REKLAMAA1_PrimaveraSPA-01-08----19-08-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat.prasowe)

    Przyjmowanie kwasu foliowego i witaminy D3 może nie wystarczyć, aby zapewnić prawidłowy rozwój płodu – kobiety ciężarne powinny dbać także o odpowiedni poziom choliny w organizmie. Czy może go zapewnić odpowiednia dieta, czy niezbędna jest suplementacja? Sprawdź, jak pokryć dzienne zapotrzebowanie na ten składnik.

    Cholina (witamina B4) odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu organizmu. Jeszcze większego znaczenia nabiera w okresie ciąży, kiedy to staje na straży prawidłowego rozwoju płodu.

    Znaczenie choliny w trakcie ciąży

    Szacuje się, że nawet 90% ciężarnych boryka się z problemem niedoboru choliny. Suplementy i odpowiednio zbilansowana dieta pozwalają pokryć dzienne zapotrzebowanie na ten istotny składnik, który oddziałuje na rozwój płodu na wielu płaszczyznach, a jednocześnie pozytywnie wpływa na zdrowie przyszłej mamy.

    Odpowiedni poziom choliny w organizmie ciężarnej kobiety:

    • zmniejsza ryzyko wady cewy nerwowej u płodu,
    • pozytywnie wpływa na pamięć i orientację przestrzenną dziecka,
    • zmniejsza ryzyko uszkodzeń DNA,
    • wspiera prawidłowy rozwój struktur mózgu dziecka,
    • zmniejsza ryzyko wystąpienia w przyszłości u dziecka cukrzycy i nadciśnienia – chorób wywołanych stresem oksydacyjnym,
    • wpływa korzystnie na prawidłowe funkcjonowanie wątroby przyszłej mamy,
    • zmniejsza ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego u ciężarnej.

    Jak pokryć dzienne zapotrzebowanie na cholinę?

    Zgodnie z rekomendacjami amerykańskiego Institute of Medicine dzienne zapotrzebowanie na cholinę wynosi 450 mg podczas ciąży i 550 mg w

    okresie karmienia piersią. Aby dostarczyć organizmowi takie ilości witaminy B4, konieczna jest odpowiednia dieta i suplementacja – tylko w ten sposób uda się zapobiec niedoborom.

    • Cholina w pożywieniu

    Witamina B4 znajduje się przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzęcego, a najbogatszym jej źródłem są żółtka jaj i wątróbka. Ta ostatnia nie jest jednak zalecana w czasie ciąży – chociaż zawiera cenną cholinę i żelazo, dostarcza jednocześnie sporej ilości witaminy A, której zbyt duża dawka wpływa negatywnie na rozwój płodu.

    Witamina B4 znajduje się również w produktach takich jak:

    • wołowina,
    • ryby,
    • kurczak,
    • warzywa strączkowe,
    • zielone warzywa liściaste,
    • orzechy.

    Aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na cholinę wyłącznie poprzez dietę, należałoby spożywać każdego dnia aż 2 kg szpinaku lub 1,5 kg tuńczyka. Nie jest to realne, dlatego produkty spożywcze nie mogą stanowić jedynego źródła witaminy B4.

    • Cholina w formie suplementu

    Suplementy to pewny i wygodny sposób zapobiegania niedoborom choliny. Przyjmowanie odpowiednich preparatów pozwoli pokryć dzienne zapotrzebowanie na witaminę B4, a tym samym przyczyni się do wsparcia prawidłowego rozwoju płodu.

    Wybierając suplementy z choliną, warto zwrócić uwagę na ich skład. Ważne, aby zawierały nie tylko witaminę B4, ale również inne cenne składniki, na które w ciąży wzrasta zapotrzebowanie. Dobrym wyborem będzie np. Prenatal Uno zawierający cholinę, kwas foliowy, jod oraz witaminy B6 i B12 – kluczowe substancje, których przyjmowanie można rozpocząć już w okresie prekoncepcyjnym (czyli w trakcie starań o dziecko).

    0Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    Artykuł załadowany: 0.169 sekundy
    REKLAMA