Usługi kurierskie cieszą się na polskim rynku dużą popularnością, co ma związek z bogaceniem się społeczeństwa, wzrostem konsumpcji i coraz większym zainteresowaniem zakupami internetowymi.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego przeciętne wynagrodzenie wyniosło w 2017 roku o 3,4 proc. więcej w stosunku do roku 2016. Bogacenie się społeczeństwa przekłada się na rosnący handel – w tym w Sieci. Coraz bardziej interesujemy się zakupami online, a z tym z kolei wiąże się fakt, że często korzystamy z usług kurierów. Prawie każdy Polak choć raz odebrał lub nadał paczkę czy też list w ten sposób.
Co jest ważne, gdy zakładasz firmę kurierską?
Zanim zdecydujesz się na wypróbowanie swoich sił w branży kuriersko-przewozowej, musisz wziąć pod uwagę kilka spraw. Przede wszystkim przygotuj się sporą konkurencję – chociaż uspokajająco działa świadomość, że Polacy coraz chętniej korzystają z takich usług, np. kupując w e-sklepach, co oznacza, że zdobycie pozycji może nie być bardzo trudne. Z danych zawartych w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska” wynika, że już 54% naszych rodaków robi zakupy w Internecie. A większe zapotrzebowanie to więcej miejsca na rynku dla kolejnych firm.
Czeka cię również przygotowanie biznesplanu, wybór nazwy, logo firmy oraz zatrudnienie kilku osób – kurierów, dyspozytora i pracowników do obsługi biura. Początkowo być może będziesz pracował sam, a pracowników zatrudnisz dopiero, gdy firma nieco się rozwinie.
Niezwykle ważna jest reklama oraz promocja oferowanych usług – zwłaszcza w przypadku nowo otwartych firm, które dopiero muszą zdobyć zaufanie klientów. Warto zastanowić się, jakie wymagania są stawiane firmom kurierskim: są to przede wszystkim rzetelność, punktualność, dbałość o stan przesyłki oraz elastyczność oferty. Pamiętaj o jednym: zadowolony klient wróci i przyprowadzi ze sobą kolejnych.
Dmuchaj na zimne – kwestie ubezpieczenia
Pamiętaj też o tym, by objąć swoje pojazdy tzw. courier insurance. W ten sposób ustrzeżesz się od dodatkowych kosztów – w razie stłuczki odszkodowanie wypłaci ubezpieczyciel. Warto zastanowić się też nad dodatkowymi pakietami (poza obowiązkowym OC). Za granicą można skorzystać z ofert firm, które specjalizują się w nietypowych rodzajach ubezpieczeń, np. Insurance Factory, ale w Polsce jeszcze takich nie ma.
Oferta firmy dostępna jest pod adresem https://www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance.
Najwiarygodniejsze oferty przedstawi agent współpracujący z licznymi towarzystwami – on dobierze ci najlepsze ubezpieczenie dla kurierów.
Arek4414:53, 13.03.2018
1 0
no teraz sporo roboty jest, wujek pracuje jako kurier i nie dawno auto wymieniał na nowego Boxera z peugeota. Bo mówi masa roboty, chciał coś pojemniejszego no i pewniejszego a to auto z niezawodnym silnikiem 14:53, 13.03.2018