Duże zmiany czekają ulicę Puławską. Dzięki wsparciu środków unijnych powstaną tam drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Miejscy drogowcy właśnie ogłosili przetarg na przebudowę wylotówki.
Inwestycja obejmie niemal 9-kilometrowy odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy. Droga dla rowerów na odcinku od ul. Domaniewskiej do ul. Niedźwiedziej będzie biegła po wschodniej stronie jezdni, zaś na pozostałym odcinku – po obydwu jej stronach. Powstaną również przejazdy poprzeczne przez ul. Puławską, w tym na węźle Wyścigi. Tam rowerzyści i piesi będą mogli przekroczyć Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego (zgodnie z koncepcją opracowaną przez urząd dzielnicy Mokotów) lub przebudowanym przejściem podziemnym dostosowanym do ruchu rowerowego. Przebieg drogi dla rowerów został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami.
Inwestycja nie ogranicza się do udogodnień dla rowerzystów
Ważną częścią przebudowy będzie modernizacja sygnalizacji. Zaplanowano kompleksową modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniach z ul. Wałbrzyską/al. Lotników; ul. Bogatki/ul. Ludwinowską; ul. Kajakową/ul. Głuszca i ul. Karczunkowską/ul. Karmazynową. Na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”. Geometria skrzyżowań i urządzenia sygnalizacji będą dostosowane do ewentualnego wyznaczenia pasa autobusowego – nie jest on jednak częścią tej inwestycji.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki, w wielu miejscach pamiętające przebudowę ulicy z lat 70. Nową nawierzchnię z estetycznych płyt betonowych zyska ponad 18 tys. m kw. trotuarów – będzie to zatem największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Zadbamy również o zieleń uliczną. W ramach inwestycji przybędzie kilkaset nowych drzew, zaaranżowana zostanie również zieleń niska.
Prace potrwają do 2018 r.
Przebudowa ul. Puławskiej będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i przeprowadzić roboty budowlane. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę i rozstrzygnąć przetarg, prace zakończą się do czerwca 2018 r.
Przy wyborze wykonawcy liczyć będzie się nie tylko cena. Punkty można otrzymać także m. in. za dodatkową dbałość o zieleń (w tym zaaranżowanie "parku kieszonkowego"), przeszkolenie pracowników z zasad dostępności architektonicznej, prowadzenie strony www o inwestycji, wizualizacje i plansze informacyjne na budowie oraz kolportaż ulotek informacyjnych mieszkańcom okolicy.
Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.
(informacja prasowa ZDM)
Szary człowiek12:47, 08.02.2017
Ja myślę, że koniecznie trzeba zwęzić Puławską do jednego pasa, wprowadzić szykany spowalniające ruch a pas rowerowy puścić po jezdni. Dzięki temu będzie bezpieczniej, a o to przecież chodzi!
Ech, gdyby jeszcze wprowadzono strefę 30... 12:47, 08.02.2017
UrsynNiemcewicz13:18, 08.02.2017
Bardzo pieknie tylko...
1. Buspasa nie beda realizowac gdyz podobno ma powstac S7 do tarczyna SIC! Szansa na zmniejszenie ruchu na Pulawskiej - 0%
2. "Dobra zmiana" zablokowala min na rok prace przy S7 (powstanie najwczesniej 2021 a realnei to nikt nie wie, pewnei w ramach kolejnego programu MegaSciema +)
3. Teraz w 2018 zablokuja ruch na CALYM Ursynowie, ktory jak narusza ten fragment po prostu stanie (nie wierze ze sie da bezkolizyjnie)
4. Nalozy sie budowa POW -- nie wierze ze nie znajda niespodziewanej "soczewki" ktora nie zamknie metra na kolejny rok
Gdzie tu planowanie? Na chybcika wszystko....
Przez kolejne 2 lata szykuja Ursynowowi MEGA korek i MEGA smog ze spalin (chociaz podobno wplyw jest marginalny kazdy mieszkaniec Ursynowa wie jak "smakuje" powietrze wzdluz ul. Pulawskiej w godzinach szczytu.
Jestem ZA inwestycjami ale nie w takim chaosie. 13:18, 08.02.2017
anotsiuk14:17, 08.02.2017
Bierzemy widły i na barykady zatrzymać te chore pomysły lobby rowerowego! 14:17, 08.02.2017
Marek11:50, 11.02.2017
Co jest chorego w budowie drogi dla rowerów, która w dodatku nie likwiduje ani centymetra jezdni? Kierowcy tylko skorzystają, bo rowerzyści przestaną jeździć jezdnią 11:50, 11.02.2017
m16:22, 08.02.2017
ci rowerowi durnie naprawde nie maja nic do roboty, zacznijcie jezdzic na rowerach a nie proponowac bzdury za nasze pieniadze, 16:22, 08.02.2017
volta217:12, 08.02.2017
nie wiem, po co ładować miliony w chodniki na puławskiej(na ursynowskim odcinku)
spotkać tam pieszych to jak spotkać yeti. ludzie są widywani tylko w najbliższej okolicy przystanków i przejść dla pieszych, a potem hop - w głąb osiedla - gdzie najczęściej żadnego chodnika nie ma.
rowery spokojnie by się mieściły na tych chodnikach (wydzielić linią pas dla pieszych - i tak w znikomej ilości) - zamienionych na ddr...
po diabła robić deptak z puławskiej skoro to taka nasza autostrada jakby jest (aranżacja zieleni niskiej - dobre sobie...) 17:12, 08.02.2017
elfw17:21, 08.02.2017
Powiem krótko, trzeba współczuć mieszkańcom Piaseczna i okolic. 17:21, 08.02.2017
adamm18:11, 08.02.2017
O ile będą to drogi rowerowe a nie pasy i zwężanie to OK! Minusem nałożenie się dwóch inwestycji tj. POW + to. 18:11, 08.02.2017
Cytad09:30, 09.02.2017
Drogi rowerowe - duży plus, przejazd wzdłuż Smródki - drugi duży plus. No i te chodniki tam są generalnie tragiczne-też na plus. Nie ma mowy o zwężaniu, ani wprowadzaniu buspasa.
Zmiana jak najbardziej pożądana, choć znając życie dla niektórych oszołomów droga dla rowerów po obu stronach nie będzie wystarczającym argumentem, by przestać posuwać jezdnią. 09:30, 09.02.2017
Jacek08:49, 10.02.2017
Jeśli w sprawie POW dalej będzie tyle protestów i odwlekania to nie się co martwić nałożeniem się inwestycji :) Zrobią Puławską, a POW dalej będzie w sferze marzeń :) 08:49, 10.02.2017
Moriko120:59, 08.02.2017
Ktoś niżej napisał o strefie "30". Tak na Ursynowie na wszystkich uliczkach wewnętrznych, w tym bezpośrednio prowadzących do obiektów oświaty, powinna zostać wprowadzona STREFA OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI do 30 km/godz. 20:59, 08.02.2017
Szary człowiek15:31, 09.02.2017
Jakby Cię w ... ironia kopnęła, to byś tego nie zauważył... 15:31, 09.02.2017
Cytad06:09, 09.02.2017
Po tym jak ZDM wprowadził "zieloną falę" w al.KEN (w dużym, skrócie: wszystko stoi), to może niech oni lepiej dadzą tej Puławskiej spokój. 06:09, 09.02.2017
kocur12:14, 09.02.2017
Zielona fala działa, pod warunkiem że jedzie się z przepisową prędkością. Niestety, ursynowscy kierowcy lubią przycisnąć, więc dojeżdżają do świateł trochę za wcześnie i trafiając na czerwone muszą się zatrzymać. Przez to następni, jadący już z przepisową prędkością trafiają na powoli ruszające ze skrzyżowania samochody, które zanim się rozpędzą zaburzają płynność ruchu. . 12:14, 09.02.2017
volta210:46, 10.02.2017
Przyaczam sie do kocura
oczywiscie ze fala dziala, jest pieknie ustawiona, nic nie stoi - dopooki nie tafi sie miszcz prostej.
od paru dni tez zauwazylam cos na ksztalt zielonej fali na rosola.
zmiana na super, ale nei mozna jechacl wiecej niz 60km a nawet i 50. 10:46, 10.02.2017
adamm18:26, 14.02.2017
@kocur, @volta2 - a może zrobimy przejażdżkę po KENie i jednak zmienicie zdanie? Możecie jechać 50km/h przy pustej drodze i gwarantuje Wam że zielona fala się skończy najdalej na ciszewskiego zjeżdżając od bartoka... pomijam fakt że fala ta powinna działać właśnie w godzinach szczytu aby odkorkować KEN. Niestety jest zupełnie odwrotnie. 18:26, 14.02.2017
Pełnynocnik_rowerowy17:17, 09.02.2017
Zamienić Puławską na rowerostradę !
I rozdawać wszystkich uczestnikom kombinezony z lajkry :) 17:17, 09.02.2017
autochton00:42, 10.02.2017
Do czerwca 2018 r.? Hahaha... Panie redaktorze, wy tak na poważnie? Wiedząc, jaki p*****nik jest choćby z budową niby wiaduktu na Karczunkowskiej? 00:42, 10.02.2017
Jacek08:44, 10.02.2017
Bardzo dobrze! Nikt nie planuje wykonania tych robót kosztem Puławskiej, więc nie wiem o co tyle krzyku? A jako kierowcę ucieszy mnie "przerzucenie" rowerzystów na ścieżkę rowerową z jezdni, którą aktualnie jeżdżą, i z której strony, którym pasem im się podoba. Teren po obu stronach Puławskiej jest tak duży, że chodniki i ścieżki się zmieszczą. Chodniki są w tak fatalnym stanie, że łatwo tam skręcić nogę. I nie zapominajcie, że Puławska to nie tylko Wasza droga do i z pracy, ale dla wielu ludzi ulica, gdzie korzystają z chodników, będą korzystać też ze ścieżki. Jak tv pokazuje inne kraje, gdzie infrastruktura drogowa rozwija się w każdym aspekcie - to się zachwycamy, to biadolimy, że taka Holandia może... że ludzie bardziej świadomi ekologicznie... tylko my Polacy nie dorośliśmy... ale jak w Polsce chce się coś poprawić, zmienić - to już zamach stanu. :( Czemu wy zawsze i we wszystkim widzicie problem? Chyba tylko Polak potrafi być wiecznie nieszczęśliwy.....
Brawo ZDM :) 08:44, 10.02.2017
jano15:58, 28.02.2017
Ścieżki są tak zaprojektowane żeby w przyszłości trzeba było zwęzić Puławską do 2 pasów, gdyby miał powstać buspas. 15:58, 28.02.2017
Józef Paprot10:51, 10.02.2017
Już się boję! Bo czego urzędasy się nie tkną, to spieprzą. Rzecz funkcjonująca obecnie może nie najlepiej, ale jakoś tam, po zmianach wprowadzanych przez miasto okazuje się ułomna i kulawa jak Quasimodo. Vide zielona fala na KEN i korki na samej KEN i przecznicach czy owe miejsca Kiss&Ride - to jakiś bzdet, humbug, rzecz nawet nie drugo-, ale trzeciorzędna! A robi się z tego osiągnięcie na miarę wybudowania obwodnicy. Łapska precz! 10:51, 10.02.2017
qwertyy15:54, 10.02.2017
Dzisiaj znowu stałem 10 minut na dereniowej, żeby skręcić w lewo w ciszewskiego - bo tradycyjnie, dopóki się nie trafi jakiś pieszy który wciśnie, że chce przejść, to można by tak stać na ulicy do us...nej śmierci. 15:54, 10.02.2017
adamm18:22, 14.02.2017
@qwertyy - to się nazywa koordynacja wg zdm:) 18:22, 14.02.2017
marek21:59, 12.02.2017
dlaczego nie będzie pasu dla autobusów 21:59, 12.02.2017
Robert15:15, 11.02.2017
2 3
Były konsultacje, trzeba było zgłosić poprawki a nie teraz jęczysz na forum. Myślisz że to uleczy Twoje kompleksy? Jej, co za ludzie... 15:15, 11.02.2017