Zamknij

Jak poprawić bezpieczeństwo w al. KEN? W tym roku 6 nowych świateł

07:22, 25.03.2019 Sławek Kińczyk
Skomentuj SK SK

Kolejnych 6 sygnalizacji świetlnych postawią w tym roku drogowcy w alei Komisji Edukacji Narodowej. Zmodernizowane zostaną także światła na skrzyżowaniu przy Bartóka i Surowieckiego, gdzie pojawią się przejazdy rowerowe.

Miejscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na głównej alei Ursynowa. Kilka lat temu w kilku punktach doszło do tragicznych wypadków. W czerwcu 2014 roku na przejściu przy Artystów zginął trzylatek. Przy Telekiego dwa lata temu zmarł potrącony przez auto znany i ceniony lekarz z Kabat. Były też mniej tragiczne w skutkach potrącenia pieszych - najwięcej na odcinku kabackim, gdzie prawdziwą plagą jest niezatrzymanie się samochodów jadących lewym pasem przed przejściami, z których korzysta pieszy.

W 2018 roku na KEN rannych zostało 13 osób w 11 wypadkach. Dochodziło do nich na całej długości ulicy, począwszy od wiaduktu przy Dolinie Służewieckiej, przez okolice stacji metra Ursynów, ratusza i ulicy Wąwozowej na Kabatach.

Tylko światła przyniosą efekt?

Audyt zebr przeprowadzony przez Zarząd Dróg Miejskich pod koniec 2016 roku wykazał, że poprawę przyniosą jedynie światła. Eksperyment w postaci „aktywnego” przejścia przy Telekiego nie przyniósł tak dobrych rezultatów jak w innych miejscach Warszawy, dlatego drogowcy zdecydowali, że postawią tam klasyczną sygnalizację. Apelowali zresztą o to aktywiści i radni z Ursynowa.

W światła wyposażone zostaną wszystkie przejścia przy alei, które jeszcze ich nie mają. W tym roku radni stołeczni przyznali pieniądze na sześć z nich.

- Zgodnie z zaleceniami audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego podjęliśmy decyzję o budowie sygnalizacji w rejonie ul. Koński Jar, ul. Telekiego, ul. Jeżewskiego oraz nr 81 i nr 101. Po zakończeniu prac wszystkie zebry wzdłuż tej drogi będą wyposażone w światła - mówi Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.

To nie pierwsze prace nad poprawą bezpieczeństwa w alei KEN. W 2017 roku drogowcy wykonali koordynację sygnalizacji świetlnych pomiędzy Doliną Służewiecką a ul. Płaskowickiej. Sygnalizacja jest ustawiona tak, aby premiować zielonym światłem kierowców jadących z przepisową prędkością. Choć zdania kierowców co do tego czy ten system działa są podzielone. Tak samo jak sensowność budowy kolejnych świateł.

- Moim zdaniem budowa kolejnych świateł za ciężkie miliony nie poprawi sytuacji. Płynność ruchu się pogorszy, korki będą większe, a ludzie jak ginęli tak będą ginąć. Przecież do tej pory wypadki w alei KEN były też na przejściach ze światłami. Jak widać, to nie jest gwarancja braku wypadków - komentuje Adam, kierowca i mieszkaniec Ursynowa.

To nie koniec inwestycji w sygnalizacje na Ursynowie. Także w tym roku ZDM zapowiada modernizację świateł na dużym skrzyżowaniu alei KEN - Bartóka - Surowieckiego. 

- Projekt zakłada przejazdy rowerowe przez wszystkie wloty tego skrzyżowania. Niezbędne jest dostosowanie sygnalizacji świetlnej do przejazdów rowerowych. Dokumentacja projektowa została już opracowana - informuje Karolina Gałecka.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(34)

albertalbert

31 51

Zdecydowanie światła są potrzebne, albo nawet dodatkowo wysepki z progami zwalniającymi. Dla części kierowców KEN to autostrada ich nic innego nie zwolni. 07:54, 25.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

obserwatorobserwator

4 32

Progi zwalniające odpadają ze względu na klasę drogi - Z (Zbiorcza) 08:37, 25.03.2019


uwielbiam_gumowe_gacuwielbiam_gumowe_gac

44 22

~~albert Zapomniałeś o wilczych dołach, i gniazadach karabinów maszynowych. 12:00, 25.03.2019


TadekTadek

20 19

Dopoki 90% mieszkancow to sloiki - nic sie nie zmieni. Nie po to ojciec sprzedali krowe, zeby teraz nie miec starocia z Niemiec.... Na szczescie sa soboty i dlugie weekendy, kiedy KEN'em nozna przejechac w miare spokojnie..... 12:12, 25.03.2019


NickNick

10 0

Waszego myślenia też już nic nie zwolni.

Wiesz że naćpany celebryta zabija pieszych mając czerwone światło?

Wiesz że na progach to zwalniają tylko strachliwi lub kurierzy z żarówkami albo ciastem w bagażniku? Generując smog. Po tych progach da się jechać 60 i czasem to nawet lepiej dla zawieszenia niż zwalniać.

Jak ktoś nie potrafi zwolnić widząc ograniczenie prędkości to powinien zapłacić za pamiątkę z fotoradaru i robić prawo jazdy raz jeszcze a nie łożyć kasę z podatków na trucie okolicy smogiem i poprawę waszego libido.

18:10, 26.03.2019


reo

wdasdasdawdasdasda

49 14

co 100 metrów światła najlepiej 08:13, 25.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

obserwatorobserwator

31 51

Niestety audyt wykazał, że jedynie światła powstrzymają naszych szybkich i wściekłych kierowców... 08:38, 25.03.2019


mietekmietek

18 21

~obserwator taniej chyba byłoby postawić fotoradary, a i inwestycja by się zwróciła. 09:18, 25.03.2019


NickNick

17 1

@obserwator

Badania pokazały że nic nie powstrzyma naćpanego celebryty 13:22, 26.03.2019


roccorocco

44 11

zwęzić KEN! 08:58, 25.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NickNick

12 0

Ja od zawsze mówiłem że KEN to powinien być deptak. Łodź ma Piotrkowską my będziemy mieć KEN a co! 13:20, 26.03.2019


j.j.

4 1

@Nick
> Ja od zawsze mówiłem że KEN to powinien być deptak. Łodź ma Piotrkowską my będziemy mieć KEN a co!

To by mogło zadziałać zanim szanowny burmistrz oddał ulicę Rosoła rejestracjom WW i WPI. Którędy miałbyś jeździć, jeśli nie masz już Rosoła i zlikwidujesz KEN?
14:24, 26.03.2019


NickNick

11 2

@j

To była ironia na mokre sny niektórych domorosłych drogowców. 14:29, 26.03.2019


uwielbiam_gumowe_gacuwielbiam_gumowe_gac

44 35

strasznie się rozdrabniają. Ja bym dał 66 świateł. 09:23, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszankaKaszanka

25 30

Światła, wysepki, radary, progi zwalniające, zwężenia po co to wszystko?
Lepiej było by KEN zaorać, posadzić kartofle i byłoby bezpiecznie!
No i nie zapomnijcie drodzy urzędnicy o innych niebezpiecznych ulicach: Relaksowa, Rosoła, Anody, Pileckiego - to wszystko bardzo niebezpieczne ulice.
A w ścisłym centrum Warszawy na przykład wzdłuż Marszałkowskiej czy Alej Jerozolimskich kilometrami brak przejść dla pieszych - fajnie, nie! 09:50, 25.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kriskris

22 14

Wyluzuj Kaszanko bo Ci żyłka pęknie ;) 11:30, 25.03.2019


MisiekMisiek

8 19

18 rannych osób rocznie to dużo za dużo.

Ja bym ken zwezil do 1 pasa i ronda.

Do szybkiego ruchu zostawilbym pulawska i rosola.

Wzdłuż KEN jest metro. 01:41, 26.03.2019


wiosenne porządkiwiosenne porządki

30 13

Na zdjęciu widać autokar na parkingu strzeżonym pośrodku reprezentacyjnej al. KEN, a na podobnym zamkniętym parkingu w al. KEN na południe od ul. Belgradzkiej od lat stoją dźwigi! Kiedy wreszcie burmistrz zlikwiduje te kompromitujące relikty PRL-u, usunie zardzewiałe ogrodzenia i stworzy tam parkingi dla wszystkich mieszkańców Ursynowa? 10:09, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bospapierosbospapieros

16 21

Ul.KŁOBUCKA 18 walczy o światła na przejściu od 2015 roku. Tiry poczty poczty polskiej ,firmy kurierskie ,wywrotki .WŁADZE URSYNOWA w nosie maja swiatła-przed wyborami jak zwykle obiecanki. 10:46, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

36 23

Z jednej strony ok ale czy światła na pewno rozwiązują taki problem? Potem będziemy walczyć dla odmiany z korkami i szybkością i przepływem ruchu na Ursynowie. Z jednej strony rozumiem chęć poprawy bezpieczeństwa ale z drugiej niejednokrotnie widuję na drogach takie święte krowy przełażące bezmyślnie w różnych miejscach (albo wyłażące na ulicę jak leci), że czasem strach jezdzić. 11:46, 25.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NickNick

9 6

Światła są w porządku jeśli są na guzik. 13:20, 26.03.2019


ZetZet

3 4

Do ~Nick. Oczywiście guzik dla kierowców. Piesi powinni mieć cały czas zielone. Jak nadjeżdża samochód, kierowca wychodzi, naciska guzik. Po ok. 30 sek. zapala się zielone dla samochodu, na tyle długie by on i ewentualnie jakiś drugi, co zdążył dojechać też przejechał. 22:50, 27.03.2019


NickNick

1 1

Oczywiście. Przed naciśnięciem obowiązkowo poślinić palec żeby załapało. 20:12, 28.03.2019


Wujek WładekWujek Władek

14 14

"Dopoki 90% mieszkancow to sloiki - nic sie nie zmieni. Nie po to ojciec sprzedali krowe, zeby teraz nie miec starocia z Niemiec.... Na szczescie sa soboty i dlugie weekendy, kiedy KEN'em nozna przejechac w miare spokojnie..."
- ty Tadek aby nie z Sierpuchowa? Wieleśta wzieły za te dwie morgi pod lasem? Chyba niewiele, bo na nowe walonki nie starczyło dla was wszystkich i wraz słoma wyłazi... W długie weekendy nie jeździta już do krzestnego po śmietane i jajki? Eeee, musi jeździta, zaśby tam! Mus przecie pochwalić sie nowo skodo! 00:18, 26.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niezalogowany1niezalogowany1

10 5

Ludzie przecież to jest jakaś farsa najpewniej obliczona na wyciągnięcie kasy poprzez budowę sygnalizacji. Kto jest autorem audytu który ma tak jednotorowe wnioski? Ktoś widział ten raport żeby móc się do niego odnieść w jakikolwiek sposób? Na tej ulicy za chwilę będą światła co 200m i nie ma w tym żadnej przesady (telekiego jeżewskiego). Przecież tak się nie da poruszać. Rosoła i Płaskowickiej to jest jeden wielki dramat komunikacyjny. Nie wszyscy i nie zawsze mogą jeździć metrem i rowerem. Nie dość że buduje się sporo na kabatach to wyjazd w stronę centrum jest sukcesywnie utrudniany. Mieszkam tu niecałe 5 lat i tylko w tym okresie zauważalnie pogorszyły się warunki komunikacyjne w tej dzielnicy. Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie się stąd wyprowadzić. 17:23, 26.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NickNick

12 5

No pozdrawiam. Ja od 10 lat obserwuje konsekwentną degradacje dzielnicy w kwestii komunikacyjnej. Na prawdę trzeba się zacząć mobilizować bo niedługo będziemy mieli progi zwalniające na ścieżkach rowerowych. Takie pomysły z resztą już były. 23:43, 26.03.2019


NickNick

12 2

A światła co 200m już są. Metro Ursynów do KEN na wysokości artystów. Około 217 metrów 23:45, 26.03.2019


mmmmmmmm

14 9

bezpieczeństwo pieszych to kładki bądź przejścia podziemne. Żadne światła nie zagwarantują bezpieczeństwa a tylko utrudnią życie i jak to się ma do walki ze smogiem ?? 11:54, 27.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

fedfed

10 18

Tak to sie ma, ze miasta na Zachodzie masowo ograniczaja ruch kolowy na terenach mieszkalnych poprzez celowe tworzenie barier: swiatla, lezacy policjanci, wijace sie drogi - do tej pory proste, zawezanie jezdni i wprowadzanie stref 30km/h. Zawsze i wszedzie spotyka sie to z awanturami samochodziarzy, po czym... lokalesi sa zadowoleni. Tak to dziala na Zachodzie i takie sa obecne swiatowe tendencje. Efekt? Cisza, spokoj, czyste powietrze, bezpieczne dzieci i kierowcy bez adrenaliny, bo nie ma wyscigow, rozpedzania sie i hamowania. 19:53, 27.03.2019


uwielbiam_gumowe_gacuwielbiam_gumowe_gac

11 9

Ty, zachodniak, ale ty jesteś fed, czy fred? bo jakoś nie możesz się zdecydować :-) 23:18, 27.03.2019


qwrqwr

3 5

Kładki i przejścia podziemne to relikt poprzedniej epoki, cały cywilizowany świat z tego rezygnuje. 12:45, 03.04.2019


fredfred

10 18

Jak najwiecej swiatel - to w celu odstraszenia ruchu przelotowego. W efekcie mieszkancy beda miec czysty zysk: mniej smogu, bezpieczniej na drogach i ciszej. Taki jest sens. Koniecznie Stryjenskich do zwezenia (wracamy do projektu), co znacznie ograniczy ruch przelotowy przez Natolin i Kabaty, zwlaszcza przez Wawozowa, ktora jest gesto zabudowana blokami. 19:45, 27.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

uwielbiam_gumowe_gacuwielbiam_gumowe_gac

15 9

(wracamy do projektu) A, to wracajcie, wracajcie :-) 23:16, 27.03.2019


Lajkra princessLajkra princess

3 2

Stryjeńskich korkowało się na długo zanim powstało połączenie którym wjeżdża ruch przelotowy. I to bez tego połączenia natężenie ruchu w szczycie na stryjenskich wynosilo ponad 1000 aut i żadna jednoopasmowa ulica tego nie udźwignie. Z tego też powodu na dlugo zanim powstało połączenie, mieszkańcy pogonili już skutecznie tych kilku zwężofili, którzy chcą pod naszymi oknami urządzac sobie na Stryjeńskich deptaki. Zwłaszcza, że projekt do bp został dopisany niezgodnie z regulaminem na wniosek pewnego urzedasa, mimo wcześniejszej dwukrotnej negatywnej weryfikacji. Stryjeńskich ma zresztą wyższa klasę drogowa niż np. KEN. A jak chcesz powstrzymywać przyjezdnych to sobie rosnowskiego spróbuj zwężać, a nie ulice które służą mieszkańcom. 11:11, 04.04.2019


0%