REKLAMAA1-AUCHAN-01-01----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ24 stycznia 2020, 09:45

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Kursy i szkolenia online od kilku lat cieszą się ogromną popularnością. Dziś obok setek, a nawet tysięcy pomniejszych kursów online na każdy temat, w sieci znaleźć możemy także wiele wysoce specjalistycznych kursów.

    Brak czasu oraz wzrost świadomości odbiorców sprawia, że coraz łatwiej przychodzi nam zakup specjalistycznego kursu prowadzonego właśnie w formie online. Sam ustalamy sobie godziny uczestnictwa w takim kursie, wielokrotnie sami możemy także ustalić czas przystąpienia do kursu jak i jego zakończenia. Wszystko to sprawia, że coraz więcej firm szkoleniowych, jak i samych prelegentów i szkoleniowców decyduje się na realizację kolejnej edycji swojego kursu w sieci. Jak sprawić by nasz kurs był ciekawy nie tylko w sferze merytorycznej? Jak sprawić by spotkał się z pozytywnym odbiorem, który zapewni mu reedycję w kolejnych latach?

    Po co tworzymy kurs?

    Zacznijmy od sklasyfikowania intencji, która przyświeca stworzeniu danego kursu. Z całą pewnością możemy wydzielić kilka takowych.

    #1 Kurs na potrzeby wewnętrzne – pierwszą będzie chęć stworzenia kursu na wewnętrzne potrzeby firmy lub organizacji. Kurs online pozwalający na wdrożenie użytkownika w procedury firmowe jak i metodologię pracy, to doskonały sposób na oszczędność czasu, który w normalnych warunkach przeznaczylibyśmy na szkolenie stacjonarne. Kurs online może zostać stworzony również po to by szkolić merytorycznie (w zakresie usługi lub produktu) obecną i przyszłą kadrę pracowników. Oszczędność czasu ważna jest przede wszystkim w dużych i rozbudowanych strukturach, w których analogiczne szkolenia wymagałyby wielu godzin pracy prelegentów jak i zaangażowania pracowników. Wewnętrzne kursy w formule online doskonale sprawdzą się także w przypadku firm zatrudniających swoich pracowników w formie pracy zdalnej.

    #2 Kurs na sprzedaż – klasyczna formuła kursu, w którym materiał wideo (platformy kursowej) udostępniany jest po dokonaniu opłaty. W ostatnich latach tego rodzaju kursy objęły niemal każdą sferę życia. W sieci bez trudu znajdziemy zarówno wysoce specjalistyczne kursy dla programistów, grafików, sprzedawców, psychologiczne, jaki kursy gotowania, malowania czy makijażu.

    #3 Kurs wizerunkowy – merytorycznie często nie różni się on znacznie od kursu przygotowanego na sprzedaż, niemniej ma on na celu zwiększenie naszej rozpoznawalności w sieci lub budowę wizerunku, to też oferowany jest za darmo. Tego rodzaju kursy organizowane są zarówno na docelowych stronach www, jak i udostępniane są na ogólnodostępnych platformach wideo np. YouTube.

    Jak nagrać atrakcyjny film szkoleniowy?

    Zwłaszcza jeśli specyfika naszego kursu sprawia, że na jego planie raczej mało się dzieje, sprowadza się do statycznej prezentacji, warto pomyśleć o tym jak można urozmaicić jego przekaz. Oczywiście warstwa merytoryczna obroni się, jeśli tylko będzie trzymać wysoki poziom. Niestety na naszą ogólną percepcje oglądanego obrazu ma wpływ także jego forma. Jakie mamy wiec możliwości?

    #1 Dynamiczne animacje – w przypadku statycznego kursu, sprowadzającego się do monologu prezentera, warto urozmaicić go o przekaz wizualny. Dynamiczne animacje 3D, które podkreślają najważniejsze elementy wypowiedzi, ilustrują statystyki i omawiane procesy, pomagają zapamiętać wykładany materiał, z całą pewnością pomogą utrzymać zainteresowanie widza na wysokim poziomie.

    #2 Dynamiczne tło – elementem, który możemy modyfikować jest także tło wypowiedzi. Dynamicznie zmieniające się kolory i faktury tła, obrazy stale poruszające się w tle, tło zmieniające się wraz ze zmianą tematyki wypowiedzi, wszystkie te zabiegi przeprowadzić można wykorzystując green screen. Jest to nic innego, jak zielone tło pozwalające na wycinanie postaci z tła, po czym podkładanie w miejsce tła dowolnego obrazu.

    #3 Eksponaty i przykłady – omówienie na przykładzie, z angielskiego case study, to bardzo efektywne narzędzie jakim posłużyć może się prelegent. Łatwiej przychodzi nam zapamiętywanie historii, sytuacji i scen, aniżeli suchych faktów. Wykorzystanie eksponatów i przykładów z całą pewnością zróżnicuje formę naszej prezentacji, czyniąc ją bardziej dostępną.

    #4 Interakcje z użytkownikami – trudno o interakcje z użytkownikami, którzy będą oglądać nagrany kilka tygodni temu kurs. Niemniej, przed jego przygotowaniem zapytać możemy potencjalnych odbiorców naszego kursu / szkolenia, na jakie pytania chcieliby usłyszeć w nim odpowiedź.

    Warto pamiętać, że nasz kurs trafia zarówno do wzrokowców, jak i słuchowców. Zadbać zatem musimy o sferę merytoryczną, jak i jej oprawę wizualną.

    Autor: https://studio.streamonline.pl/

    Artykuł załadowany: 0.2075 sekundy
    REKLAMAA2-DESEROWNIA--20-03---19-04-2020