Zamknij

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

13:44, 08.08.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 15:49, 08.08.2018
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Prawie każda firma posiada swoją stronę internetową, jednak tylko te dobrze wypromowane zdobywają nowych klientów. Samo wykonanie strony www nie przyniesie zadowalających rezultatów. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny i dochodowy biznes musisz zwrócić się do klienta poprzez Internet i zadbać o to, by Twoja firma była widoczna. Do tego posłuży Ci pozycjonowanie.

Liczba internautów od kilku lat rośnie w bardzo szybkim tempie. W Internecie szukamy wszelkich informacji oraz interesujących nas produktów i usług. Bardzo często robimy tam zakupy, dzielimy się swoimi przemyśleniami i opiniami.

Czym zatem jest pozycjonowanie (SEO)?

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO/Search Engine Optimization) jest integralną częścią współczesnych biznesów. Dzięki zwiększeniu widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwarki Google, zdobywasz rozpoznawalność swojej marki, autorytet i zaufanie użytkowników. W ostatecznym rozrachunku przyciągasz klientów, którzy korzystając z Twoich usług lub kupując Twoje produkty zostawiają Ci swoje pieniądze.

Masz już świadomość, że spora część Twoich potencjalnych klientów znajduje się w Internecie? Internauci nie są w stanie przeglądać wszystkich stron oferujących interesujący ich produkt bądź usługę - większość z nich zobaczy tylko kilka najwyższych pozycji na pierwszej stronie wyszukiwań. Dlatego musisz zadbać o to, żeby Twoja strona znajdowała się właśnie wśród nich!

Na czym polega pozycjonowanie

SEO poprawia jakość strony zgodnie z algorytmem Google. Chociaż algorytm Google pozostaje tajemnicą, doświadczenie zdobyte w zakresie SEO, daje specjalistom dobre wyobrażenie o ważnych czynnikach, które wpływają na poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach.

Czynniki poprawiające widoczność strony można podzielić na dwie kategorie: czynniki SEO znajdujące się na samej stronie oraz czynniki zewnętrzne.

Więcej na https://octamedia.pl/pozycjonowanie/.

Czynniki SEO na stronie

Jak sama nazwa wskazuje, w tej kategorii znajdują się wszystkie czynniki znajdujące się na Twojej stronie, na które masz bezpośredni wpływ. W ich skład wchodzą wszystkie aspekty techniczne Twojej witryny.

Aby wypisać wszystkie, należałoby stworzyć oddzielny artykuł poświęcony tylko tym zagadnieniom, dlatego wymienimy najważniejsze z nich. Do takich czynników możemy zaliczyć strukturę witryny i architekturę informacji, szybkość witryny oraz jej zawartość treściową.

W pierwszej kolejności musisz zastanowić się nad tym, jak oraz czego szukają Twoi potencjalni klienci w Internecie. Ważne jest, żeby Twoja oferta była odpowiednio podzielona na podstrony, a każda z nich musi posiadać treść zawierającą najważniejsze słowa kluczowe.

Pamiętaj jednak o tym, że na stronę musisz kierować tylko osoby rzeczywiście zainteresowane Twoją ofertą. Wejścia na stronę z fraz bardzo ogólnych przyniesie niewiele korzyści, a tym bardziej z fraz niekoniecznie związanych z prowadzonym biznesem. Aby na Twoją stronę kierować wartościowy ruch musisz znać intencje osób szukających produktów lub usług, które oferuje Twoja firma.

Zewnętrzne czynniki SEO

Zewnętrze czynniki SEO są nieco trudniejsze do zdobycia. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na widoczność Twojej strony są linki prowadzące do Twojej witryny. Pamiętaj jednak, że to nie ilość, a ich jakość o tym świadczy. Słabej jakości linki mogą tylko zaszkodzić, a Google celowo obniży widoczność Twojej witryny.

Jest to swego rodzaju wirtualny system głosowania na Twoją stronę, im więcej wartościowych głosów (pochodzących z dobrych stron), tym Twoja strona zdobywa większy autorytet w oczach Google. Im więcej odpowiednich witryn linkuje do Twojej strony, tym Twoja strona będzie wyżej w rankingu Google.

Kolejny czynnik zewnętrzny to konkurencja lub nisza konkretnej branży. W niektórych niszach jest o wiele trudniej się pozycjonować niż w innych. Konkurencyjność Twojego rynku ma zatem duży wpływ na Twoje szanse na wysokie pozycje.

SEO to nie koszt, lecz inwestycja

Zalet wynikających z pozycjonowania strony jest bardzo dużo, główną jest działanie długofalowe. Co prawda na zwrot z inwestycji poczekasz, jednak będziesz go generował znacznie dłużej, niż w przypadku reklamy płatnej takiej jak Google Ads. Pozycjonowanie zapewni Ci utrzymanie ruchu bezpłatnego przez dłuższy czas.

Dzięki SEO zdobędziesz wysokiej jakości ruch organiczny, dotrzesz do nowych klientów za pomocą wielu słów kluczowych związanych z Twoją branżą (Long Tail). Skutecznie zwiększysz widoczność swojej marki i zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży. Ostatecznie zwiększysz swoje zyski, bo w ogólnym rozrachunku o to chodzi wszystkim przedsiębiorcom.

Czy pozycjonowanie przez agencję SEO jest drogie?

Właściciele stron internetowych często pytają czy mogą samodzielnie pozycjonować stronę internetową? Odpowiedź brzmi - Oczywiście, że tak. Jeśli masz odpowiednio wygospodarowany czas na naukę, przygotowanie właściwej strategii, testowanie różnych rozwiązań i zmiany optymalizacyjne na stronie, to nic Cię przed tym nie powstrzymuje. W Internecie znajdziesz sporo poradników, które mogą pomóc Ci zacząć przygodę z SEO.

Jednak czy Twój biznes jest w stanie czekać na efekty przez tak długi okres? Prawdopodobnie nie, specjalista SEO jest w stanie przygotować Ci skuteczną strategię, która zacznie działać i przynosić korzyści w najkrótszym możliwym czasie.

Bardzo ważnym czynnikiem wpływający na czas pojawienia się efektów pozycjonowania jest budżet. To, ile wydajesz pieniędzy na pozycjonowanie bezpośrednio przekłada się na czas w jakim zauważalnie zwiększa się ruch z wyników organicznych.

Budżet przeznaczony na pozycjonowanie

Bez wygospodarowania odpowiedniego budżetu na promocję strony, nic nie osiągniesz. Jest on wykorzystywany na tworzenie treści na stronie, zarówno na podstrony ofertowe, jak również na tworzenie specjalistycznej treści na blogu. Dzięki odpowiednim treściom staniesz się ekspertem w swojej branży - zdobywasz zaufanie wśród potencjalnych klientów, przekonujesz ich w ten sposób, że warto skorzystać z Twoich usług lub kupić Twoje produkty.

Kolejna część budżetu skupia się na działaniach zewnętrznych W tym przypadku również potrzebne są wartościowe treści, które należy promować na innych witrynach. Dobry content, który odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy użytkowników zachęca do czytania, a także do przejścia na Twoja stonę. Niesie to ze sobą dwie wartości, możliwość przyciągnięcia na Twoją stronę większą ilości użytkowników oraz zdobycie wartościowego linku, który wzmocni Twoją pozycję w rankingu Google.

Zacznij promować się jak najwcześniej

Nie da się ukryć, że promocja w Internecie jest bardziej konkurencyjna niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego im szybciej zaczniesz działania w tym kierunku, tym lepiej dla Twojego biznesu.

Dzięki lepszej pozycji w wyszukiwarkach zwiększysz widoczność swojej marki i ostatecznie zwiększysz konwersję sprzedaży. Ponieważ Google kontynuuje aktualizację swojego algorytmu, Twoja strategia SEO musi ewoluować, dlatego też kampania SEO powinna być cykliczna i ciągle ulepszana (konkurencja nie śpi).

Im wcześniej zdasz sobie sprawę z tego, że tylko skuteczna promocja Twojej strony może przynieść Ci klientów, tym lepiej dla Twojego biznesu. Zatrudnienie specjalisty ds. SEO to świadomy krok w kierunku osiągnięcia celów biznesowych, ponieważ eksperci dysponują zasobami i wiedzą, aby skutecznie promować Twoją witrynę. W ten sposób zaoszczędzisz swój czas, a Twój budżet na promocję zostanie lepiej rozdysponowany.

Jeśli chcesz się skutecznie rozwijać swój biznes, wejdź na stronę https://octamedia.pl/pozycjonowanie/.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

CezaryCezary

0 0

Dzięki za liczne wskazówki! 22:43, 24.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%