REKLAMAA1 OXILIA 01.07.2021 - 30.09.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ23 lutego 2021, 12:03

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Dieta cukrzycowa, co wolno a co nie? Odżywianie osób z cukrzycą jest jednym z głównych elementów działań terapeutycznych i przyczynia się do normalizacji metabolizmu węglowodanów. Dieta cukrzycowa musi zaspokajać zapotrzebowanie organizmu na niezbędne składniki odżywcze: białko, tłuszcz i węglowodany. Choroba jest z pewnością niebezpieczna i poważna, ale nie jest to wyrok. W celu normalizacji zdrowia, utrzymania prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz wyeliminowania nieprzyjemnych objawów musisz przestrzegać specjalnej diety i wiedzieć, co wolno jeść przy cukrzycy, a co nie.

    Dieta cukrzycowa powinna być tak skonstruowana, aby z każdym posiłkiem do twojego organizmu dostały się tylko przydatne substancje. Jednym z ważnych zaleceń jest ograniczenie spożycia węglowodanów. Nie można ich całkowicie wykluczyć z diety, ponieważ są najważniejszym źródłem energii. Jeśli to konieczne, powinieneś zmniejszyć zawartość kalorii w posiłkach, zmniejszając zużycie tłuszczów zwierzęcych. Podstawą twojej diety cukrzycowej powinno być białko.

    Białka są najważniejszymi składnikami odżywczymi, ponieważ nie możesz ich otrzymać inaczej niż z pożywienia. Z kolei węglowodany i tłuszcze mogą być syntetyzowane w organizmie (np. wątroba syntetyzuje glukozę), dlatego nawet, jeśli występuje niewielki ilościowy niedobór tych substancji, organizm może to samodzielnie skompensować.

    Dieta cukrzycowa, co wolno, a czego nie?

    „Zbilansowana i właściwa dieta cukrzycowa pomoże poprawić przebieg cukrzycy, zapobiegnie rozwojowi powikłań choroby i ogólnie będzie miała korzystny wpływ na twoje samopoczucie” – mówi Mariusz Michalski, redaktor portalu poprostuzdrowo.

    Jakie pokarmy można jeść przy diecie cukrzycowej?

    Pomimo tego, że rozpoznanie cukrzycy nakłada zakaz na niektóre rodzaje produktów, to jednak istnieje ogromna lista tych, które możesz i powinieneś spożywać. Poniżej znajdują się produkty, które wolno ci spożywać i które nie szkodzą twojemu organizmowi.

    • Wszelkie warzywa i rośliny strączkowe możesz bezpiecznie spożywać (z wyjątkiem ziemniaków). Są bogate w błonnik, wodę i witaminy. Nie wpływają silnie na glikemię (poziom glukozy we krwi) i kaloryczność diety. Przyczyniają się do normalizacji trawienia.
    • Owsianka i płatki zbożowe. Dozwolone jest spożywanie płatków owsianych, gryki, brązowego ryżu, kukurydzy, jęczmienia perłowego. Są głównym źródłem węglowodanów dla diabetyków, ponieważ zawierają złożone węglowodany, które przez długi czas utrzymują normalne tło węglowodanowe. Ponadto przyczyniają się do eliminacji toksyn, obniżają poziom cholesterolu we krwi, sprzyjają rozpadowi lipidów w organizmie, wpływają na skład osocza krwi.
    • Owoce. Wokół owoców zawsze jest wiele kontrowersji, niektórzy uważają, że nie mogą, a inni uważają, że mogą. W rzeczywistości możesz jeść owoce, ale nie wszystkie i w ograniczonych ilościach. W diecie cukrzycowej powinieneś jeść: jabłka, gruszki, śliwki, pomarańcze, kiwi, grejpfruty, granaty.
    • Produkty mleczne. Prawie wszystko jest możliwe, ale z najniższym możliwym procentem tłuszczu. Na przykład, jeśli jest to twarożek, dopuszcza się od 0 do 1,8%, mleko ma do 1,5-2,0% zawartości tłuszczu itp. Najważniejsze, żebyś nie jadł serów o dużym zasoleniu. Im mniej soli, tym lepiej.
    • Ryby i owoce morza. Ryby i owoce morza możesz i powinieneś jeść tak często, jak to możliwe, przy odpowiednim przygotowaniu.
    • Napoje. Dozwolona jest herbata, kawa, kakao, napar z dzikiej róży bez cukru. Woda mineralna, kompoty i galaretki w ograniczonych ilościach bez cukru.
    • Chleb. Dozwolony chleb żytni w ilości 100-150 gramów dziennie.
    • Makaron z pszenicy durum jest dozwolony kilka razy w tygodniu.
    • Jajka na twardo lub w formie omletu (2-3 szt.), Dozwolone kilka razy w tygodniu.
    • Grzyby. Wszelkie grzyby są dozwolone przy prawidłowej metodzie przygotowania.

    Zobacz: https://poprostuzdrowo.pl/badania-na-cukrzyce

    Dieta cukrzycowa, czego nie wolno jeść?

    Istnieją pokarmy, których spożywanie przy diecie cukrzycowej jest zabronione:

    • Smażone mięso lub ryba.
    • Smażone ziemniaki.
    • Pierogi i inne podobne produkty.
    • Konserwy w pomidorach, oleju i innych.
    • Wędliny (kiełbasa, boczek, parówki, wędliny, pasztety). Produkty te są głównie tłuste, pikantne, a także mogą zawierać węglowodany w postaci zagęszczaczy i różnych dodatków. Oprócz tych negatywnych właściwości zawierają rakotwórcze dodatki, które mogą powodować poważne choroby i nowotwory.
    • Sery tłuste. Zarówno białe sery tłuste i sery żółte.
    • Płatki. Nie zaleca się spożywania kaszy manny, kaszy jaglanej i białego ryżu. Wysoka zawartość węglowodanów sprawia, że są niebezpieczne dla diabetyków.
    • Wyroby cukiernicze, czekolada mleczna, ciasta i nie tylko. W rzadkich przypadkach dozwolone są herbatniki i gorzka czekolada.
    • Miód. Jest to kategorycznie zabronione w przypadku cukrzycy. Niektórzy chorzy mylą się i zastępują cukier miodem. W rzeczywistości miód zawiera te same węglowodany, co zwykły cukier, co prowadzi do hiperglikemii.
    • Cukier.
    • Słodkie soki.
    • Słodkie napoje gazowane.
    • Sosy, majonez, keczup.
    • Piwo bezalkoholowe i alkoholowe.
    • Wszelkie wina i szampany, z wyjątkiem wytrawnych.
    • Fast food, placki, pizza.
    • Dżem.
    • Owoce: winogrona, persimmon, banan.
    • Suszone owoce.
    • Makaron z białej mąki.
    • Mleko skondensowane.

    Warto zrezygnować, mimo że lista zabronionych produktów jest dość obszerna, produkty te możesz całkowicie zastąpić dozwolonymi. Nie należy, więc spożywać pokarmów, które wpłyną na metabolizm węglowodanów i tłuszczów, w szczególności je zakłócając.

    Podsumowanie

    Dieta cukrzycowa odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowego samopoczucia, jakości życia i długowieczności. Właściwe odżywianie i przestrzeganie diety cukrzycowej może pomóc obniżyć poziom glukozy we krwi, nadwagę i ciśnienie krwi. Każdy człowiek samodzielnie decyduje o przestrzeganiu diety, a odpowiedzialność za konsekwencje jej naruszenia spoczywa wyłącznie na nim.

    Artykuł załadowany: 0.2686 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.08.2021 - 24.11.2021