Ursynowscy motocykliści muszą łamać przepisy, bo system detekcji pojazdów na skrzyżowaniach nie wykrywa ich maszyn. Większość sygnalizacji do lewoskrętów na Ursynowie działa na zasadzie pętli indukcyjnej. Kiedy podjeżdża samochód, sygnalizacja wie, że oczekuje on na skręt w lewo. Niestety system nie zawsze działa w przypadku motocykli.
Kilku motocyklistów z Ursynowa zauważyło dziwną rzecz. Kiedy na motorach dojeżdżają do skrzyżowania i stoją na pasie do skrętu w lewo, sygnalizacja do lewoskrętu nie działa. Zniecierpliwieni, często przejeżdżają przez skrzyżowanie, pomimo czerwonego światła.
Jaka jest tego przyczyna?
- Na skrzyżowaniach montowane są dwa systemy regulacji sygnalizacją do lewoskrętu. Pierwszy z nich to wideodetekcja. Czujnik widzi światła zapalone w pojeździe i w odpowiedniej chwili zmienia światło z czerwonego na zielone. Drugi system działa na zasadzie pętli indukcyjnej. Metal, który jest nieodłączną częścią karoserii, wytwarza pole elektromagnetyczne. Dzięki niemu światła na sygnalizatorze mogą się zmienić – tłumaczy rzecznik ZDM, Adam Sobieraj.
Problem w tym, że większość motocykli skonstruowana jest z aluminium, które impulsu nie wywoła.
- Większość motocykli posiada aluminiowe ramy czy felgi. One nie przewodzą impulsu elektromagnetycznego, dlatego sygnalizacja w przypadku niektórych motorów nie zadziała – mówi mechanik, Eugeniusz Przybyłowski.
Motocykliści nie są zadowoleni z systemu, który zainstalowano na Ursynowie.
- Przestałem zwracać uwagę na czerwone światło do lewoskrętu, bo i tak wiem, że się nie zmieni. Musiałbym wozić przyczepiony do motoru kawał jakiegoś porządnego żelastwa, żeby sygnalizacja zadziałała. Ale takie rozwiązanie raczej do bezpiecznych nie należy, dlatego zostanę przy starej metodzie – będę przejeżdżał na czerwonym bo nie mam ochoty czekać, aż ktoś wreszcie stanie za mną samochodem, żebym mógł przejechać – mówi Jakub, zawodowy kierowca.
Problem faktycznie istnieje. Jakub nie jest jedynym kierowcą motocykla, który boryka się z problemem zmiany świateł przy lewoskręcie. Środowisko motocyklistów uważa, że system z indukcyjnego powinien zostać zmieniony na wideodetekcję. Wówczas światła pojazdu wywołają zmianę na sygnalizatorze.
Acidka22:37, 25.02.2014
2 1
na motocyklu! jadę na motocyklu. no bo nie pralką, która ma motor. poza tym cenna informacja. 22:37, 25.02.2014
Krasnal19:23, 26.02.2014
3 0
Siła elektromotoryczna w pętli generowana jest poprzez zmianę strumienia pola magnetycznego. Taką zmianę może wywołać bezpośrednio zmiana pola, bądź ruch PRZEWODNIKA elektrycznego -o ile mi wiadomo aluminium jest przewodnikiem - względem pętli. Więc akurat nie materiał z którego zbudowany jest pojazd, a kalibracja systemu jest tutaj problemem.
Pozdrawiam ;) 19:23, 26.02.2014
Miśka09:37, 18.04.2014
0 0
Można wprowadzić takie rozwiązanie jak w USA, dopuszczenie przejazdu motocykli na czerwonym świetle. 09:37, 18.04.2014
motocykl10:50, 18.04.2014
1 1
Pani Agnieszko MOTOCYKLE!!!
Motor to Pani (z całym szacunkiem) ma ale w pralce lub samochodzie !!! 10:50, 18.04.2014