Zamknij

Jeszcze więcej świateł na Gandhi! W tym roku sygnalizacja w kolejnych dwóch miejscach

07:33, 16.02.2021 Kamil Witek Aktualizacja: 17:57, 16.02.2021
Skomentuj KW KW

Ulica Gandhi zyska w tym roku nowe sygnalizacje świetlne na dwóch przejściach dla pieszych. To reakcja na niskie oceny w audycie przejść dla pieszych i przyszłe otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy. O dziwo, to nie miasto sfinansuje nowe światła.

Na ulicy Gandhi są tylko dwa przejścia dla pieszych, które nie mają sygnalizacji świetlnej – przy ul. Hirszfelda oraz przy ul. Teligi. W tym roku to się zmieni. Zarząd Dróg Miejskich zapowiedział postawienie nowych świateł w celu poprawy bezpieczeństwa. Oba przejścia znajdują się przy placówkach edukacyjnych i korzystają z nich dzieci.

- Słusznie, że będą tu światła – tak o planowanej inwestycji na wysokości ulicy Teligi mówi pani Maria. - Przez tyle lat, jak tu mieszkam, było mnóstwo wypadków. Ogółem kierowcy są grzeczni, ale nie wszyscy się zatrzymują. Czasem nawet autobusy tego nie robią. Tu zaraz jest przedszkole. Dzieci też potrafią wyskoczyć, np. jadąc na hulajnodze. Ponadto niedługo otworzą tu park – dodaje.

- Bardzo dobrze, że będą tu światła. Będzie łatwiej przejść – zauważa jeden z mieszkańców przechodzący przez przejście przy Hirszfelda.

Nie wszystkim jednak pomysł na montaż sygnalizacji się podoba. - To zły pomysł. Przejście jest już dobrze doświetlone – o zebrze przy Hirszfelda mówi pani Magda. - Jak będą światła to zaraz będą korki. Już są w niedużej odległości przy Dereniowej i Pileckiego. Czy na takim kawałku kierowcy zdążą się rzeczywiście rozpędzić? - pyta.

Niskie noty w audycie drogowców

Instalacja świateł jest już przesądzona. Oprócz bliskości szkół argumentem za ich montażem są słabe noty w audycie przejść dla pieszych przeprowadzonym przez drogowców. Pewną niespodzianką może być za to źródło finansowania tej inwestycji.

- Porozumienie z GDDKiA zakłada, że zmiany zaprojektuje ZDM, natomiast Dyrekcja je zbuduje, bo Gandhi ma być trasą alternatywną dla tunelu – przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik miejskich drogowców.

Węzeł POW Ursynów-Zachód łączy się wprost z ul. Gandhi. To spowoduje wzmożony ruch na tej ulicy, a tym samym zwiększy ryzyko wypadków.

Bezpieczeństwo na obu przejściach starano się poprawiać już wcześniej. Zebra przy Hirszfelda to tzw. przejście aktywne. Gdy ktoś przez nią przechodzi, włączają się dodatkowe światełka. Dzięki temu kierowca ma szansę zauważyć pieszego odpowiednio wcześniej. Natomiast przy przejściu na wysokości Teligi znajdują się tablice ukazujące prędkość, z jaką pojazd się porusza.

- Ani tablice, ani aktywne przejście nie mogą być w tym konkretnym przypadku rozwiązaniem docelowym, raczej tymczasowym – przekonuje Jakub Dybalski z ZDM.

Nie wiadomo jeszcze kiedy sygnalizacja zostanie zainstalowana. Projekt dla przejścia przy Teligi ma być już nawet przygotowany. Jak zauważa rzecznik drogowców, będzie to prosta instalacja na dwujezdniowej ulicy. Koszt montażu świateł w jednej lokalizacji powinien zamknąć się w granicach kilkuset tysięcy złotych.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

RumburakRumburak

17 5

Już o tym pisałem, że przejście aktywne (moim zdaniem najlepsze rozwiązanie) jest zawsze etapem przejściowym, żeby wydać więcej pieniędzy. Podobnie było na KEN przy Pala Tekekiego. Najpierw migające oczka i czujniki a po kilku miesiącach wydłubywanie ich z asfaltu i sygnalizacja śwuetlna. Teraz trzeba dluuugo czekać na przejście mimo śladowego ruchu samochodów a starsze osoby i tak nie są w stanie zdążyć na zielonym. Tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę. 08:12, 16.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

krajzdyktykrajzdykty

12 17

Nie o kasę, ale o przepustowość czyli w skrócie ważniejsza jest wolność zapierniczania swoim SUVikiem bez zatrzymywania na jakiś śmiesznych światłach. 09:23, 16.02.2021


RumburakRumburak

17 2

Szaleńców SUVach i innych BMVach karał bym surowo. Ale dlaczego wszyscy mamy cierpieć? Nie rozumiem dlaczego chcesz walczyć z przepustowością ursynowskich ulic. Zatrzymywanie się co 50 m, mimo braku pieszych, generuje dodatkowe porcje spalin. W dodatku przejście na którym senior musi zapierniczać niczym nastolatek w obawie czy zdąży na zielonym według mnie wcale nie jest bezpieczniejsze. 12:57, 16.02.2021


reo

lolololo

19 13

Bardzo dobrze. Na kulturę kierowców nie ma co liczyć. Światła powinny być tak ustawione, żeby można było spokojnie przejść. 09:23, 16.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RPRP

2 1

A jak wygląda kultura pieszych?
Może taki temat? 17:59, 17.02.2021


Brak słów Brak słów

11 15

Ale masakra, pora się wyprowadzać z tej dzielnicy i w ogóle chyba z Warszawy 09:51, 16.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Droga wolnaDroga wolna

16 15

Nie ma przeszkód. Im mniej aroganckich kierowców na Ursynowie, tym lepiej. 11:29, 16.02.2021


polpol

12 8

żegnamy ozięble i naucz się jeżdzić.
Przez takich ,jak ty trzeba robić dodatkowe światła 15:51, 16.02.2021


BoomBoom

9 9

Moim zdaniem to na każdej ulicy o 2 lub więcej pasach ruchu powinny być przejścia dla pieszych z sygnalizacją na życzenie lub z automatem wykrywającym pieszego. Zarówno pieszy jest bezpieczniejszy, ale i kierowcy mogą spokojniej jechać nie stresując się że mogą kogoś potrącić, szczególnie gdy na sąsiednim pasie jedzie autobus lub ciężarówka zasłaniająca widoczność.
A już robienie przejść dla pieszych na drogach o 3 czy 4 pasach ruchu jest zbyt ryzykowne. 09:54, 16.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WESWES

18 4

Wspomniane przejścia zostały doświetlone, przy Teligi są aktywne czujki wykrywania pieszych, przy Hirszfelda przejście jest zakrzywione aby spowolnić szybkich pieszych. Wydano na to jakieś pieniądze, do wypadków tam nie dochodzi i teraz ktoś sobie wymyślił, aby wydać kolejne pieniądze na światła. Ewidentnie mamy tutaj niegospodarność lub dawanie zarobić komuś po grzeczności. 10:35, 16.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsyUrsy

15 10

Powinien być osobny dział w HaloUrsynów
,, Kierowca masochista mieszkaniec Ursynowa'' albo ,, Ursynów piekło dla kierowców '' . Niedługo ta dzielnica będzie rajem dla emerytów albo bezrobotnych, którzy nie muszą korzystać z samochodów. 10:38, 16.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zabici i ranni w wypZabici i ranni w wyp

12 13

Słuszna decyzja, bo ludzkie życie jest bezcenne. Co roku kilka osób traci życie lub zostaje kalekami w wypadkach samochodowych na Ursynowie. 11:27, 16.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolokolo

14 20

Zamknijmy ulice, zróbmy same przejścia dla pieszych. 13:39, 16.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Po co idiotyczny komPo co idiotyczny kom

11 10

do kolo: Po co ten idiotyczny komentarz? 14:58, 16.02.2021


polpol

13 3

z przyjemnością.
A potem będziemy odbierać prawo jazdy MISZCZOM KIEROWNICY wyprzedzającym na przejściach.
Patologia 15:49, 16.02.2021


Radomszczanin na UrsRadomszczanin na Urs

7 0

A czy jakiś matoł z zarządzania ruchem wpadnie kiedyś na to żeby skoordynować światła na skrzyżowaniach ze światłami na samych przejściach? Czy samochody mają się rozpędzać i od razu hamować i jeszcze bardziej zanieczyszczać środowisko? 10:12, 17.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RPRP

2 0

Nigdy na tych przejściach nie widziałem człowieka.
Większy ruch jest pewnie rano przed lekcjami.
Ciekawe czy ktoś wpadnie na to, żeby zsynchronizować światła z sąsiednimi skrzyżowaniami. Nie tak jak na KENie. Tam po ruszeniu ze skrzyżowania często trzeba zaraz hamować, bo ktoś wcisnął przycisk. I tak kilka lub więcej samochodów marnuje środowisko i czas wielu ludzi bo jedna osoba nie może poczekać 30 sekund i przejść wtedy gdy jest pusto, bo auta stoją gdzie indziej.
Jeżdżenie po Ursynowie to koszmar. 17:47, 17.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%