Zamknij

Gandhi i Pileckiego. Czy to skrzyżowanie jest bezpieczne?

06:37, 04.11.2019 Kuba Turowicz
Skomentuj SK SK

Jazda niewłaściwym pasem ruchu, brak niezbędnych oznaczeń, źle wytyczone przejścia dla pieszych i trasy rowerowe, które uniemożliwiają korzystanie z chodnika. Według naszego czytelnika lista problemów i niedociągnięć skrzyżowania ulic Gandhi i Pileckiego jest bardzo długa. Miejscy drogowcy twierdzą, że wszystko jest w porządku.

Według naszego czytelnika funkcjonowanie skrzyżowania ulic Gandhi i Pileckiego pozostawia wiele do życzenia. Z jego obserwacji wynika, że popełniono tam sporo błędów w organizacji ruchu, przez co na skrzyżowaniu panuje chaos.

- Osoby, które nie znają dobrze skrzyżowania Pileckiego z Gandhi, często - na jego środku - poruszają się po niewłaściwym pasie. Jadą wzdłuż ulicy Gandhi w jedną i drugą stronę. Po zakończeniu budowy łącznika z obwodnicą wypadki gwarantowane - twierdzi Damian, który napisał do nas w tej sprawie.

Mieszkaniec powołuje się na przykład skrzyżowań al. KEN z ul. Ciszewskiego oraz al. KEN z ul. Jastrzębowskiego. Według niego w przypadku Gandhi i Pileckiego występuje podobny problem.

- To była analogiczna sytuacja. Co jest tego powodem? Profil drogi ulega zakrzywieniu, pasy drogi delikatnie zakręcają, dlatego od czasu wymalowania linii przerywanych na samym skrzyżowaniu, pasy są całkowicie oznaczone - dodaje nasz czytelnik.

Drogowy chaos

To jednak tylko wstęp do dalszych zarzutów. Według Damiana kierowcy biorą tam udział w wolnej amerykance, bo brak oznaczeń wprowadza dezorientację.

- Wymalowany jest tylko lewoskręt z Pileckiego w Gandhi. Brakuje oznaczeń dla dwóch pasów lewoskrętu z Gandhi w Pileckiego. Kierowcy notorycznie zajeżdżają sobie drogę. Brakuje też przerywanych linii dla pasów do jazdy ulicą Gandhi w obu kierunkach. Wystarczy trochę farby i kłopot znika - sugeruje rozwiązania.

Według naszego czytelnika wszelkie problemy skrzyżowania są echem złego oznakowania i zaprojektowania ciągów dla pieszych. Interweniujący mieszkaniec przypuszcza, że w razie kolizji roweru z pieszym będzie wiele spornych sytuacji, bo trudno będzie jednoznacznie ustalić, kto komu wszedł w drogę.

- Zdecydowanie większy kłopot sprawiają źle wytyczone i oznakowane poziomo przejścia dla pieszych. Wystarczy iść chodnikiem wzdłuż Pileckiego po stronie nowego szpitala. Dochodzę do świateł i zastanawiam się, gdzie jest chodnik - skrupulatnie wylicza mieszkaniec.

ZDM tłumaczy

Za skrzyżowanie Gandhi i Pileckiego odpowiedzialni są miejscy drogowcy. Organizacja ruchu wynika z realizacji projektu, który został zaakceptowany przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

Skrzyżowanie ul. Gandhi z ul. Pileckiego jest oznakowane zgodnie z zatwierdzonym przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu projektem organizacji ruchu - mówi Karolina Gałecka, rzecznik ZDM.

Projekt drogowców nie zakładał wykonania oznaczeń poziomych prowadzących dla pasów ruchu do jazdy wzdłuż ul. Gandhi.

- Oznakowanie prowadzące dla pasów ruchu przez tarcze skrzyżowania stosuje się przede wszystkim dla dróg z pierwszeństwem. Takie oznakowanie zostało zastosowane dla pojazdów, które jadą z ul. Pileckiego przez skrzyżowanie z ul. Gandhi. W miejscu tym ul. Pileckiego ma nadane pierwszeństwo jazdy, natomiast ul. Gandhi jest ulicą podporządkowaną - tłumaczy Karolina Gałecka.

Drogowcy wyjaśniają również sytuację z niejasnymi oznaczeniami.

- Dla pojazdów skręcających w lewo - z Pileckiego w Gandhi - na tarczy skrzyżowania są tory jazdy w formie oznakowania poziomego. Wykonanie dodatkowych linii dla pojazdów jadących na wprost, uczyniłoby nieczytelnymi oznakowania poziome, które się tam znajdują – nakładałyby się na siebie - dodaje Gałecka.

Drogowcy wyjaśniają też, że kierunki ruchu z poszczególnych pasów na skrzyżowaniu Gandhi i Pileckiego są przedstawione za pomocą znaków F-10 "kierunki na pasach ruchu" oraz strzałek kierunkowych typu P-8. Kierowcy, jeśli dostosują się do tego oznakowania, powinni bez przeszkód poradzić sobie ze skrzyżowaniem. To samo dotyczy rowerzystów.

- Drogi dla rowerów na tym odcinku są również oznakowane zgodnie z zatwierdzonym przez BPMiT projektem organizacji ruchu. Znalazły się tam znaki pionowe C-13 „droga dla rowerów” i C-13/16 - znaki wskazujące poszczególne strony drogi, po których powinien odbywać się ruch pieszych i rowerów - oraz znaki poziome P-23, które umieszczono na drodze dla rowerów - precyzuje Karolina Gałecka z ZDM.

Drogowcy twierdzą, że obecne oznaczenia są wystarczające, a stosując się do tego porządku, nikomu nie powinna stać się krzywda. 

- Na chodnikach jest umieszczony znak P-26 „piesi”. Naszym zdaniem takie oznakowanie dróg dla rowerów jednoznacznie wskazuje, którędy przebiega wyznaczona dla nich trasa - kończy Karolina Gałecka z ZDM.

(Kuba Turowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

AzXAzX

11 5

A kim jest ten Damian? Jeżeli nie zna zasad ruchu i wiedzy na temat oznakowania skrzyżowań (jak część kierowców / rowerzystów / pieszych) to po co się wypowiadać? 07:59, 04.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

1 5

Kim jest Damian to nie wiadomo, ale najwyraźniej jego rodzicom spodobał się film "Omen". 12:45, 04.11.2019


Ww34Ww34

0 1

Warto doświadczyć pewnych sytuacji i wtedy zabierać głos, proszę pojechać prosto ul. Gandhi w kierunku Dereniowej, kierowcom sprawia kłopot przejechanie przez Pileckiego, bo z 2 na wprost robią się 3 i klaksony to stały motyw, nie lepiej jest w drugą stronę, gdy kierowcy jadąc od Dereniowej pasem prawym do jazdy na wprost rzeczywiście jadą na wprost, tyle, że nie trafiają w swój pas i wjeżdżają w skrajny pas po lewej stronie, po którym powinni się poruszać użytkwnicy korzystający przed skrzyżowaniem z lewego pasa do jazdy zarówno w lewo jak i na wprost.
Zatem jeśli kierowca tylko skręca w lewo z Gandhi w Pileckiego jadąc od Dereniowej nie spotyka się z kłopotliwą sytuacją, ale chyba przed zjadliwym komentowaniem powinien kilka razy obrać inny kierunek i dokładnie przeczytać opisy sytuacji. Zapraszam również do bycia pieszym na tym skrzyżowaniu! 23:25, 04.11.2019


CzeszykCzeszyk

0 1

No właśnie, wypowiada się ten co wie wszystko i nie miał wątpliwej przyjemności obcierki z kierowcą, któremu się wydawało, że jedzie przez to skrzyżowanie zgodnie z logiką, a nie z przepisami, a że Gandhi lekko zakręca i z 2 pasów do jazdy na wprost za skrzyżowaniem z Pileckiego w obu kierunkach spotykamy 3 pasy nastręcza wielu kierującym nie lada problemu 23:35, 04.11.2019


reo

UrsynowianinUrsynowianin

5 9

To prawda, jeżdżę tam czasami i uważam, że to jedno z gorszych skrzyżowań na Ursynowie. 08:02, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PieszyPieszy

8 6

Zainteresujcie się też skrzyżowaniem gandhi i płaskowickiej miało nie być zjazdu z S2 w gandhi a rozmawiałem z pracownikami astaldi którzy zaczęli tam prace i mówią że mają plany i zjazd z S2 w gandhi jest!!! 09:26, 04.11.2019

Odpowiedzi:18
Odpowiedz

JaroJaro

9 8

Czy pieszy czytuje czasem internety? Ja nie kojarzę z kolei informacji, że miałoby nie być zjazdu z S2 w Gandhi. Jak inaczej miałby zostać zorganizowany węzeł Ursynów Zachód? Już na wysokości Gandhi jest zresztą wylana płyta wiaduktu do skrętu w lewo z S2 w przedłużenie Gandhi... 09:53, 04.11.2019


SomsiadSomsiad

6 8

Aha, aha. A to gdzie miał być zjazd z S2 na Ursynów? 10:10, 04.11.2019


PieszyPieszy

8 7

Z planów (dostępne w internecie )wynikało że zjazd miał być w prawo w płaskowickiej i ogólnie płaskowickiej miała przejąć wjazd i zjazd z S2 . 10:35, 04.11.2019


SomsiadSomsiad

2 7

Poproszę o linka. 10:47, 04.11.2019


JaroJaro

7 7

Jak przedłużali Gandhi od szpitala w kierunku Płaskowickiej, to podawane było wszem i wobec, że urywają drogę nieco przed Płaskowickiej, bo dalej buduje wykonawca S2, bo to ma być węzeł. Nie słyszałem o innym projekcie. 11:16, 04.11.2019


SomsiadSomsiad

3 7

Jaro, no ja też. Choćby sama decyzja środowiskowa jest z 2011 roku i tam jest mowa o Gandhi. Dlatego poprosiłem Pieszego o linka, bo naprawdę chętnie poczytam.. 12:04, 04.11.2019


PieszyPieszy

8 0

Niestety nie można dodawać linków 14:02, 04.11.2019


PieszyPieszy

7 0

h t t p : / / p o w . i n f o . p l / t e c h n i k a / w e z e l - u r s y n o w -z a ch o d / z milionem spacji poszło 14:09, 04.11.2019


SsssdsfdffgSsssdsfdffg

5 2

Ten link jest z 2015 nie ma nowszych planów? 14:39, 04.11.2019


JaroJaro

1 5

Oczywiście, że są: h t t p : / / s i s k o m . w a w . p l / s 2 . h t m (usunąć spacje). Skąd te ujemne łapki? Bunt na rzeczywistość? 15:38, 04.11.2019


SsssdsfdffgSsssdsfdffg

5 1

Te są z 2013 ,a ma ktoś dojście do planów aktualnych , te co mają w Astaldi? 15:56, 04.11.2019


JaroJaro

0 6

Aktualna strona inwestycji od "gdaki" może być?
h t t p : / / w w w . p u l a w s k a - l u b e l s k a . p l / p l a n y - i - m a p y (usunąć spacje) 16:22, 04.11.2019


SsssdsfdffgSsssdsfdffg

6 0

Jaro tutaj są plany od strojeńskich na wschód niema skrzyżowania płaskowickiej z gandhi , czyli najnowsze to te z 2015 16:36, 04.11.2019


PieszyPieszy

6 0

Do Ssssdsfdffg .Tak też myślałem ale rozmawiałem z pracownikami astaldi i oni mają plany ze zjazdem z s2 w gandhi. 16:44, 04.11.2019


SomsiadSomsiad

4 4

"Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia" - WOOŚ-II.4200.12.2011.J1. - z dnia 29/04/2011.
Projektowana trasa POW powiązana będzie z istniejącym układem drogowym za pomocą węzłów drogowych. Trasa będzie powiązana z następującymi drogami:.....
Węzeł Ursynów Zachód - ul. Indiry Gandhi i Płaskowicka. 17:12, 04.11.2019


BrygadzistaBrygadzista

3 2

Tak się składa że pracuje na odcinku zachodnim , nie będzie zjazdu w gandhi plan podany przez pieszego z 2015 jest aktualny. 18:59, 04.11.2019


SomsiadSomsiad

0 2

Zaburzenie dysocjacyjne tożsamości (osobowość mnoga, osobowość naprzemienna, osobowość wieloraka, rozdwojenie osobowości, rozdwojenie jaźni, ang. multiple personality, dissociative identity disorder, DID) – zaburzenie dysocjacyjne, polegające na występowaniu przynajmniej dwóch osobowości u jednej osoby. Zazwyczaj poszczególne osobowości nie wiedzą o istnieniu pozostałych. Tak że tego. 21:45, 04.11.2019


NataliaNatalia

1 0

Tak plan ze zjazdem i wjazdem na płaskowicką jest aktualny czyli ten z 2015 .Mieszkam przy Gandhi i wielokrotnie zgłaszaliśmy aby takie rozwiązanie wybrano. . 07:28, 05.11.2019


issaaissaa

6 2

nie wiem, o co chodzi autorowi ale jeżdżę tam często i to własnie korzystajac z lewoskrętu (z Ghandi w Pieckiego), i żadnych problemów nie mam z pokonaniem tego skrzyżowania.
Fakt, jeżdżę samochodem więc ścieżek rowerowych nie znam. Ale z kolei do korzystania z chodnikow to chyba nie potrzeba specjalnej instrukcji? czy trzeba?
Wydaje mi sie, ze wystarczy stosować sie do przepisów ruchu drogowego i tyle. Niech czytelnik nie zachowuje sie jak przysłowiowa blondynka i nie ośmiesza się brakiem wiedzy, jak należy wykonać lewoskręt. Do tego przeznaczony jest JEDEN pas na Ghandi, nie dwa. A nawet jeśli byłyby dwa...w Warszawie jest mnóstwo skrzyzowań ze skrętami z 2 pasów, jakoś nikt drogi sobie nie zajeżdża. Zasada wydaje sie być prosta - każdy kontynuuje jazdę swoim pasem ruchu. 12:30, 04.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

0 4

O, issaa, mylisz się bardzo w jednej sprawie - do korzystania z chodników, zwłaszcza krzyżujących się z drogami dla rowerów, użytkownicy jednych i drugich potrzebują specjalnych instrukcji, które najlepiej powinny być połączone z praktykami w terenie. A wejście na taki obszar powinno odbywać się po przejściu szkolenia i podpisaniu oświadczenia, że zna się zasady korzystania z tych dobrodziejstw. Taką mam obserwację - jako pieszy, rowerzysta i kierowca (w tej kolejności zdobywania sprawności). 13:42, 04.11.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

5 2

Pani Małgosiu, jako ludzie liberalni, dajmy się innym krzyżować bez instrukcji i oświadczeń. 14:53, 04.11.2019


malgosia1973malgosia1973

1 3

Drogi UrsynowskiGadzie, nie ma liberalizmu, jeżeli chodzi o korzystanie z drogi publicznej. Tutaj krzyżujemy się zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez ustawodawcę. I mamy się do nich stosować WSZYSCY - piesi i rowerzyści też. 19:57, 04.11.2019


PozytywPozytyw

0 2

Do issaa

Najwyraźniej komentator jeździ tylko od strony ul. DERENIOWEJ, GDZIE JEST 1 PAS DO SKRETU W LEWO, zapomina, iż z przeciwka są 2 pasy do skrętu w lewo, a kierowcy jakoś nie potrafią zastosować się do przepisów i ścinają zakręt skręcając z 2 pasów w 3 pasmową Pileckiego. Co do ZDM i zatwierdzonego oznakowania, proszę przejść przez Pileckiego i nie zostać ściętym przez rowerzystę, który jest królem wysepki, gdzie tam jest oznakowanie dla pieszych, nie mówiąc o tym, że nie wiadomo w króry chodnik lub ścieżkę wejść przechodząc do Lidla, trochę umiaru w komentarzach, jeśli nie wiesz, o czym mówisz 23:16, 04.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

0 0

owszem, akurat jeżdże od strony "dzielnicy" ale, przy lewoskręcie, nie widzę tam 2 sznurów samochodów, ustawionych do skrętu, z naprzeciwka. Być może akurat nie trafiam. Niemniej, jak sam zauważasz, kierowcy nie potrafia zastosowac sie do przepisów, ktore sa jednoznaczne. także ścieżki rowerowe są oznakowe jednoznacznie i są wyróznione strukturą i ikonkami. Nie ma mowy o pomyłce. Szczególnie dla kogos, kto mieszka w okolicy i korzysta z chodnika, sciezki rowerowej czy jezdni, na co dzień. Naprawdę masz z tym problem?
Wymalowanie linii, przeorganizowanie ruchu, nie ograniczy świadomego łamania przepisów. Być może ograniczy je postawienie policji, która będzie wlepiać mandaty.
11:18, 05.11.2019


Pauli 3Pauli 3

0 2

Rzecz nie w przepisach życzliwi ludzie, ale w fakcie, że te przepisy na tym skrzyżowaniu są nagminnie łamane i zapewne warto szukać odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby to zmienić, a nie silić się na głupiutkie wpisy, jaki to ja jestem mądry, a inni to głupcy... 23:30, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahaHahaha

1 0

Dzielni kierowcy z Ursynowa walcza z problemami nieznanymi pasażerom ZTM.Moze jednak warto powierzyć kierownice profesjonalistom??? 09:50, 09.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%