akurat Ursynów ma być uprzywilejowany? Inne dzielnice również przeżywały i przeżywają różne komplikacje komunikacyjne związane z inwestycjami (chociażby budowa metra) i nikt im nie dawał darmowych przejazdów.
Zresztą jeśli bilety miałyby być darmowe, to po prostu zabraknie jakiejś kwoty w budżecie ZTM. Wtedu trzeba będzie ją wygospodarować z podatków, co może oznaczać rezygnację z jakichś usług czy inwestycji - być może na Ursynowie. Ponadto nic nie wskazuje, aby budowa POW miałaby spowodować aż tak istotny paraliż Ursynowa jak maluje to OU.
Z kolei powoływanie się na inne miasta w Polsce, gdzie jest darmowa komunikacja jest niepoważne. Są to w zdecydowanej większości małe miasta, więc porównanie z Warszawą, to tak jakby postawić rower obok pojazdu kosmicznego.
Istotne jest także, że rozdawanie "darmowych" usług czy świadczeń jest na dłuższą metę demobilizujące i deprawujące. 10:08, 08.06.2017
kkm13:05, 15.06.2017
W ogole nalezy walczyc o darmowa komunikacje DLA WSZYSTKICH. Dlaczego? Realnie i tak malo kto placi. Dzieci nie placa wcale. Studenci placa polowe. 70+ latkowie jezdza za darmo. Tak samo jak kombatanci, posiadacze Karty Polaka, niepelnosprawni, rodziny wielodzietne, wychowankowie osrodkow wychowawczych, uczestnicy biegow wszelakich (sic!).Tylko polowe placa doktoranci, mlodziez do 21 roku zycia, represjonowani przez PRL. Itd., itp.! Lista jest dluga. Natomiast ci ktorzy powinni placic, wola jezdzic samochodami = smog, korki, wypadki. Skoro, jak twierdzi HGW oplaty za bilety pokrywaja zaledwie 30% kosztow komunikacji, to zrezygnowac z tych 30%, podniesc oplaty za parkowanie w szeroko pojetym Centrum oraz wprowadzic elektroniczne myto za przejazd przez Srodmiescie, co wszystkim wyjdzie na zdrowie. Oczywiscie zacznie sie od wielkiej awantury, bez tego sie nie da ;). Wlasciciele samochodow zarejstowanych w Warszawie moga miec stala znizke na wynajem rowerow oraz samochodow elektrycznych. 13:05, 15.06.2017
Janusz15:30, 07.06.2017
7 1
Pan burmistrz Bielawski nie aprobuje pomysłu :D 15:30, 07.06.2017