Zamknij

Jak zostać dobrym menedżerem?

16:54, 04.07.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:05, 04.07.2018
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

W dzisiejszych czasach wiedza i jej umiejętne zastosowanie w praktyce, to podstawa. Każde stanowisko pracy wiąże się z posiadaniem odpowiednich kompetencji. W przypadku kadry kierowniczej oczekuje się, że będzie ona posiadała między innymi kompetencje miękkie jak asertywność, czy umiejętność motywowania zespołu.

Zarządzanie ludźmi jest czymś trudnym, a wielokrotnie trzeba wykazać się delikatnością, stanowczością i umiejętnością przewidywania. Nie każdy kierownik, czy menedżer jest tak samo dobrym przełożonym i zdolnym strategiem. Część osób ma wrodzone zdolności komunikacyjne i przywódcze, a część nie. Nie znaczy to jednak, że nie sprawdzą się na stanowisku kierowniczym. Wielu niezbędnych umiejętności można się nauczyć i z pomocą przychodzą szkolenia managerskie.

Dla kogo kursy menedżerskie?

Zanim zdecydujesz się na którekolwiek szkolenie, musisz zrobić krótki rachunek sumienia i szczerze przed samym sobą określić swoje mocne i słabe strony, a także cele, jakie chcesz osiągnąć. W ten sposób łatwiej będzie wybrać tematykę, która przyniesie najwięcej korzyści i tobie i zespołowi. Niezależnie od branży, wymienia się kilkanaście cech, jakie dobry menedżer mieć powinien. Jeżeli czujesz, że masz deficyty w którychś z wymienionych obszarów, szkolenia managerskie będą odpowiedzią na twoje bolączki. Zwróć uwagę przede wszystkim na te, które kształtują kompetencje miękkie, ale nie zamykaj się na inne możliwości. Jeśli rzeczywiście jesteś nastawiony na zmiany, szkolenia tego typu na pewno je ułatwią i wskażą drogę.

Cechy dobrego menedżera

Aby kierownik budził szacunek i potrafił podejmować odważne decyzje, musi mieć poczucie własnej wartości. Trzeba umieć jasno sprecyzować swoje stanowisko w różnych kwestiach i uodpornić się na krytykę. Do tego niezbędna jest asertywność. Ale zadaniem menedżera jest też współpraca z zespołem, spoglądanie na niego jako na grupę ludzi, którzy mają różne predyspozycje, możliwości i problemy. Kierownik, który wykazuje się empatią jest dużo bardziej ceniony, niż gdyby bliżej mu było do dyktatora. Będzie też umiał lepiej rozwiązywać konflikty, a te zdarzają się wszędzie. Nie mniej ważna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami i odporność na stres. Im bardziej napięta sytuacja wśród członków zespołu, czy zbliżający się termin projektu, tym łatwiej o niekontrolowany wybuch. Przywódca musi umieć pracować pod presją i na chłodno ocenić każdą sytuację, by radzić sobie w kryzysie.

Podobnie jak menedżer wymaga od zespołu, powinien stawiać wysoką poprzeczkę również samemu sobie, a do tego niezbędna jest samodyscyplina. Z tym wiąże się kolejna ważna umiejętność – stawianie celów i sobie i podwładnym. Jeżeli nie ma jasno sprecyzowanego celu i termin wykonania, trudno o płynną realizację. Aby były one osiągalne, zespół musi być odpowiednio zmotywowany, co również jest zadaniem dla menedżera. I na koniec pasja i zaangażowanie. Jeżeli będziesz osobą, która z entuzjazmem podchodzi do życia, pracy i nowych pomysłów, zapał udzieli się też pracownikom.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%