Zamknij

Ile kosztuje otwarcie własnego salonu fryzjerskiego?

12:01, 25.07.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:04, 25.07.2018
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego gwarantuje renomę na rynku, wyższe dochody i niezależność. Trzeba jednak spoglądać również na drugą stronę medalu, a więc powiązane z tym ewentualne niepowodzenia. Przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego, ważna jest wiedza nie tylko o cięciu włosów czy ich farbowaniu, ale również z ekonomii. Ile więc musimy mieć w kieszeni, by otworzyć salon? Ile wydamy na kosmetyki? Jakie będą nasze koszty?

Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego gwarantuje renomę na rynku, wyższe dochody i niezależność. Trzeba jednak spoglądać również na drugą stronę medalu, a więc powiązane z tym ewentualne niepowodzenia. Przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego, ważna jest wiedza nie tylko o cięciu włosów czy ich farbowaniu, ale również z ekonomii. Ile więc musimy mieć w kieszeni, by otworzyć salon? Ile wydamy na kosmetyki? Jakie będą nasze koszty?

Lokal

Choć wielki salon fryzjerski jest z pewnością marzeniem każdego fryzjera, to na początku swojej kariery, warto pomyśleć o czymś mniejszym - dwa, maksymalnie trzy stanowiska. Tutaj bowiem, na przystosowanie lokalu, jak i zakup sprzętu fryzjerskiego będziemy potrzebować najwięcej wolnych środków. Ponadto więcej stanowisk, oznacza zatrudnienie większej ilości personelu, a kiedy zaczynamy, świadczenia pracownicze, nawet przez pierwszych kilka miesięcy będziemy zmuszeni pokrywać z własnej kieszeni. Jeśli więc liczymy, by jak najtaniej wystartować, szukajmy lokalu o powierzchni około 50 m2. W takim, znajdziemy miejsce na dwa stanowiska, zaplecze, poczekalnię, toaletę, czy stanowisko do mycia włosów.

Jak znaleźć lokal?

  • Najlepiej, jeśli salon jest już odnowiony, na ścianach na odpowiedniej wysokości są kafelki (wymogi sanitarne), a nasze wydatki, związane z adaptacją lokalu nie będą zbyt wysokie.
  • Możemy szukać lokalu po istniejącym już salonie fryzjerskim. Wtedy jest możliwość nabycia również używanego sprzętu po niższej cenie. Jeśli jednak renoma po poprzednim salonie będzie zła, to możemy stracić długie miesiące na przekonywanie do nas klientów.
  • Franszyza. Sieci fryzjerskie zapewniają sprzęt, meble, a także przygotowanie lokalu w ramach konkretnej kwoty. Często dużo niższej, niż ta, którą wydamy w ramach urządzania indywidualnego salonu.

Remont i urządzenie salonu może więc wynieść między 30 a 50 000 złotych, jeśli zaczynamy kompletnie od początku.

Sprzęt

Dobry salon fryzjerski to przede wszystkim dobrze wyposażony salon. Dlatego nie oszczędzamy na sprzęcie. Oprócz foteli, myjek, musimy pomyśleć o urządzeniu poczekalni i zakupie mebli, które ułatwią pracę fryzjerom. Rozglądajmy się też na rynku wtórnym. Na przykład używane myjki z siedziskiem kupimy już w cenie 300 złotych, i to w całkiem dobrym stanie. Duża różnica, jeśli porównamy z nowym sprzętem w cenie około 1300 złotych za sztukę. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy kupujemy przenośną myjkę (koszt nowej około 150 złotych) czy z siedziskiem. Myjki powinny też pasować do wnętrza i być wygodne. Zwróćmy więc uwagę, ile mamy wolnych środków i że jeszcze potrzebujemy zakupić kosmetyki czy sprzęt fryzjerski. Ważna jest też harmonia i design. Zniszczone czy staromodne meble często odstraszą klientki. Tanio więc w tym przypadku nie musi oznaczać dobrze.

Każde stanowisko musi zostać wyposażone w suszarkę, prostownicę, lokówkę, komplet różnych szczotek, nożyczek, maszynek do golenia czy brzytwy. Tutaj pamiętamy o ręcznikach, jednorazowych rękawiczkach i kosmetykach: szamponach, odżywkach, farbach i produktach do stylizacji. Końcowa cena zależna będzie też od doboru marki i ilości zakupionych produktów. Musimy jednak liczyć się z wydatkiem rzędu nawet 20 000 złotych. Kosmetyki dobierzmy starannie, inwestując w dobre marki, dzięki którym uzyskamy idealne efekty, takie, które przekonają klientkę do ponownego skorzystania z naszych usług.

Otwarcie salonu wiąże się z dużym nakładem finansowym, dlatego planuj wszystko z kartką i ołówkiem. Zapisuj różne opcje i weryfikuj, na co Cię stać, ale również, co urozmaici i wyróżni Twój salon na tle konkurencji.

Koszty można również obniżyć korzystając z oferty internetowych hurtowni fryzjerskich, które z przeprowadzonych obserwacji są tańsze w granicach 40-50% od hurtowni stacjonarnych. Można w nich zakupić całą gamę produktów do wyposażenia salonów fryzjerskich. Jednym z liderów na polskim rynku jest https://www.pro-sprzet.pl/ gdzie można zobaczyć ponad dwadzieścia tysięcy produktów.

Koszty prowadzenia salonu fryzjerskiego

Na początku prowadzenia działalności bardzo ważna jest wiedza o kosztach, które poniesiemy, w związku z prowadzeniem salonu.

Miesięczne, stałe koszty w salonie to:

  • czynsz za lokal,
  • opłaty za media (łącznie z telefonem i Internetem),
  • świadczenia pracownicze,
  • zakup kosmetyków,
  • zakup środków czystości,
  • pralnia, jeśli korzystamy z ręczników do suszenia włosów,
  • marketing i PR,
  • szkolenia pracowników.

Pamiętajmy, że w pierwszych miesiącach zakład będzie funkcjonował na zwolnionych albo nawet na zerowych obrotach. Dlatego musimy mieć środki, by zakład w tym czasie utrzymać.

Ile potrzebujemy na świadczenia pracownicze?

W każdym mieście zarobki będą się kształtować inaczej. Wynagrodzenie zależeć będzie też od doświadczenia i umiejętności pracownika. Na stronie: https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-placowy przeliczymy, ile wyniesie kwota brutto wynagrodzenia, a więc ile potrzebujemy pieniędzy, jeśli nasz pracownik będzie zarabiał np. 2500 złotych na miesiąc. W sieci znajdziemy też, ile powinien zarabiać fryzjer, np. na stronie: http://www.postawnaswoim.pl/kariera/ile-zarabia-fryzjer-zarobki-w-polsce/. Warto się tym posiłkować i stawkę ustalić, tak by obie strony były zadowolone.

Do wysokości stałych kosztów musimy dopasować ceny za usługi. Jeśli nasz salon jest więc w centrum, a my zatrudniliśmy wysokiej klasy specjalistów, do tego korzystamy z markowych kosmetyków, to ceny muszą być wyższe. Tutaj należy uwzględnić, ile osób możemy obsłużyć, ile czasu potrzebujemy na wykonanie zabiegu czy fryzury, a także, co jeśli jeden z fryzjerów zachoruje. Ceny musimy jednak dopasować do istniejącej już konkurencji. Zbyt wysokie stawki mogą odstraszyć klientów.

Jeśli więc nasze miesięczne koszty zamykają się w kwocie np. 10 000 złotych, to musimy tak ułożyć cenniki i harmonogram dnia, by nasze zyski były na poziomie przynajmniej 15 000 złotych. Zarobki warto analizować przez pierwsze miesiące, a więc:

  • ile mamy chętnych na koloryzację,
  • ile na strzyżenie,
  • ile na modelowanie itp.

Jeśli w danym miesiącu wykonujemy zbyt mało koloryzacji bądź modelowania czy np. keratynowego prostowania włosów, to warto pomyśleć o promocjach, by przyciągnąć więcej klientów. Z samego bowiem strzyżenia salon z pewnością się nie utrzyma.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

kkkkkkkk

0 0

ja nie zaloze zakładu fryzjerskie bo nie jestem fryzjerka i nie znam się na tym biznesie,ale sadze ze lokal,i wszystkie rachunki lokalowe wode prad trzeba policzyć zatrudnić pracownice moim zdanie atrakcyjna z umiejętnościami ponad przeciętnymi czyli wyszkolona ,na czasie,i dodatkowo pracownikom,organizowac dodatkowe szkolenia w tym zakresie aby być na topie,zawsze można kilka glow ostrzyc ,ale problem w tym aby zarobić na utrzymanie salonu,i na pracowniow i koniecznie aby tobie zostało kosmetyki,i suszarki w tym temacie sa najmniej kosztowne 19:28, 25.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Mała MiMała Mi

0 0

FRANCZYZA ,FRANCZYZOBIORCA ewentualnie, a nie franszyzna . 23:08, 25.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaulaPaula

0 0

salon fryzjerski i jego wyposażenie to mega dużo pracy! 11:06, 13.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FirkaFirka

0 0

Wszystko jest ważne. I wyglad,i sprzet i farby i kosmetyki. Nawet glupi zapach czy muzyka. Nie wspomne o umiejetnosciach. Wszystko! A to niestety kosztuje 22:32, 07.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%