Zamknij

"Dość stajni burmistrzów PO". Skubiszewski kandydatem na ważne stanowisko

13:21, 28.09.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 21:17, 28.09.2018
Skomentuj SK SK

Piotr Skubiszewski - były radny, szef Otwartego Ursynowa jest kandydatem na burmistrza z ramienia lokalnego komitetu NU+OU. - Trzeba skończyć ze "stajnią burmistrzów", którą funduje miastu Platforma Obywatelska - mówili działacze koalicji oraz Jacek Wojciechowicz, kandydat na prezydenta, którego koalicjanci z Ursynowa popierają.

Skubiszewski to już drugi publicznie ogłoszony kandydat na stanowisko szefa zarządu Ursynowa w następnej kadencji. Pierwszym był obecny burmistrz - Robert Kempa, którego oficjalnie poparła w ubiegłą niedzielę lokalna PO. Pozostałe komitety na razie nie wskazują swoich nazwisk.

- Wzywamy inne komitety, aby także powiedziały, kto będzie ich kandydatem. Mieszkańcy mają prawo wiedzieć na kogo głosują. Sprzeciwiamy się karuzeli stanowisk i przynoszeniu burmistrzów w teczce. Przypomnimy, PO na Ursynowie 4 lata temu okłamała mieszkańców, bo kandydatem był Tomasz Sieradz a burmistrzem został Robert Kempa - mówił Piotr Skubiszewski.

Koalicja proponuje, by na Ursynowie odbyła się debata kandydatów na burmistrza o programie dla Ursynow na 5 lat nadchodzącej kadencji samorządu. Zapowiedziała także, że będzie dążyć do zmiany ustawy o ustroju Warszawy.

- Burmistrzowie powinni być wybierani spośród radnych. Powinny to być osoby, które posiadają mandat zaufania społecznego - mówili ursynowscy działacze.

- Od wielu lat w Warszawie istnieje tzw. stajnia burmistrzów - grupa osób, które są rozdzielane w dzielnicach w zależności od pogody - stwierdził były przewodniczący Rady Dzielnicy w latach 2010-2014, prof. Lech Królikowski.

- Trzeba dać lokalnym społecznościom możliwość, by wybierały władze lokalne same. Prezydent Warszawy nie może być uczestnikiem politycznych sporów w dzielnicach. Partie polityczne tą karuzelą burmistrzowską chcą opanowywać wszystkie dzielnice. Nasza koncepcja jest zupełnie inna: większy głos dla rad dzielnicy i mieszkańców - powiedział kandydat na prezydenta Jacek Wojciechowicz, którego po wolcie Piotra Guziała (dwa tygodnie wbrew swojemu komitetowi poparł Patryka Jakiego) wspiera Koalicja Mieszkańców "Nasz Ursynów + Otwarty Ursynów".

Piotr Skubiszewski to 39-letni działacz samorządowy, były radny Ursynowa w latach 2002 - 2014. Jest absolwentem liceum im. A. Kamińskiego na Ursynowie, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Europejskiego Studium Zarządzania Projektami Inwestycyjnymi Samorządu Terytorialnego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Był stypendystą Chevening/Hansard Society Research Scholarship w London School of Economics.

Skubiszewski był oficjalnym kandydatem koalicji Naszego Ursynowa i PiS na burmistrza już na początku poprzedniej kadencji. Do wyboru nie doszło, bo radna NU Teresa Jurczyńska-Owczarek postanowiła poprzeć kandydata PO - Roberta Kempę, zapewniając Platformie przewagę w 25-osobowej Radzie Dzielnicy.

Czy P. Skubiszewski byłby dobrym burmistrzem?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
TAK 53%
NIE 34%
NIE WIEM 13%
(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(71)

CezaryCezary

35 26

Świetna kandydatura! 14:32, 28.09.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

mmmm

7 14

on już ma teczke w PiSie. 22:15, 28.09.2018


AgataJAgataJ

17 6

Skowyt peowskich trolli utwierdza w przekonaniu, że Skubi będzie dobrym burmistrzem :) 08:43, 29.09.2018


mmmm

4 12

AgataJ vel Skubiszewski daj spokój , wybierz sobie od razu kogoś z PiSu 15:13, 29.09.2018


AgataJAgataJ

12 7

Nie rozśmieszaj mnie trolliku, znam Skubiszewskiego od lat i to porządny człowiek, któremu daleko do prawicy. Wy tam w PO naprawdę myślicie, że mieszkańcy Ursynowa są tak tępi aby kupić tę Waszą historie, że wszyscy są z pisu? 16:10, 29.09.2018


ZniesmakZniesmak

9 1

Skubiszewski=guzieł. Taka prawda. 09:30, 30.09.2018


mmmm

2 1

Jak go znasz to po co piszesz pod jakimś loginem wstydzisz się ? 18:11, 30.09.2018


reo

MariannaMarianna

39 23

Przynajmniej lepiej wygląda niż Kempa. Kandydat PO przypomina sołtysa. 15:06, 28.09.2018

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

PP

16 28

Współczuję Pani jak Pani w ten sposób ocenia ludzi 17:22, 28.09.2018


polpol

12 24

ty pewnie masz aparycję Brada Pitta.....pisowska hipokryzja 20:13, 28.09.2018


AgataJAgataJ

24 10

To nie jest wina Pana Kempy, że ma aparycje sołtysa, ale trudno tego nie dostrzec. Burmistrz Ursynowa powinien mieć więcej klasy i stylu. 08:45, 29.09.2018


PP

8 13

Po komentarzu ("klasa i styl") to widzę że najlepiej to Pani AgataJ powinna być Burmistrzem :-) a serio to Pani też współczuję... słabe to co Pani pisze, bardzo słabe... 15:52, 29.09.2018


AgataJAgataJ

14 8

Wizualnie napewno lepiej bym reprezentowała Ursynów. Może zróbcie w partii zrzutkę i ufundujcie burmistrzowi wizytę u fryzjera i u stylistyki. Trudno będzie poprawić „aparycję sołtysa” ale warto próbować :) 16:13, 29.09.2018


P.P.

9 13

AgataJ jeśli chce Pani nas tylko "wizulnie" reprezentować to może wybierze sobie Pani może jakąś inną dzielnicę ;) Poza tym nie ma Pani żadnej gwarancji że po czterech latach ciężkiej pracy na rzecz mieszkańców i niedosypiania będzie Pani równie piękna co obecnie :-( Poza tym będzie chyba potrzebny specjalny budżet na fryzjera i stylistki... :-) 16:27, 29.09.2018


AgataJAgataJ

12 8

Nie mam takich ambicji drogi panie. Jestem wizażystką, pan naprawdę chyba myśli, że tu sami kandydaci na radnych się wypowiadają, więc trochę głupio pan myśli. Wiadomo, że aparycja to nie jest najważniejsze dla burmistrza, ale pan Kempa obiektywnie prezentuje się fatalnie, a jeśli nie potrafi zadbać o siebie to nie chce mi się wierzyć, że jest w stanie zadbać o kogoś innego. Zainwestujcie w jego wygląd, bo naprawdę jest źle. 16:37, 29.09.2018


P.P.

10 12

W sumie bardzo się cieszę, że nie ma Pani takich ambicji ;) Wolę jednak burmistrza, który pracuje dla mieszkańców, niż takiego, który cały dzień konsultowałby z wizażystką swój wygląd. Zresztą istota dobrego sprawowania urzędu nie polega na "dbaniu o siebie" tylko o mieszkańców. Nie liczę nawet na to, że jest Pani w stanie to zrozumieć i zakładam, że ten mój brak wiary potwierdzi Pani zaraz następnym postem :-) 17:04, 29.09.2018


AgataJAgataJ

14 7

Czy ja mam przypadkiem do czynienia z panem burmistrzem? Taki zaszczyt mnie kopnął, że po nickiem P sam Robert Kempa trolluje? Bo ta pogarda i obrażanie mieszkańców z tego co zdążyłam zaobserwować jest dosyć charakterystyczna dla tego pana. PS. to są komentarze, nie posty panie burmistrzu, a pan naprawdę powinien zadbać o swój wygląd to może ludzie nie będą pisać o panu, że przypomina pan sołtysa. 18:56, 29.09.2018


P.P.

10 6

Myli się Pani, nie jestem burmistrzem. Komentowałem Pani posty bo zwyczajnie nie zgadzam się z takim ocenianiem ludzi. Poza tym z Pani komentarzy widać, że jest Pani inteligentną, pełną poczucia humoru osobą więc liczyłem, że szybko zrozumie Pani swój błąd :) 20:18, 29.09.2018


P.P.

2 5

Pani nadzieja jest słuszna, "trolluję" z własnej inicjatywy a nie na zlecenie agencji - na inteligencji się nie zawiodłem :-). Nie mogłem się po prostu powstrzymać, żeby trochę nie pożartować widząc ten obrzydliwy hejt - na poczuciu humoru jednak się zawiodłem. Na tym kończę więc "trollowanie" tutaj bez względu na liczbę kolejnych komentarzy, które Pani jeszcze wyprodukuje. 15:25, 30.09.2018


AbdulAbdul

4 3

hahah, sam burmistrz Kempa trolluje na halo pod nickiem " ~P " Niesamowite rzeczy :D 12:25, 01.10.2018


Rafał.......,,,Rafał.......,,,

24 33

kolejny do koryta... 15:06, 28.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AgataJAgataJ

24 7

Nie mierz wszystkich swoją miarą, Skubi od lat działa na rzecz zwykłych ludzi. 08:47, 29.09.2018


mmmm

7 11

przecież on nic nie robi przez 4 lata tylko zamęt i kłótnie i jakieś posty na fb 15:14, 29.09.2018


AgataJAgataJ

13 6

Kłamiesz trolliku. 16:15, 29.09.2018


mmmm

3 0

może Ty mi trollu powiesz, a co on takiego zrobił przez te 4 lata? zamęt wokół bazarku jedynie a i tak bazarek stoi tam gdzie miał stać. Denerwował ciężko pracujących kupców i naobiecywał mieszkańcom cudów i nic nie zdziałał. On jest niewiarygodny i tyle. 18:10, 30.09.2018


Karolina P.Karolina P.

15 14

Czy to prawda, że Pan Guział który ma niby być wiceprezydentem Warszawy u Patryka Jakiego i wspiera teraz jego kampanię, startuje też w naszej dzielnicy z list Otwartego/Naszego Ursynowa???
Bo ja już się tu chyba w takim razie pogubiłam. 15:29, 28.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Adam JabatyAdam Jabaty

19 19

Tak, ośmieszony na Ursynowie Guzial startuje. 15:32, 28.09.2018


AlaAla

13 12

Guział jest 1 NU/OU w okręgu nr 3 16:21, 28.09.2018


Adam KabatyAdam Kabaty

13 5

Ale kandydat!!! :-)))))) 15:31, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KJLKJL

35 7

Może być i Piotr Skubiszewski, byle nie jakiś słoik przywieziony w taczce z jakiegoś prowincjonalnego miasteczka. 16:39, 28.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mmmm

9 19

Skubiszewski z PiSu ? oni już raz mieli taką koalcje, chroń nas od Psiu 22:15, 28.09.2018


AlaAla

7 22

Dobrego kandydata na burmistrza brak. Jeśli nie popiera się PIS-u, dobrego kandydata na prezydenta miasta brak. Kandydaci na radnych w zależności od okręgu, ale generalnie nie porywają... Jak żyć? Znowu trzeba się kierować selekcją negatywną, żeby wybrać najmniej szkodliwego... 16:44, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

9 24

Mandat społeczny ma Rada a burmistrz powinien być kompetentny i pełen energii. 17:21, 28.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AgataJAgataJ

24 0

Chyba sam obecny burmistrz sobie napisał taki komentarz, straszna wazelina. Burmistrz albo ma jaja i staje do wyborów albo jest ciamajdą i tchórzem. 08:51, 29.09.2018


mmmm

15 32

Zostanie burmistrzem na jakieś 15 minut i znowu go wycyckają koledzy z Naszego Ursynowa buhahaha 17:50, 28.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

 nmkl nmkl

2 24

hahahahahahaha........................??????????????????? 20:11, 28.09.2018


AgataJAgataJ

23 1

Przecież to nie koledzy z NU go wycyckali tylko PO przekupiła Owczarek. 08:52, 29.09.2018


mmmm

4 11

jeśli PO potrafiło przekupić jedną dlaczego niby reszty się nie uda. Ich cała ta koalicja rozleci się na drugi dzień po wyborach a Skubiszewski żeby zostać burmistrzem będzie musiał na kolanach błagać PiS. 15:12, 29.09.2018


AgataJAgataJ

12 2

Fajnie, że przyznajesz że PO przekupuje radnych. Może jeszcze nam opowiesz jak to się odbywa? Reklamówka z pieniędzmi? Zegarek? Stanowisko dla kogoś z rodziny? 16:23, 29.09.2018


mmmm

1 2

Tak samo jak Guziała przecież sam trollu pisałeś że dali jej przewodniczącego rady, PU czy Nasz Ursynów to jedno bagno 18:07, 30.09.2018


MAurycyMAurycy

36 7

Oby nie Kempa. 19:05, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marcin MMarcin M

36 13

Znam Skubiszewskiego. Jest to bardzo kompetentna osoba. Gdyby Ursynów miał takiego burmistrza, to byłby powód do dumy. Obecny burmistrz robi bardzo złą robotę i ma bardzo negatywny wizerunek. Jego wizerunek przekłada się na negatywny wizerunek dzielnicy. 19:08, 28.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

mmmm

7 19

znajomka polecasz 07:37, 29.09.2018


AbdulAbdul

9 4

@mm, co w tym złego? Wiesz, że ze względu na wieloletnią działalność Skubiszewskiego pewnie przynajmniej kilka tys. osób, jeśli nie kilkanaście tysięcy osób go dobrze zna? 15:15, 29.09.2018


mmmm

7 7

serio ale ja nie wierzę w takie rekomendacje, albo kandydaci sami o sobie piszą albo ich lizusy 15:18, 29.09.2018


AgataJAgataJ

10 6

Przyzwyczailiście się widocznie w tej PO, że o Was piszą dobrze tylko trolle i stąd to zdziwinienie, że mieszkańcy pozytywnie się odnoszą do kandydatury Piotra Skubiszewskiego :) 16:21, 29.09.2018


mm

2 3

Trolle Skubiszewskeigo z PisU tylko dobrze piszą o Skubiszewskim 18:06, 30.09.2018


AsiuniaAsiunia

24 12

Super wiadomość. Dobrze, że nie Guział. Chyba jednak zagłosuję na Nasz Ursynów i Otwarty Ursynów. Guział załatwił ich, ale jednak widać, że potrafili wyjść z kryzysu. Takie nazwiska jak Skubiszewski, Lenarczyk, to moim zdaniem najbardziej zaangażowane osoby w sprawy Ursynowa. 19:11, 28.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

mmmm

9 21

Guział jest jedynką z ich list. Chcesz koalicji z PiS na Ursynowie? to głosuj na PiS od razu. Szkoda głosować na nich skoro i tak z pisem są dogadani. To wszystko ekipa której szefem jest Guział, bez Guziała Skubiszewski nie będzie żadnym burmistrzem. 22:14, 28.09.2018


AgataJAgataJ

26 9

Głupi jest ten trolling PO, ze straszy przed głosowaniem na lokalne ugrupowania, bo „PiS”. Jaką mamy gwarancję, że tak samo jak na Bemowie po wyborach PO nie zawiąże koalicji z PiSem? Żadnych. 08:55, 29.09.2018


mmmm

8 3

No sorry ale skoro oni jeszcze przed wyborami mówią, że popierają Jakiego to chyba możesz AgataJ być pewna że tak zrobią po wyborach. 15:09, 29.09.2018


AbdulAbdul

7 3

@mm myślisz, że lokalsi mogli by wywinąć taki numer jak PO, kiedy mówili, że ich kandydatem będzie Sieradz, a potem wyciągnęli z kapelusza kasztaniarza ze Środy Wielkopolskiej? Moim zdaniem nie mogli by wyciąć takiego numeru, bo byliby spaleni. 15:13, 29.09.2018


mmmm

7 12

@Abdul po tym co wywinął Guział z ich komitetu to wszystkiego możesz się spodziewać. 8 lat temu też z pisem się dogadali za stołek burmistrza więc to raczej pewne. na szczęście są inne komitety lokalne i miejskie na Ursynowie do rozważenia. 15:17, 29.09.2018


Klaudia NKlaudia N

12 14

A co na to zdrajczyni Jurczyńska? Ona chyba nie kandyduje. Człowiek koń. Baba skompromitowana. 19:14, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hbkhbk

49 39

Pan Skubiszewski albo jest hipokrytą, albo niezbyt rozgarniętą osobą (pomimo podawanego w CV bogatego wykształcenia i dokształcenia). Mówi: "Sprzeciwiamy się karuzeli stanowisk i przynoszeniu burmistrzów w teczce". Czyżby tak bardzo się sprzeciwiał? Weźmy dla przykładu jego przyjaciela i partyjnego towarzysza p. Guziała, który dla władzy zrobi wszystko, który od 20 lat zagnieżdżony jest w samorządzie: był radnym niezależnym, burmistrzem ponoć niezależnym, teraz ma być PiS-owskim wiceprezydentem Warszawy, a gdyby coś nie wyszło, to startuje jeszcze jako niezależny z jedynki do Rady Ursynowa. Najczystszy samorządowy diament altruizmu. Podobnie zresztą jak p. Skubiszewski, który od wielu lat pożąda funkcji burmistrza, tylko zawsze coś jest nie tak. 19:19, 28.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AgataJAgataJ

27 25

To się nam rozpisał radny Karczewski :) Oj chyba Skubi straszka napędził, że tak go hejtują konkurenci. 08:57, 29.09.2018


profesor68profesor68

33 5

Byle Ciołko i Kempa odeszli do prywatnego sektora. Tacy wykształceni specjaliści bez problemu znajdą zatrudnienie w biznesie. 11:22, 29.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AbdulAbdul

23 5

Tylko czy ktoś takich "specjalistów" zatrudni gdzieś? 15:08, 29.09.2018


mmmm

14 11

fakt kariery w korpo to raczej nie zrobią, co najwyżej w WOM :) 15:19, 29.09.2018


AgataJAgataJ

18 5

Może coś w pośredniaku znajdą... 16:18, 29.09.2018


Marysia 9Marysia 9

9 2

Kempa będzie pracował na bazarku na pętli. 19:41, 29.09.2018


StanStan

25 28

Skubiszewski jest OK. Nawet Platforma i PiS powinny na niego głosować. Tutaj nie powinno być polityki. 17:08, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert cRobert c

41 19

Zawsze wydawało mi się, że powiedzenie lalusiowate jest mało znaczące - jednak myłiłem się.
Jak nazwiemy osobę, która to raz z uśmiechem od ucha do ucha oddaje krew(dobroczynność i charytatywność nie idą raczej z promocją włsnej osoby) czy stawanie na tle tej zółtej Gigantycznej Kaczki -czyli żółtego trolejbusika. O konszachtach z PIS też nawet nie będę pisał - kto ma wiedzieć to wie!
W końcu pukanie od drzwi do drzwi jak nawiezony jechowy- no ludzie bójcie się Boga, mamy jakbyście nie wiedzieli 21 wiek!
Ale nie miejcie pretensji jak wybierzecie na radnego P.Skubiszewskiego, a póżniej nie daj Boże stanie się Burmistrzem co chodzi już mu od lat po głowie, bo tak zapatrzył się na Guziała, któremu nawet do pięt nie dorasta! 18:54, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgataJAgataJ

25 39

Strasznie to jest przykre, że trolle burmistrza hejtują tak porządnego człowieka jak Piotr Skubiszewski. Opanujcie się ludzie! Aż tak się boicie, że ten gość odłączy Was, jak to mówicie, w Waszym politycznym żargonie, od koryta? Czy po prostu nienawidźcie Skubiego, bo staje po stronie mieszkańców a nie tych Waszych układzików politycznych? 19:07, 29.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mmmm

7 13

Ile dostajesz za pisanie takich tekstów? 18:12, 30.09.2018


AbdulAbdul

8 6

@mm trollu, musisz się z tym pogodzić, że nie wszyscy tak jak Ty dostają pieniądze za pisanie komentarzy. 12:23, 01.10.2018


Michał ZMichał Z

14 34

Popieram w 100 %. Piotr jest bardzo aktywny, ma duże doświadczenie. Kto by zapierniczał cztery lata, tak jak Piotr, po tym co zrobiła mu ta Owczarczyk. Pewnie nikt. Wielkie brawa dla człowieka. Na pewno mu życzę, aby ponownie został radnym. Ja jestem z Lasku Brzozowego, gdzie Piotr się wychował i cieszy się on bardzo dobrą opinią w tym rejonie. 19:48, 29.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mmmm

22 7

Ale serio co on zrobił przez 4 lata? zamęt wokół bazarku jedynie!!! 18:12, 30.09.2018


mmmm

21 6

czy to jest kandydat PiSu na burmistrza ? 18:14, 30.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbdulAbdul

8 14

Żałosne są te ataki trolli Kempy na Skubiszewskiego. Ciekawe czy to radni i kandydaci na radnych tak w wolnym czasie dodają, czy to może dalej sprawka tej agencji pr, którą zatrudniano do trollowania w sieci? 12:22, 01.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mimi

15 11

Partyjna marionetka raz w rękach PiSu raz w rękach odpadów z Platformy !! 15:53, 01.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%