Na Dereniowej kierowca mercedesa potrącił dwie dziewczynki wracające ze szkoły. Do wypadku doszło na przejściu dla pieszych przy KFC.
Do zdarzenia doszło ok. 13:30. - 11- i 12-letnia dzewczynka wracały ze szkoły, zostały potrącone na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej - powiedziała Edyta Adamus z Komendy Stołecznej Policji.
Jedna z dziewczynek została zabrana do szpitala, ale nie jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Ma ogólne obrażenia i potłuczenia. Drugiej dziewczynce nic się nie stało. Kierowca mercedesa był trzeźwy.
Obie dziewczynki to uczennice Szkoły Podstawowej nr 323 przy Hirszfelda. Przez kilkadziesiąt minut ruch na zwężonej Dereniowej był zablokowany. W kolejce stały autobusy komunikacji miejskiej. Ulica była nieprzejezdna, bo brakuje tam drugiego pasa do wymijania.
Na przejściu dla pieszych na wysokości KFC przed laty dochodziło już do potrąceń dzieci. W 2013 roku doszło tu do poważnego wypadku - potrącony został uczeń SP 323, który po wielu operacjach, przez rok dochodził do zdrowia. Po tym zdarzeniu rodzice apelowali do dzielnicy o ustawienie aktywnych znaków i progów zwalniajacych. Były też postulaty postawienia świateł.
Dziś, gdy Dereniowa została zwężona do jednego pasa ruchu, kierowcy już nie rozpędzają się na tym odcinku. Prawdopodobnie miało to znaczenie w dzisiejszym zdarzeniu.
stefan15:16, 05.01.2017
Nie może być! Przecież ta ulica została "zrewitalizowana" i "uspokojona" wg. najlepszych wzorców Wałkuskiego. 15:16, 05.01.2017
drake15:50, 05.01.2017
ja myślałem że jak są pasy rowerowe, to nie ma żadnych wypadków, taka magia 15:50, 05.01.2017
Lolek17:00, 05.01.2017
to nie myślałeś 17:00, 05.01.2017
bolek19:52, 05.01.2017
to akurat cecha charakterystyczna wszystkich populistów projektu ursynów. 19:52, 05.01.2017
MonikaD16:37, 05.01.2017
Mam nadzieję, że dzieciom nic nie będzie. Pewnie już się cieszyły z długiego weekendu... 16:37, 05.01.2017
Befsztyk18:05, 05.01.2017
Ten artykul to celowa dezinformacja. Przez to niemozliwe, zeby po wymalowaniu calej tej kolorowej sieczki na drodze doszlo do wypadku. Kierowca lawirujacy pomiedzy tymi wszystkimi wzorkami nie moze zagrazac bezpieczenstwu.
Z tego wniosek, ze poprawe bezpieczenstwa zapewnia wylacznie pasy rowerowe w poprzek drogi. Nalezy zlikwidowac przejscia dla pieszych, a w ich miejsce wymalowac pasy rowerowe. 18:05, 05.01.2017
mieszkaniec19:09, 05.01.2017
fatalna reorganizacja, ciasno, nic nie widać , ludzie wyskakują zza zaparkowanych samochodów w lato będzie jeszcze gorzej bo dojdzie kilku rowerzystów, oby już więcej takich zmian na Ursynowie. 19:09, 05.01.2017
Adam20:23, 05.01.2017
Biedne dziewczynki.
Zamiast wydawać pięniądze na projekty zawężania ulic wprowadzające niepotrzebny chaos, dzielnica powinna sfinansować sygnalizacje świetlną na przejściu dla pieszych połączoną z doświetleniem samego przejścia. 20:23, 05.01.2017
adamm00:04, 06.01.2017
Popieram. Zamiast durnych pasów wystarczyłoby zlikwidować jedno przejście i wstawić sygnalizatory wzbudzane przyciskiem. Ale wtedy nie dałoby rady wydać 700.000pln... 00:04, 06.01.2017
volta211:02, 06.01.2017
na pasach, na zielonym została rozjechana starsza pani przez pana K, męża Edzi.
na napakowanych koksem i na ślepawych dziadków to też nie pomoże niestety....
11:02, 06.01.2017
seba16:47, 06.01.2017
Volta, już lepiej się zamknij niż masz pisac głupoty. Porównujesz jazdę ćpuna do jazdy trzeźwego czlowieka, jak wiadomo ze naćpany i pijany ma zupełnie inną ocenę rofi i inny refleks. I skończ z tym obrażaniem starszych ludzi- Twoje dzieci ( o które tak drżysz) na swoich dziadków tez mówią " ślepawe dziady" ? 16:47, 06.01.2017
volta222:26, 06.01.2017
ach, seba w akcji
tak, jak mnie ślepawy dziadek (nie dziad - ale rozumiem, że masz problem z za szybkim czytaniem, jak pewnie i z jeżdżeniem?) przewiózł na czerwonym - to już więcej się z nim nigdzie nie wybieram autem.
przecież, ach, nic się nie stało....
rozumiem, że jak dziadek nie widział dziewczynek to nagle czerwone światełko by zobaczył?
gabarytowo to się nie składa - średnio- 12 latka ma wzrost 150 cm, jak pozaśrenią to i 160 możę mieć. co tu rozkminiać. może miały nawet na głowach czerwone czapeczki.
jak ci dzieciaka rozjedzie na pasach ślepawy dziadek to rozumiem, że to dla ciebie będzie mniejsza szkoda niż koksiarz.
otóż - dla mnie nie będzie. rozjechany dzieciak, to rozjechany dzieciak, spytaj matki, jest w wątku powyżej, może ci to wytłumaczy?
seba - zmień nicka, bo hasełkiem zamknij się doświadczalnie potwierdzasz, że z rozumkiem krucho, jak to u przecietnego seby. 22:26, 06.01.2017
seba20:37, 05.01.2017
Hahahaha macie efekty działań swoich oszolomów od zweżania wszystkiego. Cała ulica stała, autobusy nie jeździły. Co na to Wałkuski, Nawrocki i urząd dzielnicy??? 20:37, 05.01.2017
adamm00:02, 06.01.2017
A jak myślisz? Oni rowerem mogli przecież przejechać... 00:02, 06.01.2017
Ewa22:07, 05.01.2017
Wałkuski i Nawrocki powinni zostac obciążeni kosztami strat jakie poniesli ludzie stojący w gigantycznym korku, który ciągnął sie az od Indiry Gandhi. Ja spóźniłam się z mamą do lekarza, bo czekałam w autobusie który sterczał w korku i nie mógł nic zrobić. Sam kierowca przeklinał te zmiany i mówił, że oni sami mają tego dość.. Jak mozna nie dopuścic do zwężania kolejnych ulic przez tych " społeczników z bożej łaski" ? 22:07, 05.01.2017
Łukasz16:53, 06.01.2017
A czy ten kierowca bez zwężenia ulicy jechałby szybciej czy wolniej. Co wtedy stałoby się tym dzieciom??? 16:53, 06.01.2017
qwertyy23:19, 06.01.2017
Nie, na tym konkretnym przejściu ten kierowca bez zwężenia nie jechalby ani szybciej ani wolniej. Jechalby tak samo. Czy jechalem pasem wewnętrznym czy zewnętrznym jadę tak samo, bo moja prędkość ograniczały progi. 23:19, 06.01.2017
Bolek22:29, 08.01.2017
Gdyby byly 2 pasy i żadnych progów ani spowalniaczy, czyli tak jak by chciały te wsteczniaki z projektu ursynów to z dziewczynek zostałaby mokra plama. A jak juz sie bierzemy za obciążanie ludzmi kosztami za straty, to naliczcie proszę w moim imieniu tego trolla co raz pisze jako ewa a raz jako seba, bo można dostać raka od czytania jego komentarzy. 22:29, 08.01.2017
adamm16:56, 09.01.2017
Bolek a co dają te niby progi? W takiej odległości od przejścia nic... 16:56, 09.01.2017
Bolek18:41, 09.01.2017
Wydaje mi się, że jednak dają. Jeśli uważasz, że nic to nawet nie mam zamiaru Cię przekonywać, bo to większego sensu nie ma. A jesli uważasz, że są w zbyt dużej odległości od przejścia, albo że jest ich za mało - śmiało napisz w tej sprawie do wom-u! :) 18:41, 09.01.2017
adamm22:48, 09.01.2017
Przyjdź na Dereniową i policz auta zwalniające przed progiem i te które są rozpędzone już na odcinku próg - przejście. Pomiń te które nie zwalniają to zobaczysz o czym mówię to może sam się przekonasz. 22:48, 09.01.2017
bolek16:34, 11.01.2017
No to na co jeszcze czekasz adamm? Nie bądź tylko internetowym napinaczem i napisz do womu, to przesuną te progi! 16:34, 11.01.2017
adamm22:55, 11.01.2017
Jedynym kto się tu napina jesteś Ty. Już Ci napisali abyś zluzował lajkry... 22:55, 11.01.2017
boleks08:03, 13.01.2017
Zluzować lajkry? Tak się w Lublinie mówi?
08:03, 13.01.2017
Mamazuzi22:55, 05.01.2017
Drogi seba ja jestem matką dziewczynki potluczonej jak napisałeś nie życzę Ci byś kiedyś coś takiego przeżył widząc swoje dziecko we krwi leżące i brwi śnieżnej i czekające na karetkę która przyjechała po 20min
A pan kierowca po 70 bardziej przejął się urwanie lusterkiem i pobity światłem niż życiem dziecka
I nie jest to tylko potluczenie. ... 22:55, 05.01.2017
seba12:10, 06.01.2017
Bo pewnie wyskoczyła sama pod samochód, jeżdzę często tamtędy i wiem jak dzieciaki potrafią przebiegać przez jezdnię znienacka. A wtedy kierowca nawet przy 30km/h niec nie zrobi. 12:10, 06.01.2017
Ewa12:48, 06.01.2017
Podziękuj Wałkuskiemu, że karetka przyjechała po 20 minutach. Jak miała dojechać, skoro CAŁA ZWĘŻONA przez niego ulica stała w korkach?? 12:48, 06.01.2017
Łukasz16:51, 06.01.2017
seba,
zastanów się co piszesz. Dzieci są jednak poszkodowane.
Ewa,
być może dzięki Panu Wałkuskiemu tym dzieciom nie stało się nic poważniejszego. Bez zwężenia kierowca na pewno jechałby szybciej 16:51, 06.01.2017
qwertyy18:36, 06.01.2017
Łukaszu, masz całkowitą rację. Jak są dwa pasy ruchu i progi, to kierowca przelatuje nad progami z prędkością 70 km/h albo i ze 130 km/h.
A dopiero jak jest jeden pas ruchu i progi, no to dopiero wtedy to się jedzie po progach 10-20 km/h.
Ufff, dziękujemy Wam za to zwężenie, bo przeciez wczesniej nawet tych progów nie czuliśmy.
18:36, 06.01.2017
stefan19:27, 06.01.2017
"..dzięki Panu Wałkuskiemu tym dzieciom nie stało się nic poważniejszego" Dokładnie! To nasz zbawca, nasz Mesjasz! A Nawrocki jest jego prorokiem. 19:27, 06.01.2017
adamm19:16, 08.01.2017
Mamo Zuzi widziałem to zdarzenie i nie pamietam lusterka. Może źle widziałem nie wiem nie oceniam czy piszesz prawdę ale mam nadzieję że Dziecku się nic nie stało. Chciałbym tylko zwrócić uwagę na to że może warto w końcu zakończyć tą rowerową głupotę na naszych ulicach i zmusić w końcu burmistrza do zmian jakie są tu potrzebne (światła na przejściu)? 19:16, 08.01.2017
Bolek22:25, 08.01.2017
Warto zakończyć wreszcie ten populistyczny rzyg samobrony radykalnych przeciwników wszelkich form poprawy bezpieczeństwa i zacząć rozmawiać merytorycznie. Nawet o tak wstecznych pomysłach i niegwarantujacych bezpieczeństwa jak światła na przejściu. 22:25, 08.01.2017
adamm16:55, 09.01.2017
Bolek to zapraszam porozmawiamy merytorycznie. Światła nie poprawiają bezpieczeństwa ale chociażby brak trójkątów widoczności na zjazdach to gwarantuje... źle dobrane promienie skrętów też... i można tak wymieniać ale Ty o tym nie masz pojęcia dzieciaku 16:55, 09.01.2017
bolek18:45, 09.01.2017
Zniżając się do Twojego poziomu adam - "dziadzie" :) Nigdzie nie napisałem, że reorganizacje na Cynamonowej czy Dereniowej są idealne, ale skoro "muzgi" w urzędzie nie umieją i nie chco się zajmować poprawianiem bezpieczeństwa to doceniam każdą próbę podjęta przez mieszkańców w tym temacie. Nawet jestem w stanie uszanować Twój postulat zrobienia świateł, mimo iż zaprzeszły, drogi i nie gwarantujący poprawy bezpieczeństwa. 18:45, 09.01.2017
adamm23:08, 09.01.2017
Bolek powiedz mi tylko gdzie Wałkuski poprawił bezpieczeństwo? Bo moim zdaniem jest więcej punktów kolizji niż było do tej pory a kierowców w godz szczytu w..w ogarnia i rzadziej zatrzymują się przed przejściami niż to było wcześniej. Do tego kwota jaką dołożysz w podatkach za te zmiany jest absurdalna i uwierz mi sygnalizacja byłaby tańsza. Pytanie tylko dlaczego m.in. ZDM stawia więcej sygnalizacji choć jest taka droga? 23:08, 09.01.2017
bolek16:32, 11.01.2017
Na Cynamonowej i Dereniowej, na Stryjeńskich nie wyszło bo oportuniści polityczni zablokowali. Nie wierzę Ci, że sygnalizacja była by tańsza, bo nie była by, ale to mniej istotne, bo na bezpieczeństwie nie można oszczędzać. Nie wiem dlaczego tak robi i znając Twoją skłonność do manipulacji faktami, to pewnie jest odwrotnie niż piszesz, ale nie przesądzam. Może to i łatwiej postawić światła niż przeorganizować całą ulicę i stąd takie coś, że idą po prostu na łatwiznę? 16:32, 11.01.2017
adamm22:52, 11.01.2017
Bolek mówisz że sporo czytasz i na tym opiera się Twoja wiedza. Dlaczego wiec uważasz że manipuluję faktami? Jako że od Ciebie żadnych faktów się nie dowiemy bo nie masz o tym żadnego pojęcia to proszę oficjalne dane M St Warszawy prezentowane m.in. przez ZDM w ogólnodostępnych folderach i publikacjach: zdarzenia na przejściach dla pieszych na odcinkach ulic (liczba wypadków) 1) z sygnalizacją - 7 2) brak sygnalizacji - 41. Podaję oczywiście fragment całość dostępna prawie wszędzie. 22:52, 11.01.2017
Bolek09:15, 12.01.2017
Czytanie ze zrozumieniem ciągle średnio Ci wychodzi, ale w manipulowaniu faktami jesteś całkiem niezły :) 09:15, 12.01.2017
adamm07:10, 13.01.2017
Podaj jakikolwiek fakt ze źródłem że się mylę? Aaa nie podasz bo ich nie masz ale za to na pewno zmienisz temat i nazwiesz mnie radykałem itp. 07:10, 13.01.2017
bolekz08:02, 13.01.2017
adamm ale Ty się mylisz generalnie w każdej wypowiedzi i zamiast kierować się merytorycznymi argumentami to kierujesz się emocjami i brakiem wiedzy. 08:02, 13.01.2017
adamm13:19, 13.01.2017
bolekz: HAHAHA przyjdź pogadamy merytorycznie 13:19, 13.01.2017
p23:03, 05.01.2017
nalezy zlikwidowac budzety partycypacyjne zeby pozbawic paru idiotow mozliwosci uszczesliwiania innych na sile , walkuski aktywisto z ... wziety, idz do jakiejs roboty., oszolom po filozofii, spolecznik ....y 23:03, 05.01.2017
adamm00:01, 06.01.2017
Poproszę redakcję Halo Ursynów aby zapytała Burmistrza/ZDM/Inżyniera Ruchu dlaczego są organizowane "po cichu" spotkania w sprawie zwężenia Stryjeńskich?? Z tego co wiem takie spotkanie odbyło się pod koniec roku i następne ma być wkrótce!!! Czy burmistrz ma zamiar złamać dane mieszkańcom słowo? 00:01, 06.01.2017
qwertyy00:29, 06.01.2017
No cóż, jak to ci od rowerow napisali, lepszego ' pelnomocnika' już pewnie nigdy nie będą mieli. Korzystają na maxa dopoki mogą. 00:29, 06.01.2017
Łukasz16:48, 06.01.2017
Słowo to dano mieszkańcom, którzy zagłosowali na projekt pasów rowerowych na Stryjeńskich. Ci zostali przez burmistrza Kempę oszukani! 16:48, 06.01.2017
Alek01:05, 06.01.2017
I co ekoterroryści? Zatkało kakao? Proponuję zlikwidować kolejny pas, przemalować wszystko na czerwono i zrobić ścieżkę rowerową na całej szerokości. A i zapomniałem, koniecznie więcej pomarańczowych światełek. Albo poszerzyć wysepki, żeby rowerzyści nie rozpędzali się za bardzo.
Całe szczęście, że nie stało się nic poważnego... 01:05, 06.01.2017
Imielinczyk01:23, 06.01.2017
To nie zwężenie ulicy Dereniowej sprzyja wypadkom samochodowym a brak świateł przy przejściu dla pieszych w miejscu gdzie zdarzyl się wypadek. O te światła, co należy podkreśić, przez wiele lat walczyli rodzice dzieci ze szkoły podstawowej 323. Mimo wielu petycji i próśb świateł do dzisiaj nie ma. Może o to należy zapytać pana burmistrza - dlaczego nie ma świateł skoro jest to stały szlak dzieci z/do szkoły? Czy doprawdy ruch samochodowy powinien mieć priorytet kosztem bezpieczeństwa dzieci?? 01:23, 06.01.2017
volta213:05, 06.01.2017
ze zdjęć wynika, ze to w biały dzień się stało. co w tej sytuacji po światłach? 13:05, 06.01.2017
seba16:43, 06.01.2017
volta
Swiatła działają i w dzień. Czerwone, zólte i zielone. Na czerwonym się stoi, na zielonym idzie, serio nie wiedziałaś? 16:43, 06.01.2017
abc20:23, 06.01.2017
W tej sytuacji widzę dwie możliwości
1. Kompletnie ślepy kierowca, który nie zauważa przejścia dla pieszych i ludzi na nich.
2. Totalna nieuwaga dziewczynek, które wskakują wprost pod nadjeżdżający samochód (tu jest też wina kierowcy, ponieważ powinien być w stanie przewidzieć potencjalne zagrożenie i wcześniej zareagować)
W obu przypadkach światłą by w niczym nie pomogły. 20:23, 06.01.2017
volta222:20, 06.01.2017
ledy seba, świecą na czerwono? rzeczywiście nie wiedziałam, ale seba z bede mial wypadek mnie oświecił nomen omen:)
dzięki seba 22:20, 06.01.2017
Bolek10:43, 06.01.2017
Gdyby nie nowa reorganizacja ruchu na Dereniowej mogło zakończyć się dużo bardziej tragicznie! Kiedy to wreszcie dotrze do tych zakutych łbów, które walczą z poprawą bezpieczeństwa pieszych??? 10:43, 06.01.2017
stefan13:17, 06.01.2017
Zluzuj lajkry, Bolek, bo chyba coś uciska :-) 13:17, 06.01.2017
qwertyy13:30, 06.01.2017
w jaki sposób nowa reorganizacja na to wpłynęła? 13:30, 06.01.2017
Alek13:38, 06.01.2017
Sam jesteś zakuty łeb! Jaka to niby poprawa? Cała ulica zakorkowana, policja i pogotowie nie może dojechać na miejsce wypadku, ponieważ wszystko stoi i jest tylko jeden pas.
A jak ktoś jeździ jak pierdoła, to i tak spowoduje wypadek. Jaka to różnica, że obok Mercedesa nie jechały samochody na sąsiednim pasie? Ktoś obok hamuje, a Mercedes nie. Dalej ten sam wypadek.
Niebezpieczne jest przejście bez świateł, a w szczególności koło szkoły. Tyle w temacie. Zamiast wywalać 700 tys zł w durne pomysły ekoterrorystów. Wystarczy zainwestować w oświetlenie led na przejściu i sygnalizację na żądanie. Prędzej pierdoła z Merca zauważy czerwone światło, niż 2 dzieci. 13:38, 06.01.2017
Kuba17:12, 06.01.2017
Gdyby nie nowa organizacja ruchu karetka nie stała by w korku... 17:12, 06.01.2017
adamm19:24, 08.01.2017
Bolek jakbyś chciał bezpieczeństwa pieszych jak piszesz to byś chciał tutaj świateł a nie pasów rowerowych. Nie pisz wiec bzdur że dzięki zmianom nic się nie stało - otóż stało się to co ostatnio kilkukrotnie stało się na cynamonowej czyli potrącenie pieszych. 19:24, 08.01.2017
Bolek22:20, 08.01.2017
Światła nie gwarantują 100procentowego bezpieczeństwa, ale do zakutych łbów to też niestety nie trafia :( 22:20, 08.01.2017
adamm16:53, 09.01.2017
Bolek a kim jesteś z wykształcenia "zakuty łbie" jak to określasz innych?? Jesteś Projektantem drogowym i masz uprawnienia w tym zakresie czy twoja wiedza opiera się wyłącznie na wymyślonych stwierdzeniach? 16:53, 09.01.2017
Bolek18:56, 09.01.2017
Nie mój drogi. Moja wiedza opiera się na ogólnie dostępnych danych i badaniach. Gdybyś je znał wiedziałbyś jak iluzorycznym w kw. poprawy bezpieczeństwa, a przy tym kosztownym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna. 18:56, 09.01.2017
adamm22:44, 09.01.2017
Bolek jakbyś się znał i czytał to również byś wiedział chociażby to jaki jest ruch na Ursynowie co akurat jest tutaj rzeczą podstawową. Idąc Twoim tokiem rozumowania lepiej było wydać 700.000pln na połowę Dereniowej (pasy rowerowe) niż tą samą kwotę na budowę drogi rowerowej ma całym odcinku z sygnalizacją przy szkołach. BRAWO wiedza godna pożałowania. A i przestań czytać gazety typu "mój rower, moje ulice" a zacznij prawo budowlane i rozp dot dróg publicznych 22:44, 09.01.2017
Ursynowianka12:44, 06.01.2017
Potrącone przez Mercedesa... a jakże, kierowca ślepy czy zbyt potrzebujący przyszpanować swoim wozem?
Toć złote lamborghini to to nie jest.
Idioci. 12:44, 06.01.2017
Alek13:23, 06.01.2017
Brawa za najgłupszy komentarz. Co to ma do rzeczy? Chodzi o kierowcę, reszta nie ma znaczenia. Lepiej być potrąconym przez Lamborghini? Naprawdę?
Kierowcy powinni przechodzić okresowe badania. Jeśli nie wszyscy, to koniecznie po przekroczeniu 60-65 lat. 13:23, 06.01.2017
B.16:01, 06.01.2017
Jakimś dziwnym trafem najbardziej chamowato po ulicach jeżdżą właśnie kierowcy samochodów "luksusowych". Uważają, że są panami Wszechświata, bo mają Merdecesy, BMW, Lamborghini itp. i że wszyscy będą im ustępować, bo oni mają wóz. Jakoś nie dziwi mnie jeden z tutejszych komentarzy, że kierowcy bardziej było szkoda lusterka niż dziecka, które potrącił. Bo przecież zepsute lusterko w Mercedesie to tragedia o wiele większej rangi niż zdrowie i życie. Chore 16:01, 06.01.2017
J2315:22, 06.01.2017
czyżby w Polsce pasy stanowiły dekoracją ulic? Dlaczego nikt nie przestrzega pierwszeństwa pieszych na pasach, tym bardziej oznaczonego specjalnym znakiem drogowym? A moze to zwykła nieznajomość przepisów ruchu drogowego i z tego wynika ryzyko przechodzenia jezdni w Polsce...? Na zachodzie, za najechanie na pasach na pieszego zbiera się prawo jadny i wsadza do pierdla, Panowie! Czas by i w Polsce pieszy przestał być zwierzyną łowną... Pieszy, to bowiem nie kanarek i górą nie przeleci...! 15:22, 06.01.2017
Łukasz16:47, 06.01.2017
Zgadzam się, problem w tym, że posłowie nie mają odwagi uchwalić dla pieszych pierwszeństwa na pasach! 16:47, 06.01.2017
Alek19:35, 06.01.2017
To jest bardzo szeroki problem. Dotyczy m.in. szkolenia kierowców, kultury jazdy, infrastruktury, zachowania pieszych itd. Nikt nie chce przejechać człowieka - wszystko jedno czy na pasach czy nie. Najważniejsze problemy:
1. Fatalne oświetlenie przejść dla pieszych i ich okolic. Kierowca musi widzieć co się dzieje przed przejściem, zanim pieszy wchodzi na jezdnię. Nie rozumiem dlaczego inwestuje się w wielu miejscach w różne dziwne kolorowe światełka, (które jeszcze bardziej ograniczają widoczność w nocy) zamiast systematycznie instalować oświetlenie LEDowe.
2. Wyprzedzanie na pasach - to jest jakaś plaga. Powinni za to odbierać prawo jazdy na jakiś czas i oddawać po przejściu dodatkowego szkolenia w tym zakresie. Ludzie często nie wiedzą, że robią źle - za każdym razem dziwią się jak im zwracam uwagę. Nie wiedzą o jakie wyprzedzanie mi chodzi. 19:35, 06.01.2017
Alek19:36, 06.01.2017
3. Tam gdzie są 3 pasy ruchu i ograniczenie 70 km/h nie może być przejść bez sygnalizacji. (np. Puławska w stronę Piaseczna). To jest po prostu niebezpieczne. W Niemczech np. zakazane prawnie.
4. Piesi też nie są bez winy. Nie znają przepisów, nie rozumieją, że kierowca może w pewnych warunkach ich nie widzieć. Większość ofiar wśród pieszych, to ludzie bez prawa jazdy. Myślą, że skoro oni widzą samochód, to kierowca ich też. Na dodatek dużo osób ubiera się na czarno, nie mają żadnych elementów odblaskowych (wracamy do pkt 1) 19:36, 06.01.2017
Adam17:03, 06.01.2017
Panie Burmistrzu, żądamy przywrócenia bezpieczeństwa na zawężonych ulicach naszej dzielnicy! Jak widać wprowadzone "Rewolucje" nie sprawdzają się. Obecnie w sytuacjach kryzysowych służby nie mają jak dojechać na miejsce wypadku! 17:03, 06.01.2017
adamm19:28, 08.01.2017
Popieram!!! 19:28, 08.01.2017
bolek22:17, 08.01.2017
Kamil Orzeł/Maciej Antosiuk - nie potraficie się porozumiewać z burmistrzem inaczej niż za pośrednictwem trollkomentów adama/kuby? 22:17, 08.01.2017
Małgorzata01:28, 07.01.2017
Na zdjęciu nawet pod śniegiem widać kuriozalnie szeroki trawnik. Tam powinni wetknąć te cholerne pasy rowerowe, a nie zwężać jezdnię! 01:28, 07.01.2017
adamm16:49, 09.01.2017
Podziękuj Walkuskiemu i Nawrockiemu - mesjaszom Ursynowa.... jako że rowerzyści skutecznie zgłaszają moje posty do usunięcia to znaczy że prawda w oczy kole... 16:49, 09.01.2017
bolek18:59, 09.01.2017
Nie adamm, to nie rowerzyści zgłaszają Twoje posty, tylko zwykli mieszkańcy dostają raka oczu od czytania tej Twojej prawdy objawionej co tak kole te oczka, że one tak krwawią i krawią :D 18:59, 09.01.2017
Bolek00:07, 10.01.2017
adamm ale ja cię proszę już nie kuj oczków 00:07, 10.01.2017
stefan12:14, 10.01.2017
_bolec Zwykli mieszkańcy, to zdaje się dali wam siarczystego kopa w d.... na Stryjeńskich. I dadzą ponownie, na Bartoka 12:14, 10.01.2017
Boleq00:54, 11.01.2017
kamil tak Ci powiedział? 00:54, 11.01.2017
adamm20:30, 08.01.2017
Rowerzyści są bardzo czuli na komentarze - nawet HU już zgłaszają do usunięcia... 20:30, 08.01.2017
bolek22:15, 08.01.2017
I dobrze, że zgłaszają :) 22:15, 08.01.2017
adamm16:46, 09.01.2017
Bo prawda jest tylko jedna? Rowerowa? Nie ośmieszaj sie 16:46, 09.01.2017
bolek19:00, 09.01.2017
Nie adaś! Zgłaszają bo serio nie mogą czytać tych Twoich mądrości :) 19:00, 09.01.2017
Bolek22:34, 08.01.2017
Radykalni przeciwny poprawy bezpieczeństwa na Ursynowie powinni przeczytać ostatnie zdanie i wziąć je sobie do serca - "Dziś, gdy Dereniowa została zwężona do jednego pasa ruchu, kierowcy już nie rozpędzają się na tym odcinku. Prawdopodobnie miało to znaczenie w dzisiejszym zdarzeniu." 22:34, 08.01.2017
adamm16:46, 09.01.2017
Bolek powiedz mi kim jesteś że tak to oceniasz (pytam o zawód)? Jakoś nie zauważyłem aby którykolwiek z Was rowerzystów miał jakiekolwiek wykształcenie w zakresie projektowania drogowego baaa nie wspominając że nie macie uprawnień do projektowania które aby otrzymać należy zdać egzamin z zakresu znajomości przepisów prawa i posiadania wiedzy praktycznej z możliwością jej zastosowania... ale w zakresie inżynierii ruchu pewnie wiecie wszystko bo tego uczą na pedagogice albo innym pokrewnym kierunku studiów (zaznaczam że moim zamiarem nie jest obrażanie kogokolwiek). Zakładam jednak że jesteś wybitnym specjalistą w zakresie projektowania że tak się na tym forum wypowiadasz a w dodatku obrażasz innych... 16:46, 09.01.2017
bolek19:02, 09.01.2017
adamm piętnowanie głupoty i wsteczniactwa to nie jest obrażanie innych, ale jeśli poczułeś się obrażony to przepraszam :) 19:02, 09.01.2017
adamm22:55, 09.01.2017
Bolek: czemu wsteczniactwa i głupoty? Możesz to wyjaśnić? 22:55, 09.01.2017
bolek00:02, 10.01.2017
adamm: ale co? 00:02, 10.01.2017
adamm20:26, 10.01.2017
Bolek pisać umiesz. A czytać? 20:26, 10.01.2017
Bolek00:52, 11.01.2017
Nie Boguś, nie umiem. 00:52, 11.01.2017
adamm11:43, 11.01.2017
Bolek chyba mnie z kimś wyraźnie mylisz. A jak pytam o wyjaśnienia to zmieniasz temat. Typowe dla pseudo rowerzystów którzy zwiedzili cały świat i wiedzą jak go urządzać. Odpowiedz na pytania albo nie marnuj naszego czasu. 11:43, 11.01.2017
bolek16:27, 11.01.2017
Widocznie mylę Cię z którymś z populistów z projektu urynów, ale jakie jest pytanie drogi adamie? 16:27, 11.01.2017
adamm22:40, 11.01.2017
Bolek: skoro czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną powtórzę: twierdzisz że mówimy głupoty i jesteśmy zacofani. Rozwiń ten wątek i oświeć nas swoimi mądrościami 22:40, 11.01.2017
Bolek09:09, 12.01.2017
ale po co skoro to fanatyków/radykałów nie trafiają racjonalne argumenty? 09:09, 12.01.2017
stefan13:01, 12.01.2017
O, widzisz, i pierwszy raz napisałeś coś z sensem :-) 13:01, 12.01.2017
adamm07:08, 13.01.2017
Bolek argumenty to najpierw trzeba mieć a Tobie ich brakuje i wynika to z braku jakiejkolwiek wiedzy. Jak do tej pory z twojej strony nie padły żadne konkrety wiec radykałem i to rowerowym jesteś ty. Zero dyskusji i jakichkowiek argumentów prawda jest po naszej stronie - typowe dla rowerzystów. Nawet na pytania nie potrafisz odpowiedzieć. 07:08, 13.01.2017
bol3k07:58, 13.01.2017
Prawda jest po Waszej stronie? Czyli Twojej i głosów w Twojej głowie? Czy czyjej? Bo chyba nie wypowiadasz się w imieniu wszystkich radykalnych przeciwników poprawy bezpieczeństwa pieszych? Czy jednak
? 07:58, 13.01.2017
adamm13:16, 13.01.2017
Jeżeli poprawicie moje bezpieczeństwo jako pieszego nie będę miał żadnych uwag ale jak na razie przejść przez Dereniową jest 10 razy trudniej niż wcześniej. Poza tym ja wypowiadam się wyłącznie w swoim imieniu za to wy rowerowi gamonie macie z gimnazjum nawyk ja=wszyscy i tak ma być. A jeżeli słyszysz głosy w głowie to się zgłoś do specjalisty. 13:16, 13.01.2017
Mieszkaniec Dereniow12:33, 09.01.2017
Zwężenie Dereniowej przyniosło same problemy. Nie miała baba problemu kupiła sobie prosiaka (pas dla rowerzystów). Zwężenie to pomysł IDIOTYCZNY w każdym wymiarze. tj, SZEROKOŚCI (tłumaczyć nie trzeba) DŁUGOŚCI (zakorkowania całkiem drożnej ulicy, brak możliwości wymijania, pas dla rowerów nie wykorzystywany przez 9 miesięcy roku - MARNOTRAWSTWO ) WYSOKOŚCI (na różnych wysokościach źle zaplanowano skręty i zawężenia dla samochodów ciężarowych - co widać po skutkach powywracanych słupków typu U5 - po prostu jest za wąsko do wykonania manewru skrętu oraz zablokowano wyjazdy w lewo i w prawo z osiedlowych uliczek. CZASU - pomysł aby zwęzić ulicę przelotową na Kabaty kiedy będzie przebudowywana ul. Płaskowicka (a praktycznie zamknięta na TRZY LATA) oraz zamkniecie dostępu do nowo poszerzonej ul. Pileckiego i cały ruch z Puławskiej trafi na Dereniową uważam za specyficzny prezent od grupy piszącej projekty partycypacyjne dla mieszkańców Dereniowej Natolina i Kabat. A wystarczyły światła. 12:33, 09.01.2017
Bolek15:52, 09.01.2017
Tylko, że głownie wirtualne problemy :) Piesi korzystający z nowych rozwiąń po prostu je sobie chwalą :) 15:52, 09.01.2017
bolek19:06, 09.01.2017
Ładnie to się tak podszywać pod mieszkańca Dereniowej? ;) 19:06, 09.01.2017
adamm22:51, 09.01.2017
Proszę aby redakcja Halo Ursynów umieściła film jak Dereniowa stoi rano w korkach a my mieszkańcy przez brak płynności ruchu spowodowany wyznaczeniem pasów rowerowych musimy wdychać zwiększoną emisję spalin. 22:51, 09.01.2017
Bolek23:58, 09.01.2017
Zamiast marudzić to korzystaj czasami z komunikacji publicznej! Przyczynisz się w ten sposób do zmniejszenia emisji spalin :) 23:58, 09.01.2017
stefan12:07, 10.01.2017
~Bolec,kolec,stolec? Z przyjemnościa wsiadłem dziś do samochodu, przyczyniając się t ten sposób do zabicia 1.5 misia polarnego. 12:07, 10.01.2017
adamm20:38, 10.01.2017
Bolek chętnie jak jadę na masowa imprezę lub podobne wydarzenie. W każdym innym przypadku przy moim trybie pracy komunikacja nie zdaje egzaminu i tracę zbyt dużo czasu. Poza tym cenię sobie komfort i prywatność jaką mam w swoim samochodzie czego komunikacja miejska mi nie zapewni. Jeżeli pracujesz w np centrum i Twój dzień wyglada tak dom-metro-biuro-metro-dom to możesz te swoje filozoficzne wywody pisać. W każdym innym przypadku popatrz na innych mieszkańców których w...w ogarnia na wasze durne pomysły. 20:38, 10.01.2017
qwertyy21:57, 10.01.2017
Widzisz Bolek, tak się składa, ze ja ostatnio kilka tygodni jeździłem komunikacją. Generalnie to przereklamowana.
Ciekawy jestem gdzie Ty chcesz w godzinach szczytu wcisnąć tych wszystkich ludzi do metra albo skm? Ty chyba dawno w metrze nie byłeś, co?
Co to za frajda stać ściśnięty jak sardynka, z jakims zasmarkańcem prychającym mi w twarz swoją grypa. Albo z kimś kto się nażarł czosnku albo przed chwilą jarał szlugi? Wychodze zgrzany na powierzchnię i marznę dla odmiany czekając na autobus. Ja już za stary na to jestem.
Poza tym ja nie kupuję auta, zeby stało w garażu na wystawie. Może Ciebie stać na takie fanaberie. Mnie nie.
I polecam wypowiedź pani z sanepidu. Poszukaj sobie w artykule "po trzecie zdrowie" http://wawalove.pl/Oni-nie-chca-jezdzic-komunikacja-miejska-Nie-oplaca-sie-z-wielu-powodow-a25267 21:57, 10.01.2017
Bolek00:51, 11.01.2017
Cebulą zawiało z tych Waszych komentów ;P Aż w oczy zaszczypało, auć. 00:51, 11.01.2017
1207:31, 10.01.2017
W związku z nagminnym korzystaniem ze smartfonów przez kierowców nie widzę szansy na poprawę. A jak ktoś tylko spojrzy czasem na drogę, to te wszystkie oznakowania przejścia mogą zasłaniają mu ofiarę. A w tym konkretnym miejscu wcześniej były tylko spowalniacze i wielu kierowców omijało je slalomem ignorując podwójną ciągłą, jak nieraz sam widziałem. Moim zdaniem tam powinny być światła jak w wielu innych miejscach, gdzie musiał ktoś zginąć, żeby powstały. 07:31, 10.01.2017
adamm11:38, 11.01.2017
Poniżej koszty pasów rowerowych ze strony zielonego mazowsza:
Bartoka 0,6 km 48 000 zł
Surowieckiego 1,1 km 88 000 zł
Dereniowa 1,3 km 104 000 zł
Stryjeńskich 1,4 km 112 000 zł
Romera 1 km 80 000 zł
Herbsta 0,8 km 64 000 zł
Jastrzębowskiego 0,9 km 72 000 zł
Kiedacza - Nugat 0,9 km 72 000 zł
Cynamonowa 1,4 km 112 000 zł
Gratuluje Panie Wałkuski! Oddaj nam nasze pieniądze które idą na tą Pana bzdurę. 11:38, 11.01.2017
bolek16:23, 11.01.2017
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego do zakutych łebkow radykalnych przeciwników poprawy bezpieczeństwa pieszych nie dociera fakt, że to Urząd Dzielnicy weryfikuje, opiniuje i przyklepuje projekty do bp? 16:23, 11.01.2017
Adam18:19, 11.01.2017
Bolek, rozumiem że chcesz powiedzieć że za obecne zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców powstałe w wyniku zwężenia ulic odpowiada Urząd Dzielnicy?
18:19, 11.01.2017
adamm22:33, 11.01.2017
Bolek organizację ruchu opiniuje urząd dzielnicy a zatwierdza Inżynier Ruchu. W przypadku BP IR ma związane ręce i jak sami rowerzyści to przyznają po prostu jeżeli się na coś nie zgodzi to go zmusza bo to projekt BP... a teraz powiedz w jaki sposób projekt ten poprawia bezpieczeństwo pieszych? Bo jakoś wyjaśnić tego nie potrafisz... 22:33, 11.01.2017
Bolek10:15, 13.01.2017
Bardziej precyzyjnie - projekty do BP weryfikuje urząd dzielnicy w uzgodnieniu z ZDM, BDiK-IR i WRD KSP. Szkoda, że radykalni przeciwnicy poprawy bezpieczeństwa pieszych nie mogą przyswoić :( 10:15, 13.01.2017
Bolek10:16, 13.01.2017
Odpowiadając na Twoje pytanko adamm - w bardzo prosty sposób - fizycznie zmusza kierowców do organiczenia prędkości. 10:16, 13.01.2017
adamm13:11, 13.01.2017
Bolek: WRD to opiniuje ale od dróg powiatowych - to jest tylko potwierdzenie tego że nie do końca masz o tym pojęcie... Co do zmuszania do zredukowania prędkości pojazdów to uważasz że pasy rowerowe to złoty środek? Otóż nie! Są inne lepsze do tego metody ale WY rowerzyści postawiliście sobie jeden cel: pod przykrywką poprawy bezpieczeństwa pieszych chcecie jeździć po asfalcie oddzielnie od pieszych którzy przechodzą przez drogi rowerowe a nawet po nich czasami spacerują matki z dziećmi w wózkach co znacznie ogranicza waszą prędkość. To jest właśnie Wasz cel. Nie poprawa bezpieczeństwa pieszych ale możliwość szybkiej jazdy pomimo tego że piesi jak i kierowcy mają się stosować do wszelakich przepisów i ustępować Wam drogi. Powiedz mi że tak nie jest? Szkoda tylko że jak to mówisz RADYKALNI PRZECIWNICY BEZPIECZEŃSTWA są za tym aby BUDOWAĆ DLA WAS NOWE DROGI ROWEROWE i jednocześnie znaleźć kompromis pomiędzy płynnym ale bezpiecznym ruchem aut na wybranych ulicach. 13:11, 13.01.2017
adamm13:14, 13.01.2017
To co zrobiliście chociażby na Dereniowej w żaden sposób nie poprawia mojego bezpieczeństwa jako pieszego idącego z małym dzieckiem a jako kierowcy utrudnia możliwość płynnego poruszania się autem ze względu na korkowanie ulicy nie wspominając o zwiększonej emisji spalin aut czekających w korku na zmianę świateł. Mieliście gotowy projekt w dzielnicy drogi rowerowej ale wracamy do mojego posta powyżej o co wam tak naprawdę chodzi... 13:14, 13.01.2017
volta218:26, 05.01.2017
10 37
została jak widać, dzięki temu dzieciak przeżył, ma TYLKO potłuczenia, drugiej nic się nie stało.
teraz sobie dodaj ze 30 km/h więcej gdyby ruch nie był uspokojony - i mamy albo kalekę do końca życia albo śmierć na pasach.
szkoda że nie podano wieku kierowcy, obstawiam ślepawego dziadka... 18:26, 05.01.2017
bolek19:53, 05.01.2017
4 37
Dodając takie komentarze drogi populisto z projektu ursynów pokazujesz tylko jak jesteś ograniczony intelektualnie. 19:53, 05.01.2017
Qwertyy21:09, 05.01.2017
35 3
Volta, dzieciak ma potłuczenia, bo tam są progi, a nie dlatego, że zwężona jest ulica. 21:09, 05.01.2017
adamm23:59, 05.01.2017
41 3
Panowie rowerzystów nie przekonacie. Jeżeli redakcja HU chce mogę udostępnić filmy i zdjęcia ulicy jak stoi cała zakorkowana autobusami dzięki temu że nie można nikogo wyminąć... a bym zapomniał - a co by było jakby w bloku obok wybuchł pożar? Jakby straż dojechała? 23:59, 05.01.2017
volta11:09, 06.01.2017
4 21
do Qwertyy:
wiem że progi też tam są, bo jeżdżę tą ulicą 2x w tygodniu w godzinach szczytu.
pomaga i jedno i drugie.
nie mam dzieci w tej szkole, ale gdybym miała, to codziennie by mi wizja przekraczania tej ulicy przez moje dzieci skróciła życie o parę lat. bo jak widać - ani zwężenie ani światła ani progi niczego nie gwarantuję. moje przekaraczają Ken i też drżę, ale mimo wszystko - ulica szeroka, z niezłą widocznością i sporym ruchem pieszych na tym przejściu, bo i tak nie przeszkodziło nakoksowanemu ukraińcowi rozjechać nastolatki rok temu o tej porze...
matka rannej dziewczynki potwierdziała moje obawy - ślepawy dziadek co było do przewidzenia. 11:09, 06.01.2017
Ewa13:56, 06.01.2017
25 3
Do Volta
Tak pomogło zwężenie, ze matka dziecka zali się, że karetka przyjechała po 20 minutach- a jak miała dojechać, skoro cała ulica była zablokowana autobusami?
" ślepawy dziadek"- skąd wiesz idiotko, że był " ślepawy" i skąd u Ciebie tyle pogardy dla starszych ludzi. Sama nigdy nie będziesz stara? 13:56, 06.01.2017
volta222:32, 06.01.2017
2 7
droga ewo, żaden kierowca czy młody czy stary nie będzie miał u mnie szacunku za rozjeżdżanie dzieci na pasach.
w biały dzień, na przejściu z progiem i jednym pasem (odpadło rozjechanie takie, jak dzieciaczka na kenie parę lat temu, w zasadzie 7 letnia Zosia też zdaje się na kabatach na kenie tak zostałą rozjechana - obie przez dziadków, rozumiem, że z sokolim wzrokiem i refleksem godnym seby z beemki)
co do karetki? nie wiedziałam że mamy szpital po drugiej stronie ulicy i z powodu korka tylko nie mogła dojechać.
może podasz adres, gdzie ten szpital, bo nie wiem, ale zawsze to w wątku można się czegoś ciekawego dowiedzieć... 22:32, 06.01.2017
adamm19:10, 08.01.2017
19 8
A może zamiast się kłócić lepiej przyjść na kolejne spotkanie ws pasów rowerowych i zablokować tą głupotę? Stary czy młody, ślepy czy nie to takie przypadki będą się zdarzać zawsze. Nikt mnie jednak nie przekona do tego że 2 przejścia obok siebie bez świateł będą bezpieczniejsze niż jedno z sygnalizacją wzbudzaną i wyniesionym przejściem. Codziennie odprowadzam dziecko do przedszkola przez to przejście i tylko 1 auto na 10 się zatrzyma i mnie przepuści. Kierowcy autobusów nigdy... 19:10, 08.01.2017
Bolek22:32, 08.01.2017
9 17
Zamiast przychodzić na jakieś nudne spotkania to lepiej zacząć realnie działać by poprawić bezpieczeństwo. Np. zgłaszając projekty do BP :) 22:32, 08.01.2017
adamm17:03, 09.01.2017
16 7
To już jeden o nazwisku Wałkuski nam durnotę zafundował pt. "Poprawa bezpieczeństwa..." Pytam gdzie ta poprawa? Bolek mieszkasz na Dereniowej że tak się wypowiadasz że jest tutaj lepiej? Otóż ja tu mieszkam i z całą stanowczością mogę stwierdzić że jest gorzej. Co do BP powiedz mi dlaczego pozwolono na pasy rowerowe skoro był zatwierdzony projekt drogi rowerowej wzdłuż chodnika z której korzystaliby WSZYSCY (w szczególności dzieci) a nie wybrana grupka ludzi która myśli tylko o sobie (może jeszcze nie założyli rodzin i nie mają dzieci)? Faktem jest ze projekt BP klepnął ten który z tym teraz walczy 17:03, 09.01.2017
bolek18:36, 09.01.2017
2 11
Ta durnota prawdopodobnie ocaliła życie i zdrowie tych dziewczynek... Co do Twoich pytań, to nie mieszkam przy Dereniowej, a przy Cynamonowej, a co do BP to w mojej ocenie gdyby dzielnicą rządzili kompetentni ludzie, a nie politycy i populiści to nie było by tyle syfu, dezinformacji i kontrowersji. 18:36, 09.01.2017
adamm22:27, 09.01.2017
13 1
Bolek gdybać to sobie możemy nawet że wyprofilowanie maski mercedesa im pomogło. Za to z ostatnią częścią Twojego zdania się zgadzam. 22:27, 09.01.2017
bolek16:34, 11.01.2017
2 1
To przynajmniej w jednym się zgadzamy :) 16:34, 11.01.2017