Zamknij

Huczne powitanie nowego roku na Ursynowie. Apele trafiły w próżnię

08:40, 01.01.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 11:15, 01.01.2020
Skomentuj SK SK

Równo o północy powitaliśmy 2020 rok. Wystrzałom fajerwerków nie było końca. Na szczęście na Ursynowie - wg ostatnich informacji - nikomu nic poważnego się nie stało. Najbardziej poszkodowane były tej nocy zwierzęta.

Już na wiele dni przed początkiem nowego roku w całej dzielnicy słychać było huk sztucznych ogni. Mimo wielu apeli o to, by ograniczyć pokazy fajerwerków - apelował o to m.in. burmistrz Ursynowa, Sylwester 2019 przejdzie do historii jako jeden z najbardziej wystrzałowych. I to dosłownie.

Na Kabatach, Imielinie i Natolinie huk towarzyszyły mieszkańcom przez prawie godzinę. Pierwsze wystrzały pojawiły się na długo przed nocą sylwestrową. Oczywiście największe nasilenie było tuż po północy. I choć pokazy były imponujące i piękne, to wielu z nas narzeka na tę tradycję. Ze względu na zwierzęta.

- Jestem za wprowadzeniem bezwzględnego zakazu używania petard. Niestety także w następnych dniach, ponieważ psy boją się wychodzić na spacer - mówi pani Ewa. 

- A w tych budynkach setki przerażonych zwierząt, trzesących się ze strachu przez wiele godzin - dodaje pani Elżbieta.

Jak co roku rozgorzała dyskusja nad tym, czy pokazy fajerwerków nie powinny zostać przynajmniej ograniczone, bo całkowity zakaz jest nie do wyegzekwowania. Nie brakuje zwolenników tezy, że raz w roku strzelanie nikomu nie szkodzi.

- Jak chcecie mieć ciszę i świeże powietrze to na wyspę bezludną. Żyjemy w wielkiej aglomeracji, stolicy europejskiej. I raczej wątpię żeby się ktokolwiek raz w roku przez 10 min. przejmował. Nikt nikogo nie zmusi do nie świętowania. Mamy nie obchodzić Sylwka, nie słuchać muzyki, nie organizować koncertów i w ogóle - najlepiej zakaz cieszenia się z czegokolwiek. Wszyscy się tacy zrobili wrażliwi na wszystko, że nie wiem co - komentuje pani Monika.

"Koty się chowają, psy odmówią jedzenia i picia"

- Dla zwierząt nieprzyzwyczajanych do wystrzałów i hałasu Sylwester jest jak erupcja wulkanu - mówi behawiorysta Marcin Wierzba. Jak wyjaśnia, podkorowe struktury mózgu nakazują wtedy zwierzęciu panicznie uciekać w poszukiwaniu bezpiecznego miejsca. W mediach społecznościowych pełno jest ogłoszeń o poszukiwaniu zaginionych psów.

Koty jeszcze przez kilka dni będą się chować, odmówią jedzenia i picia, mogą im się również zdarzać „toaletowe wypadki". Psy odmówią jedzenia i picia albo będą pić w nadmiarze. Do tego mogą dojść zaburzenia snu czy niechęć do wyjścia na spacer. Nawet jeśli pies odważy się wyjść na zewnątrz, może „ciągnąć" właściciela do domu, a spuszczony ze smyczy, w momencie strzału zacznie panicznie uciekać w poszukiwaniu kryjówki.

Inną sprawą są śmieci i chwilowo pogorszona jakość powietrza po tysiącach wystrzałów. Z tych trzech powodów m.in. Warszawa zrezygnowała z pokazu sztucznych ogni. Inne miasta wprowadzają laserowe pokazy zamiast fajerwerków. Ale np. Poznań po kilku latach laserowych pokazów wrócił do tradycyjnych fajerwerków. 

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

Strzelam karpiami w Strzelam karpiami w

43 16

Jakoś przez caly rok wlasciciele psow maja w d..ch i nie przejmuja sie tym, ze ich psy wyją albo szczekaja od rana do wieczora zamknięte w mieszkaniach. Co na to behawiorysta? 09:21, 01.01.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Strzelam karpiami w Strzelam karpiami w

34 11

Obejrzałem sobie właśnie piękne pokazy fajerwerków w Sydney, Dubaju, Londynie, Paryżu, Las Vegas, Erfurcie, Moskwie. Nam w Warszawie niestety przyszło żyć na zad..iu cywilizacji. Moze niech panie Ewa i Elżbieta poświęcą trochę wiecej uwagi na wychowanie swoich piesków skoro zdecydowały sie juz trzymac je w swoich zamknietych klitach mieszkaniowych, a Trzaskowski z Kempą zajmą sie naprawde waznymi dla mieszkańców sprawami. 11:45, 01.01.2020


obserwatorobserwator

21 5

Właściciele mają w d.. innych ludzi - ich pieski s... gdzie popadnie, obwąchują kogo popadnie, biegają bez smyczy i kagańca itp...
W miastach powinny być ograniczenia w zakresie trzymania zwierząt w blokach. @0-30 lat psów w blokach prawie nie było. I nie wynika to ze wzrostu miłości do zwierząt, a z nowobogackiej mody stać mnie. I to właśnie potwierdzają wyjce w mieszkaniach psy. 13:56, 01.01.2020


polpol

3 11

Za to normalni ludzie mają dosyć takich burasów ,jak ty wyjących po pijaku w nocu pod oknami.
Buraczana patologia. 17:47, 01.01.2020


Pan.XPan.X

2 0

Popieram 18:54, 01.01.2020


strzelam karpiami w strzelam karpiami w

9 1

Jedziemy dalej. Nowy Jork, Kuala Lumpur, Bangkok, Hong Kong, Ateny, Rio. Cały swiat w strzela w sylwestra (i nie tylko, w USA np. takze 4 lipca), wszedzie ta patologia. Czy moze po prostu ludzie w Polsce nie dorośli do tego, żeby mieć psy w mieszkaniach?. Pies to nie tylko zabawka i przyjemnosć, ale tez a wręcz przede wszystkim obowiązki. Prosze więc nie przerzucać braku umiejętności ich wychowania na innych. 19:57, 01.01.2020


issaaissaa

1 4

po trawniku nie nalezy chodzic, tępy marudo. To nie twoja wieś z twoja łąka (zreszta tam chyba też są krowie placki?).
Jak nie będziesz deptał trawnikow to ci te gówna nie zaszkodza. I przypomnę, że gówna to nawóz dla roslin. 10:49, 02.01.2020


reo

LegionistaLegionista

33 13

I bardzo dobrze! Jest Sylwester to jest zabawa, głośno i strzelanie, a nie jakieś paziowie lasery od Rafała. Ludzie to bardziej martwia się zwierzętami niż samymi...ludźmi, bo piesek to, bo piesek tamto. A człowiek to już nieważny 11:38, 01.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polpol

4 11

Bo zwierzęta są często mądrzejsze niż takie buraki,jak ty. 17:46, 01.01.2020


LegionistaLegionista

2 2

do pol;
zjedz snickersa patafianie 17:09, 02.01.2020


Sylwester 2020!!!!! Sylwester 2020!!!!!

25 16

Raz w roku jest sylwestr to można strzelać i nam tego nikt nie zabroni nawet ci z urzędu Ursynowa 12:30, 01.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

polpol

2 9

strzel sobie w pysk 17:44, 01.01.2020


TomgawTomgaw

0 3

Ok. Ale nie od 15:30 do 2:00!!! 20:43, 01.01.2020


FaziFazi

2 3

Dawaj adres, przyjdę pod Twój blok i będę napitalał petardami przez 2 godziny zobaczymy jak to zniesiesz? Być może jak niektóre barany tutaj piszą przyzwyczaisz się, ciekaw jestem cholernie. 21:20, 01.01.2020


AZXAZX

3 0

@Fazi - a co ci to przeszkadza? Kto przez 2 godz tłukł ci pod domem petardami? Przejdź się na spacer zamiast obrażać innych. 22:05, 01.01.2020


qwrqwr

11 16

Zakazać sprzedaży tego cholerstwa dla wszystkich oprócz firm specjalizujących się w pokazach. Kto potem ma płacić szkody gdy jakiś bachor podpali dom albo samochód? 13:32, 01.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan.XPan.X

6 1

Bachor ? 18:53, 01.01.2020


qwrqwr

1 2

Tak, bachor. Na Natolinie dorośli poszli strzelać na Kazurkę, a bachory strzelały na parkingu przed blokiem albo z balkonu. 11:01, 02.01.2020


GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

9 13

Uwielbiam fajerwerki, no i to tylko raz w roku. Jednak jak zobaczyłam jaką traumę ma mój pies, jak pół zimy boi się wyjść wieczorem na spacer i cała sie trzęsie, jak potem pierwszego co chwilę są ogłoszenia o chorych czy martwych zwierzętach... włączyła mi się empatia. Znaczy nigdy nie strzelałam sama, nie kupowałam, ale teraz po prostu jestem bardziej otwarta i ciekawa innych rozwiązań, dobrych też dla zwierząt. Np. laserowe pokazy, hologramy, drony, urządzenia do iluminacji i projekcji świetlnych jako masowo dostępne dla każdego... Wątpię by nie było zamienników, nawet fajniejszych , szczególnie przy dzisiejszej technologii. Tradycje powodują, że ludzie się przywiązują, przyzwyczajają, lubią, ale to nie znaczy, że każda jest uniwersalnie dobra i na zawsze najlepsza. 13:54, 01.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sewsew

16 9

Najlepsza tradycja - brak psow w blokach. I empatia ludzi do ludzi. 14:13, 01.01.2020


GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

4 3

Brak pasów w blokach - takie rozwiązanie też ma sens, chociaż wtedy jaki zamiennik? Fajerwerki można zastąpić innymi bajerami łatwiej chyba niż przekonać by nikt nie miał psa. A w sumie to nawet nie tylko psa, bo z tego co wiem to dotyczy też i innych zwierząt domowych, takze tych w domach chocby na zielonym ursynowie, no i dzikich. Zwierzęta wszystkie zatem wyrzucić z miast i lasów obok typu Kabacki? 14:20, 01.01.2020


Tomixolo Tomixolo

16 19

Wy debile strzelajcie o 12 w nocy a nie od 20 do 6 rano psy i koty umieraja ze strachu barany. Moj pies doznal ataku paniki w sylwestra. Trochr wyrozumiałości dla innych ktorzy sa uzaleznieni od ludzi w tym przypadku zwierzęta. Kto sie ze mna zgadza? 13:56, 01.01.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

11 4

To też prawda z tymi godzinami. Gdyby strzelać tylko 23:50-12:10, a nie z zaskoczenia o losowych porach wcześniej i później, takze byłoby spokojniej. 14:10, 01.01.2020


BomberBomber

23 6

Ja się nie zgadzam. Też bym chciał sobie pobiegac/poleżeć w lecie parku bez obawy że w coś wdepnę. W zimie chciałbym z dziećmi zrobić bałwana bez gow... w środku i białego śniegu nie z żółtego. Masz psa to o niego dbaj. Wystarczy psa nauczyć/przyzwyczaić i nie będzie się bał.

PS ten epitet w pierwszym zdaniu to nie na miejscu. Ale jaki pies taki pan... Szczęśliwego Nowego. 14:10, 01.01.2020


GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

7 3

Według mnie to, że trawniki powinny byc czyste do lepienia balwania, lezenia do inny temat, ale tez sie z tym zgadzam.

Natomiast jak przyzwyczaic psa do wystrzalow??
A jak przyzwyczaic inne zwierzeta domowe, miejskie, lesne wokol? Codziennie im strzelać by uznały za normę czy jak? 14:25, 01.01.2020


BomberBomber

6 4

Ponoć są jakieś metody przyzwyczajania psa. Kiedyś czytałem o tym artykuł. Kilkanaście lat temu miałem psa owczarka niemieckiego i jakoś się nie bał. 14:30, 01.01.2020


LotharLothar

2 2

Zgadzam sie. Mnie tez denerwuje to walenie poza godzinami 24-24.30. Od tego jest ten jeden krotki moment raz w roku i wtedy i tylko wtedy winno byc strzelane. Wiecej tego co mysle nie napisze bo zaraz bedzie albo ban albo inny shitstorm, niestety wolnosc slowa to mit. 14:48, 01.01.2020


MarudaMaruda

33 9

Jak przez rok nie znajdę żadnego gow.... na trawniku to w przyszlym roku nie strzelam. 14:03, 01.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

2 14

Najpier wyczyść swoje ENTELYGENCIE..........śmierdzisz nienawiścią 17:41, 01.01.2020


GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

10 15

Wystarczyłoby zakazać sprzedaży i zaangażować firmy by pokazały jakie bajery mogą robić nowe technologie. Byłoby mnóstwo ciekawych projekcji świetlnych, pokazów, laserów itp itd i mogłoby być to nawet lepsze, bo bardziej efektowne i różnorodne w formach. Firmy by się starały zrobić jak najlepszy bajer, bo promowałyby tym samym swoje możliwości, więc aspekt konkurencji stanowiłby także motywację. Następnie udostępnić masowo do sprzedaży i spopularyzować te techniki i urządzenia, które najbardziej się spodobają... Myślę, że szybko i łatwo znaleziono by sposób zadowalający i ludzi i środowisko naturalne, gdyby była większa otwartość umysłu na inne rozwiązania. 14:04, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GotowośćNaZmianyGotowośćNaZmiany

8 8

Dźwięki strzałów też nie są jakieś wybitnie atrakcyjne, strzały to strzały, nuda de facto, efekt zmarnowany. Inne rozwiązania mogłyby mieć różnorodne, kosmiczne dźwięki, na pewno przyjemniejsze dla uszu wszystkich.
Zresztą nie wierzę, że nie da się odtworzyć inną metoda nawet i tego samego tj np. tych lecących, rosnących pięknych pióropuszy. 14:09, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatiMati

7 1

Trzeci rok z rzędu Sylwestra spędzam na Natolinie i corocznie odnotowuję spadek ilości odpalanych fajerwerkow. Nie zgadzam się z artykułem. 18:23, 01.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan.XPan.X

7 6

Masz rację. Z roku na rok coraz słabiej mnie pirotechniki. A szkoda 18:45, 01.01.2020


Mam psaMam psa

12 6

Zgadza sie w dużych miastach te psy dusza sie w tych mieszkaniach, pies moze byc ale na wsi gdzie ma podwórko i moze sie wybiegac. 19:30, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AZXAZX

18 7

Czytając komentarze jak i tekst to jedni: strzelać, a drudzy: mam psa/kota/chomika itd. i wychodzi g... burza bez sensu. Trochę zrozumienia dla innych. Jeden dzień/noc w roku nikomu nie zaszkodzi a tym bardziej zwierzętom, które można wziąć na ręce i zwierze przeważnie się uspokaja. Niestety większość tych którzy tak zabraniają strzelania stoi w oknach i ogląda fajerwerki zamiast zająć się pupilem. Każdy ma prawo do własnego zdania i trzeba to uszanować - jedni chcą strzelać inni nie. Nie można jednak nikomu tego zabraniać bo przynosi to skutek odwrotny. 20:01, 01.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

FaziFazi

7 16

Jak Bóg chce kogoś ukarać odbiera mu rozum jak Tobie. Dlatego powinno się wprowadzić zakaz sprzedaży i używania fajerwerków albowiem takie tępe osobniki nic nie rozumieją. 21:16, 01.01.2020


AZXAZX

11 5

@Fazi - twój komentarz dobitnie pokazuje kto tu został ukarany... 21:58, 01.01.2020


NieNie

9 5

Fakt, trochę zrozumienia dla innych. Nie ludzi, a zwierząt. Jeśli naprawdę uważasz, że to zwierzęta domowe najbardziej na tym cierpią, to jesteś w ogromnym błędzie. Chyba że w Sylwestra biegasz po dworze i przytulasz jeżyki, kreciki i ptaszki, żeby się nie bały? Trzeba nie uszanować czyjeś zdanie, a spojrzec dalej niż pod własny zad. Nie można zabraniać, trzeba zdelegalizować i wszystkim strzelającym kretynom wlepiać mandaty. Może wtedy zrozumieją. I nie, nie mam zwierząt. Taki syf po wczorajszym "strzelanku" został na ulicach, chodnikach i trawnikach, że nie ma wątpliwość, że to tylko totalna hołota poddaje się tej "zabawie". 00:19, 02.01.2020


AZXAZX

6 3

@Nie - nie oceniaj wszystkich przez pryzmat jednostek. U mnie kto strzelał to po sobie sprzątnął - zero śmieci. Fakt faktem że strzelały wyłącznie osoby dorosłe. Co do samego syfu to przypomnij sobie ile jest go po każdych wyborach... Ale widać g... burza będzie trwać bo przeciwnicy strzelania wiedzą lepiej. 09:25, 02.01.2020


UuUu

8 3

Ja tp puszczam... baki. Nikomu nie przeszkadzaja, zwierzetom tym bardziej. 20:55, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FaziFazi

6 17

Durny i pusty naród. Po nas chociażby potop.Jak macie za dużo kasy zamiast fajerwerków dajcie potrzebującym!!! 21:12, 01.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AZXAZX

11 6

@Fazi - Polska to ponoć wolny kraj. Czemu zaglądasz komuś do kieszeni? Skąd wiesz że ktoś kto kupuje fajerwerki nie pomaga innym? Jak kogoś stać i ma taki kaprys to niech kupuje a tobie nic do tego. 22:01, 01.01.2020


QwertQwert

20 11

Zakazmy burzy bo psy się boją hahahha 21:16, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmAm

4 6

Ale atrakcja, fajerwerki puszczac, petardy, jak jacys dzicy ludzie, swiecidelka o jezumaria.
Kazdy musi z balkoniku wieksza petarde walnac, no normalnie malo co sie nie po... ja ze szczescia, caly rok na to czekaja dzieciaczki.. 22:17, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiraMira

15 4

Nie ogarniam. Nasze celebrytki chcą wprowadzić zakaz uzywania fajerwerkow ze względu na zwierzęta (pokaz noworoczny o północy trwa do 20 minut), jedzenia karpia w swiwta ale wychodza na ulice domagając sie pozwolenua na aborcję czyli zabijania dzieci i ti w każdym m6iesiacu ciąży . Uważam ze to jest skandal .
Mam dwa zwierzaki kota i psa. Zero z ich strony leku czy uszkodzenia czegokolwiek. Za fajerwerkami nie przepadam. 22:21, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doggodoggo

10 4

Problemy ludzi pierwszego świata... 23:56, 01.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaganPagan

23 17

Ja cały rok muszę chodzić z oczami wlepionymi w ziemię żeby omijać gówna tych zawszonych kundli, a tu nagle problem, że ciule, które tego nie sprzątają nie potrafią też nauczyć swoich bydląt, żeby nie bały się hałasu. Trzeba być jakimś prymitywnym sadystą, żeby trzymać w bloku psa i nie dostosować go do lokalnych warunków. Tak to jest jak zwierzęta mają zwierzęta, albo ograniczone dzieciuchy, które myślą, że to zabawki. 00:25, 02.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobekbobek

3 7

w jaką próżnię, było mniej niż ostatnio, mam psiaka i fakt bał się, ale wystarczyło pogłośnić muzykę i było ok. Niestety większość problemów generują sami opiekunowie....
Raz na rok 20 min to chyba nie problem. Bardziej zabrałbym się za tych co odpalają już parę godzin przed i po. Zdaje się że jest jakiś zakaz....

A wszystkim celebrytom-obrońcom zwierząt polecam pomoc schroniskom i zajęcie się lobbowaniem za odpowiednimi przepisami. 09:27, 02.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

5 5

>w jaką próżnię, było mniej niż ostatnio, >mam psiaka i fakt bał się, ale wystarczyło >pogłośnić muzykę i było ok.

jak sie gównożeria (to sa głównie autorzy "zabawy") dorwie do fajerwerkow to robi to bezmyslnie. I w tym chyba problem. U mnie w bloku odpalali z balkonu. Mogło skonczyc sie pożarem na innym balkonie.
Tak, jak spłoneła małpiarnia w niemieckim zoo. Razem ze zwierzętami. Ale co tam...grunt, ze było 20 minut "zabawy".
Tu przypomnę, że jakos dziesiątki lat w PRL nie było fajerwerków a Nowy Rok ciagle nadchodził....i ludzie bawili się lepiej niż teraz. Jesli strzelały to szampany wyłącznie. 10:45, 02.01.2020


agagagag

12 5

Straszne ! Wręcz niewyobrażalne! Sylwester bez fajerwerków! Dramat! ludzie dajcie se spokój, trochę dorośnijcie. Naprawdę można się świetnie bawić bez tego, a dodatkowo można zaoszczędzić pieniądze, zadbać o czystość powietrza i trawnika a nawet uniknąć nieszczęśliwych wypadków takich jak poparzenia i urwania kończyn. A i można też jednak pomyśleć o komforcie innych mieszkańców, ludzi i zwierząt. Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku 09:51, 02.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam SoloszAdam Solosz

11 9

mniej psów to mniej osczanych miejsc, psy szczają gdzie im się podoba przez cały rok a wybuszki 1 dzień w sylwestra, jak wprowadzi się zakaz bezpośredniego oszczywania czegokolwiek w tym moich opon i wprowadzi szczanie do torebek trzymanych przez właściciela a później odprowadzenie tego do kanalizacji to jestem za likwidacją wybuszek 10:30, 02.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

issaaissaa

6 11

generalnie to ja optuje za wybiciem wszystkich zwierząt, które "szczaja" przez cały rok. Także tych, z ktorych żresz schabowego "przez cały rok". Moze jak pozresz troche roslinek to ci rozum wróci. Choc nie wiem czy to jeszcze mozliwe. 10:39, 02.01.2020


Pan.XPan.X

6 2

Popieram w 13:32, 02.01.2020


wojtas63wojtas63

4 1

jakąś isa przyznała się, że ma w dupie jak jej pies obszczywa nie swoje i sie oburzyła z tego powodu, ciekawe jakby ten pies załatwiał się tylko u niej w mieszkaniu, czy po tygodniu schabowy dalej by jej smakował? wielbicielka psów a zarazem wielbicielka wybijania dla schabowego, bezczelna baba, piesku, piesku, pieseczku, czy wytarłeś pupcie przed wejściem po moją kołdrę? hahahahahaaa, nieźle musi jechać w twojej chacie 22:51, 02.01.2020


MatkaMatka

7 5

Ciągle tylko o psach i kotach poszkodowanych w Sylwestra. Dlaczego nikt nie pisze o małych dzieciach przerażonych hukiem... 15:38, 02.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LegionistaLegionista

8 7

Akurat dzieci albo śpią o tej porze, albo już lubią oglądać fajerwerki. No chyba że mieszkasz na parterze i w Sylwestra masz pootwierane okna i balkon, to rzeczywiście może przeszkadzać. Tyle lat strzelamy w Sylwestra i nie było problemów, teraz nagle wielki problem. Na całym świecie strzelają i też nie ma problemu. Azja, Europa Zachodnia-Południowa, Ameryka Płn i Płd, wszędzie hucznie obchodzą Sylwestra. Ale oczywiście u nas lasery, bzdety, troska o psy większa niż o człowieka... 17:16, 02.01.2020


lukas121lukas121

3 6

Tak trudno zamknąć na kilkanaście minut w łazience psa lub inne zwierze,dla przykładu ja swojemu włączam radio jak wychodzę z domu i jest spokojny jak baranek a to jack russell jest,ale jak zwierze siedzi na parapecie lub wychodzi na dwór w sylwestra to logiczne że będzie wystraszone,tylko pogratulować właścicielom głupoty.... 21:11, 02.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatolinNatolin

4 4

Jak ktoś chce zachowywać się jak tryglodyta bez odrobiny współczucia dla zwierząt i ludzi ( tak są też ludzie którzy boją się fajerwerków ) to wyjazd na bezludną wyspę wskazany. Tam sami sobie nie słuchają wystrzałów i narażają się na urazy. Powodzenia 12:41, 03.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LegionistaLegionista

3 4

Jak ktoś chce zachowywać się jak troglodyta bez odrobiny zrozumienia dla mieszkańców 2 mln miasta Warszawy ( tak są też ludzie w tym mieście którzy lubią fajerwerki i hałas ) to wyjazd na bezludną wyspę wskazany.
P.S. Albo przynajmniej wróć na swoją wioskę 00:52, 04.01.2020


0%