Zamknij

Filtry na POW sfinansowane przez miasto? Radni zdecydowali

16:22, 08.02.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:48, 08.02.2018
Skomentuj SK SK

Miejscy radni zaapelowali do prezydent stolicy, by rozważyła sfinansowanie filtrów spalin na Południowej Obwodnicy Warszawy z budżetu miasta. Pomysł zgłosił ursynowski radny Piotr Guział, a poparli go wszyscy - od lewa do prawa.

W roku wyborów samorządowych dzieją się cuda. Radni przegłosowali stanowisko w sprawie sfinansowania zakupu i instalacji filtrów na POW oraz budowy stacji ciągłego pomiaru zanieczyszczeń powietrza w przyszłym tunelu trasy S-2.

Pomysł zgłosił Piotr Guział, niezależny radny miejski z Ursynowa, wcześniej burmistrz naszej dzielnicy. Do tej pory mało aktywny w roli radnego, dziś zaskoczył wszystkich projektem stanowiska, które poparli jednogłośnie radni, także ci z Platformy Obywatelskiej oraz PiS.

Biorąc pod uwagę problemy z jakością powietrza w Warszawie, ale i na Ursynowie jeszcze przed wybudowaniem tranzytowego tunelu zwracamy się do prezydenta m. st. Warszawy o zabadanie możliwości zawarcia porozumienia  z inwestorem obwodnicy

- czytamy w piśmie przygotowanym przez Guziała.

Przypomnijmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2013 roku obiecywała zamontowanie filtrów na dwóch planowanych wyrzutniach spalin z tunelu, ale w 2015 roku wycofała się z tych deklaracji, uznając, że instalacja może powstać dopiero po oddaniu tunelu do użytku i zbadaniu poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez wyrzutnie.

O założenie filtrów od razu podczas budowy tunelu walczyły wszystkie organizacje społeczne z Ursynowa: Nasz Ursynów, Projekt Ursynów, Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa oraz Otwarty Ursynów.

19 stycznia władze Warszawy odwołały się od pozwolenia na budowę ursynowskiego odcinka POW, wydanego przez wojewodę mazowieckiego, domagając się montażu urządzeń oczyszczających powietrze z wyrzutni już na etapie ich budowy.

Niedawno minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnił, że filtry będą - jak najszybciej po oddaniu do użytku obwodnicy. W tym celu przyspieszona ma zostać tzw. analiza porealizacyjna, która zazwyczaj rozpoczyna się w rok po uruchomieniu inwestycji.

[ZT]9147[/ZT]

[ZT]9038[/ZT]

[ZT]9054[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

GoździkowaGoździkowa

9 1

No proszę, brawo Guział! 08:31, 09.02.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

lambadalambada

0 0

Z filtrami czy bez, w tunelu, czy na powierzchni autostrada to ogromne pogorszenie warunków dla mieszkancow 07:44, 18.02.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%