REKLAMAA1-AUCHAN-02-07----31-12-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat. inwestora)

    W ciągu 2-3 lat może ruszyć rozbudowa Centrum Handlowego Ursynów, a wraz z nią poszerzanie ulicy Płaskowickiej. Inwestycję, na którą czekają kierowcy z Ursynowa, sfinansuje właściciel galerii. Miasto kończy właśnie procedurę uchwalania planu miejscowego, który pozwoli na rozpoczęcie prac.

    Już od ponad 4 lat urbaniści miejscy opracowują plan miejscowy dla okolic ul. Płaskowickiej i Roentgena. To ważny projekt dla tej części Ursynowa, bo przewiduje oczekiwane od wielu lat poszerzenie wiecznie zakorkowanego odcinka ul. Płaskowickiej - od Gandhi do ul. Puławskiej.

    - Już od wielu lat tylko się mówi i mówi o tym poszerzeniu, ale nic się nie robi. A tutaj, na rondzie, korki są codziennie. Dojazd do Puławskiej w godzinach szczytu trwa niemiłosiernie długo - mówi nam Sebastian, kierowca z Ursynowa.

    Dwa lata temu właściciel Centrum Handlowego Ursynów zaproponował miastu, że sfinansuje poszerzenie ulicy Płaskowickiej. Warunek? Zgoda miasta na rozbudowę galerii. Miasto przyjęło ofertę i rozpoczęło prace nad odpowiednimi zmianami w projekcie planu miejscowego.

    Plan miał być uchwalony przez radnych miejskich w wakacje, ale przez koronawirusa opóźniły się konsultacje z mieszkańcami. Pierwsze spotkanie odbyło się we wtorek w ursynowskim ratuszu. Do 21 lipca mieszkańcy mogą składać uwagi do projektu urbanistów.

    Ogród na dachu, nowa pętla

    W założeniach planistów ul. Płaskowickiej ma wyglądać jak miejska ulica. Galeria handlowa powinna utworzyć pierzeję. W miejscu obecnego parkingu galeria ma być wyższa - do 13 metrów, a tam gdzie dziś jest blaszak Auchan - niższa, do 10 metrów. Po środku galerii dopuszczono dominantę - czyli wieżę do 25 metrów. W planie jest nawet propozycja wytyczenia alejek oraz przezroczystego dachu nad główną arterią wejściową w osi ul. Roentgena. Pod całością ma się znajdować parking podziemny z wyjazdami na Płaskowickiej.

    Filip Pech, przedstawiciel Westfield Unibail Rodamco przedstawiał zamiary inwestora.

    - Chcemy stworzyć nowe centrum Ursynowa, będące magnesem, gdzie będą miejsca do spotkań, do wypoczynku, kawiarnie, dużo restauracji, funkcji rozrywkowych, gdzie będzie można zrobić codzienne zakupy. To ma być kompleksowa oferta o wysokiej jakości architektonicznej, której dziś na Ursynowie nie ma i jej bardzo brakuje - mówił Pech.

    Nowa galeria ma się wyróżniać dużą ilością zieleni. Na jej drugiej kondygnacji ma powstać ogólnie dostępny ogród, gdzie będzie można organizować targi śniadaniowe czy koncerty. Wejść do niego będzie można rampą z poziomu ulicy.

    Projektanci miejscy dodawali, że zobowiązali inwestora galerii do zastosowania min. 35% zielonych dachów, wybudowania częściowo przeszklonego dachu czy zorganizowania placu "wejściowego" do galerii na przedłużeniu ul. Roentgena.

    Za galerią ma powstać nowa pętla autobusowa oraz skwer przy Kanale Grabowskim, który również ma być miejscem relaksu i odpoczynku, a jednocześnie retencjonować wodę. 

    Mieszkańcy dopytywali kiedy ruszy budowa nowej galerii. - Realizacja inwestycji zależy od procedur administracyjnych, w dalszej kolejności musimy uzyskać decyzję środowiskową i pozwolenie na budowę. To trwa więc nie jesteśmy w stanie określić terminu rozpoczęcia prac. Szacujemy, że może to nastąpić za około 2-3 lata - odpowiadał Filip Pech.

    Jaka ul. Płaskowickiej?

    Inwestor przedstawiał też swoje zamierzenia co do przebudowy ul. Płaskowickiej na odcinku od Gandhi do Puławskiej. Powstaną dwie jezdnie z 2 pasami ruchu wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską powstaną dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty.

    Jak zaznaczył Filip Pech ulica będzie modernizowana już w pierwszym etapie inwestycji i przez cały czas będzie przejezdna. Duże zmiany zajdą na rondzie przy centrum handlowym.

    - Nadany mu zostanie charakter ronda turbinowego, gdzie pasy się nie przecinają. Wjazd na parkingi galerii proprowadzony zostanie przez tunele podziemne, co sprawi, że rondo zostanie odciążone od tego ruchu - mówił Pech.

    Koszt przebudowy ul. Płaskowickiej to około 70 mln złotych, za co - zgodnie z porozumieniem z miastem z 2017 roku - zapłaci Westfield Unibail Rodamco.

    Mieszkańcy: domagamy się ochrony!

    Sporo emocji wywołała sprawa ochrony mieszkańców bloków przy Płaskowickiej 44 przed hałasem i spalinami samochodowymi. Wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy - zgodnie z projektem - przy blokach wybudował ścieżkę rowerową. Nie ma już miejsca na drzewa, które mogłyby ochronić bloki. Dopytywała o to ich mieszkanka. Wiceburmistrzowie Bartosz Dominiak i Piotr Zalewski zwracali uwagę na to, że projekt planu zakładający w tym miejscu dość gęste nasadzenia drzew jest nieaktualny, bo nie da się tam ich posadzić, po tym co już zrobił wykonawca POW.

    - Decyzję na budowę POW wydał wojewoda, nasz plan nie może jej uchylić - odpowiadał twórca planu Marcin Świetlik. - Plan jest na dziesięciolecia, może się zdarzyć tak, że kiedyś będzie przebudowywana ta ulica i jeśli nie będzie tych drzew w planie, to nie będzie ich w ogóle. Chodzi o to, by nie wylać dziecka z kąpielą - dodawał projektant.

    - Drzewa będą mogły być także w innych rejonach - dodawała Agnieszka Kaczmarczyk, naczelnik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego Południe w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego.

    Urzędnicy odsyłali mieszkańców do wojewody, który może zmienić wydane przez siebie zezwolenie na realizację POW.

    Zmian w projekcie planu miejscowego będzie się prawdopodobnie domagała Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, która jest właścicielem terenów zielonych w rejonie ul. Pileckiego. Jej przedstawiciel narzekał, że urbaniści przewidzieli na nich miejski park, co uniemożliwi uczelni inwestowanie na swoich gruntach.

    - Idea parku na Ursynowie ma już tak długą historię, jak projektowanie Ursynowa. Cały czas w pełni urządzonego parku Ursynów nie posiada. Większość jest za tym, żeby w końcu taki park powstał. Żeby park mógł powstać miasto musi być właścicielem tego terenu - odpowiadał Marcin Świetlik projektant planu.

    I dodawał, że wywłaszczenie na rzecz inwestycji publicznej, jaką będzie park nad POW, było intencją władz miasta, dlatego pojawił się taki zapis w projekcie.

    Plan miejscowy dla rejonu galerii handlowej przy Płaskowickiej powinien zostać uchwalony we wrześniu tego roku.

    ZOBACZ: Projekty poszerzenia ul. Płaskowickiej

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 74

    • 27
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 8
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 14
      WKURZONY
    • 12
      BRAK SŁÓW

    20Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Koszałkikocopałkikiempy 20 15 dni temuocena: 50% 

      Pętla? Jaka pętla!? To dzięki kempie autobusy stoją na ursynowskich ulicach niszcząc ich nawierzchnię. A kierowcy szczają (nie tylko) po krzakach. A wszystko w imię biznesu partyjnego kolegi.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ep 19 20 dni temuocena: 56% 

      "Urzędnicy odsyłali mieszkańców do wojewody", czyli urzędnicy Ursynowa mają gdzieś mieszkańców Płaskowickiej i każą im spadać do wojewody. Super włodarze i tacy pomocni, zawsze można na nich liczyć a najwięcej przed wyborami.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nnnnnnnnnn 18 20 dni temuocena: 42% 

      Bzdury opowiadasz. Urzędnicy nie mają nic do tej drogi, to wina wojewody, że ją tak zaprojektowano w bezsensowny sposób. To inwestycja GDDik i już zbudowana, miasto nie może tego zmieniać.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~OMG 17 19 dni temuocena: 38% 

      @nnnnnnnnnn ocknij się! Obecne władze miasta i dzielnicy, czyli w praktyce te same, które mogły analizować, składać i naciskać na inwestora POW, w kwestiach ochrony przez smogiem, hałasem, czy choćby dopilnować poszerzenia Płaskowickiej w stronę łąki (odcinek Polskie Drogi - Roentgena) siedziały cicho. Przeprowadzona została ponownie cała procedura wydania pozwolenia na budowę i można było (i trzeba było) do maksimum wykorzystać, dopilnować wszystkie szczegóły.

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 16 19 dni temuocena: 40% 

      Jak nie wiesz kto za co odpowiada to nie zabieraj głosu.

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~P 15 20 dni temuocena: 57% 

      Cytuję: "Już od ponad 4 lat urbaniści miejscy opracowują plan miejscowy" i "Realizacja inwestycji zależy od procedur administracyjnych, ... Szacujemy, że może to nastąpić za około 2-3 lata" - oto jak sprawnie działają urzędnicy.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 14 20 dni temuocena: 29% 

      4 lata to stosunkowo krótko. Samo opracowanie planu na terenach zurbanizowanych to droga przez mękę, potem jeszcze tysiące wniosków mieszkańców, kolejne wyłożenie mpzp, uchwała, a na końcu uwalenie planu przez wojewodę. A gdy po drodze trzeba jeszcze zmienić studium to znowu dochodzą lata. Tak to wygląda w praktyce, aczkolwiek zawsze to można przyspieszyć.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Karyna 13 20 dni temuocena: 29% 

      Nie zapominajmy o koniecznosci akceptacji przez komisje zlozona z zezowatego kuca waletujacego u konkubiny, rudego z pragi od zardzewiałego saaba w dieslu i ursynowskiego guru od spraw wszelakich co mieszkal na calym swiecie i on sie na wszystkim zna. Co nie nastapi nigdy, bo to stolica nowoczesnego europejskiego kraju, tu sie ulice likwiduje a nie buduje, i sadzi jarmuż.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 4 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 12 20 dni temuocena: 40% 

      To jest właśnie ZDM. Tam by się przydała "dobra zmiana"

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~annn 11 21 dni temuocena: 73% 

      O mój Boże. Kopiłam mieszkanie na przysłowiowym zadupiu, gdzie był spokój. A będę mieszkać obok ogromnej galeii handlowej. Oby chociaż rzeczywiście zrobili to tak ładnie jak na wizualizacji.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Autochton 10 20 dni temuocena: 40% 

      Nawet jeśli nie zrobią tego ogrodu, to mieszkania w pobliżu atrakcyjnych, dobrze skomunikowanych galerii handlowych póki co zyskują na cenie, więc zawsze można zamienić na inne w cichszej okolicy.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paweł 39 9 20 dni temuocena: 36% 

      Jak zwykle się pośpieszyłem i sprzedałem mieszkanie w cenie z 2008r ,przestraszyłem się poszerzenia płaskowickiej ,a teraz słyszę o galerii i oczywistym wzroście cen :-(

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 5 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Karyna 8 20 dni temuocena: 45% 

      Kupilam mieszkanie na klobuckiej, wiec domagam sie zamkniecia lotniska. Bombelki popuszczaja w nocy ze stresu

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wyPAD 7 19 dni temuocena: 50% 

      Kłobucka to nie Ursynów...

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 6 21 dni temuocena: 53% 

      Na zakupy można przyjechać rowerem. Nie powodujemy zanieczyszczenia, a i zdrowie skorzysta. Jak duży będzie parking rowerowy i czy będą dostępne rowery towarowe, żeby zawieść do domu większe rzeczy?

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 5 20 dni temuocena: 57% 

      O tak ! Słusznie ! Rowery towarowe i tandemy rodzinne (a raczej partnerskie) to przyszłość warszawskiej komunikacji

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 17 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~plo 4 20 dni temuocena: 53% 

      A na ścieżce rowerowej koniecznie progi zwalniające. W końcu to będzie już rower ciężarowy.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 18 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 3 21 dni temuocena: 56% 

      A po co w ogóle poszerzać tą ulicę? Teoria i praktyka pokazują, że jeśli gdzieś zlikwiduje się korki samochodowe, to i tak znowu się pojawią, tyle że w innym miejscu. Szkoda pieniędzy na kolejny placek z betonu i asfaltu.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~cc 2 21 dni temuocena: 57% 

      Ale ona niesteety już została poszerzona, został tylko kawałek, więc trzeba to dokończyć

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~plo 1 20 dni temuocena: 44% 

      I właśnie dlatego trzeba poszerzać a nie zwężać. Żwężenia powodują korkowanie kolejnych ulic. Ale ta oczywistość dla wielu jest za trudna do zrozumienia.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 19 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3629 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni--01-07----31-07-2020