Zamknij

Delegowanie zadań. Co każdy przedsiębiorca powinien o nim wiedzieć?

12:34, 07.12.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:38, 07.12.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem braku czasu. W skrajnych przypadkach mamy go na tyle mało, że nawet pracując przez całą dobę, nie bylibyśmy w stanie zrealizować wszystkich zadań niezbędnych do funkcjonowania firmy. Najpowszechniejszą praktyką jest wówczas przydzielenie swoich zadań innym pracownikom. Czy jednak jest to dobre rozwiązanie? Kiedy warto się na nie zdecydować? Co należy o nim wiedzieć?

Delegowanie zadań. Jakiego rodzaju zadania można delegować pracownikom? Co z wykonaniem zadań wymagających podejmowania samodzielnych decyzji?

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie zadania należy delegować. Z drugiej strony jednak trudno byłoby stworzyć listę zadań, które z czystym sumieniem można przekazać pracownikom. Wszystko zależy od naszych oraz ich kompetencji, stopnia zaawansowania danego projektu, rynkowego stażu firmy, przyjętych standardów i wielu innych czynników. Przed oddelegowaniem danego zadania, należy dokładnie przeanalizować sytuację pod kątem wspomnianych parametrów i ocenić, czy taki krok nie wpłynie negatywnie na pracę firmy.

Poczucie odpowiedzialności a zagadnienie delegowania zadań. Jak może wpłynąć ono na wydajność osób zatrudnionych w twojej firmie i ich pracę?

Delegowanie zadań dla przedsiębiorcy bywa dużym ułatwieniem, ale dla pracowników często okazuje się sporym obciążeniem. Problemy ich dotykające mogą mieć różną naturę. Niekiedy chodzi o brak czasu na zrealizowanie wszystkich zadań, innym razem wynika ze zbyt małych kompetencji lub doświadczenia. Kierując się poczuciem odpowiedzialności, pracodawca powinien więc przed oddelegowaniem zadania upewnić się, że pracownik poradzi sobie z daną pracą.

Czy pracownik podoła wykonaniu zadania? Jak dopasować zadania do kompetencji osoby i nie wpływają negatywnie na sprawy firmy?

Wśród wszystkich wymienionych wyżej czynników szczególne znaczenie ma kwestia dopasowania zadania do kompetencji pracownika. Jeśli nie będzie ono kompatybilne, musimy przygotować się na to, że zadanie nie będzie wykonane w odpowiedni sposób. Spowoduje to też frustrację samego pracownika, co z kolei może odbić się na jakości jego pracy wykonywanej w "normalnych" warunkach.

Delegowanie obowiązków. Zaangażowane osoby wpływają korzystnie na wydajność pracy nad dużymi projektami. Jak zadbać o ich zaangażowanie?

Powodzenie delegowania zadań w dużej mierze zależy ponadto od zaangażowania pracowników. O ten aspekt każdy przedsiębiorca powinien troszczyć się na co dzień, dbając o atmosferę w zespole oraz stosując odpowiednie techniki motywacyjne. Spore znaczenie ma też wpływ danego zadania na organizację pracy - pracownik nie może realizować go w prywatnym czasie.
(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%