Zamknij

Jakie są najpopularniejsze rodzaje etykiet?

23:48, 25.07.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 23:53, 25.07.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Etykiety widujemy na półkach sklepowych i podczas zakupów on-line, przyciągają uwagę i namawiają do zakupu. Obecnie wybór produktów jest tak szeroki, że tylko wyjątkowe etykiety przykuwają naszą uwagę. Przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje etykiet.

Etykiety shrink sleeve

Piękne opakowania i wyróżniające się etykiety, które mogą być przyklejane, zgrzewane lub aplikowane z dużą szybkością, są świetnym wsparciem dla działań marketingowych. Etykiety shrink sleeve są wykonywane z folii PET i PCV, które zapewniają trwałość nadruku nawet w warunkach zimna i wilgoci. Folia, w odróżnieniu od papieru, nie straci swojej formy w lodówce, dlatego też produkowane z niej etykiety często wykorzystuje się w przypadku butelek z napojami, opakowań nabiału i produktów spożywczych. Termokurczliwe materiały idealnie przylegają do opakowania, ponieważ kurczą się do jego rozmiaru, co pozwala na pokrycie całego produktu, tworząc atrakcyjny wygląd finalny. Jest to ułatwienie w przypadku skomplikowanych kształtów butelek, ponieważ folia idealnie pokryje całą powierzchnię. Tego typu zgrzewanie można wykorzystywać nie tylko dla pojedynczych opakowań, lecz także do plombowania oraz tworzenia dwupaków, trójpaków i łączenia dowolnej liczby produktów, co może być wykorzystywane przy promocjach. 

Etykiety aplikowane na mokro

Etykiety, które są nakładane na mokro, nie zawierają kleju, dlatego też przed ich przymocowaniem niezbędne jest nałożenie go. Stosuje się je przede wszystkim do win i alkoholi. Mogą być wykonane z papieru, papieru typu kraft i innych materiałów pozwalających na trwałe przymocowanie etykiety do opakowania. 

Etykiety samoprzylepne

Bardzo lubiane i często stosowane są etykiety samoprzylepne. Charakteryzują się one wyższą jakością niż etykiety aplikowane na mokro, a dodatkowo fabrycznie wyposażone są w klej, dzięki czemu ich aplikacja jest prosta i szybka. Można nakładać je ręcznie lub przy użyciu etykieciarek. Wybór nalepek jest szeroki (od zwykłych papierowych po wytłaczane) i obejmuje także papiery kraftowe lub folie. Papierowe etykiety doskonale oddają lokalny charakter produktu, na przykład lokalnych przetworów lub piw z mniejszych browarów. Folie sprawdzą się w przypadku kosmetyków, które same w sobie zawierają zarówno wodę, jak i tłuszcze, dlatego do ich oklejenia potrzebne są odporne na wilgoć materiały syntetyczne. 

Rodzaje etykiet ze względu na ich wykończenie

Etykiety laminowane lub lakierowane są zdecydowanie trwalsze. Ochronna warstwa na ich powierzchni doskonale zabezpiecza napisy przed ścieraniem i blaknięciem. Dodatkowymi elementami wykończenia mogą być złocenia, a także elementy metaliczne lub matowe. Możliwy jest też zadruk od strony wewnętrznej. 

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%