REKLAMAA1 AUTOGT  16.12.2022 - 15.03.2023
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Hamulec postojowy przydaje się w wielu sytuacjach – podczas parkowania na pochyłym terenie, ruszania pod górkę czy awaryjnego hamowania. Sprawny „ręczny” jest także warunkiem pozytywnej opinii podczas rutynowego przeglądu samochodu w OSKP. Jak rozpoznać awarię linki hamulca ręcznego i gdzie szukać zapasowych części?

    Jak działa hamulec ręczny?

    Hamulec ręczny w starszych samochodach aktywowany jest poprzez zaciągnięcie blokady znajdującej się zwykle przy dźwigni skrzyni biegów. Uruchamia on układ hamowania w sposób manualny, w odróżnieniu od hamulca nożnego (hydraulicznego lub pneumatycznego). Rączka połączona jest ze stalową linką hamulca ręcznego, która po pociągnięciu blokuje szczęki lub klocki.

    W nowoczesnych autach miejsce dźwigni zajął przycisk na desce rozdzielczej, a hamulec ręczny jest włączany przez komputer pokładowy.

    Co najczęściej ulega awarii w hamulcu postojowym?

    Hamulec postojowy jest uznawany za element eksploatacyjny, co oznacza, że jego awarie po kilku latach jazdy zdarzają się nagminnie nawet w nowych samochodach. Najczęstszą przyczyną usterki okazuje się zerwana linka hamulca ręcznego. Objawy takiej awarii to:

    • luźna praca rączki hamulca – zerwana linka hamulca ręcznego traci połączenie z elementami układu hamowania;
    • staczanie się pojazdu ze wzniesienia pomimo zaciągnięcia dźwigni.

    Jeżeli te objawy się powtarzają, linkę należy jak najszybciej wymienić. Zajrzyj na: https://garbus.pl/pl/c/Linki-hamulca-recznego-i-akcesoria/3625 i znajdź części do swojego klasyka.

    Zerwana linka hamulca ręcznego. Co robić?

    Wymianę linki hamulca ręcznego można przeprowadzić samodzielnie. Niezbędne będzie użycie podnośnika oraz odkręcenie kół. Jak wymienić linkę?

    1. Zdemontuj osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
    2. Poluzuj nakrętkę regulacyjną tak, aby możliwe stało się wymontowanie sworzni mocujących linkę hamulca ręcznego.
    3. Wymontuj osłonę termiczną wraz z dolnymi osłonami.
    4. Poluzuj płytę montażową znajdującą się na lince.

    Po wykonaniu tych kroków powinieneś móc już wyjąć linkę hamulca ręcznego. Aby zamontować nowy element, czynności te należy wykonać w odwrotnej kolejności.

    Montaż linki hamulca ręcznego to jeszcze nie wszystko. Powinieneś ją także wyregulować, by działała sprawnie w każdych warunkach. Zaciągnij dźwignię blokady i dokręć maksymalnie nakrętkę regulacyjną. Następnie zwolnij hamulec oraz obróć kilkakrotnie tylne koła.

    Dla pewności podjedź samochodem pod niewielką górkę, upewnij się, że masz za sobą wolną przestrzeń i ponownie zaciągnij hamulec. Jeżeli samochód stoi w miejscu, oznacza to, że naprawa linki hamulca ręcznego zakończyła się sukcesem.

    Gdzie szukać części do zabytkowych samochodów?

    Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem klasyka Volkswagena, wszystkie niezbędne podzespoły znajdziesz w sklepie https://garbus.pl/. Wybieraj części do takich modeli jak Volkswagen Garbus, Transporter T1, T2 i T3 oraz T14 Karmann-Ghia.

    W sklepie Garbus znajdziesz wyłącznie oryginalne elementy, które sprawią, że Twój samochód będzie jak nowy. Sama wymiana linki hamulca ręcznego nie jest droga i skomplikowana. Gdybyś jednak miał pytania dotyczące technicznych szczegółów, nie wahaj się spytać obsługi, która kocha antyki motoryzacji tak samo jak Ty.

    Artykuł załadowany: 0.4277 sekundy
    REKLAMAA2 KUCHAREK6  26.11.2022 - 25.02.2023