Ponad 87 tys. naruszeń odnotowały od początku roku fotoradary na terenie Warszawy. Wśród tych, które są najbardziej zapracowane, jest jeden z Ursynowa - strzela rozpędzonym kierowcom ponad 40 fotek dziennie.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że przez pierwsze trzy kwartały tego roku fotoradary w stolicy odnotowały przeszło 87 tys. naruszeń. Mimo iż ta liczba jest niższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku, to warszawskie fotoradary wciąż biją rekordy.
Najwięcej zdjęć - nie tylko w skali Warszawy, ale i całej Polski - wykonał fotoradar ustawiony na Mokotowie przy ul. Spacerowej - ponad 13,5 tysiąca.
Na drugim miejscu w stolicy jest najbardziej zapracowany na Ursynowie fotoradar stojący przy ul. Pileckiego. GITD. Przez 9 miesięcy roku odnotował tam aż 11 tys. 200 naruszeń. To ponad 40 osób dziennie przekraczających prędkość na odcinku między Onkologią a Puławską.
W ostatnich dniach kierowcy zastanawiali się w mediach społecznościowych czy fotoradar jest sprawny. Kilkoro z nich miało wykonane zdjęcia przy rzekomo prawidłowej prędkości. Tym doniesieniom zaprzecza GITD.
- Każdy producent pojazdu w instrukcji podkreśla, że prędkość pojazdu na liczniku jest umowna i może się nie zgadzać nawet do 7 km/h. Fotoradary są ustawione z tolerancją 11 km/h. Tego czy ten kierowca jechał 55 km/h czy 60 km/h w zasadzie nie wiemy. Każde zdjęcie weryfikowane jest przez operatora, który określa czy maszyna nie popełniła błędu. Fotoradar, gdy się odświeża, może błysnąć nawet jeżeli nie jest przekraczana prędkość, ale nie oznacza to zdjęcia - tłumaczy Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Wśród trzech najmniej zapracowanych fotoradarów znalazł się ten z al. Komisji Edukacji Narodowej. Urządzenie, które stoi za skrzyżowaniem z ulicami Surowieckiego i Baróka, zrobiło w tym roku zaledwie 459 zdjęć. Nie wiadomo jednak czy to zasługa fotoradaru, czy zamontowanych na każdym przejściu wzdłuż alei świateł. W tym miejscu prędkości nie przekracza nawet dwóch kierowców dziennie.
Mimo niewielkiej liczby zdjęć fotoradar pozostanie w alei KEN. - Obecność urządzeń rejestrujących ma wpłynąć na spowolnienie ruchu na określonym odcinku drogi. Stąd też, jeżeli urządzenie rejestrujące wykonuje coraz mniej zdjęć, to znaczy, że spełnia swoje zadanie - usłyszeliśmy w GITD w lipcu.
Trzeci fotoradar niegdyś działający przy ul. Puławskiej na wysokości ul. Kuropatwy wciąż nie działa. Najpierw musiał zostać przeniesiony, a od kiedy stanął na swoim miejscu, służy tylko jako straszak. Urządzenie nie robi zdjęć od 3 lat i na razie nie zanosi się, aby miało zostać uruchomione. Nie zostało dotychczas wyposażone w przyłącze energetyczne i GITD nie wie kiedy fotoradar na ul. Puławskiej zacznie spełniać swoją rolę.
poly13:55, 19.11.2021
Tego z KEN na Stryjeńskich (przy Jaworowej) by przenieśli, miał by dobry wynik 13:55, 19.11.2021
Boom14:37, 19.11.2021
I znowu płacz, że fotoradar na al. KEN działa. Dla przypomnienia - tak właśnie powinien działać każdy fotoradar w Polsce. Docelowo - zero zdjęć. 14:37, 19.11.2021
poly16:06, 19.11.2021
Niby ok, ale ciekawe czy na ul. Rosochatej dalej stoją dwa obok siebie - ciekawe "kto" tam mieszka 16:06, 19.11.2021
ats00:33, 24.11.2021
To akurat prawda - złapanie się na świetnie oznaczony fotoradar, nie ważne jak idiotyczne i oderwane od rzeczywistości to ograniczenie by nie było, jest oznaką głupoty kierującego.
I akurat to można stawiać, a nie policyjne "Służyć i chronić" w polskim wydaniu, czyli "Łoić i doić" z suszarkami w krzakach czy jakimiś pomiarami "na oko plus kamerka"... 00:33, 24.11.2021
wfrw15:34, 19.11.2021
Ciekawe co za cwaniak ustawił fotoradar na Spacerowej - tam jest zwolnic do 40 jadąc pod górkę i do tego fotoradar. Rozumiem z górki , ale w drugą stronę?
15:34, 19.11.2021
poly16:05, 19.11.2021
słyszałem że zdarza tam się obracanie tego radaru w drugim kierunku. 16:05, 19.11.2021
MrFrosty16:21, 19.11.2021
co?? to na rowery jest?? 16:21, 19.11.2021
Warszawa17:46, 19.11.2021
Brawo. Tak trzymać 17:46, 19.11.2021
Ares20:57, 19.11.2021
Czyli wniosek jest taki, że nie poprawiają bezpueczeństaa a jedynie zarabiają pieniądze. Oto cała tajemnica systemu. 20:57, 19.11.2021
cgdr11:09, 20.11.2021
skąd taki wniosek? czy masz dane ilu kierowców przekraczało 50 km/h przed zamontowaniem radaru? czy masz informację ilu kierowców zwolniło widząc fotoradar? jeśli żaden to masz racje. jeśli chociaż jeden to bezpieczeństwo się poprawiło. 11:09, 20.11.2021
ats00:31, 24.11.2021
No wiadomo, że na trzech pasach bez świateł i przejść dla pieszych, to tam na puławskiej pewno różnoracy aktywiści by chcieli ograniczenia do 20 i wysepek z Roentgena, bo "po co to komu tyle pasów"... 00:31, 24.11.2021
Polak00:03, 02.12.2021
Tam jest o jeden pas za mało-buspas 00:03, 02.12.2021
Miki08:53, 25.11.2021
A może by je przenieść na Puławską? Na odcinek wzdłuż muru Wyścigów. Tu prują rano 80-100km/h. Hałas aż na Puszczyka słychać. 08:53, 25.11.2021
kogut15:23, 20.11.2021
3 4
Na Rosoła! 15:23, 20.11.2021