REKLAMAA1 UCK 09.09.2022 - 31.12.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (ZDM)

    Ulica Kłobucka wreszcie zostanie przebudowana. Ruszyła budowa ścieżki rowerowej i poszerzonego chodnika, a wkrótce ruszą inne prace. Remonty sfinansują deweloperzy i miasto.

    Kłobucka to ulica na zachodnich peryferiach Ursynowa. W ostatnich latach na terenach poprzemysłowych powstają tam gigantyczne osiedla mieszkaniowe. Ulica nie ma odwodnienia, więc ciągle jest zalewana, na wielu odcinkach nie ma chodników, nie wspominając o drogach rowerowych. Po wielu apelach mieszkańców i dzielnicy sytuacja się wreszcie zmieni.

    W przebudowie ulicy udział wezmą deweloperzy, którzy budują lub będą budować mieszkania w rejonie Kłobuckiej. Jak poinformował Zarząd Dróg Miejskich podpisano już umowy ze spółkami OAK P2 i RD Investment, które zajmą się przebudową Kłobuckiej na odcinku od Potoku Służewieckiego do ul. Koprowskiego, HI Kłobucka i HI Projekt, które zapłacą za remont chodnika na między budynkami Kłobucka 21B i Kłobucka 23 oraz NP 10, która odpowie za przebudowę ulicy od Koprowskiego do ul. Złoty Potok, m.in. wymianę nawierzchni, budowę i remont chodnika, budowę drogi dla rowerów.

    - Realizacja tych inwestycji zależy od harmonogramu prac deweloperów i jest przewidziana w latach 2023-25 - informuje ZDM.

    Pierwsze prace już trwają

    Już ruszyły natomiast prace modernizacyjne na krańcu Kłobuckiej od strony ronda F. Stamma. Finansuje je deweloper GF Ramba, który niedaleko realizuje inwestycję mieszkaniową.

    Na odcinku między rondem F. Stamma a wjazdem pod m.in. budynek Kłobucka 18 trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego. Ciąg powstaje po wschodniej stronie ulicy, obok murowanego ogrodzenia toru wyścigów konnych Służewiec. Dotychczas był tam bardzo wąski chodnik. Teraz piesi i rowerzyści będą mieli do dyspozycji szeroką na minimum 3 m przestrzeń. Kierowcom na jezdni nadal pozostanie po jednym pasie w każdym kierunku. 

    - poinformował Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

    Za to zwężenie drogowcy już są krytykowani przez kierowców. Niestety, w tym miejscu nie da się inaczej poprawić bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom, na inne rozwiązania brakuje miejsca.

     fot. ZDM

    Około 90 metrów przed rondem, na zakręcie za przejściem dla pieszych, ciąg pieszo-rowerowy przekształci się w drogę dla rowerów. Droga zostanie dociągnięta do ronda, gdzie przy przejściu dla pieszych zakończy się przejazdem rowerowym. Zostanie tak przygotowana do podpięcia do niej w przyszłości nowej infrastruktury rowerowej.

    Bezpieczniej dla pieszych

    Piesi korzystający z przejścia w rejonie domów komunalnych od lat narzekali na to, że jest ono niebezpieczne. Drogowcy obiecują korzystne zmiany. 

    Ważnym elementem zmian będzie budowa azylu na przejściu dla pieszych przez ul. Kłobucką. W trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych otrzymała notę 0 w sześciopunktowej skali od 0 do 5. Audytorzy zwrócili uwagę na przekrój ulicy, składający się w tym miejscu z 3 pasów, w tym lewoskrętu.

    „Istnieje ryzyko, że jeden kierowca zatrzyma się, aby ustąpić pierwszeństwa pieszemu, a drugi tego nie zrobi, uznając, że ten obok oczekuje na zjazd w lewo” – stwierdzili audytorzy. I zarekomendowali budowę sygnalizacji świetlnej. Jednak ze względu na to, że świateł nie stosuje się w pobliżu rond, by nie zakłócały płynności ruchu, bezpieczeństwo poprawi właśnie azyl.

    - poinformowali miejscy drogowcy.

    Więcej o planowanych zmianach na Kłobuckiej napiszemy już wkrótce.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 56

    • 10
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 14
      WKURZONY
    • 24
      BRAK SŁÓW

    16Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~wwa kierowca 16 miesiąc temu

      Wszystko psują Ci z Zarządu Dróg. Na cholere taka szeroka ścieżka? nie można było zrobić chodnika pieszo-rowerowego ? można było. Drogę byście zrobili lepiej od ul. Postepu a Bokserskiej do Lotniska. Wszystkie samochody osobowe jak i ciężarowe pchają się w Kłobucką. Jedna droga do dojazdu w stronę Lotniska I do Puławskiej.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~O rety 15 miesiąc temuocena: 0% 

      Nie mieścisz się na swoim pasie ruchu oj przykro mi

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby
    • ~JJbie 14 miesiąc temu

      wystarczy popatrzeć jak wygląda obecnie ruch w rejonach: Konstruktorska/Domaniewska/Racjonalizacji. Po południu stoi się w korku już w garażu chcąc wyjechać z Os. Pozytywny Mokotów czy innych apartmą, które ostatnio tam powstają na potęgę... I tu już robi się to samo.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~PAK 13 miesiąc temuocena: 100% 

      W rezultacie tej przebudowy, z dwóch osiedli (Parkur Residence i Sakura) nie będzie możliwości wyjazdu w Kłobucką w lewo, w stronę ronda. Taka możliwość ma być wyłącznie na skrzyżowaniu za tym azylem przed Kłobucką 18. Mini uliczką wzdłuż Kłobuckiej 23b mają się przepchnąć mieszkańcy łącznie 7 bloków (Sakura - 4 bloki, Parkur - 3). Winszuję pomysłu...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~O rety 12 miesiąc temuocena: 64% 

      Słoiczki naprawdę nie ma przymusu mieszkać w warsiawie

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby
    • ~Rety o 11 miesiąc temuocena: 50% 

      Kiedy rowerowy listopad, grudzień, styczeń, luty... ? Czy znowu miasto narzekające na brak pieniędzy, wywala je na drogi rowerowe dla garstki osób - i te przynajmniej 6 miesięcy w roku nie są wykorzystywane? Starczy już tego bezsensownego marnowania.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby
    • ~Normalny 10 miesiąc temuocena: 50% 

      ale kawałek remontowanej drogi z wyciętymi pasami asfaltu, tworzącymi piekne pasy dziur, to esencja tego remontu. Tak trudno to wyrównać, nawet jeśli będzie tylko na czas remontu? A małe nierówności to nie są.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby
    • ~s 9 miesiąc temuocena: 73% 

      Ha ha, zwężają ulicę, aby zbudować nowe budynki, które zwiększą ruch.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby
    • ~cik 8 miesiąc temuocena: 31% 

      Budowana jest droga dla rowerów. Pozwoli na poruszanie się rowerem. Miasto stawia na równoważenie mobilności.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 20 wpisy tej osoby
    • ~1500 100 900 7 miesiąc temuocena: 81% 

      Uwierzę, że miasto stawia na transport rowerowy, gdy Trzaskalski przestanie wozić się limuzyną z kierowcą z metra Kabaty do metra Ratusz.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 4 wpisy tej osoby
    • ~cik 6 miesiąc temuocena: 25% 

      Widziałem na filmie jak jedzie komunikacja publiczną. Miłego dnia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 15 wpisy tej osoby
    • ~Mortadela de Lux 5 miesiąc temuocena: 71% 

      @cik-u ten film specjalnie nakręcili dla takich Ynteygentych...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby
    • ~DBC 4 miesiąc temuocena: 56% 

      No trudno, czasami nie da się inaczej. A tam było dla pieszych tak wąsko, że naprawdę prosiło się o tragedię.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 7 wpisy tej osoby
    • ~3939 3 miesiąc temuocena: 60% 

      Ciekawe jak na zwężonej ulicy będą się mijały autobusy i ciężarówki? Szeroki chodnik istnieje po drugiej strony ulicy.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 10 wpisy tej osoby
    • ~Bo 2 miesiąc temuocena: 60% 

      ~3939 - chodnik po drugiej stronie szeroki w teorii, w praktyce co najmniej do połowy zastawiony samochodami, które zresztą niemiłosiernie ograniczają widoczność przy przejściu dla pieszych i wyjeżdżającym z osiedli. Ruch pieszy momentami bardzo duży, ciężko minąć ludzi z wózkami, dzieci na rowerkach, szalonych hulajnożystów, zakupowiczów z siatkami, wywrotki wyjeżdżające w najlepsze z pobliskiej budowy, samochody próbujące wjechać na osiedle. Szalone miejsce, powodujące frustrację pieszych, kierowców, rowerzystów. Ten chodnik pod murem i droga rowerowa to potrzebne rzeczy. Remont już dłuższą chwilę trwa i widać, że samochody dają radę się mijać, chociaż już duże i wysokie dostawczaki pocztowe, jadąc teraz w kierunku Poleczki bliżej krawędzi jezdni, szorują dachami o gałęzie drzew. Moim zdaniem to i tak mniejsze zło, niż kompletne zlanie potrzeb pieszych, zwłaszcza bombelków, które teraz będą mogły sobie dojść w kierunku miasta, nie przechodząc/ nie przejeżdżając przez jezdnię.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby
    • ~3939 1 miesiąc temuocena: 75% 

      ~Bo A wystarczyło by ucywilizować chodnik, samą ścieżkę zrobić węższa to by nie zabrała tyle jezdni i wszyscy by byli zadowoleni. Jakoś nie zauważyłem żeby bąbelki z dojściem do biedronki miały jakiś specjalny problem a przepraszam w kierunku miasta.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.4611 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022