REKLAMAA1 ALDI  19.11.2020  -  26.11.2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Wizualizacja P&R Jeziorki PKP

    Wizualizacja P&R Jeziorki PKP (ZTM)

    Pechowy przetarg na zaprojektowanie i budowę parkingu P&R Jeziorki przy stacji kolejki podmiejskiej wreszcie rozstrzygnięty. Aby ratować inwestycję dofinansowywaną przez Unię Europejską miasto dołoży w sumie już ponad 1,2 mln złotych.

    Na początku kwietnia urzędnicy otworzyli koperty z ofertami na parking w pierwszym przetargu. Wpłynęły cztery oferty i wszystkie znacznie przekroczyły budżet inwestycji. ZTM za projekt i budowę P&R Jeziorki był w stanie zapłacić maksymalnie 4,65 mln złotych, a najniższa oferta złożona przez warszawską spółkę MKL-BUD opiewała na 6,6 mln złotych, czyli aż o 40% więcej. 

    - Liczymy, że zgłoszą się firmy, które zaoferują kwoty dla nas do przyjęcia - mówił nam Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, zapowiadając powtórkę konkursu. Pod koniec maja urzędnicy otworzyli oferty i znów przeżyli szok. Najniższa opiewała na 5,9 mln złotych. I znów pojawił się dylemat - dosypać grosza czy ogłaszać konkurs po raz trzeci?

    Z dokumentów przetargowych wynika, że ZTM postanowił już nie ryzykować i dołoży ponad 600 tys. złotych w stosunku do i tak już zwiększonego budżetu inwestycji, byle tylko ona ruszyła. Czas goni - wykonawca na projekt, uzyskanie pozwolenia na budowę i jej zakończenie ma półtora roku od daty podpisania umowy, co nastąpi w wakacje.

    140 nowych miejsc postojowych

    Parking strategiczny P&R Jeziorki PKP - jak nazywa go miasto - zaprojektuje i wybuduje warszawska firma Delta za wspomniane 5,9 mln złotych. Kierowcy będą mogli z niego korzystać prawdopodobnie wiosną 2022 roku. P&R powstaje w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w metropolii warszawskiej, czyli w oparciu o dofinansowanie ze środków unijnych.

    Będzie liczył ok. 140 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie mniej niż 40 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Na parkingu ma powstać stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych. Będą też miejsca typu Kiss&Ride, czyli z możliwością postoju do minuty. Parking ma być ekologiczny - m.in. zasilany będzie energią z paneli fotowoltaicznych.

    - Parking planowany jest przede wszystkim z myślą o mieszkańcach części dzielnicy Ursynów oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziornej, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli. To dogodne miejsce do przesiadek do pociągów i autobusów - informuje ZTM.

    Ale już dziś nie brakuje głosów, że miejsc postojowych przy stacji kolejowej PKP Warszawa Jeziorki będzie za mało w stosunku do potrzeb. - Ten parking już na etapie projektu jest za mały, nowe bloki na Zamieniu i w całej Lesznowoli powstają cały czas - przekonuje jeden z mieszkańców.

    Warto przypomnieć, że odrębny parking przy wiadukcie na Karczunkowskiej miały wybudować również PKP Polskie Linie Kolejowe, na zlecenie których przebudowywano linię kolejową Warszawa-Radom. Kolejarze wycofali się z tego projektu ze względów finansowych.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 100

    • 8
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 12
      OBOJĘTNY
    • 9
      NIEPRZYDATNY
    • 35
      WKURZONY
    • 28
      BRAK SŁÓW

    5Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Palety za milion 5 3 miesiące temu

      140 miejsc? Rozumiem, że na jednym z dziesięciu poziomów? Nie? To nie mam więcej pytań, czy uda się nam/wam tam zaparkować.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nickname 4 4 miesiące temuocena: 100% 

      Do ceny miejsca trzeba doliczyć marmurowy kibelek, i mega drogie ładowarki dla samochodów elektrycznych. Do tego panele fotowoltaiczne o trwałości max 5 lat, i tego media (prąd woda, ścieki), wymagane jest też specjalne zasilanie do ładowarek, uzgodnienia z gestorami etc. a wystarczyło po prostu zbudować miejsca postojowe. Zresztą kolej taki parking miała wybudować razem z wiaduktem, ale wycofała się z tego. W tej chwili w pobliskim Zamieniu powstaje i jest planowane ok 700 mieszkań i domów. to oznacza nawet do 1500 nowych lokatorów. Nie jest więc dziwne, że pojawiają się opinie, że parking już jest za mały. Już ne wspominam o kosztach utrzymania tak wyposażonego parkingu, a pieniążków w budżecie coraz mniej...

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Liczydło 3 4 miesiące temuocena: 100% 

      Właśnie podzieliłem kwote przez ilość miejsc i wyszło że jedno miejsce to około 42 143zł !!!!! Ze złota to będzie ?? Wyrównać drogę porządnie utwardzić , tłuczniem wysypać. Do tego prosty płot i może szlaban + kilka lamp . Dla aut to wystarczy !!!

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 2 4 miesiące temuocena: 100% 

      Polityka transportowa aglomeracji zawsze mnie zastanawia. Z jednej strony OK, robi się parking by ludzie szybciej dojechali do centrum z eliminacją części ruchu samochodowego, ale z drugiej strony robi się go po prostu za mały i buduje długo, bardzo długo. A gdy z takim "wielkim trudem" się go uruchomi, to się zaraz okaże, że już pęka w szwach.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Balbina 1 4 miesiące temuocena: 100% 

      Jeziorki odetchną z ulgą? - teraz zacznie się koszmar.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3217 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-11-2020