REKLAMAA1-AUTO-WIMAR---11-09----10-01-2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    POW

    wydrukuj podstronę do DRUKUJ25 lipca 2020, 09:37 komentarzy 15

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Budowa tunelu POW od środka

    Budowa tunelu POW od środka (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Drogowcy chwalą się postępami na budowie tunelu POW na Ursynowie. Wciąż jednak nie podają informacji o tym, o ile budowa tego odcinka trasy S-2 się wydłuży.

    Astaldi oddało kierowcom i pieszym ulicę Braci Wagów, po wakacjach, a najpewniej dopiero jesienią, to samo czeka aleję KEN i ul. Lanciego. To, czego nie widać to trwające wciąż prace w tunelu. Budowniczowie przekopali się już przez całą jego długość, a ziemia z jego środka została wywieziona.

    - W płycie stropowej do zabetonowania pozostały tylko niewielkie otwory technologiczne (6 z 11), które wykorzystywano do wydobywania ziemi spod stropu, a obecnie dostarczane są materiały do budowy płyty dennej. Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 długości tunelu, została wykonana w 55 proc., a w kolejnych 20 proc. zazbrojona. Trwają prace związane ze zbrojeniem pozostałej części - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

    Gotowy jest też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu (po dwóch stronach biegnącego w poprzek tunelu metra) na długości ok. 600 metrów. Przypomnijmy, na tym odcinku tunel jest tak zagłębiony, by przejść pod metrem. Dlatego ma aż dwie "kondygnacje" podziemne. Ta wyższa o powierzchni aż 7,7 tys. metrów kwadratowych pozostanie pustą przestrzenią. Miasto, ze względu na wysokie koszty, nie zdecydowało się na porozumienie z GDDKiA, aby powstał w niej parking publiczny, choć z pewnością w tym rejonie Ursynowa taki obiekt przydałby się.

    - Przestrzeń ta będzie pełnić funkcję technologiczną, konstrukcyjną - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA i dodaje, że nie jest już możliwe przekazanie jej pod cele publiczne.

    ZOBACZ PRZEJAZD PRZEZ BUDOWANY TUNEL (źródło: GDDKiA)

    W środku tunelu trwa budowa wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej. Od zachodniej strony tunelu, czyli od strony Auchan rozpoczęto układanie warstw konstrukcji nawierzchni. W nawie północnej tunelu wykonywana jest stabilizacja podłoża oraz warstwa odsączająca.

    Roboty trwają również na powierzchni, bo tunel to zaledwie połowa budowanego przez Astaldi ursynowskiego odcinka POW.

    - Na pozostałej części trasy trwają prace związane z układaniem kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej. Sukcesywnie zasypywane są kolejne segmenty nad tunelem. Prowadzone są roboty odtworzeniowe: humusowanie terenu pod zieleniec przy nowo wybudowanych parkingach pomiędzy ul. Pileckiego, ul. Stryjeńskich, humusowanie i roboty brukarskie w ciągu ul. Płaskowickiej na wysokości  ronda ul. Pileckiego - informuje GDDKiA.

    Na ul. Rosoła - na części wyłączonej z ruchu – budowana jest kanalizacja deszczowa. Drogowcy wymieniają też nawierzchnię drogi dojazdowej. Trwają też prace na estakadach na węzłach Ursynów-Zachód (przy skrzyżowaniu Płaskowickiej i Gandhi) oraz Ursynów-Wschód (za skrzyżowaniem Płaskowickiej z Rosoła). Na niektórych widać już wylany asfalt.

    - Przy zachodnim portalu tunelu powstają również budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa, a przy portalu wschodnim – stacja wentylatorowa wschodnia i stacja transformatorowa - informuje GDDKiA.

    A co z terminem?

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych po raz kolejny nie podała oficjalnej daty zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. Przypomnijmy, kilka tygodni temu dyrektorka polskiego oddziału Astaldi informowała, że termin ten zostanie przesunięty do marca przyszłego roku.

    GDDKiA stwierdza jedynie, że wciąż czeka na podpisanie aneksu do umowy, który zawiera nowy termin.

    - Finalizowane są sprawy formalne związane z ustaleniem treści aneksu do umowy dotyczącego terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA jest gotowa do podpisania aneksu. Oczekujemy na przekazanie przez Astaldi zgody na zawarcie aneksu wydanej przez sąd włoski w związku z toczącym się postępowaniem restrukturyzacyjnym - informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiej GDDKiA.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 288

    • 73
      BARDZO PRZYDATNY
    • 12
      ZASKOCZONY
    • 69
      PRZYDATNY
    • 32
      OBOJĘTNY
    • 19
      NIEPRZYDATNY
    • 50
      WKURZONY
    • 33
      BRAK SŁÓW

    15Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~m-a 15 2 miesiące temuocena: 100% 

      Wy tu o drogach, a pod Lasem Kabackim zboczeniec (facet czy baba) wkłada rękę pod koszulkę!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~durex 14 3 miesiące temuocena: 75% 

      A park linearny bedzie juz w 2050. Jak okolicznosci beda sprzyjajace.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 13 3 miesiące temuocena: 54% 

      Czy ktoś zna jakikolwiek odcinek drogi szybkiego ruchu oddany do użytkowania w terminie w ciągu ostatnich kilku lat? Czy też to ciągle nieustające pasmo sukcesów gddkia?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łowca jełopów 12 3 miesiące temuocena: 63% 

      Piepszysz dla zasady polaczku: a chociażby trasa od Nadarzyna do Opaczy była oddana przed terminem. Wymieniać dalej?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 11 3 miesiące temuocena: 50% 

      Połączeń pamięta opóźnienie odcinka od Nadarzyna do Radziejowic czy też brak zjazdów z węzłów też na S8 w kierunku na Białystok. Opóźnienie na POW, opóźnienie na S79, opóźnienie domknięcia obwodnicy. A to tylko okolica Warszawy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Daria z Wyżyn Płn. 10 3 miesiące temuocena: 100% 

      Minister Adamczyk z PiSu obiecał, że filtry będą w tunelu w momencie oddania do ruchu. Trzymamy za słowo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 9 3 miesiące temuocena: 100% 

      No , pożyjemy , zobaczymy .

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 8 3 miesiące temuocena: 78% 

      A o tym, że wraz z otwarciem tunelu pojawią się w nim polskie samochody elektryczne też mówił?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~durex 7 3 miesiące temuocena: 67% 

      To zdaje sie kandytat Patryk Jaki juz zalatwil.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 6 2 miesiące temu

      nooo jak pis obiecał.... Prezes Kaczyński powiedział że chce dobra Polaków... rodacy masowo zaczęli ukrywać swoje dobra.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wuuua 5 2 miesiące temuocena: 100% 

      ~Warszawiak No chyba że nie pożyjemy bez tych filtrów

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Markiz 4 3 miesiące temuocena: 22% 

      Kiedy obwodnica Kołbieli

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 3 3 miesiące temuocena: 50% 

      Można było rozwiązać problemy z parkowaniem dla wielu mieszkańców i przyjezdnych, ale pan Kempa do wyższych rzeczy jest przeznaczony i nie zabiegał o taką inwestycję...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 2 3 miesiące temuocena: 68% 

      Mówisz o parkingu w pustce technologicznej? Nikt by z niego nie korzystał. Nawet gdyby był darmowy to i tak „za daleko od klatki”. Gdyby był płatny to tak jakby nie istniał. Można za to było tam przenieść bazarek. Syf, smród i hałasy zostałyby pod ziemią. Wystarczyło jedynie otwory technologiczne przerobić na świetliki.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 13 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 1 2 miesiące temuocena: 100% 

      Jadąc do stolicy autostradą miał by kierowca piękne miejsce na zostawienie auta i zwiedzanie miasta (nawet płatne), a i bazar by się zmieścił. Było to omawiane wielokrotnie ...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2207 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-11-2020