Ponad 7 mln złotych zapłaciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podwykonawcom Astaldi, głównie na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. Budowa idzie sprawnie. Wykonawca, mimo kłopotów, zapewnia, że dokończy inwestycję.
Problemy finansowe włoskiego koncernu Astaldi zelektryzowały w ubiegłym miesiącu całą Polskę. Firma prowadzi kilka kontraktów drogowych i kolejowych, kluczowych z punktu widzenia naszego kraju. Na Ursynowie Włosi budują 2,1 km tunel trasy ekspresowej S-2. I choć ani razu nie doszło do wstrzymania robót z powodu sytuacji w mediolańskim koncernie, na podwykonawców padł blady strach.
Na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy pracuje w tej chwili aż 27 firm podwykonawczych. Od inżynierów konsultantów po firmy dostarczające beton i specjalizujące się w pracach fundamentowych, co w przypadku budowy tunelu jest kluczowe.
30 października odbyło się spotkanie podwykonawców Astaldi w warszawskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dyrekcja i włoski koncern uspokajały zleceniobiorców. A w tym tygodniu GDDKiA rozpoczęła wypłatę 7,1 mln złotych za wykonane prace.
- Już z początkiem października podpisaliśmy porozumienie pozwalające na bezpośrednią wypłatę zgłaszającym się do GDDKiA podmiotom trzecim za zrealizowane roboty, dostawy bądź usługi na budowach, gdzie generalnym wykonawcą jest firma Astaldi - mówi rzecznik instytucji Jan Krynicki.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że nie są to wypłaty spowodowane brakiem płynności finansowej w Astaldi, a "specjalny mechanizm stosowany w celu uspokojenia sytuacji". Astaldi miało dobrowolnie zgodzić się na porozumienie, które przewiduje przejęcie przez dyrekcję generalną takich płatności.
- Co ważne, wykonawca deklaruje dokończenie prac i realizuje obecne kontrakty - informuje GDDKiA.
Kłopotów Astaldi na budowie POW na Ursynowie na razie w ogóle nie widać. Nie było tu przestojów ani wstrzymywania robót. Tuż przed ogłoszeniem informacji o trudnej sytuacji finansowej włoskiego koncernu, firma chwaliła się, że prace tak rozkręcono, że w tej chwili jest to największa w Polsce fabryka ścian szczelinowych. Codziennie pracuje tu ponad 300 osób.
[ZT]10633[/ZT]
[ZT]10583[/ZT]
urolog19:51, 06.11.2018
coś tak czuję w moczu że wcześniej czy później Astaldi legnie a budowa zostanie wstrzymana 19:51, 06.11.2018
Wwa120:53, 06.11.2018
Czyli co GDDKiA spłaca długi podwykonawcom,czy przejęło płatności bo Włosi już patrzą jak się zwinąć z interesu po uwczesnym zawinieciu pieniędzy. Piszcie troszke bardziej precyzyjnie. 20:53, 06.11.2018
klub Tecza21:12, 06.11.2018
...i to nie prawda, ze dach byl dziurawy, szczegolnie, ze prawie nie padalo... 21:12, 06.11.2018
Klikacz15:40, 07.11.2018
Często jest tak, że podczas podpisywania umowy o generalne wykonastwo wykonawca przedstawia zabezpieczenie banku albo ubezpieczalni, czyli zobowiązanie, w ramach którego bank czy ubezpieczalnia zobowiązuje się wypłacić zamawiającemu pieniądze na pokrycie właśnie takich wydatków. Jeżeli spełniono wszystkie określone umową przesłanki, a tak to wygląda, GDDKiA wypełnia "obowiązki wykonawcy", a potem może się zwrócić o zwrot wypłaconych w ten sposób pieniędzy od poręczyciela. 15:40, 07.11.2018
pasażer22:34, 06.11.2018
Na kilka dni przed złożeniem wniosku o ochronę przed wierzycielami przez Astaldi, bufetowa podpisała z nimi umowę na budowę kolejnego fragmentu metra. 22:34, 06.11.2018
jasio09:06, 07.11.2018
Już po wyborach, to budowę można wstrzymać. 09:06, 07.11.2018
jasio09:06, 07.11.2018
Już po wyborach, to budowę można wstrzymać. 09:06, 07.11.2018
student dzienny10:12, 07.11.2018
Tak se wybraliście yntelygencjo łurysnowska to teraz mata. 10:12, 07.11.2018
Autmex12:04, 07.11.2018
Co mają mieszkańcy do tego kto wygrywa przetargi Państwowe w GDKiA??!! Trzeba być strasznym jełopem, żeby takie bzdety pisać!!! Rozumiem, że ty student u Rydzuka?!! Tylko na tamtej pseudouczelni tacy geniusze studiują!!!!!!!!!!!! 12:04, 07.11.2018
iiissaa23:55, 07.11.2018
ale że co PISiurku? jak byśmy wybrali bylejakiego to mielibyśmy eden na Ursynowie? czy raczej byle jakie rządy kurduplowatego? 23:55, 07.11.2018
Warszawiak16:27, 10.11.2018
Nie kompromituj studentów dziennych . 16:27, 10.11.2018
iiissa23:53, 07.11.2018
nie GDDKiA płaci rachunki tylko MY płacimy. GDDKiA nie ma żadnych swoich pieniedzy.
Ostatnio załaciłam 300 zł za przekroczenie prędkosci o 18! km, na jezdni bezkolizyjnej, bez świateł ale w obrębie miasta i z 'łapaczem mandatów".
Tak, ze POW to także moja krawawica...he he
bede o tym pamiętać jeżdżąc tam...
chyba, że nie dozyje 23:53, 07.11.2018
Eryk20:58, 08.11.2018
No to sobie poczekamy jeszcze wiele lat, a na ursynowskich drogach będzie zator, a dodatkowo jeszcze ten duży ruch od strony Konstancina na Kabaty. Ala co tam wyborcy potwierdzili, że lubią warszawską bylejakość! 20:58, 08.11.2018
Warszawiak16:25, 10.11.2018
Ale o co ci chodzi ? Myślisz , że twój kandydat zmieniłby ten stan rzeczy ? To się grubo mylisz , on tylko mocny w buzi . 16:25, 10.11.2018
Warszawiak16:19, 10.11.2018
A może zasypać ? 16:19, 10.11.2018
CREO23:49, 02.04.2019
Kompromitacja i blamaż to najłagodniejsze słowo.Firmina która dostała kopa z S8 podwiesiła się na tym wykopie sądząc,że wyjdą na prostą.Ta firma i Gdaka a także wiele firm na inwestycjach komunikacyjnych to obecni czy bliscy bankruci.Sądzę,że w jak najszybszym czasie należ wybudować kilka zakładów penitencjarnych.Dobranoc. 23:49, 02.04.2019
un20:44, 06.11.2018
11 14
Oby twe słowo w g...o się zamieniło 20:44, 06.11.2018
Tom Tom22:15, 06.11.2018
8 7
lepiej zrób sobie morfologię, problem może być poważniejszy! :-/ 22:15, 06.11.2018