Zniknął jeden pas do skrętu w prawo w kierunku autostrady - to jeden z efektów zmiany organizacji ruchu na ul. Puławskiej, który zaskoczył i rozsierdził kierowców. Drogowcy uznali, że ruch w tym kierunku jest za mały, ale nie wykluczają zmian, jeśli przy zjeździe na trasę S2 będą robić się korki.
Zmiana organizacji ruchu na ulicy Puławskiej nastąpiła wczoraj późnym wieczorem. Wyłączony z ruchu został wiadukt nad skrzyżowaniem z Puławską, w wyniku czego kierowcy jadący od strony autostrady w kierunku centrum muszą zjechać wcześniej na jezdnię prowadzącą do ronda pod wiaduktem i dopiero tu mogą skręcić w lewo.
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, która wprowadziła nowe zasady, nie informowała, że inaczej będzie też na zjeździe w kierunku autostrady od strony centrum. Od czasu uruchomienia połączenia Puławskiej z S2 kierowcy mieli tu do dyspozycji dwa pasy do skrętu w prawo, w tym jeden z możliwością jazdy na wprost. I choć często w tym miejscu tworzyły się korki, to drogowcy podjęli zaskakujacą decyzję.
Wszystko fajnie, wiadomo, że zmiany i utrudnienia muszą być. Ale co za kretyn skasował jeden pas do skrętu z Puławskiej, w prawo w obwodnicę, jadąc od strony centrum/Ursynowa? Do tej pory były dwa, od dzisiaj jest jeden.
Znaki poziome zmienili, co generalnie wszyscy mają głęboko w du…ie i skręcają z dwóch pasów. Były i tak duże korki. Teraz z jednego to będzie masakra!
- dosadnie skomentował zmianę nasz czytelnik.
GDDKiA uzasadnia decyzję o likwidacji jednego ze zjazdów małym ruchem w kierunku trasy ekspresowejy, ale nie przesądza, że drugi prawoskręt nie wróci.
- Zmiana dopiero została wprowadzona i jest jeszcze za wcześnie mówić o jej skutkach. Zobaczymy, jak w tym miejscu rozłoży się ruch, przeanalizujemy sytuację i wówczas podejmiemy odpowiednie decyzje - zapewnia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy boją się jednak, że zmiana może być trwała, zwłaszcza, że obecna organizacja ruchu pod wiaduktem - jazda po rondzie - ma obowiązywać również po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy.
- To nie jest tak, że wszyscy po pracy jadą w stronę Piaseczna. Na Ursynowie pracują też ludzie spoza Warszawy, którzy obwodnicą mają najbliżej do domu. Kolega z Bemowa też tędy jeździ. Ciekaw jestem, co się będzie działo w piątki, jak zaczną się weekendowe wyjazdy. Zrobi się kilometrowy korek, stanie cała Puławska - obawia się pracownik firmy zlokalizowanej przy zjeździe na autostradę.
jako15:53, 04.11.2020
Nie było to łatwe, ale zrozumiałem logikę GDDKIA - skoro na dwóch pasach do skrętu jest jeden korek, to na jednym pasie będzie tylko pół korka!! A ja się Was drogowcy pytam, czy wiecie, że z tego skrętu korzysta cały Ursynów, by się dostać na obwodnicę?? Po uruchomieniu węzła Ursynów Zachód ruch będzie tu pewnie dużo mniejszy, ale wcześniej dwa pasy do skrętu są NIEZBĘDNE. Tym bardziej, że drugi pas do skrętu w najmniejszym stopniu w niczym nie przeszkadza jeździe na wprost. Skąd pomysł, że tu nie ma korka?? Robiliście pomiar ruchu o 2:00 w nocy?? A próbowaliście w dzień? Czy z powodu korka nie dało się dojechać? Po prostu przywróćcie pilnie te strzałki do skrętu, a po oddaniu węzła Ursynów-Zachód zróbcie sobie analizę ruchu. Zrobiliście masakryczną głupotę, wycofajcie się z klasą z tego. Błądzić jest rzeczą ludzką, ale ponoć mężczyznę poznaje się po tym jak kończy. 15:53, 04.11.2020
Szarak16:12, 04.11.2020
Ten skręt z Puławskiej projektował wiele lat temu jakiś inżynier samouk.
Co z tego że są (były) 2 pasy, są za krótkie, a przy prawym pasie jest zjazd z posesji który go często blokuje.
Tam zawsze był korek do skrętu i bardzo wiele niebezpiecznych sytuacji. Kto jeździ często tamtędy wie o czym piszę. Nie mam słów żeby określić co myślę o odebraniu jednego pasa do skrętu w prawo. Ktoś kto ją podjął nie ma pojęcia o ruchu drogowym i na pewno nie był tam w godzinach nasilonego ruchu. Nie pierwszy to przykład na to, że dyletanci zajmują się ruchem na naszych ulicach. Cóż mózgu się nie kupi ani nie dostanie, albo się ma albo nie. 16:12, 04.11.2020
Wkurzony16:40, 04.11.2020
Równie dużym geniuszem okazał się inżynier który projektował światła przy zjeździe z autostrady, są kompletnie nie zsynchronizowane. W kierunku centrum zielone swieci się 10 sekund dłużej przez co tworzą się gigantyczne korki do zjazdu na Piaseczno. Godzina stania... 16:40, 04.11.2020
Srissa20:08, 04.11.2020
Odklej tyłek od auta 20:08, 04.11.2020
issaa21:10, 04.11.2020
~Srissa, a ty od forum bo niczego nie wnosisz. Po kiego grzyba wypowiadasz sie w wątku, ktory W ŻADEN sposób nie powinien cie interesować, jako uzytkowniczke/ka komunikacji publicznej? lekarz nie przyjmuje? 21:10, 04.11.2020
Vincent13:17, 05.11.2020
Do tylka srissy nikt sie chce przykleic, wiec żebrze chłopina na forach o zainteresowanie. Zastanawiam sie tylko czy to moczymorda, kopytko, czy ta pryszczata chuda szkapina metr szescdziesiat w basebollowce i okularach. 13:17, 05.11.2020
Srissa21:30, 05.11.2020
Gdzie wy tam jeździcie słoiki po tych autostradach w tą i z powrotem? 21:30, 05.11.2020
issaa16:09, 07.11.2020
~Srissa, " W TĘ", w tę, sirssaczka, niedouku ty nasz wiejski.... 16:09, 07.11.2020
Srissa20:27, 07.11.2020
Issa ale gdzie? tak po prostu? 20:27, 07.11.2020
issaa05:19, 16.11.2020
~Srissa, powtarzam, W TĘ I Z POWROTEM, a nie "tą i z powrotem' Jak nauczysz sie polskiego, wieśniaczku, to odpowiem na resztę tego, jakże nurtujacego cię, pytania. 05:19, 16.11.2020
Przemyślany ruch GDD17:44, 04.11.2020
Likwidacja prawoskrętu to dobrze przemyślany ruch. Większe korki => więcej osób przesiądzie się do komunikacji publicznej => mniejszy ruch samochodowy => mniej spalin i mniej ofiar wypadków drogowych. To w sumie rozsądne działanie. 17:44, 04.11.2020
jako18:32, 04.11.2020
więcej osób w komunikacji publicznej (która też utknie w korkach) to większa liczba zakażonych wirusem. Więcej ofiar śmiertelnych, czyli później mniej kierowców, mniejsze korki. Rzeczywiście rozsądne działanie, ależ to sobie sprytnie wymyślili. 18:32, 04.11.2020
issaa21:08, 04.11.2020
tiaaaa....szczególnie wjeżdżajac na trase ekspresową i autostrade, przesiądzie sie do komunikacji publicznej...
Podobno myslenie nie boli ale jednak niektorych boli bardzo...
Pomijam juz dziejsze działanie komunikacji, gdzie dopuszczalne jest minimum pasażerów 21:08, 04.11.2020
Jeden wystarczy05:35, 05.11.2020
Lock down i praca stacjonarna => mniejszy ruch samochodowy => mniejsze korki => jeden prawoskręt jest wystarczający. 05:35, 05.11.2020
Vincent13:11, 05.11.2020
Zamiast obwodnica w 10 minut dojechac do ursusa, bede jechal przez miasto godzine autobusem. Bardzo rozsadne to jest.
I jak widac, jeden nie wystarczy. Jeszcze jakies pomysly macie trolle z gdaki? 13:11, 05.11.2020
Vincent13:19, 05.11.2020
A nie, sorry, nie trolle, tylko trollu, bo ty tu jeden jestes w kilku postaciach. Nowy na HU, nie? 13:19, 05.11.2020
kurkawodna17:46, 04.11.2020
Na każdym kroku głupota w tym kraju.. 17:46, 04.11.2020
Bojko18:14, 04.11.2020
A kierowcy dalej na pamięć jadą. 18:14, 04.11.2020
sąsiad20:20, 04.11.2020
i wcale się nie dziwię, bo po wuja skasowali? po co 4 pasy do Piaseczna? 20:20, 04.11.2020
W(BJS)18:22, 04.11.2020
Może się powtarzam , ta inwestycja nie powinna powstać w tym miejscu ! 18:22, 04.11.2020
Maro21:37, 04.11.2020
A w którym?? 21:37, 04.11.2020
Vincent13:08, 05.11.2020
Nie dziadek, nie moze. Powtarzasz sie. Inwestycja jest dokladnie tu gdzie powinna, to ty jestes w zlym miejscu. 13:08, 05.11.2020
Zenek22:25, 04.11.2020
I znowu przykład tego, że ruch drogowy na ulicach Warszawy projektuje sadysta, który bardzo nie lubi Warszawiaków. Postoją w korkach, pokopcą, zderzą się czasami... Nie śmiem myśleć, że to wynika z niewiedzy, niedbalstwa czy niekompetencji. 22:25, 04.11.2020
s22:36, 04.11.2020
kierunek na wprost jest najważniejszy, wiedzą to drogowcy z Sandomierza, ci jadący do jakichś Katowic, Krakowa, Lodzi, Poznania, Wrocławia są mało ważni 22:36, 04.11.2020
zy-ga123:08, 04.11.2020
Ciekawe czy będą łapać, jak ktoś skręci z zewnętrznego w prawo w S2? 23:08, 04.11.2020
Wirus rozwiązał ten 07:25, 05.11.2020
Wirus rozwiązał ten problem. Ludziska siedzą w domu, pracują zdalnie. Kina, kawiarnie, centra handlowe i inne atrakcje są nieczynne. Niedługo wprowadzą całkowity lock down. Nie ma po co ani dokąd jeździć samochodem. Więc czy jest jeden prawoskręt, dwa, czy trzy - nie ma znaczenia. 07:25, 05.11.2020
jako12:30, 05.11.2020
Kolejny komentarz w tym samym, niezbyt mądrym tonie, różne nicki, to samo IP. Jesteś kolego z GDDKIA?? Chcesz inne pasy na jezdni malować na czas pandemii i lockdownu, a inne później? I tak będziesz robił to 2x w roku? A może białą farbą po prostu handlujesz? 12:30, 05.11.2020
Wirus rozwiązał ten 14:28, 05.11.2020
do jako: farbą białą i w innych kolorach, asfaltem, stalą zbrojeniową i betonem. No i znakami drogowymi też. 14:28, 05.11.2020
jako09:18, 06.11.2020
To sprobuj może upchnąć to na bazarze na dołku, a nie zaśmiecasz forum niezbyt mądrymi teoriami 09:18, 06.11.2020
Ares09:00, 05.11.2020
To jest jakiś piramidalna bezmyślność GDDKiA.
Ruch był mały... bez komentarza. 09:00, 05.11.2020
Korbol09:38, 05.11.2020
Miałem wczoraj okazję skręcać z Puławskiej w prawo na A2.
Nikt, no nikt nie przejął się brakiem strzałki na asfalcie.
Tak właśnie doprowadza się do sytuacji w której ludzie świadomie łamią przepisy, które są głupie i bezcelowe. tak samo jak z prędkością 50 przy wyścigach. 09:38, 05.11.2020
zwykły obserwator11:10, 05.11.2020
"Drogowcy" znają się na dywersyjnej robocie, oj znają. Grają na nosie neurobiałkom - analizują, hi, hi. Podobnie tzw. II nitką Płaskowickiej - jest ale nie ma. Neurobiałki cieszą się, że kiedyś będzie, hi, hi. Już ZDM i Burmistrz postarają się by na koniec było gorzej niż przed kabaretem budowy POW, hi, hi. 11:10, 05.11.2020
Spooniasty15:52, 05.11.2020
Ta decyzja jest tak głupia, że ciężko ją skomentować. Analogicznie działa nasz rząd wprowadzając zmiany nie najlepsze tylko na głupsze :/ 15:52, 05.11.2020
Kabat17:56, 05.11.2020
Niech debile zlikwidują ostatni !
(Kononowicz) 17:56, 05.11.2020
Też Ursynów19:00, 05.11.2020
Z drugiej strony obwodnicy, na zjeździe na Zielony Ursynów, po zmianach okazało się, że został właściwie jeden pas zjazdowy. Obydwie te zmiany to jest jakiś idiotyczny żart.... 19:00, 05.11.2020
Racjonalizator20:24, 05.11.2020
Akurat wyjaśnić tą sytuację można bardzo prosto: przepisy nie dopuszczają zielonej strzałki warunkowej (tej świecącej jednocześnie z czerwonym światłem), gdy do skrętu są dwa pasy.
W związku z powyższym aktualnie wprowadzono jeden pas do skrętu w prawo wraz ze strzałką warunkową.
Alternatywnym rozwiązaniem jest likwidacja strzałki warunkowej lub stworzenie sygnalizacji kierunkowej.
Obstawiam, że ze strzałką warunkową pomimo jednego pasa więcej samochodów przejedzie w jednej fazie świateł (zielone plus czerwone ze strzałką warunkową) niż z dwoma pasami ale możliwym przejazdem jedynie w trakcie wyświetlanego światła zielonego.
Skoro przedstawiciel GDDKiA nie potrafi tego wyjaśnić w tak racjonalny sposób (nie zna przepisów i zamysłów zarządcy ruchem) to bardzo przykre. Kogo tam zatrudniają? 20:24, 05.11.2020
dzik20:54, 05.11.2020
Jaka autrostrada, to jest droga eksprespwa S2! 20:54, 05.11.2020
Korbol08:59, 06.11.2020
Do Racjonalizator. "przepisy nie dopuszczają zielonej strzałki warunkowej (tej świecącej jednocześnie z czerwonym światłem), gdy do skrętu są dwa pasy."
Tam nie ma strzałki warunkowej, sygnalizatory nie mają tam nawet takiej opcji. Jest pięć pasów do jazdy, po zmianie świateł na zielone. 08:59, 06.11.2020
jako09:13, 06.11.2020
Otóż strzałka już jest, pojawiła się i sytuacja zrobiła się jeszcze bardziej komiczna. Nie wiem jak poza godzinami szczytu, ale rano teraz jest tak: króciutki pas do skrętu w prawo opróżnia się dzięki zielonej strzałce całkiem sprawnie i długo pozostaje pusty. Wszyscy stoją w długim korku dalej, bo samochody jadące na wprost z pasa, który kiedyś był do skrętu blokują możliwość wjazdu na prawy pas tym co chcą skręcić. Coraz lepsze rozwiązania. 09:13, 06.11.2020
Korbol09:47, 06.11.2020
A to sorki, moje gapiostwo. Ale oznacza to tylko jedno - tak już zostanie :-( .Niestety będzie to tak jak z lewoskrętem na Indiry Gandhi / Dereniowa. Wprowadzona zmiana kilka lat temu, bo będzie to ulica rozprowadzająca ruch z A2. 09:47, 06.11.2020
ZielUrs10:41, 06.11.2020
Po raz kolejny dochodzę do oczywistego wniosku, że rządzą nami ludzie mało inteligentni.
Od momentu zmiany organizacji ruchu, już stoi korek (o 13tej, więc w środku dnia, przed szczytem) na zdjeździe z S2 od strony Konotopy w Puławską. Zostały tylko dla na Piaseczno, a przecież wiecie, co tak się dzieje z pasami ruchu zaraz przy Gawota. Inny przykład: wymalowane są już pasy na węźle Lubelska (S2-S17). I już zrobiono tak, że z dwóch pasów zjazdowych Konotopa->Lublin, robi się jeden. Ruchu jeszcze nie puszczono, a już wiadomo, ze w tym miejscu będą zatory. Wytłumaczcie mi jak to jest, że ci ludzie, którzy projektują beznadziejne rozwiązania komunikacyjne, sami jeżdżą po zaprojektowanych przez nich drogach, stoją w korkach, które wygenerowali, ale nie wyciągają z tego żadnych wniosków? 10:41, 06.11.2020
Max10:46, 06.11.2020
Wczoraj jechałem tamtędy o godz. 17. Efekt pracy drogowców jest taki, że dawny prawy pas do skrętu z ul. Puławskiej od strony Centrum w prawo w POW w stronę Woli (obecny jedyny pas do skrętu w prawo) stał. Dawny drugi, lewy pas do skrętu w prawo w POW i jednoczśnie do jazdy prosto stronę Piaseczna (obecnie prawy pas do jazdy tylko prosto) też stał, bo wypelniony był samochodami, ktore miały włączony prawy migacz i usiłowały wjechac na jedyny pas do skrętu w prawo. Efekt pracy drogowców to katastrofa komunikacyjna i całkowita blokada dwóch prawych pasów ul. Puławskiej, jednej z nsjwiększych arterii komunikacyjnych w Warszawie. Wraz z Rabiejem powinien stracić stanowisko szef ZDM-u! 10:46, 06.11.2020
Lubicz00:46, 17.11.2020
Właśnie o to chodziło. Teraz wszystkim stojącym na pasie do jazdy na wprost z migającym kierunkowskazem należy dać mandat po 200 zł za blokowanie pasa drogi i następnym razem od razu zaczną się ustawiać na prawy pas, zamiast utrudniać jazdę na Piaseczno. Bardzo dobre rozwiązanie. 00:46, 17.11.2020
kurkawodna11:42, 06.11.2020
Nadal nie widzę racjonalnego wyjaśnienia tej kretyńskiej zmiany. Co za debil to wymyślił i po co.. 11:42, 06.11.2020
Lubicz00:44, 17.11.2020
Żeby od razu ustawiać się do skrętu a nie hasać po Puławskiej w poprzek blokując jadących na Piaseczno 00:44, 17.11.2020
durex14:01, 06.11.2020
I bardzo dobrze! Teraz kierowcy nabiora respektu dla Wladzy Drogowej. Jak sie beda burzyc, to im sie zabierze jeszcze ten drugi prawoskret. No, ale jak spokornieja, to moze Wladza wspanialomyslnie podaruje kierowcom drugi prawoskret. 14:01, 06.11.2020
Ggguyyt22:32, 06.11.2020
Znowu ten sam komentarz Gałeckiej. Jak zwężali Marynarską tak samo Powinni ponieść odpowiedzialność urzędniczą za sparaliżowanie dzielnicy itd. Narazają nas na korki smog utrate czasu itd..... po co to robia 22:32, 06.11.2020
Srissa20:26, 07.11.2020
Może trzeba jeździć w więcej niż jedną osobę samochodem, bo dla pustych foteli nikt wam.nie będzie rozciągał miasta,czy w kinie też zajmujesz 4 miejsca na jednym bilecie. 20:26, 07.11.2020
kiekie10:44, 16.11.2020
"małym ruchem w kierunku trasy ekspresowej" -- podać nazwisko głąba, który tak twierdzi. 10:44, 16.11.2020
Lubicz00:42, 17.11.2020
Mieszkam 500 metrów dalej. To jest bardzo dobre rozwiązanie. Dzięki niemu kierowcy skręcający w obwodnice od razu ustawiają się na prawy pas, zamiast blokować jazdę na wprost. Wcześniej potrafili przez trzy pasy Puławskiej się na prawo przeciskać blokując jadących na wprost. 00:42, 17.11.2020
Michu08:47, 04.12.2020
Trzeba być upośledzonym, żeby wprowadzić takie rozwiązanie. Ktoś zabił sens obwodnicy, a zabrany pas i tak kończy się za sto metrów. Teraz do skrętu na obwodnicę trzeba stać w długich korkach. Niby udrożnili ruch w stronę Piaseczna, a zrobili korek na S2. Teraz i tak jest mniejszy ruch z powodu prac zdalnych, poczekamy aż wszyscy wrócą do pracy. Gratuluję! 08:47, 04.12.2020
jako18:35, 04.11.2020
21 2
Ale dziękuję HU, za tak szybkie podjęcie tematu. A skoro jesteście tacy sprawni, to załatwcie jeszcze proszę pokój na Ziemi i tunel przed czerwcem 2021. No dobra, tylko pokój na Ziemi, z tym tunelem to przesadziłem z życzeniami :-))) 18:35, 04.11.2020