- To nie jest żadna poprawa bezpieczeństwa! To defekt demokracji! Grupa rowerzystów z odległych miejsc zafundowała nam kłopot! Tak mieszkańcy rejonu ulic Bartóka i Jastrzębowskiego mówili o planach rewolucji na tych ulicach. Burmistrz obiecał "szerokie konsultacje społeczne" już po nowym roku.
Jeśli ktoś jeszcze na Ursynowie nie wiedział, że zwężanie ulic i wyznaczanie pasów rowerowych wzbudza wśród sąsiadów ogromne emocje, to po spotkaniu z mieszkańcami w Domu Kultury "Stokłosy" został pozbawiony złudzeń. Na konsultacjach zorganizowanych przez lokalne stowarzyszenie "Projekt Ursynów", mieszkańcy - a przyszli prawie wyłącznie krytycy zmian - bezlitośnie recenzowali koncepcje zaprezentowane przez dzielnicę.
Przypomnijmy, zgodnie z projektem do Budżetu Partycypacyjnego na 2016 rok ("Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na wybranych ulicach Ursynowa" autorstwa Radosława Wałkuskiego, na który zagłosowało 2.891 osób) na Dereniowej, Cynamonowej, Jastrzębowskiego i Bartóka doszło lub ma dojść do zmian w organizacji ruchu. Główne założenia? Zwężenie ulic do jednego pasa ruchu w każdą stronę, rozdzielenie jezdni wysepkami i separatorami ruchu, wytyczenie pasów rowerowych oraz azyle dla pieszych na zebrach.
Projekt dotyczący Bartóka zakłada też przesunięcie popularnego przejścia w inne miejsce. - To niszczy bezpieczeństwo dzieci z okolicznych szkół! - mówił Jan Rey, przedstawiciel mieszkańców ul. Symfonii.
- Przejście przy sklepiku zostało wyznaczone tam, gdzie jest potrzebne. Teraz to przejście ma być przeniesione. Efekt będzie taki, że dzieci będą przechodzić w miejscu niedozwolonym - grzmiał mieszkaniec.
Społeczość ul. Symfonii zgłosiła dzielnicy swoje własne pomysły na poprawę bezpieczeństwa pieszych na Bartóka. Chodzi m.in. o doświetlenie przejść a nawet dodanie nowych - na wysokości Wokalnej 2 oraz dojazdu do kompleksu sportowego, jak również o wyniesienie jezdni przed przejściami.
- Nie chcemy tego projektu kasować, chcemy go ucywilizować - przekonywał Rey.
Dużo gorsze zdanie na temat planów realizacji projektu mieli inni mieszkańcy. - To nie jest żadna poprawa bezpieczeństwa! Realizacja bez konsultacji z mieszkańcami, dla których te ulice to "kręgosłup komunikacyjny" to tak, jakbyśmy burmistrzowi wsadzili drut w kręgosłup! - argumentował Stanisław Werner, szef Rady Nadzorczej SMB "Stokłosy".
Spółdzielnia wezwie burmistrza do przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych w sprawie zmian na Bartóka i Jastrzębowskiego. Burmistrz zadeklarował się jako umiarkowany zwolennik zwężania ulic. - Uczciwość nakazuje powiedzieć, że zwężenie wymusza ograniczenie prędkości poprawiając bezpieczeństwo - powiedział na początku wystąpienia.
Na spotkanie przyszedł jednak z podjętą decyzją. Potwierdziły się nasze wcześniejsze informacje o tym, że takie konsultacje zostaną przeprowadzone już na początku przyszłego roku.
- Zapraszam na spacer z projektantką zmian, który rozpocznie się 14 stycznia o godz. 12:00 na skrzyżowaniu Beli Bartóka z aleją KEN - mówił Robert Kempa.
- Mnie interesuje rozwiązanie, które naprawdę poprawi bezpieczeństwo, choćby było droższe - przekonywał szef zarządu dzielnicy sugerując, że wzdłuż Bartóka może powstać ścieżka rowerowa. Po tej deklaracji emocje wśród uczestników spotkania wyraźnie opadły.
Z dużym zainteresowaniem mieszkańcy obejrzeli filmiki oraz zdjęcia zaprezentowane i skomentowane przez strażaka st. asp. Leszka Borlika, zastępcę dowódcy ursynowskiej Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 17. Przedstawiciel straży narzekał na utrudnienia, które spowodowała zmiana organizacji ruchu na ul. Dereniowej i Cynamonowej.
- Szerokość ulic, płynność ruchu to dla nas bardzo istotna sprawa. Każde przewężenie jest dla nas utrudnieniem. Tracimy po 2-3 minuty w dojeździe do akcji, bo nie mamy jak zawrócić, albo musimy wstrzymywać ruch. Na Cynamonowej nawet samochody osobowe na sygnale nie mogą wyminąć autobusu, nie mówiąc o tym, że jest to sytuacja stresująca dla kierowców, którzy nie wiedzą co mają robić - przekonywał Borlik.
Przedstawiciele "Projektu Ursynów" oraz mieszkańcy dodawali, że na Jastrzębowskiego mieści się baza transportowa pogotowia ratunkowego, które najczęściej przejeżdża zarówno Bartóka jak i Jastrzębowskiego.
Wiele gorzkich słów padło pod adresem procedury Budżetu Partycypacyjnego. - Powinno zostać wprowadzone głosowanie przeciwko projektom oraz współczynnik wagowy wspierający mieszkańców z okolicy, którego dotyczy projekt - postulował Jan Rey, otrzymując brawa.
Stojącej za projektem zmian na obu ulicach idei Budżetu Partycypacyjnego próbowali bronić byli działacze "Naszego Ursynowa" oraz obecna radna tego ugrupowania.
- To burmistrz Łukasz Ciołko z "Projektu Ursynów" oraz Maciej Antosiuk - też z PU - nadzorowali Budżet Partycypacyjny. Dlaczego te dwie osoby są teraz oburzone, skoro dopuściły projekt do fazy głosowania? - pytał radny Paweł Lenarczyk.
Radna Ewa Cygańska dolewała oliwy do ognia. - Mamy powtórkę z rozrywki. Projekt Ursynów postanowił zaktywizować Państwa i dopiero po głosowaniu zastanawiać się co zrobić. A wszyscy z PU zasiadali w gronach związanych z Budżetem! - mówiła radna.
- Proszę burmistrza, by ten projekt nie został wyrzucony do kosza. Mam nadzieję, że to spotkanie to konsultacje a nie chęć zablokowania idei Budżetu Partcyypacyjnego - apelował Piotr Skubiszewski, były radny.
- Nas polityka nie interesuje! Bicie piany! - komentowali zezłoszczeni mieszkańcy, przeciwnicy pasów rowerowych i zwężenia ulic.
- To co mogę obiecać: na pewno będziemy się starać, aby projekt w takiej formie nie został zrealizowany - mówił Kamil Orzeł, radny Projektu Ursynów, zbierając oklaski.
- Nic bez mieszkańców. Możemy poprawić bezpieczeństwo w inny sposób - dodawał burmistrz Kempa i zapowiedział, że po styczniowym spacerze, w lutym, jeszcze przed feriami dzielnica zaprezentuje mieszkańcom kilka wersji nowych projektów poprawy bezpieczeństwa na Bartóka i Jastrzębowskiego.
Jeszcze przed spotkaniem o komentarz do pomysłu jego organizacji poprosiliśmy Radosława Wałkuskiego, autora projektu zmian na ursynowskich ulicach.
- Dążenie przez "Projekt Ursynów" do zatrzymania projektu do budżetu partycypacyjnego jest bardzo szkodliwe i nieuczciwe. Przypomnijmy, że projekt do budżetu partycypacyjnego przeszedł weryfikację formalną a następnie został wybrany w powszechnym głosowaniu przez mieszkańców. Również konkretny projekt organizacji ruchu, który jest realizacją tego projektu został zatwierdzony przez inżyniera ruchu - mówi autor projektu.
- Warto zwrócić uwagę, że okoliczni mieszkańcy już wcześniej apelowali o zmiany na ul. Bartoka, w szczególności zastosowanie uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Z większością ich postulatów się zgadzam - dodaje Wałkuski.
Szczegółowo o projektach zmian na Bartóka oraz Jastrzębowskiego piszemy w osobnym artykułach: tutaj i tutaj.
[ZT]7162[/ZT]
[ZT]7427[/ZT]
[ZT]7948[/ZT]
[ZT]6863[/ZT]
[ZT]5794[/ZT]
[ZT]3226[/ZT]
aa23:25, 15.12.2016
Za klasykiem kiedys mielismy durnia za prezydenta,a teraz mamy ... za burmistrza i spolecznikow ciemniakow, wielbicieli rowerow,, Walkuski, Skubisz. i Lenarczyki leczcie sie na nogi bo na reszte jest za pozno 23:25, 15.12.2016
jan23:34, 15.12.2016
Polityczna hucpa PU. Żenada. 23:34, 15.12.2016
Anna23:41, 15.12.2016
Głosowałam na ten projekt. Zupełnie nie rozumiem, o co chodzi ludziom. Przecież ten projekt ma poprawić bezpieczeństwo. Oczywiście można poprawić niektóre rzeczy, ale powinien zostać zrealizowany. Jestem wdzięczna Panom Lenarczykowi i Skubiszewskiemu za konstruktywne wypowiedzi. Najłatwiej być przeciw. 23:41, 15.12.2016
facepalm09:00, 16.12.2016
poprawi bezpieczeństwo? To takie piękne słowo... Będzie bezpieczniej bo będzie wąsko? Najbezpieczniej to by było jakby w ogóle zlikwidować ruch kołowy i wszędzie chodzić na piechotę. Trzeba umieć wyważyć bezpieczeństwo, komfort i przepustowość. 09:00, 16.12.2016
Kiki15:01, 16.12.2016
Pani Anno, wcale nie jest najłatwiej być przeciw, tylko za tym przeciw stoi masa argumentów. Gdzieś przeczytałam trafny komentarz, może w ogóle zrobić tylko jeden pas ruchu z ruchem ...wahadłowym. Nie mogę się nadziwić, jak można nie mieć wyobraźni, aby zwężać ulice, kiedyś tak perspektywicznie zaplanowane i wykonane. 15:01, 16.12.2016
bozon18:24, 16.12.2016
@facepalm, jakbyś wysiadł czasem z auta i przeszedł się po Cynamonową to zrozumiałbyś o czym pisze pani Anna :) @Kiki w Polsce nie da się aktywizować ludzi za czymś, jedyne co wychodzi to przeciwko. Czytając to co piszesz widać, że nie masz za bardzo pojęcia jak był planowany ruch na Ursynowie :/ 18:24, 16.12.2016
adamm22:42, 16.12.2016
Anna: nikt nie podważa tego czy ten projekt popierasz czy nie. Problem polega na tym że on niewiele zmienia w kwestii bezpieczeństwa pieszych... A co do Panów Lenarczyka i Skubiszewskiego - spotkanie nie było od tego aby wytykać kto za co odpowiada bo to akurat wszyscy wiedzą ale po to aby dyskutować o bublu jaki funduje garstka rowerzystow. Przez takich jak oni nie mogli wypowiedzieć się mieszkańcy!!! Jeżeli mają ochotę pokazać jacy to oni są wspaniali to niech sami zajmą się tym tematem albo niech nie przychodzą i nie przeszkadzają. 22:42, 16.12.2016
kiki01:22, 17.12.2016
Bozon, nie mam "pojęcia jak był planowany ruch na Ursynowie? ... być może, ale doskonale wiem, jak się w tym ruchu poruszać!, zresztą od długich lat, więc kiepski tu przywołałeś argument. Fakt, nigdy nie bawiłam się w politykę, którą się po prostu ..brzydzę! 01:22, 17.12.2016
Wojtek23:52, 15.12.2016
'To co mogę obiecać: na pewno będziemy się starać, aby projekt w takiej formie nie został zrealizowany - mówił Kamil Orzeł, radny Projektu Ursynów, zbierając oklaski.'
Ludzie. To On i jego najbliżsi współpracownicy jak Maciej Antosiuk puścili wielkiego, śmierdzącego bąka, każą Wam to wąchać i obiecują dbać o czyste powietrze. Myślcie trochę 23:52, 15.12.2016
kiki14:55, 16.12.2016
Nie wiem, być może, ale to nie zmienia faktu, aby mieszkańcy, którym chce się pogorszyć infrastrukturę mieli siedzieć cicho. Polityka jak widać toczy się swoim kołem, jest obrzydliwa, ale to realni mieszkańcy dostają po tyłku przez takie projekty. Dla mnie jest winny ten, który złożył ten projekt, owszem również ci, którzy go przepuścili, tylko o ile wiem, tak zostały zaprogramowane procedury, że podobno nie mogli go odrzucić.... . W każdym razie warto się teraz temu przeciwstawić, a na pewno wszyscy będziemy "bardziej douczeni" w tym temacie przy kolejnych wyborach samorządowych. 14:55, 16.12.2016
Maciek18:12, 16.12.2016
To po co nam urzędnicy? Za rok Wałkuski złoży projekt aby zamienić KEN na deptak i co wtedy? I kto tu dał d...py? 18:12, 16.12.2016
bozon18:30, 16.12.2016
@kiki masz rację, mieszkańcy nie powinni siedzieć cicho, powinni interesować się swoją okolicą i walczyć o swoje prawa. Przypomnę Ci tylko, że projekt został wybrany przez - mieszkańców - w głosowaniu w budżecie partycypacyjnym, czyli takim ogólnodostępnym narzędziu obywatelskim, które umożliwiało każdemu złożyć jakikolwiek projekt. Prośba do Ciebie - możesz napisać skąd wiesz, że "ci, którzy go przepuścili, tylko o ile wiem, tak zostały zaprogramowane procedury, że podobno nie mogli go odrzucić.... . " ??? Ktoś nieźle Cię zrobił w balona :/ A właśnie niestety w tym sedno sprawy, że tacy ludzie jak Antosiuk czy Orzeł wykorzystują ludzką niewiedzę. Nawet jeśli rzeczywiście tak jest jak napisałaś (chociaż to nie jest prawda), że nie mogli go odrzucić - to mogli przynajmniej podnieść larum w odpowiednim czasie, czyli np. rok temu, zwłaszcza, że wiedzą o założeniach projektu od jakiś 2 lat... 18:30, 16.12.2016
bozon18:48, 16.12.2016
@Maciek urzędnicy mogą weryfikować negatywnie złożone projekty, z czego skrzętnie korzystają. W ostatniej edycji jeśli dobrze pamiętam ponad 70 projektów zostało uwalonych. 18:48, 16.12.2016
adamm19:03, 16.12.2016
Bozon: ale mieszkańcy protestowali już na samym początku ale rządzący mieli to głęboko w d... dopiero jak ludzie ruszyli Stryjeńskich a teraz budzą się po cynamonowej i Dereniowej to urząd zaczyna słuchać. Dodatkowo na budżet głosował nie tylko ursynow 19:03, 16.12.2016
qwertyy21:45, 16.12.2016
Bozon, idąc Twoim tropem myślenia. Przypomnę Ci, że naród wybrał PIS. No to skąd i dlaczego te KODy, blokowanie sejmu, TK?
No wytłumacz nam pls. skąd te wszystkie protesty przeciwko kaczorowi? Przecież PISowcy zostali wybrani w demokratycznych wyborach, czyli, jak to ładnie nazwałeś, takim ogólnodostępnym narzędziu, które chyba umożliwia każdemu zagłosować, prawda? 21:45, 16.12.2016
bozon22:10, 16.12.2016
@adamm w jaki sposób protestowali na początku? To raz, a dwa, Ursynów, nie ursynów. @qwertyy ale o czym Ty do mnie piszesz? :) Mam Ci tłumaczyć na czym polega polska rzeczywistość polityczna? PiS wygrał w demokratycznych wyborach, kończy dzieło psucia TK, które rozpoczęło PO, a KOD i reszta protestuje, bo chce z powrotem do korytka. Ja nie uważam, że nie można protestować, mało tego namawiam do protestów i aktywności obywatelskiej - podkreśliłem jedynie, że projekt został wybrany w ramach demokratycznego narzędzia, to nie jest żaden spisek lobby rowerowego. To jest decyzja mieszkańców, co prawda małej liczby mieszkańców, ale to już zupełnie osobny temat. 22:10, 16.12.2016
stokłos23:30, 16.12.2016
@qwerty idąc twoim tropem - PIS rządzi, czy Ci się to podoba, czy nie i ma przywilej i obowiązek rządzić.
Analogicznie realizacja projektu jest obowiązkiem zarządu dzielnicy, czy Ci się to podoba, czy nie
23:30, 16.12.2016
adamm00:03, 17.12.2016
Stokłos: OK ale do kwoty wpisanej do BP lub zbliżonej a nie takiej która przekroczy budżet 3 krotnie!!! Projekt kosztował już 1,4mln zamiast 700.000 a nawet 50% nie zostało zrealizowane. Poza tym projekt zakładał realizację w 2016 - nie zrobili to dlaczego maja to robić w 2017?? 00:03, 17.12.2016
qwertyy00:11, 17.12.2016
Stokłosa, wytłumacz mi te protesty pod sejmem teraz.
To czy ja mieszkając tu od ponad 37 już lat mogę protestować przeciw BP, czy mam kłaść uszy po sobie padajac na kolana przed geniuszem wizjonerstwa naszego ursynowskiego Mesjasza! A wyroki BP są niepodważalne? 00:11, 17.12.2016
adamm00:45, 17.12.2016
Bozon vel Wałkuski: literówki się czepiasz? Kolejny merytoryczny argument? Zachęcasz do protestów i aktywności - no to ją masz... 00:45, 17.12.2016
Kiki01:17, 17.12.2016
Bozon, przecież dobrze wiesz, że politycy zamieścili sobie alibi w tzw. strategii rozwoju Warszawy z 2009 r. ...., tak więc Ursynów jest tylko częścią tej całej "układanki"! 01:17, 17.12.2016
bozon16:39, 19.12.2016
Za dużo filmów się naoglądaliscie moi kochani intelektualiści z pupu :) 16:39, 19.12.2016
Jarzębina00:12, 16.12.2016
Zastanawiam się panie Kempa ile jeszcze da się pan tym dzieciom z Projektu Ursynów wodzić za nos? Lenarczyk ma całkowitą rację. Jakim prawem protestuje Ciołko i Antosiuk skoro to Oni są odpowiedzialni za obecny wygląd tego projektu? 00:12, 16.12.2016
Zaraz Zaraz00:27, 16.12.2016
Czy ja dobrze rozumiem, Projekt Ursynów przepuścił w BP te wszystkie projekty zwężania ursynowskich ulic a teraz wzywa do oprotestowania swojej własnej decyzji? Czy ktoś tu robi sobie żarty z mieszkańców Ursynowa? 00:27, 16.12.2016
Jacek08:20, 16.12.2016
Tak właśnie tak tak. Mało tego, wszyscy z Projekt Ursynów szli do wyborów z ramienia IMU z hasłem na ustach,że zwężą te ulice. A teraz są przeciw. Czemu? Żeby zbić kapitał na ciemnogrodzie 08:20, 16.12.2016
Kiki15:29, 16.12.2016
Na polityczne rozliczenie przyjdzie pewnie czas w czasie wyborów, a teraz jest realny problem pt. projekty, które z Ursynowa chcę zrobić zaścianki. 15:29, 16.12.2016
dv2418:09, 16.12.2016
Źle rozumiesz. PU jako stowarzyszenie nie miał nic wspólnego z BP i tymi projektami. A że poszczególne osoby może nawet zmieniły zdanie - zdarza się. Ostatecznie 'rodzinni" radni Lenarczykowie i b. radny i b. wiceburmistrz p. Skubiszewski też ostatnio zmienili poglądy i opuścili opozycyjne stowarzyszenie którym współkierowali. Życie. 18:09, 16.12.2016
bozon18:31, 16.12.2016
@Kiki nie lubię tego argumentu, ale serio pojedź na zachód i zobacz jakie tam są dopiero zaścianki! :D 18:31, 16.12.2016
bozon18:53, 16.12.2016
@dv24 - panie Bogusławie Lasocki jak pan możesz tak ordynarnie kłamać??? PU jako stowarzyszenie nic nie miało wspólnego z BP i tymi projektami??? Wiceburmistrz dzielnicy nadzorujący budżet partycypacyjny - Łukasz Ciołko - jest jednocześnie wiceprezesem zarządu PU, a sekretarzem zarządu PU, jest Maciej Antosiuk, który był przewodniczącym dzielnicowego zespołu ds BP, kiedy ten projekt został wybrany do realizacji!!!! Przestańcie z ludzi robić idiotów! 18:53, 16.12.2016
adamm18:53, 16.12.2016
Bozon: a jak inaczej nazwiesz trwonienie pieniędzy dla wąskiej grupy osób zamiast ogółu? Mowa o pasach rowerowych i drogach rowerowych zlokalizowanych poza jezdnią. Dodatkowo jeśli porównujesz rozwiązania z innych krajów to porównaj na zasadzie wielkość danego miasta do wielkości Ursynowa jako dzielnicy. 18:53, 16.12.2016
qwertyy19:40, 16.12.2016
Oczywiście bozon. Miło poznać kolejnego światowca na forum.
Przecież wiadomo, że na całym zachodzie ulice są jednopasmowe, o szerokości 3 metrów, z trawnikami między jezdniami o szerokości 4,5 metra. A rowerzysta jedzie między autobusem (który ma ze 2,5 metra szerokości) a zaparkowanymi samochodami. Wszyscy naciskani przez jadąca za nimi straż pożarną czy karetkę na sygnale. No bajka po prostu, raj upragniony. 19:40, 16.12.2016
bozon22:14, 16.12.2016
@qwertyy zaznaczyłem pisząc "nie lubię" tego argumentu, że zachód, zaścianki i tak dalej to nie jest merytoryczna rozmowa. Tak samo jak twoja argumentacja ad absurdum też nie jest zbyt mądra, ale pewnie jesteś dumny z siebie, że błysnąłeś inteligentnym żartem :D Wybacz, ale daruje sobie rozmowę na tym poziomie. 22:14, 16.12.2016
adamm00:00, 17.12.2016
Qwertyy: Bozon to Wałkuski wiec nie ma co podejmować polemiki. Wszedł trollowac nic więcej - żadnych argumentów gość nie ma tylko widzi że "przemeblowanie" to sobie najwyżej w domu zrobi więc zaczyna się rzucać:) 00:00, 17.12.2016
qwertyy00:06, 17.12.2016
Ależ dlaczego ad absurdum? Przecież non stop tu Radku czytam o Paryżu, Berlinie, Sztokholmie. Chętnie się doksztalce. I moze wymienię doświadczenia, bo może ja też mam jakieś?;) Ot tak zagajam tylko, bo co jakiś rowerzysta z zielonego mazowsza tu się wypowiada, to gdzie on nie był i czego nie widział. No to pogadamy o tym, co widzieliśmy... 00:06, 17.12.2016
adamm00:25, 17.12.2016
Qwertyy: podczas tej rozmowy co najwyżej doświadczysz wspaniałego monologu P. Radka który Ci przedstawi cudowną wizję Ursynowa w której nawet Twoja Babcia lat 87 śmiga rowerem po rowerostradzie a ulice zostały zamienione w zieleńce:) bo tak widział gdzieś tam i to jest takie zajefajne:) nie bedziesz na pewno żałował tych zmian bo Twój dojazd do pracy wydłuży się tylko nieznacznie - o jakieś 1,5 godziny z samego rana bo najbliższy autobus będzie na ulicy puławskiej. Ale zaraz przecież mamy metro bym zapomniał - wsiądziesz jak na ursusie w skmke przy 3-4 pociągu. Ale pamiętaj - bedziesz szczęśliwy Buahahaha:) 00:25, 17.12.2016
Kiki01:12, 17.12.2016
Bozon, dla Twojej informacji zjechałam już całą Europę, część Afryki, Stany PN i Kanadę, więc proszę nie pouczaj mnie o zaściankowości, bo najwyraźniej nie wiesz, o czy mówisz/piszesz ...mitomanie. 01:12, 17.12.2016
qwertyy01:25, 17.12.2016
Adamm, eee tam rowerostrady. Moja babcia miała sen. Widziała deptak.. Wspominała coś o KENie..;) 01:25, 17.12.2016
bozon16:40, 19.12.2016
Nie ma sensu z Wami dyskutować na takim poziomie, więcej pożytku dla Ursynowa będzie jak dywan wytrzepię na święta. 16:40, 19.12.2016
stefan20:17, 19.12.2016
~ bozon Wytrzep też co innego, może ochłoniesz 20:17, 19.12.2016
bozon15:07, 20.12.2016
Niesmaczna jesteś bando homofobów z pupu :P 15:07, 20.12.2016
adamm18:55, 20.12.2016
Bozon: to idź trzep i przy okazji wymaluj sobie pasy rowerowe z kuchni do salonu...dyskutować to można z kimś kto ma jakiekolwiek argumenty a Tobie ich brak 18:55, 20.12.2016
bozon19:32, 20.12.2016
Czuję się pokonany. Ilość prostackich populizmów, które przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza i używasz jako argumentów jest porażająca. Well done Kamil. 19:32, 20.12.2016
Lolek01:09, 16.12.2016
Żenada. Wielokrotna żenada. Żenujące są przyjezdne młokosy z PU, które bez żadnego zażenowania wciskają ludowi głupoty. Żenujący jest Orzeł, który usiłuje zbijać swój prawicowy kapitał polityczny na lepperiadzie. Wreszcie żenujący jest Kempa, który to wszystko toleruje. Żenujący są też okoliczni mieszkańcy (jeśli to oni byli na spotkaniu, a nie aktywiści PU), że mając okazję poprawy jakości dróg w swojej okolicy (bezpieczeństwo, zieleń, infrastruktura rowerowa), protestują, bo potrzebują autostrady, choć samochodów na tych ulicach tyle, co kot napłakał. Żenujący jest też strażak, który protestuje przeciwko ucywilizowaniu dwóch ulic, a jakoś nie słychać, aby walczył tak zażarcie o przejezdność dziesiątków kompletnie poblokowanych samochodami uliczek osiedlowych na całym Ursynowie, w tym również w okolicy Bartoka i Jastrzębowskiego. 01:09, 16.12.2016
stefan09:21, 16.12.2016
No widzisz -wszyscy naokoło są żenujący. Tylko wy -pedałowi Mesjasze, niesiecie kaganek światłości ursynowskiej , niewdzięcznej ciemnocie :-) 09:21, 16.12.2016
elfw09:36, 16.12.2016
Ja tych ludzi nie znam, natomiast wskażę pewne sprzeczności: jeżeli samochodów na tych ulicach prawie nie ma (z czym się nie zgadzam), to słaby jest argument bezpieczeństwa, bo przy małym ruchu łatwo przejść przez ulicę. Jeżeli problemem są poblokowane uliczki (z czym się zgadzam), to dlaczego mam chwalić projekt, którego jednym ze skutków ma być zmniejszenie legalnych miejsc parkingowych przy większej ulicy, czyli jeszcze więcej samochodów w uliczkach osiedla. Poza tym demagogia: jeżeli strażak krytykuje jedno i milczy o drugim, to wcale nie znaczy że to pierwsze jest w porządku. 09:36, 16.12.2016
Lolek10:45, 16.12.2016
elfw - argument bezpieczeństwa jest jak najbardziej zasadny na zbyt szerokich ulicach z niewielkim ruchem, pusta ulica (a nawet dwa pasy w jednym kierunku) zachęca do rozpędzenia się i wówczas jest niebezpiecznie dla pieszych. W takiej sytuacji nie musi być duży ruch, wystarczy jeden wariat za kierownicą. 10:45, 16.12.2016
elfw14:25, 16.12.2016
Jak już sprowadzamy rzecz do skrajności, dlaczego "wariat" ma akurat rozjechać pieszego na przejściu, a nie rowerzystę jadącego wymalowanym pasem? Wariat może też wpaść na chodnik, na przystanek autobusowy. Jest to bardziej prawdopodobne przy zwężonej jezdni. Owszem, obawiamy się wariatów. Dlatego są światła, progi zwalniające. Natomiast czym innym jest zwężanie całych kilometrów ulic. 14:25, 16.12.2016
Kiki14:49, 16.12.2016
Lolek, na siłę chcesz bronić racji projektodawców. Wypowiedź pana strażaka była merytoryczna i jak najbardziej zasadna, zwłaszcza, że przy przebudowie tego typu ulic, nikt nie konsultował z nimi tej przebudowy (akurat nie ma takiego wymogu), a szkoda. Czasami warto mądrego posłuchać, niż z głupim brnąć dalej. Jeśli dla Ciebie byli "żenujący" mieszkańcy, to kim Ty jesteś? Każdy z łatwością odpowie sobie na to pytanie. I jeszcze jedno zawsze na ulicę może wybiec pieszy, ale powinno to być piętnowane, że robi to na własną odpowiedzialność, a nie że kierowca ma być jasnowidzem i czaić się swoim samochodem, że mu pieszy wtargnie i nie ma tu żadnej zasady, czy jest droga szeroka, czy wąska. 14:49, 16.12.2016
bolek14:58, 16.12.2016
Proponuję zakazać sprzedaży noży w sklepach. W takiej sytuacji wystarczy jeden wariat, żeby kogoś pochlastać na ulicy, nawet nie musi być na niej duży ruch. 14:58, 16.12.2016
dv2418:01, 16.12.2016
tylko ten ~Lolek - jedyny sprawiedliwy, hurrrraaaaaa!!!!!!! 18:01, 16.12.2016
adamm18:29, 16.12.2016
Lolek: byłeś na spotkaniu i słyszałeś co mówił strażak? Nie byłeś bo byś tych bzdur nie pisał chyba że po prostu lubisz robić z siebie durnia. Dla Twojej i innych wiadomości - straż pożarna rozpoczęła omawianie tematu od osiedlowych zakorkowanych uliczek pozostawianych samochodami aby zwrócić uwagę na problem jaki ich spotyka w codziennej pracy. Na finał pokazali dopiero jak autem OSOBOWYM na SYGNALE nie są w stanie przejechać taką Cynamonową. Nie wspominając o zjeździe z Dereniowej a wręcz jego braku w osiedle przez nową wysepkę... 18:29, 16.12.2016
bozon18:35, 16.12.2016
Lolek ma rację, cała ta sytuacja jest żenująca :/ Tak samo jak poziom wypowiedzi młodych ludzi z projektu ursynów. Wypowiedź strażaka należy wziąć pod uwagę, z poprawką, że była to jego prywatna opinia, a nie oficjalne stanowisko straży pożarnej. Jeśli jest takie oficjalne stanowisko, które sugeruje jakieś konkretne poprawki/rozwiązania to powinny zostać wziętę pod uwagę przy reorganizacji tych ulic. 18:35, 16.12.2016
adamm18:46, 16.12.2016
Bozon: to dlaczego urząd dzielnicy podczas uzgadniania projektu nie poprosi o taką opinie? Oprócz tego że nie ma obowiązku to może wyjść z inicjatywą... jednocześnie dlaczego uważasz że nie jest to stanowisko straży pożarnej? Musisz to mieć na piśmie? 18:46, 16.12.2016
bozon18:58, 16.12.2016
@adamm nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pierwsze pytanie. Nie wiem czy taki jest wymóg formalno-prawny, ale na pewno taka opinia byłaby cenna. Mogę domniemywać, że dlatego mogło to zostać niedopilnowane, bo urzędem dzielnicy kierują tak niekompetentne osoby jak Łukasz Ciołko. Co do Twojego drugiego pytania, to dlatego tego nie wiem, że nie jest to zaznaczone w tekście, który komentuje. PS w naszym zbiurokratyzowanym państwie niestety takie rzeczy muszą być na piśmie, żaden urzędnik nie podejmie decyzji w oparciu o słowa strażaka na spotkaniu jakieś marginalnej, populistycznej grupki :/ 18:58, 16.12.2016
adamm21:18, 16.12.2016
Bozon: psp opiniuje budynki itp do dróg nie ma nic chyba że są to drogi ppoż to muszą spełnić ich wymagania. Jak na razie promienie skrętu dla wszystkich ulic były zachowane zgodnie z przepisami a na chwilę obecną już tak nie jest... wszyscy rowerzyści powołują się tylko na zasady organizacji ruchu a żaden z nich nie ma prawdopodobnie uprawnień budowlanych bo wiedziałby że drogi muszą spełniać warunki techniczne dotyczące dróg publicznych jak i wymienione powyżej dla dróg ppoż. Nie wspominam o trójkątach widoczności na zjazdach... 21:18, 16.12.2016
qwertyy00:53, 17.12.2016
"..młodych ludzi z projektu ursynów..." Chyba chciałeś bozon powiedzieć "z Projektu Ursynów", jeśli już, panie czepialski;)) 00:53, 17.12.2016
bozon16:44, 19.12.2016
@qwertyy intencjonalnie tak napisałem, bo nie mam szacunku do kłamców i populistów z projektu ursynów. 16:44, 19.12.2016
Zbyszek 08:02, 16.12.2016
Nie mam nic przeciwko rowerom. Trzeba opracować i zrealizować sieć ścieżek rowerowych, spójną i ciągłą. Ale żeby zamykać i zwężać przelotowe ulice? Przeprazzam, ale to jest bez sensu. Poprawić bezpieczeństwo pieszych przez doświetlenie przejść, ewentualnie wprowadzenie garbów w okolicy szkół, poprawę widoczności poboczy przed przejściami, zatoki przystankowe. I jeszcze zmniejszenie ilości miejsc parkingowych i obniżenie ich bezpieczeństwa. Dlaczego autorzy projektu tak nas nie lubią? 08:02, 16.12.2016
Ali08:10, 16.12.2016
Zwerzanie ulic do jednego pasa to jakis chory pomysł a szczególnie na Dereniowej tam już tworzą się korki a co będzie jak spadnie śnieg. 08:10, 16.12.2016
facepalm08:57, 16.12.2016
pasy rowerowe są super, ale nie kosztem ulic, jeśli dzielnica ma się rozwijać. Jak będziecie zwężali ulice za kilka lat znowu będzie trzeba wydawać pieniądze żeby je poszerzać. Trasy rowerowe powinny być obok, oddzielone pasem zieleni od chodnika. Ursynwó nie jest amsterdamem z tysiącem kanałów żebyśmy wypychali ludzi z samochodów. Zamiast wąskich ulic tak jak oni mamy szerokie, to komu przychodzi do głowy żeby je zwężać?? 08:57, 16.12.2016
Marta13:01, 16.12.2016
Ursynów Północny lepiej niech się już nie rozwija. :) 13:01, 16.12.2016
artkry09:27, 16.12.2016
Relacja nie obejmuje najbardziej skandalicznej informacji na spotkaniu, która wzburzyła mieszkańców i była szeroko komentowana również po jego zakończeniu - otóż realizację projektu (na który głosowali ludzie) oszacowano na 752 tys. zł - tymczasem zgodnie ze słowami Burmistrza już pochłonął ok. 1,2 miliona i to jeszcze bez przebudowy Bartoka i Jastrzębowskiego!!! Kto za to wszystko płaci? To idzie z naszych, publicznych pieniędzy które powinny być przeznaczone np. na rozbudowę szkół. To jedno wielkie OSZUSTWO.
Jak realizacja przekracza założony budżet to należy zrezygnować z dalszych etapów projektu, albo autor projektu z BP niech sam dokłada różnicę. Zarząd Ursynowa powinien odpowiedzieć za tą skandaliczne przekroczenie budżetu. Wstydźcie się! 09:27, 16.12.2016
stefan10:11, 16.12.2016
Małe sprostowanie - pochłonął już (wg. Kempy) 1.4 mln. 10:11, 16.12.2016
xyz10:33, 16.12.2016
a może urzędnik, który to szacował i akceptował niech dopłaci - gdzie odpowiedzialność urzędu i burmistrza ?? 10:33, 16.12.2016
Lolek10:42, 16.12.2016
Koszt projektu szacował urząd dzielnicy pod nadzorem gwiazdorów lokalnej sceny politycznej Kempy i Ciołko. Zatem różnicę niech dopłacają urzędnicy, którzy niedoszacowali projekt - ich podpisy na pewno znajdują się pod jakimiś dokumentami. 10:42, 16.12.2016
adamm17:59, 16.12.2016
Lolek: projekt szacował Wałkuski jako projektodawca...wiec jak mówisz niech dopłaci... ale sam z własnych pieniędzy bo z moich ja się nie zgadzam. 17:59, 16.12.2016
adamm18:06, 16.12.2016
Artkry: 1,4 miliona bez bartoka, jastrzebowskiego i połowy DERENIOWEJ!!! A burmistrz dalej brnie w dokończenie tego odcinka chociaż połowa Dereniowej kosztowała 700.000pln!!! Reasumując dokończą Dereniowa i już 2,1miliona zamiast 700.000... 18:06, 16.12.2016
bozon18:40, 16.12.2016
Wałkuski ma płacić za to, że Urząd źle mu podpowiedział na ile ma wycenić projekt, który zgłasza??? Co się z Wami dzieje ludzie. Przeczytajcie najpierw o co chodzi w budżecie partycypacyjnym, dowiedzcie się jak wygląda praktyka a później dzielcie się ze światem swoimi opiniami. Zwykły mieszkaniec składający projekt, nie ma wiedzy ani narzędzi, żeby oszacować ile projekt może kosztować. I tu właśnie pojawia się rola urzędników - więc jeśli już ktokolwiek ma odpowiadać, za to że projekt okazał się w rzeczywistości droższy niż na papierze to w pierwszej kolejności urzędnicy dzielnicy Ursynów oraz ich zwierzchnicy, czyli odpowiedzialny za inwestycje burmistrz Robert Kempa oraz odpowiedzialny za nadzór nad budżetem partycypacyjnym - Łukasz Ciołko. 18:40, 16.12.2016
adamm21:09, 16.12.2016
Bozon: jeżeli Wałkuski nie ma wiedzy ile kosztuje pas rowerowy i ile droga rowerowa to się chyba z księżyca urwałeś. Ja rozumiem że projekt zgłasza człowiek który chce postawić sobie ławkę pod blokiem to może nie znać kosztów realizacji ale nie on. Nie wiem czy wiesz ale projekt nie może przekroczyć 10% kwoty budżetu przyznanego na dzielnicę. Kwota zbliżona? Zbieg okoliczności? 21:09, 16.12.2016
adamm21:11, 16.12.2016
Bozon: zapomniałem dopisać - tak ma zapłacić bo ja się nie zgadzam aby moje podatki były przeznaczone na cele które nie służą dobru ogółu a do tego został stworzony BP. 21:11, 16.12.2016
bozon16:45, 19.12.2016
Trudno mi wejść na taki durny poziom dyskusji, wybacz adamm 16:45, 19.12.2016
bozon19:26, 20.12.2016
Jedynie tępota adwersarzy. 19:26, 20.12.2016
adamm22:22, 20.12.2016
Bozon: już ci pisaliśmy aby dyskutować trzeba mieć argumenty a tobie ich brakuje 22:22, 20.12.2016
xyz09:34, 16.12.2016
PO i PU osiągnęło mistrzostw w robieniu ludziom wody z mózgu. Kempa z Orłem w iście Goebbelsowskim stylu konfliktują mieszkańców, bo najłatwiej jest tak wyciąć konkurencję oraz później prosto rządzić bandą ogłupiałych baranów. Jest mi smutno, bo poziom ogłupienia osiągnął taki szczyt, że nawet mieszkańcy nie widzą, że Panowie najpierw pośrednio są twórcami jakiejś koncepcji, a następnie ją sami oprotestowują. A już przemądrzała mina Antosiuka, który wygląda jakby wszelkie rozumy zjadł bezcenna. Popracuj człowieku nad mimiką ! 09:34, 16.12.2016
dv2417:59, 16.12.2016
inwektywy, oceny, a może jakieś argumenty merytoryczne?
17:59, 16.12.2016
bozon19:01, 16.12.2016
To nie są inwektywy panie Bogusławie, niestety to co opisuje xyz to szczera prawda. Pan niestety panie Bogusławie nie jest lepszy od swoich młodszych kolegów w robieniu ludziom wody z mózgu. Dalej będzie pan brnął w te kłamstwa, że projekt ursynów nie ma nic wspólnego z budżetem partycypacyjnym? Czy odszczeka pan i grzecznie przeprosi? 19:01, 16.12.2016
elfw09:51, 16.12.2016
Drodzy zwolennicy projektu, chyba czas przyznać, że chcieliście dobrze, a wyszło jak zwykle. Miało być bezpiecznie, a przedstawiciel straży pożarnej twierdzi że zrobiło się całkiem odwrotnie. Mam nadzieję, że jest on dla was autorytetem w dziedzinie bezpieczeństwa, o którym tak dużo i chętnie piszecie. Czy może jednak uważacie, że na bezpieczeństwie znacie się lepiej od strażaków? :) 09:51, 16.12.2016
stefan10:10, 16.12.2016
Przeczytaj wypowiedź fanatyka poniżej: strażak jest żenujący. Wszyscy są żenujący :-) 10:10, 16.12.2016
Lolek10:35, 16.12.2016
Gdyby strażacy budowali miasta, tto tworzyliby wydzielone pasy tylko dla siebie. To samo z kierowcami pogotowia, policji i dostawców pizzy. Miasta trzeba budować z zachowaniem kompromisu - dla wszystkich. I w tym kierunku idzie projekt zmian zaproponowany przez Wałkuskiego - zmieniane ulice są już nie tylko dla samochodów, ale również dla pieszych i rowerzystów. 10:35, 16.12.2016
elfw13:45, 16.12.2016
@Lolek: ale po co rozmywać temat na dostawców pizzy, pytanie jest takie, kto lepiej zna się na bezpieczeństwie: odpowiedzialne za to służby czy grupa ludzi, których głównym osiągnięciem w życiu jest jazda na rowerze. 13:45, 16.12.2016
adamm17:57, 16.12.2016
Lolek: mam pomysł - zamieszkaj w miejscu gdzie Wałkuski odciął/utrudnił dojazd służb ratowniczych takich jak straż pożarna. Następnie podpal sobie chałupę i czekaj na ich przyjazd... zacznij myśleć perspektywicznie a nie jak gówniarz który widzi tylko koniec swojego nosa (dotyczy to 99,9% rowerzystów!)!!! 17:57, 16.12.2016
Lolek22:51, 16.12.2016
adamm - nie jeżdżę rowerem :-), ale jestem pieszym i kierowcą 22:51, 16.12.2016
adamm23:56, 16.12.2016
Lolek: a ja jeżdżę rowerem z dzieckiem i na pasy rowerowe nie wyjadę. A jeżeli uważasz że na Cynamonowej lub Dereniowej jest bezpieczniej po przebudowie to się grubo mylisz. 23:56, 16.12.2016
dv2423:12, 18.12.2016
~Lolek &Co Nie fikajcie strażakom. Jeśli tylko choć raz wóz bojowy jadący do rzeczywistego pożaru będzie miał problem na ul. Cynamonowej czy ul. Dereniowej, to pójdzie odpowiedni wniosek do Komendy Wojewódzkiej (stołecznej) i wszystkie zbędne przeszkody będą rozpirzone na koszt dzielnicy. To są służby ratownicze. A jeśli ktoś nie rozumie kategorii 'zarządzanie kryzysowe', to niech sobie poczyta jakie w tym obszarze są uprawnienia. HGW już kilka razy musiała się ugiąć - po zalaniu budowanej wówczas stacji metra na Powiślu czy w przypadku tunelu w rejonie Wybrzeża Kościuszkowskiego. Tak jak HGW ze swoimi wytycznymi rowerowymi ma nas gdzieś, także w tym samym miejscu mają rowerzystów służby ratownicze. 23:12, 18.12.2016
xyz11:07, 16.12.2016
Własnym oczom nie wierzę - czy faktycznie Stefanie projekt ten pochłonął już 1,4mln? - zamiast szacowanych przez urzędników w fazie akceptacji projektów 752tyś? Jak dla mnie to cholerna nieudolność lub niegospodarność. Za każde z osobna - Zarząd powinien polecieć i teraz już rozumiem ich obecnosć na tym spotkaniu - bo wygląda na to, że zdają sobie z tego sprawę i oprotestowują własne działania i decyzje. Taczki w dłoń i wywieź SZKODNIKÓW - wróciła nieudolność i niegospodarność za którą poprzednio polecieli. Jak widać ludzie (z PO) się nie zmieniają... 11:07, 16.12.2016
stefan16:36, 16.12.2016
Zacytowałem (dosłownie) wczorajszą deklarację burmistrza Kępy. Wyraźnie powiedział - 1.4 mln. - póki co. 16:36, 16.12.2016
Mętna Woda11:11, 16.12.2016
PO na Ursynowie schodzi na psy. Na sesji próbuje udowodnić, że Przewodnicząca Rady - TJO nie została odwołana, 12 11:11, 16.12.2016
Wyborcy 11:34, 16.12.2016
Sieradz, rozliczymy Cię za tą koalicję z PU. Żeby burmistrz Kempa musiał nadstawiać za tych manipulantów z PU głowę? Jak to możliwe, że daliście jakimś dzieciom zajmować się poważnymi sprawami? Czy nie widzisz jak ci gówniarze manipulują i sprowadzają PO na dno? Przez takie gierki tracimy my wszyscy. 11:34, 16.12.2016
seba11:53, 16.12.2016
Kiedy i gdzie następne zebranie, aby oprotestować te durnoty Wałkuskiego? I co Wałkuski powie na słowa strażaka ?
Odwal Ty się wreszcie człowieku od naszych ulic. W domu przedpokój sobie zwęź i scieżki rowerowe porób, a nie ludzi uszczęsliwiasz na siłę. Już rozwaliłeś dwie ulice, starczy tych szaleństw. 11:53, 16.12.2016
elfw15:20, 16.12.2016
Właściwie jeżeli służba taka jak straż pożarna nie aprobuje zmian, powinno to kończyć dyskusję i skutkować wycofaniem projektu. Nie rozumiem o czym mają być dalsze konsultacje, czy na przykład dwóch studentów na rowerach ma w tej sprawie przegłosować jednego strażaka? 15:20, 16.12.2016
bozon21:56, 16.12.2016
Jeden strażak to nie służba, poza tym jeśli taka rzecz jak zaopiniowanie projektu przez odpowiednie SŁUŻBY nie została dopilnowana to spada to na konto urzędników, a także burmistrza Kempy (PO) nadzorującego inwestycje i wiceburmistrza Łukasza Ciołki (projekt ursynow), który nadzoruje budżet partycypacyjny. 21:56, 16.12.2016
adamm23:54, 16.12.2016
Wałkuski z Nawrockim to nie cały Ursynów idąc tym tokiem rozumowania. Poczytaj przepisy a nie tylko prawo o ruchu drogowym to pogadamy bo zielonego pojęcia nie masz o czym mówisz. 23:54, 16.12.2016
bozon19:25, 20.12.2016
Dobrze, że Ty masz zielone pojęcie o czym mówisz :D 19:25, 20.12.2016
adamm22:21, 20.12.2016
Bozon: akurat mam ale na pewno ty wiesz lepiej spoko jakoś przeżyję. 22:21, 20.12.2016
Marta13:07, 16.12.2016
Nie wiem po co tyle hałasu. Na Jastrzębowskiego i tak jest teraz tylko 1 pas bo na 2 stoją zaparkowane samochody. :)
Mam wrażenie, że niektórzy co tu piszą rzadko zapuszczają się w tą okolicę. 13:07, 16.12.2016
adamm18:02, 16.12.2016
Marta: po zmianach gdzie zaparkujesz auto? Nikomu nie przeszkadza że auta stoją tam gdzie nie powinny. Chodzi o to że nie bedziesz już miała możliwości zostawienia tam auta... 18:02, 16.12.2016
Lubelska brać18:47, 16.12.2016
To prawda, Projekt Ursynów jest z Lublina :) 18:47, 16.12.2016
bozon21:52, 16.12.2016
Tylko część, reszta jest z Białegostoku :) 21:52, 16.12.2016
stokłos23:24, 16.12.2016
@adamm
Parkujące nielegalnie samochody zdecydowanie przeszkadzają. Zmniejszają bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez jezdnię 23:24, 16.12.2016
adamm23:52, 16.12.2016
Stokłos: ok. Jeżeli Tobie jako mieszkańcowi danej ulicy przeszkadzają parkujące tam auta - spoko postawcie B-36+T-24 i dzwońcie na SM niech ściagają auta. 23:52, 16.12.2016
Mętna Waoda13:28, 16.12.2016
Droga redakcjo, czyżby cenzura. Dlaczego mój komentarz został umieszczony tylko w częsci 13:28, 16.12.2016
qwertyy00:39, 17.12.2016
pamiętaj mętna wodo, ostatniego drina zagryzaj zawsze kartą sim;))
ale że tak już w piątek o 13?? zazdrość;)) 00:39, 17.12.2016
adamm18:40, 16.12.2016
Rowerzyści mam pomysł: wybudujcie gdzieś sobie osiedle na obrzeżach Warszawy i tam postawcie zakazy wjazdu samochodem. Mieszkanie będzie mógł kupić tylko "prawdziwy" rowerzysta. Żadnego motłochu i plebsu poruszającego się samochodem.Pilnujcie tego jak oka w głowie aby Ci wszyscy niewdzięczni kierowcy nie zakłócali waszego spokoju. Dodatkowo zamiast chodników i ulic pobudujcie drogi rowerowe i tam sobie mieszkajcie/żyjcie/pracujcie. Z pewnością powodzeniem będzie się cieszył serwis rowerowy... 18:40, 16.12.2016
bozon18:59, 16.12.2016
Argumenty z najwyższej intelektualnej półki :) Czyżbyś adamm był członkiem projektu ursynów? :) 18:59, 16.12.2016
mieszkańcy dzielnicy20:32, 16.12.2016
Argumenty z najwyższej intelektualnej półki. Czyżbyś był Bozon Wałkuskim pod innym nickiem? 20:32, 16.12.2016
adamm21:03, 16.12.2016
Bozon: nie jestem i nie będę. I widzę że nie zrozumiałeś żartu... 21:03, 16.12.2016
bozon21:46, 16.12.2016
Dla mnie bezpieczeństwo pieszych i polityczna gra populistów, która niszczy narzędzie partycypacji obywatelskiej nie jest tematem dla żartów. 21:46, 16.12.2016
adamm23:49, 16.12.2016
Czyli Wałkuski vel bozon w końcu się udziela... zacznij człowieku myśleć o innych a nie widzisz tylko koniec swojego nosa. Jak zaczniesz poprawiać bezpieczeństwo pieszych to pogadamy bo jak na razie po chociażby Dereniowej bezpieczniej przejść się nie da. 23:49, 16.12.2016
stefan23:58, 16.12.2016
~ bozon Nie było zadnej partycypacji obywatelskiej, panie Bozon (Wałkuski?) Tylko wrzutka za plecami mieszkańców, i desant społeczniaków z Zielonego Mazowsza. 23:58, 16.12.2016
bozon16:48, 19.12.2016
Sekta orła gra na rozbicie i obrzydzenie ludziom budżetu obywatelskiego, ale uprzedzam Was drodzy populiści, tak łatwo Wam nie pójdzie z Ursynowem :) 16:48, 19.12.2016
stefan20:14, 19.12.2016
~ bozon Dokładnie, pedalarze, z Ursynowem nie pójdzie wam tak łatwo 20:14, 19.12.2016
bozon15:05, 20.12.2016
"Pedalarze" to jest właśnie ten wysublimowany język tej naszej "inteligencji" białostoccko-lubelskiej. Gratuleejszyn. 15:05, 20.12.2016
adamm18:41, 20.12.2016
Bozon: twój wpis jasno świadczy że masz kompleks że nie jesteś z Warszawy... co Ci winny Białystok i Lubelszczyzna? Jakbyś był Warszawiakiem to byś tych durnot nie pisał. 18:41, 20.12.2016
bozon19:24, 20.12.2016
~ adamm jesteś strasznie marnym psychologiem :) Urodziłem się w Warszawie i mieszkam tu całe życie, a przy okazji uważałem w szkole, więc wiem, że poprawny zapis to - "warszawiakiem", nie Warszawiakiem - ale Ty i Twoi idole, czyli Kami Orzeł i Łukasz Ciołko możecie o tym nie wiedzieć, skoro mieszkacie tutaj od 2-3 lat :) 19:24, 20.12.2016
adamm22:20, 20.12.2016
Bozon: oj chłopie ty naprawdę myślisz że my tu wszyscy jesteśmy jacyś polityczni. Grubo się mylisz. A co do ortografii którą tak skrupulatnie sprawdzasz to wychodzi po raz kolejny z ciebie małomiasteczkowość (nie zapomnij o przecinku który pominąłem i może coś jeszcze). Bym zapomniał: 2-3 lata pfffffff oj dziecko dziecko... 22:20, 20.12.2016
bozon18:46, 16.12.2016
Czytając te komentarze jestem załamany poziomem intelektualnym mieszkańców mojej dzielnicy :/ Jedyne racjonalne argumenty przeciwników reogranizacji tych ulic i poprawy bezpieczeństwa to argumentum ad verecundiam i strata kilku miejsc parkingowych. Mam nadzieję, że w wyniku tej Waszej krótkowzroczności stymulowanej podszeptami populistów nikt przez Was życia ani zdrowia nie straci. 18:46, 16.12.2016
mieszkańcy dzielnicy20:31, 16.12.2016
My mieszkańcy dzielnicy jesteśmy załamani Twoim poziomem intelektualnym. Ty musisz być Wałkuskim pod innym nickiem:))) 20:31, 16.12.2016
adamm20:58, 16.12.2016
Bozon: przyjdź na następne spotkanie to porozmawiamy merytorycznie. Nie ma problemu. Poczytaj również inne wątki na HU i poszukaj m.in. moich argumentów a zrozumiesz że jedynymi którzy nie rozmawiają merytorycznie są rowerzyści - patrz artykuł Wałkuskiego "nie tak się umawialiśmy". Kto tu się na co umawia? Większość z nas którzy protestują przeciwko pasom rowerowym stoi murem za tym aby budować drogi rowerowe (dawniej ścieżki) z których mogą korzystać w szczególności DZIECI jak również jesteśmy za uspokajaniem ruchu ale nie za cenę czegoś co powoduje konflikty i utrudnienia. Podam Ci przykład ulicy Dereniowej - popatrz ilu rowerzystów jeździ pasami a ile dalej chodnikiem? 1 osoba (ta sama) jeździ pasami rowerowymi reszta woli jechać chodnikiem bo chodniki tutaj mają po 4m szerokości i nikt problemu rowerzystom nie robi. Dodatkowo dla Twojej wiadomości urząd wydał kasę na projekt drogi (ścieżki) rowerowej, który w lutym 2015 został zatwierdzony przez inżyniera ruchu, a co zrobił? 20:58, 16.12.2016
adamm21:02, 16.12.2016
Wydali kasę na ponoć tańsze rozwiązanie które de facto wychodzi drożej niż to co było w planach! Ja nie mam zamiaru się dokładać ze swoich podatków na głupotę i krótkowzroczność ludzi którzy nawet nie mieszkają na Ursynowie (patrz Wałkuski). Piszesz że słuchamy populistów, zapytam jakich? Jak na razie życie i zdrowie mogą stracić ludzie którzy mieszkają w blokach do których utrudniony jest dojazd ppoż. lub Ci którzy nie znając przepisów ruchu drogowego jadą pasami rowerowymi... 21:02, 16.12.2016
bozon21:44, 16.12.2016
Właśnie o tym mówiłem. To co piszesz jest idealnym wyrazem tego, że nie macie żadnych merytorycznych argumentów, a co gorsza macie poważne luki w znajomości przepisów polskiego prawa :( 21:44, 16.12.2016
elfw22:05, 16.12.2016
A Pan stosuje argumentum ad personam, po prostu obrażając oponentów. To ja też napiszę, że zwolennicy projektu są jacyś dziwni, bo bezpieczne przejście przez ulicę przekracza ich możliwości. 22:05, 16.12.2016
adamm23:46, 16.12.2016
Bozon masz jakieś argumenty czy jak Lolek durnia z siebie robisz? 23:46, 16.12.2016
Arnuch22:48, 17.12.2016
Straż pożarna nie ma jak dojechać suuuuper bezpiecznie. Ale ty tego i tak nie pojmiesz bo masz klapki fanatyzmu na oczach rowerowy fetyszysto. 22:48, 17.12.2016
bozon16:51, 19.12.2016
Wasza głupota naprawdę robi wrażenie :) 16:51, 19.12.2016
adamm18:38, 20.12.2016
Na pewno nie większe niż Twoja... 18:38, 20.12.2016
bozon19:19, 20.12.2016
Tym komentarzem po raz kolejny udowniłeś, że mam rację :) 19:19, 20.12.2016
adamm22:09, 20.12.2016
Bozon: żyj dalej w tym przekonaniu na tej swojej Białejmęce... 22:09, 20.12.2016
Bezpartyjna20:02, 16.12.2016
Jeśli strażak wypowiadał się oficjalnie jako przedstawiciel PSP i te rozwiązania są naprawdę takie złe to by znaczyło, że Warszawa istnieje tylko teoretycznie. Gdzie są urzędnicy? Co na to HGW i burmistrz Kempa? 20:02, 16.12.2016
Uważny20:28, 16.12.2016
Robert Kempa(Platforma Obywatelska) i Kamil Orzeł (Projekt Ursynów) występują przeciwko Budżetowi Partycypacyjnemu i Hannie Gronkiewicz Waltz kryjąć tym samym niekompetencje wiceburmistrza Łukasza Ciołko i szefa komisji ds Budżetu Partycypacyjnego na Ursynowie Macieja Antosiuka? A to dobre. Tego jeszcze nie grali ;) 20:28, 16.12.2016
stokłos23:22, 16.12.2016
Ludzie opamiętajcie się!
KamilOrzeł to kłamca i populista!
Będąc przewodniczącym zespołu ds Budżetu Partycypacyjnego wyciągał od projektodawców dane kontaktowe by ich spamować przed wyborami.
Razem z Maciejem Antosiukiem weryfikował w zespole BP projekty do realizacji. Nawet do wyborów (jeszcze w IMU) szedł z programem zwężania ulic a teraz mami ludzi
23:22, 16.12.2016
kwejku16:54, 17.12.2016
A co na tym spotkaniu robił PiSowski burmistrz Pragi? Czemu pan z rady nadzorczej Stokłosów się z nim i panem Lenarczykiem obściskiwał? Może redakcjia się przyjrzy tej całej sytuacji? Skandaliczne milczenie oznacza że partycypujecie w procesie manipulacji lokalnej społeczności! 16:54, 17.12.2016
Zbig2820:31, 20.12.2016
Plany przebudowy tej ulicy i awantura z nimi związana to kolejny dowód na wady w oddawaniu głosów na projekty w ramach budżetu partycypacyjnego. Nie może być tak, aby korzystając z internetu głosowali na ściśle lokalne pomysły mieszkańcy odległych dzielnic. Jestem przekonany, że większość z tych, którzy oddali głos na ten bzdurny projekt, nawet nie wie gdzie jest opisywana ulica. To nie pierwszy przypadek, kiedy to śmierdzący "pasztet" będą musieli zjeść ci, którzy go nie zamawiali.
20:31, 20.12.2016
kiki15:03, 16.12.2016
47 14
jakoś bawią mnie te ataki na polityczne przesłanki, ..być może to i prawda, co nie zmienia faktu, że ten projekt zawężania ulic jest ciężarem dla wielu mieszkańców, tym bardziej, że zamachnęli się nie tylko na ulice lokalne, ale chcieli też ruszyć ulicę główną, jaką jest Stryjeńskich. 15:03, 16.12.2016
bozon18:20, 16.12.2016
12 35
Nie być może tylko taka jest prawda. Ciołko i Antosiuk sami weryfikowali projekt Wałkuskiego, sami go dopuścili do głosowania, a teraz próbują manipulować niedoinformowanymi ludźmi. A po drugie to nikt się na nic nie zamachnął. Złożyli projekt jaki uważali za słuszny, każdy miał do tego prawo. 18:20, 16.12.2016
adamm19:10, 16.12.2016
37 0
Bozon: ale wszyscy to wiedzą 19:10, 16.12.2016
bozon22:03, 16.12.2016
1 18
Czytając te komentarze wydaje mi się jednak, że nie wszyscy. Populiści z projektu ursynów rzucili się na to forum i wciskają ludziom kit, a pan Bogusław za te ordynarne kłamstwa dostanie pstryczka w nos jak go spotkam na swojej drodze. 22:03, 16.12.2016
adamm00:05, 17.12.2016
18 1
Panie Wałkuski nerwy puszczają bo projekt padnie? 00:05, 17.12.2016
stefan00:31, 17.12.2016
17 0
~bozon Nie jestem p. Bogusław, ale czy też mógłbym prosić o prztyczka, panie Wałkuski? Tylko ze mną nie pójdzie tak łatwo, jak z Bogusławem :-) 00:31, 17.12.2016
qwertyy00:33, 17.12.2016
18 0
Pan Bogusław dostanie od bozona prztyczka w nos:))))
Wiesz co Bozon, tylko nie zapomnij się też poskarżyć mamie;))
kuźwa, facet, hahahahaha, co za gość, made my day;)))) 00:33, 17.12.2016
adamm00:53, 17.12.2016
16 0
Bozon: weź kolegów - wiesz w grupie siła:) No i pomogą przytrzymać jakbyś sam nie dał rady:) ale żeby było wiesz tak poważnej to chociaż odkręć dodatkowe kółka od rowerka i wyjmij kijek którym Cię rodzice prowadzą:) buehehe dobry jesteś gościu:) 00:53, 17.12.2016
bozon16:36, 19.12.2016
3 10
Drodzy harcerze z projektu pupu. Dementuje te Wasze rewelacje, nie jestem Radosławem Wałkuskim. 16:36, 19.12.2016
adamm18:44, 20.12.2016
8 3
Bozon: kimkolwiek byś nie był to i tak jesteś śmieszno żałosny 18:44, 20.12.2016
bozon19:29, 20.12.2016
2 8
Chyba całą dobę myślałeś nad opowiedzią kochany intelektualisto z projektó pupu :) 19:29, 20.12.2016