REKLAMAA1 SanGiovanni 01.06.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Młodzi zdążą przejść, starsi – niekoniecznie. Zielone światło na przejściu przez al. KEN, według mieszkańców, trwa zdecydowanie zbyt krótko. Nadchodzą jednak zmiany i przez ulicę będzie można przejść bez pośpiechu.

    Przejścia dla pieszych na al. KEN przy skrzyżowaniu z Polinezyjską i Hawajską są dosyć często wykorzystywane przez pieszych. Stanowią dojście do pobliskiego centrum handlowego i hipermarketu dla mieszkańców m.in. ulicy Hawajskiej. Mają jednak jeden, dosyć istotny mankament.

    - Zielone światło jest stanowczo za krótkie. Trzeba brać pod uwagę, że tędy przechodzą również osoby starsze – skarży się pani Barbara, mieszkanka okolicy.

    Piesi na przejście przez pasy w tym miejscu mają mniej więcej 15 sekund. Dlaczego akurat tyle? Drogowcy zaprogramowali sygnalizację na podstawie średniej prędkości pieszego oraz długości przejścia – w tym przypadku blisko 17 metrów. Nie wszyscy jednak poruszają się ze średnią prędkością.

    - Dla takich młodych to nie problem, ale ja już jestem trochę starszy i muszę przyspieszyć kroku. Tym razem zdążyłem przejść, ale już na mrugających światłach. Uważam, że mogliby trochę wydłużyć ten czas – stwierdza pan Adam, przechodzień.

    Szykują się zmiany

    Wydłużyć czas zielonego światła na przejściach w alei KEN nie jest tak łatwo. Jak przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, sygnalizacja jest najczęściej skoordynowana i zmiana programu w jednym miejscu może wpłynąć na cały ruch. Nie inaczej jest w przypadku głównej alei Ursynowa.

    Mimo to są dobre wieści dla korzystających z przejścia przy Hawajskiej i Polinezyjskiej. Po zajęciu się sprawą przez naszą redakcję drogowcy otrzymali informację z Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, że wydłużenie zielonego światła w tym miejscu jest możliwe. I to o 4 sekundy.

    - Do końca przyszłego tygodnia BRZD przygotuje plan tej zmiany do wdrożenia. Wtedy ona trafi do nas i konserwatorzy w terenie ją wprowadzą – przekazuje rzecznik miejskich drogowców.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 24

    • 14
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 3
      WKURZONY
    • 3
      BRAK SŁÓW

    26Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kiedy korekta na pozostałych przejściach? 26 miesiąc temuocena: 64% 

      To dobra decyzja, tym bardziej że na Ursynowie z każdym rokiem przybywa ludzi starszych, którzy poruszają się wolniej. Tylko kiedy pozostałe sygnalizatory w Alei KEN zostaną w taki sam sposób dostosowane do potrzeb mieszkańców?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wujek Dobra Rada 25 miesiąc temuocena: 86% 

      Niech wydłużą czas przejścia dla pieszych, ale i czas przejazdu dla samochodów. Wtedy obie strony będą zadowolone, bo największe korki powoduje wolne ruszanie spod świateł.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Yeep 24 miesiąc temuocena: 100% 

      Rozumiem, ze bedzie zgrane z mityczną zieloną falą na KEN, panie Dybalski?

      Edytowany: 29 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Turysta że stolicy 23 29 dni temuocena: 0% 

      Jeźdzj sobie metrem nie kombinuj

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 0 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Yeep 22 29 dni temuocena: 75% 

      Przyjechal chłopina do dużego miasta, zobaczył jedną linię metra z południa na północ i mysli, ze to jedyny srodek komunikacji w miescie o powierzchni ok.. 510 km2 i dla 2 mln mieszkańców. Wracaj do siebie na wieś i nie kombinuj.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ale jaja Ale jaja 21 miesiąc temuocena: 72% 

      nie wywołujcie wilka z lasu bo Rafał zwęzi ulicę do jednego pasa i wtedy każdy zdąży

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Turysta że stolicy 20 29 dni temuocena: 14% 

      A po co tam taka autostrada? Jeden pas i zatoczki spokojnie wystarcza, metro jest pod spodem

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 1 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Yeep 19 29 dni temuocena: 60% 

      Po co? Po jajco. Jakie pytanie taka odpowiedź. A teraz sie trollu doszkól co to autostrada i pozwiedzaj a jak cie nie stac to poogladaj jak wygladają główne ulice w krajach cywilizowanych w Europie nad liniami metra, trzy pasy to w wielu norma. Jeden pas to moze wystarczy dla furmanek u ciebie na wsi, wiec jak cos nie pasuje to nikt cie na siłe w miescie nie trzyma.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zzz 18 25 dni temuocena: 0% 

      Yeep pajacu na calym swiecie sie obecnie zwęża ulice i oddaje rowerzystom bo trzeba zniechecac ludzi od uzywania aut inaczej planeta zginie. Nie pasuje ci to to jedz sobie do usa egoistyczny wiesniaku.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rysiek z Kabat 17 miesiąc temuocena: 62% 

      Przy Pala Telekiego jest to samo. Po co było montować te sygnalizatory, skoro dopiro teraz jest niebezpiecznue i niewygodnue dla pieszych?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 16 miesiąc temuocena: 45% 

      O to, to. Trzeba wzmocnić czerwoną wszechfalę a neurobiałki przyklasną bo lubią odpoczywać co 50m i myk do FB, do wymarzonej ułudy, hi, hi. Zatrzymują się 20m przed i 10-15m między samochodami oraz niechętnie ruszają na zielonym. Dlatego tak kochają Kamandira, ha, ha.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 15 miesiąc temuocena: 38% 

      Idź stąd ruski trollu!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Turysta że stolicy 14 miesiąc temuocena: 42% 

      Czubie

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 13 miesiąc temuocena: 90% 

      "Jak przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, sygnalizacja jest najczęściej skoordynowana i zmiana programu w jednym miejscu może wpłynąć na cały ruch. Nie inaczej jest w przypadku głównej alei Ursynowa." Ja sie zapytam GDZIE JEST SKORDYNOWANA ? Przeprowadziłem sporo testów dostosowania prędkości, by trafić na zielone. Ani 30, 40, 50, 60. Zawsze trtafia się na czerwone. Ciekawostką jest że 115 zienia sytuację! Jeśli jest odpowiednia godzina (brak innych aut i przy ruszeniu z odpowiedniego miejsca), ta dziwna prędkość daje o dziwo przejechać więcej trafiając na zielone. Ponawiam pytanie skoro to jest główna aleja Ursynowa, to czemu nie działa zielona fala, na żadnej z rozsądnych prędkości ?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 12 miesiąc temuocena: 91% 

      Ciągnąc temat dalej. Jadąc na Puławską, Jeśli rusze przy centrum sportu i utrzymam 35 km/h to będę miał zielone cały czas do skrętu w Puławską. (90% skuteczności - czasami się synchro rozpada) Oczywiście wolał bym jechać szybciej, ale gonić by stać nie ma sensu. Domyślam się że ta prędkość i ta synchronizacja jest całkowicie przypadkowa. Ludzie mamy lata dwudzieste 21 wieku, w domu nawet zmywarkę odpale z telefonu, a na ulicach w kwestji świateł nadal wiek 20!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kiedy korekta na pozostałych przejściach? 11 miesiąc temuocena: 61% 

      To dobra decyzja, tym bardziej że na Ursynowie z każdym rokiem przybywa ludzi starszych, którzy poruszają się wolniej. Tylko kiedy pozostałe sygnalizatory w Alei KEN zostaną w taki sam sposób dostosowane do potrzeb mieszkańców?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Biegacz 10 miesiąc temuocena: 25% 

      Wystarczy ustawiac swiatla na czas wystarczajacy emerytowi i kalece do przejscia do wyspy centralnej. Mlody sobie przebiegnie, a stary zrobi odcinek w dwoch rundach, jeszcze sobie na srodku odpocznie. A ruch bedzie plynniejszy i wszyscy zadowoleni.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 miesiąc temuocena: 59% 

      Biegacz, niestety, ale moje obserwacje mówią mi, że właśnie starsi ludzie wchodzą na pasy przy już mrugającym zielonym, idą dalej, nie zatrzymują się na wysepce, tylko wchodzą pod ruszające pojazdy. To nie jest sprawa świateł.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Biegacze to mniejszość 8 miesiąc temuocena: 73% 

      do Biegacza: Otóż nie jest to dobry pomysł. Po pierwsze dlatego, że większość "wysp" jest tak wąska (m.in. na wysokości Belgradzkiej, Żabińskiego, na Stokłosach), że trudno czuć się tam bezpiecznie przy szybko przejeżdżających obok samochodach, zwłaszcza, jeśli przechodzień potrzebuje więcej miejsca (np. matka z wózkiem dziecięcym, osoba pchająca wózek inwalidzki). Po drugie, to nie młodzi i sprawni "biegacze" stanowią większość mieszkańców naszej dzielnicy, tylko właśnie osoby w wieku średnim i starszym.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 22 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sygnalizator 7 miesiąc temuocena: 50% 

      Zakładając, że pieszy przechodzi z prędkością 4 km/h to w ciągu 15 sekund można przejść 16-17 metrów.. Samo przejście jest z pewnością o kilka metrów krótsze. Więc nawet emeryt spokojnie powinien zdáżyć pod warunkiem, że wejdzie w początkowej fazie zielonego. Jeśli wejdzie w połowie lub później może mieć problemy. I wydłużenie świateł niewiele da.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sygnalizator 6 miesiąc temuocena: 85% 

      Zatrzymywanie się na wąskich wysepkach powinno być ostatecznością. Nie czuję się na nich bezpiecznie stojąc jako pieszy, ani jadąc jako kierowca, bo przechodzień zrobi krok w przód lub w tył i nieszczęście gotowe.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 23 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 5 miesiąc temuocena: 34% 

      Nie przesadzajcie. Zwykły pieszy mieści się bezproblemowo na wyspie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 4 miesiąc temuocena: 64% 

      Młodym bardzo łatwo się wygłasza zdania typu "emeryt powinien zdążyć" albo "emeryt sobie poczeka na wyspie". A starość to nie tylko wolniejsze poruszanie się, ale też wolniejsze reakcje na zmiany świateł, gorszy wzrok, mniej pewne ruchy, większe ryzyko potknięcia się czy poślizgnięcia. Przejście dla pieszych, przez które młody przejdzie bez chwili zastanowienia, to dla emeryta nieraz duże wyzwanie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 miesiąc temuocena: 32% 

      DBC, po to jest właśnie wyspa.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Na wyspę! 2 miesiąc temuocena: 57% 

      do Boom: na WYSPĘ sam sobie wyjedź. Byle była daleko od Ursynowa. Udanej podróży (w jedną stronę)!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 1 28 dni temuocena: 100% 

      Boom: no ale właśnie wyspa to dla emeryta strach, że się przewróci, próbując np. podeprzeć się mocniej laską. A tu parę centymetrów od niego pędzą auta. Ja emerytem nie jestem, a też się na wyspach czuję niepewnie.

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3619 sekundy
    REKLAMAA2 StrefaDiet G4  01.06.2021 - 30.06.2021