Czy pierwsza linia metra wybudowana na Ursynowie w latach 80. ubiegłego stulecia będzie w stanie wytrzymać zwiększony ruch pociągów? To zostanie sprawdzone już w środę, podczas porannego szczytu pasażerskiego. Kolejka ma jeździć z rekordową częstotliwością.
Założenia techniczno-eksloatacyjne pierwszej linii metra zakładały, że kolejka nie będzie jeździć częściej niż co 2 minuty. Pod tym kątem projektowano stacje, tunele i stację postojowo-techniczną. W tej chwili metro w szczycie porannym jeździ co 2 min. 20 sekund, więc zaplanowany przez budowniczych podziemnej kolejki próg jest już blisko.
Metro Warszawskie chce jednak sprawdzić, na ile da się zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów. Eksperyment zostanie przeprowadzony "na żywym organizmie" już jutro rano. Pociągi będą jeździły z następstwem czasu ok. 2 minut.
- Wprowadzimy na linię 6 pociągów więcej niż zwykle, tym samym linia M1 będzie obsługiwana 42 składami. Jest to próba sprawdzenia możliwości jazdy z następstwem czasowym mniejszym niż obecnie - mówi Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego.
Dziennie z pierwszej linii metra przebiegającej przez Ursynów korzysta ok. 600 tys. pasażerów. Otwieranie kolejnych odcinków drugiej linii metra może generować zwiększone zapotrzebowanie na przewóz również na linii M1.
- Z tego też powodu prowadzone testy mają przygotować nas do obsługi większej ilości pasażerów, ale także zweryfikować przyjęte w latach 80. minionego wieku założenia techniczno-eksploatacyjne - tłumaczy Anna Bartoń.
Już dziś zdarzają się zatory na stacjach końcowych (Kabaty i Młociny), które w praktyce oznaczają dłuższy postój pociągów czekających na swój obrót. Dlatego podczas jutrzejszych testów obroty składów na obu stacjach będą realizowane z wykorzystaniem dodatkowych maszynistów, tak aby skrócić czas potrzebny na zmianę kabiny.
Metro ostrzega, że testy mogą zaowocować "wystąpienie zdarzeń szczególnych", czyli mówiąc wprost awariami. Personel metra ma reagować dynamicznie. - Celem będzie utrzymanie w miarę płynnego ruchu na części linii nie wyłączonej z ruchu - zapowiada rzeczniczka przewoźnika.
Spaślaczek4514:57, 26.06.2018
A co z bezpieczeństwem?? dziwne takie testy?? u mnie na polu kolejka wąskotorowa śmigała przepełniona i szyny się prostowały a na farmie na Ursynowie jak będzie?? czy będą jaja na szynach?? :_D 14:57, 26.06.2018
fds17:49, 26.06.2018
To jutro trzeba unikać metra. 17:49, 26.06.2018
dziewczyna18:46, 28.06.2018
Efekt był taki że metro na stacjach stało dłużej; w tunelach zwalniało. Ze Słodowca do Centrum jechałam chyba z 5 minut dłużej...Już wolę tak jak jest po staremu. 18:46, 28.06.2018
green_is_bad11:05, 29.06.2018
1 0
Ale podobno ścisk był mniejszy i nie musiałąś wsadzać buzi w pache kolesia obok a przynajmniej nie tak mocno :D 11:05, 29.06.2018