REKLAMAA1_FortSluzew_od-06-02-do-28-02-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ8 lutego 2017, 12:07 komentarzy 25

    Redakcja haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (ZDM)

    REKLAMA

    Duże zmiany czekają ulicę Puławską. Dzięki wsparciu środków unijnych powstaną tam drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Miejscy drogowcy właśnie ogłosili przetarg na przebudowę wylotówki.

    Inwestycja obejmie niemal 9-kilometrowy odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy. Droga dla rowerów na odcinku od ul. Domaniewskiej do ul. Niedźwiedziej będzie biegła po wschodniej stronie jezdni, zaś na pozostałym odcinku – po obydwu jej stronach. Powstaną również przejazdy poprzeczne przez ul. Puławską, w tym na węźle Wyścigi. Tam rowerzyści i piesi będą mogli przekroczyć Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego (zgodnie z koncepcją opracowaną przez urząd dzielnicy Mokotów) lub przebudowanym przejściem podziemnym dostosowanym do ruchu rowerowego. Przebieg drogi dla rowerów został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami.

    Inwestycja nie ogranicza się do udogodnień dla rowerzystów

    Ważną częścią przebudowy będzie modernizacja sygnalizacji. Zaplanowano kompleksową modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniach z ul. Wałbrzyską/al. Lotników; ul. Bogatki/ul. Ludwinowską; ul. Kajakową/ul. Głuszca i ul. Karczunkowską/ul. Karmazynową. Na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”. Geometria skrzyżowań i urządzenia sygnalizacji będą dostosowane do ewentualnego wyznaczenia pasa autobusowego – nie jest on jednak częścią tej inwestycji.

    W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki, w wielu miejscach pamiętające przebudowę ulicy z lat 70. Nową nawierzchnię z estetycznych płyt betonowych zyska ponad 18 tys. m kw. trotuarów – będzie to zatem największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Zadbamy również o zieleń uliczną. W ramach inwestycji przybędzie kilkaset nowych drzew, zaaranżowana zostanie również zieleń niska.

    Prace potrwają do 2018 r.

    Przebudowa ul. Puławskiej będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i przeprowadzić roboty budowlane. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę i rozstrzygnąć przetarg, prace zakończą się do czerwca 2018 r.

    Przy wyborze wykonawcy liczyć będzie się nie tylko cena. Punkty można otrzymać także m. in. za dodatkową dbałość o zieleń (w tym zaaranżowanie "parku kieszonkowego"), przeszkolenie pracowników z zasad dostępności architektonicznej, prowadzenie strony www o inwestycji, wizualizacje i plansze informacyjne na budowie oraz kolportaż ulotek informacyjnych mieszkańcom okolicy.

    Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

    (informacja prasowa ZDM)

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    25Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~marek 25 ponad rok temuocena: 83% 

      dlaczego nie będzie pasu dla autobusów

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Józef Paprot 24 ponad rok temuocena: 44% 

      Już się boję! Bo czego urzędasy się nie tkną, to spieprzą. Rzecz funkcjonująca obecnie może nie najlepiej, ale jakoś tam, po zmianach wprowadzanych przez miasto okazuje się ułomna i kulawa jak Quasimodo. Vide zielona fala na KEN i korki na samej KEN i przecznicach czy owe miejsca Kiss&Ride - to jakiś bzdet, humbug, rzecz nawet nie drugo-, ale trzeciorzędna! A robi się z tego osiągnięcie na miarę wybudowania obwodnicy. Łapska precz!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • qwertyy 23 ponad rok temuocena: 93% 

      Dzisiaj znowu stałem 10 minut na dereniowej, żeby skręcić w lewo w ciszewskiego - bo tradycyjnie, dopóki się nie trafi jakiś pieszy który wciśnie, że chce przejść, to można by tak stać na ulicy do us...nej śmierci.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 22 ponad rok temuocena: 100% 

      @qwertyy - to się nazywa koordynacja wg zdm:)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek 21 ponad rok temuocena: 50% 

      Bardzo dobrze! Nikt nie planuje wykonania tych robót kosztem Puławskiej, więc nie wiem o co tyle krzyku? A jako kierowcę ucieszy mnie "przerzucenie" rowerzystów na ścieżkę rowerową z jezdni, którą aktualnie jeżdżą, i z której strony, którym pasem im się podoba. Teren po obu stronach Puławskiej jest tak duży, że chodniki i ścieżki się zmieszczą. Chodniki są w tak fatalnym stanie, że łatwo tam skręcić nogę. I nie zapominajcie, że Puławska to nie tylko Wasza droga do i z pracy, ale dla wielu ludzi ulica, gdzie korzystają z chodników, będą korzystać też ze ścieżki. Jak tv pokazuje inne kraje, gdzie infrastruktura drogowa rozwija się w każdym aspekcie - to się zachwycamy, to biadolimy, że taka Holandia może... że ludzie bardziej świadomi ekologicznie... tylko my Polacy nie dorośliśmy... ale jak w Polsce chce się coś poprawić, zmienić - to już zamach stanu. :( Czemu wy zawsze i we wszystkim widzicie problem? Chyba tylko Polak potrafi być wiecznie nieszczęśliwy..... Brawo ZDM :)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jano 20 11 miesięcy temuocena: 100% 

      Ścieżki są tak zaprojektowane żeby w przyszłości trzeba było zwęzić Puławską do 2 pasów, gdyby miał powstać buspas.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~autochton 19 ponad rok temuocena: 100% 

      Do czerwca 2018 r.? Hahaha... Panie redaktorze, wy tak na poważnie? Wiedząc, jaki p*****nik jest choćby z budową niby wiaduktu na Karczunkowskiej?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pełnynocnik_rowerowy 18 ponad rok temuocena: 82% 

      Zamienić Puławską na rowerostradę ! I rozdawać wszystkich uczestnikom kombinezony z lajkry :)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Cytad 17 ponad rok temuocena: 68% 

      Po tym jak ZDM wprowadził "zieloną falę" w al.KEN (w dużym, skrócie: wszystko stoi), to może niech oni lepiej dadzą tej Puławskiej spokój.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kocur 16 ponad rok temuocena: 37% 

      Zielona fala działa, pod warunkiem że jedzie się z przepisową prędkością. Niestety, ursynowscy kierowcy lubią przycisnąć, więc dojeżdżają do świateł trochę za wcześnie i trafiając na czerwone muszą się zatrzymać. Przez to następni, jadący już z przepisową prędkością trafiają na powoli ruszające ze skrzyżowania samochody, które zanim się rozpędzą zaburzają płynność ruchu. .

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 15 ponad rok temuocena: 40% 

      Przyaczam sie do kocura oczywiscie ze fala dziala, jest pieknie ustawiona, nic nie stoi - dopooki nie tafi sie miszcz prostej. od paru dni tez zauwazylam cos na ksztalt zielonej fali na rosola. zmiana na super, ale nei mozna jechacl wiecej niz 60km a nawet i 50.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 14 ponad rok temuocena: 33% 

      @kocur, @volta2 - a może zrobimy przejażdżkę po KENie i jednak zmienicie zdanie? Możecie jechać 50km/h przy pustej drodze i gwarantuje Wam że zielona fala się skończy najdalej na ciszewskiego zjeżdżając od bartoka... pomijam fakt że fala ta powinna działać właśnie w godzinach szczytu aby odkorkować KEN. Niestety jest zupełnie odwrotnie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Moriko1 13 ponad rok temuocena: 31% 

      Ktoś niżej napisał o strefie "30". Tak na Ursynowie na wszystkich uliczkach wewnętrznych, w tym bezpośrednio prowadzących do obiektów oświaty, powinna zostać wprowadzona STREFA OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI do 30 km/godz.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szary człowiek 12 ponad rok temuocena: 67% 

      Jakby Cię w ... ironia kopnęła, to byś tego nie zauważył...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 11 ponad rok temuocena: 79% 

      O ile będą to drogi rowerowe a nie pasy i zwężanie to OK! Minusem nałożenie się dwóch inwestycji tj. POW + to.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Cytad 10 ponad rok temuocena: 100% 

      Drogi rowerowe - duży plus, przejazd wzdłuż Smródki - drugi duży plus. No i te chodniki tam są generalnie tragiczne-też na plus. Nie ma mowy o zwężaniu, ani wprowadzaniu buspasa. Zmiana jak najbardziej pożądana, choć znając życie dla niektórych oszołomów droga dla rowerów po obu stronach nie będzie wystarczającym argumentem, by przestać posuwać jezdnią.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek 9 ponad rok temuocena: 89% 

      Jeśli w sprawie POW dalej będzie tyle protestów i odwlekania to nie się co martwić nałożeniem się inwestycji :) Zrobią Puławską, a POW dalej będzie w sferze marzeń :)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 8 ponad rok temuocena: 50% 

      Powiem krótko, trzeba współczuć mieszkańcom Piaseczna i okolic.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 7 ponad rok temuocena: 54% 

      nie wiem, po co ładować miliony w chodniki na puławskiej(na ursynowskim odcinku) spotkać tam pieszych to jak spotkać yeti. ludzie są widywani tylko w najbliższej okolicy przystanków i przejść dla pieszych, a potem hop - w głąb osiedla - gdzie najczęściej żadnego chodnika nie ma. rowery spokojnie by się mieściły na tych chodnikach (wydzielić linią pas dla pieszych - i tak w znikomej ilości) - zamienionych na ddr... po diabła robić deptak z puławskiej skoro to taka nasza autostrada jakby jest (aranżacja zieleni niskiej - dobre sobie...)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~m 6 ponad rok temuocena: 58% 

      ci rowerowi durnie naprawde nie maja nic do roboty, zacznijcie jezdzic na rowerach a nie proponowac bzdury za nasze pieniadze,

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anotsiuk 5 ponad rok temuocena: 55% 

      Bierzemy widły i na barykady zatrzymać te chore pomysły lobby rowerowego!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marek 4 ponad rok temuocena: 67% 

      Co jest chorego w budowie drogi dla rowerów, która w dodatku nie likwiduje ani centymetra jezdni? Kierowcy tylko skorzystają, bo rowerzyści przestaną jeździć jezdnią

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynNiemcewicz 3 ponad rok temuocena: 71% 

      Bardzo pieknie tylko... 1. Buspasa nie beda realizowac gdyz podobno ma powstac S7 do tarczyna SIC! Szansa na zmniejszenie ruchu na Pulawskiej - 0% 2. "Dobra zmiana" zablokowala min na rok prace przy S7 (powstanie najwczesniej 2021 a realnei to nikt nie wie, pewnei w ramach kolejnego programu MegaSciema +) 3. Teraz w 2018 zablokuja ruch na CALYM Ursynowie, ktory jak narusza ten fragment po prostu stanie (nie wierze ze sie da bezkolizyjnie) 4. Nalozy sie budowa POW -- nie wierze ze nie znajda niespodziewanej "soczewki" ktora nie zamknie metra na kolejny rok Gdzie tu planowanie? Na chybcika wszystko.... Przez kolejne 2 lata szykuja Ursynowowi MEGA korek i MEGA smog ze spalin (chociaz podobno wplyw jest marginalny kazdy mieszkaniec Ursynowa wie jak "smakuje" powietrze wzdluz ul. Pulawskiej w godzinach szczytu. Jestem ZA inwestycjami ale nie w takim chaosie.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szary człowiek 2 ponad rok temuocena: 83% 

      Ja myślę, że koniecznie trzeba zwęzić Puławską do jednego pasa, wprowadzić szykany spowalniające ruch a pas rowerowy puścić po jezdni. Dzięki temu będzie bezpieczniej, a o to przecież chodzi! Ech, gdyby jeszcze wprowadzono strefę 30...

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Robert 1 ponad rok temuocena: 40% 

      Były konsultacje, trzeba było zgłosić poprawki a nie teraz jęczysz na forum. Myślisz że to uleczy Twoje kompleksy? Jej, co za ludzie...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1206 sekundy
    REKLAMAA2-EMPIK-od-01-02-do-03-03-2018