Zamknij

Jak pojadą autobusy po zakończeniu budowy POW? Nie wszystkie linie wrócą na stare trasy

11:16, 09.04.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 11:16, 09.04.2021
Skomentuj SK SK

Powrót linii 136 i 503 na dotychczasowe trasy w obu kierunkach, wycofanie 192 z Dereniowej oraz skierowanie 195 aż na Belgradzką. Takie plany ma Zarząd Transportu Miejskiego na komunikację na Ursynowie po zakończeniu budowy POW.

Budowa POW, przynajmniej na powierzchni, dobiega końca. ZTM myśli nad zmianami w komunikacji miejskiej. Chce przywracać dawne trasy autobusów i wprowadzać korekty. Swoje pomysły przedstawiło już dzielnicy. Część z nich spełnia oczekiwania mieszkańców, którzy domagali się lepszej dostępności autobusów.

Co planuje ZTM?

Większość zmian to przywrócenie tras sprzed rozpoczęcia budowy POW. I tak linie 136 i 503 mają wrócić odpowiednio na Cynamonową i Dereniową w obu kierunkach. Autobusy te zawracać będą na rondzie Krahelskiej. Ale dopiero po zakończeniu prac na rondzie, najwcześniej za dwa tygodnie.

Linia 192 zostanie wycofana z Dereniowej, a skierowana na Pileckiego. To nowe rozwiązanie. - Ma ono na celu postulowaną przez mieszkańców poprawę połączenia osiedli w rejonie skrzyżowania Płaskowickiej i Pileckiego ze stacją Metro Imielin - argumentuje ZTM. Przypomnijmy, niedawne zmiany na trasie linii 179 spowodowały, że autobusy te nie dowożą już pasażerów do tej stacji. 192 nie wróci na Lanciego.

Co z linią 195, która od niedawna znów jeździ ulicą Lanciego? Pojedzie Stryjeńskich i zawracać będzie ul. Belgradzką i Lanciego. Dlaczego aż tam?

- Wynika to z wykorzystania już przez linię 503 możliwości postoju na przystanku na Płaskowickiej po zachodniej stronie skrzyżowania z al. KEN, umożliwiającym zawracanie na rondzie Krahelskiej - tłumaczy ZTM. To oznacza, że 195 zostanie wycofana z ul. Cynamonowej, ale przypomnijmy wróci tam dwukierunkowo 136.

Zgodnie z propozycjami ZTM linia 504 nie wróci na dawną trasę. Zamiast skręcić z Dereniowej w Płaskowickiej, a później z alei KEN w Belgradzką, wciąż będzie jeżdzić prosto ulicą Stryjeńskich aż do Wąwozowej i Osiedla Kabaty. Zadowoleni z takiego obrotu mogą być mieszkańcy Wyżyn i zachodniej części Kabat.

Kiedy te propozycje wejdą w życie? Linie 136 i 503 - jak już wspomnieliśmy - zmienią trasę po tym jak rondo Krahelskiej będzie przejezdne dla autobusów. Do maja funkcjonuje ono "tymczasowo" - z wygrodzeniami i zwężeniami. Zmiany zostaną wprowadzone po zakończeniu tych robót. Natomiast pozostałe linie - 192, 195 i 504 pojadą wg nowych rozkładów dopiero po ostatecznym zakończeniu budowy POW i przejęciu przez miasto ulic od wykonawcy. Prawdopodobnie nastąpi to jesienią. Ale wcześniej projekty zmian zaopiniują jeszcze ursynowscy radni.

Schemat nowego układu linii autobusowych - źródło: projekt ZTM

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

SzSz

7 2

Na schemacie nie ma linii 179. Czy to znaczy, że jej nie będzie czy też są na nim umieszczone tylko linie, które zmieniają trasę? 12:18, 09.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AA

9 3

Tylko linie które zmieniają trasę. 12:47, 09.04.2021


reo

NatolińczykNatolińczyk

29 12

Dlaczego mieszkańcy Natolina zostaną pozbawieni trasy 192 stryjeńskich,belgradzką? Kolejny autobus wypada po 504, który jeździł Belgradzką.
Szkoda, że te trasy są ustalane od czapy bez konsultacji zainteresowanych osób( w tej propozycji nie będzie już dojazdu do przychodni na uboczu!!!)
12:43, 09.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NaubocznikNaubocznik

21 16

Akurat 504 bardzo dobrze, ze jedzie prosto stryjenskich do dereniowej, a nie krąży przez cały Natolin. Jeszcze tylko to przewężenie na Stryjeńskich w stronę Płaskowickiej powinni zlikwidowac, zeby były dwa pasy. I tak juz wystarczająco wiecej czasu 504 jedzie na zwężonej Dereniowej niż było kiedyś. 13:56, 09.04.2021


RomanRoman

1 21

Lepiej poszerzyć Stryjeńskich do 3 pasów, bo 2 to za mało. Poza tym zróbmy kładki dla pieszych, bo światła ograniczają przepustowość. 15:18, 09.04.2021


BabalagaBabalaga

5 8

Także pozbawia się osób ze Stryjenskich dojazdu do szkoły, kościoła i parku 09:37, 10.04.2021


JPRDLEJPRDLE

33 16

Grunt, że syfiaste bazarowe fawele zostaną... Kolejny sukces kiempy 14:16, 09.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szary CzłowiekSzary Człowiek

7 2

No proszę, 504 nie wróci na starą trasę...Mieszkam na Kulczyńskiego, do pracy bez przesiadek dojadę tylko autobusem 504. Nie mam czasu latać dwa kwartały na piechotę do autobusu, na szczęście mogę pojechać do pracy własnym samochodem... 11:44, 12.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drdr

0 2

Dowiedziałem się dziś, że po zakończeniu przebudowy ronda Krahelskiej i po uruchomieniu wszystkich przystanków na Płaskowickiej (strona południowa) 192 wróci na Lanciego. 23:22, 19.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%